Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Florenc schreef:Een beetje buiten het standaard plaatje gekeken, maar ik zou zeggen: koop je een paar Kettlebells (gewicht afhankelijk van ervaring en kracht, ik heb er bv van 6kg - 9kg - 16kg - 20kg. Super veelzijdig in te zetten ('gewone' swings is zowel conditioneel als naar kracht top, maar je kan ook gaan naar squats/deadlifts/pushes/cleans/snatches/of zelfs gewoon suitcase Carey - gewoon ermee op wandel...), Véél goedkoper in aankoop dan een loopband of een crosstrainer, neemt amper plaats in, makkelijk verplaatsbaar (bij mooi weer lekker buiten),....
Enkel zorgen dat je ergens een lesje PT krijgt, waarbij al die mogelijke basisbewegingen overlopen en goed aangeleerd worden.
Check deze eens, wat inspiratie https://instagram.com/cokitofitness?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Druif_01 schreef:Ik wil thuis gaan sporten, maar wel met een apparaat. Ik had een roeitrainer, maar dat ding is één doffe ellende, valt telkens half uit elkaar. Dus er komt iets nieuws, maar wat?
Een nieuwe roeitrainer, crosstrainer, loopband? Wat hebben jullie thuis of wat doen jullie het meeste bij de sportschool en waarom?
Als het mooi weer is ga ik buiten wielrennen, maar met regen wordt dat niets.
Padoertje schreef:Druif_01 schreef:Ik wil thuis gaan sporten, maar wel met een apparaat. Ik had een roeitrainer, maar dat ding is één doffe ellende, valt telkens half uit elkaar. Dus er komt iets nieuws, maar wat?
Een nieuwe roeitrainer, crosstrainer, loopband? Wat hebben jullie thuis of wat doen jullie het meeste bij de sportschool en waarom?
Als het mooi weer is ga ik buiten wielrennen, maar met regen wordt dat niets.
Je racefiets op de Tacx zetten. Dat doen wij in de winter altijd. Schermpje aan, muziekje op en gaan!
Eleeke schreef:Als je over een trainer/rollen nadenkt zou ik niet perse voor een tacx gaan. Wahoo en Elite zijn tegenwoordig veel gebruikt en zeker iets on naar te kijken.
Je zet zo'n trainer op de plek van je achterwiel en die trainer is verbonden met het programma waar je mee traint (Zwift) als je dan berg op gaat wordt het vanzelf zwaarder en berg af etc....
Ook meet hij je wattage waardoor er goed bijgehouden wordt of je fitter en sterkte wordt