Lang last van kies na trekken verstandskies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Lang last van kies na trekken verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 00:15

Hallo,

Misschien herkent iemand mijn verhaal. Een van mijn verstanskiezen is getrokken. En sinds nu 2 jaar kan ik maar niet wennen aan dat gat achter mijn bovenkies. Continue zoekt mijn tong dat gat op en blijft ik tegen de achterkant van die kies ervoor allerlei oneffenheden voelen. Ook het tandvlees blijft jeuken waardoor ik continue met tong de ruwe mesachtige scherpe randen van de bovenkant van die kies tegen het tandvlees opzoek. Het jeukt ook en vaak voelt de binnenkant van mijn tong die scherpe rand waardoor mijn tong zeer doet en beschadigd.
Ik ben nu al 4x teruggeweest bij de tandarts en steeds is het niet opgelost. Nu had ze het vorige keer over dat het ook niet goed schoongemaakt kon worden omdat door botafbraak tgv de verwijdering de tandwortel van de kies ervoor bloot zijn komen te liggen. En er ook een vulcanisatie/rand voelbaar is.
Morgenavond kan ik voor de 5de keer terug, nu weer naar een ander. Ik word er echt wanhopig van.
Ook praat ik sinds de verwijdering van de verstandskies minder makkelijk!
Iemand die dit herkend?

Biks2

Re: Lang last van kies na trekken verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 00:26

Hè wat vervelend! Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord maar ik hoop dat ze je kunnen helpen hiermee

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 01:37

Ik had al mn verstandskiezen en mis er nu 2. In het begin was het irritant, maar daarna werd het tandvlees weer normaal.

Mijn man heeft na het verwijderen van een verstandskies een abces gehad wat een groot probleem werd. Is uiteindelijk goed gekomen en ook genezen, maar leuk was anders. Zat wel paar weken tussen en is eerst van kastje naar de muur gestuurd, maar werd ernstig en ging niet meer.

Kan je goed kauwen nu? Mijn onderste verstands kiezen die er gewoon zitten waren te scherp en zijn daarna iets geslepen. Mn wang zat er de hele tijd tussen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 16:11

superpony schreef:
Ik had al mn verstandskiezen en mis er nu 2. In het begin was het irritant, maar daarna werd het tandvlees weer normaal.

Mijn man heeft na het verwijderen van een verstandskies een abces gehad wat een groot probleem werd. Is uiteindelijk goed gekomen en ook genezen, maar leuk was anders. Zat wel paar weken tussen en is eerst van kastje naar de muur gestuurd, maar werd ernstig en ging niet meer.

Kan je goed kauwen nu? Mijn onderste verstands kiezen die er gewoon zitten waren te scherp en zijn daarna iets geslepen. Mn wang zat er de hele tijd tussen.

Ook vervelend zeg. Ik hoop dat ze bij dat scherpe deel wat vulling kunnen maken. Inderdaad ook met kauwen lastiger! Geen pijn maar wel irritant dat het bv steeds jeukt.
Ben al vaak teruggeweest om het zelfde. Omdat het scherp blijft aanvoelen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:43

Hoe is het gegaan gisteravond?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 00:50

Nou het leek beter maar nog steeds voelt ik een scherpe rand. Ik vrees dat ik toch weer voor de 6de keer terug moet. Het probleem is dat na trekken verstandskies het kaakbot achter de kies wat eerst voor de verstandskies zat is weggegaan. Daardoor is die wortel aan de achterzijde bloot komen te liggen en deze voelen alk als mes!

Ik ben al bij 6! Tandartsen nu geweest waarvan de laatste 5 verschillende in die praktijk. Dit heb ik ook gisteren aangegeven. Hij zei dat was niet de bedoeling. En dat als het niet goed gaat hij wat anders gaat proberen maar het is een moeilijk probleem zegt hij

Door de scherpe rand boven in de wortel tegen het tandvlees irriteert het tandvlees en daardoor jeukt het en zit ik automatisch weer steeds met mijn tong eraan.
Begin het zo zat te worden , 2 jaar loop ik hier al mee!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 01:44

Wil je niet naar een kaakchirurg? Misschien kan je dat bespreken?

Bij mijn man de 1e normale kies kreeg de tandarts er amper uit. Ze was al bezig, maar had echt spijt.

Toen zijn we verhuisd en daar ging het dus mis met op de seh terecht komen met abces etc.
Diezelfde praktijk had met veel geweld mijn verstandskies eruit getrokken. Kies brak en weken kaak problemen gehad door haar kracht zetten.

Nu terug verhuisd en die 1e tandarts. Verstandskies van mn man moest eruit en ze zei gelijk; ga maar naar de kaakchirurg. Ging super snel en ook weinig na last. Ik denk dat als meerdere tandartsen het niet kunnen oplossen iemand anders toch eens moet verder kijken.

Of het komt door het aanraken en dan zou je moeten afkicken van het aanraken. Maar dat zouden ze wel gezegd hebben lijkt me??