Padel outdoor overlast?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:54

prompter schreef:
Dat is 1 bericht van 8 maanden geleden, daarna niets meer. Hier in Nederland kan ik er niets van vinden. En ik hoop ook dat het zo is, als groot vogelliefhebber.

Oh, dan linked ie misschien verkeerd..
er staat een bericht van 10feb, duizende dode vogels bij Padelbanen in Spanje
Daaronder een bericht op dvhn, van 7sept22, vogels vliegen zich te pletter op glazen wanden
Daaronder een bericht van Denhaag Raadsinformatie, inbreng van de Partij voor de Dieren in de vergadering van mei 2022, tegen padelbanen ivm ovrlijden van vogels (gebaseerd op Spanje)

Dus ik weet niet of ze het allemaal baseren op Spanje of dat het in NL ook zo is.
Of, en dat zou me niks verbazen :+ Dat ze het onderzoek van Spanje negeren, eerst hier gaan bouwen, en er dan na een paar jaar achter komen dat het een slecht idee was en dan moeten de banen weg, en zijn de investeerders failliet.. :P

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:57

Ja, maar in dat raadsstuk staat 100-135 vogels, dat contrasteert nogal met de getallen uit Spanje waar hij naar verwijst. Er is alleen maar bericht uit Spanje tot nu toe.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:04

Misschien omdat daar meer padelbanen zijn?
Ik heb geen idee hoor, ik zeg alleen dat ze soms wel vaker dingen achterstevoren doen... :D

En gezien je hele bouwprojecten kunt stoppen als er dieren bedreigd worden, zou ik vogelsterfte waarschijnlijk ook inbrengen... Mussen zijn toch zeldzaam geworden? :+

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:00

In mijn tuin gelukkig niet, daar zitten er een stuk of 80 :D. Maar vogels zijn gewoon een goed argument, maar dan wel met goede informatie.

SabriJarig

Berichten: 1406
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 13:52

Cer schreef:
Misschien omdat daar meer padelbanen zijn?
Ik heb geen idee hoor, ik zeg alleen dat ze soms wel vaker dingen achterstevoren doen... :D

En gezien je hele bouwprojecten kunt stoppen als er dieren bedreigd worden, zou ik vogelsterfte waarschijnlijk ook inbrengen... Mussen zijn toch zeldzaam geworden? :+


Onderzoek heeft natuurlijk wel 'geld' nodig! Niemand verdient aan het wetenschappelijk onderzoeken van dode vogels tegen glazen padelwanden. In Spanje was deze sport er al eerder en daar is er wel onderzocht.
In Nederland vliegen veel vogels zich dood tegen glazen wanden. Dit is een bekend fenomeen! En een grote oorzaak van vogelsterfte!

Mbt geluid; hoor bv onderin bij media het geluid wat Sjaak Bral laat horen op de radio, dat is beter dan nos!
https://www.padeloverlast.nl onderaan de link van Sjaak Bral over de Hel van Padel op Omroep-West.

De rackets zijn massiever en daardoor geeft een slag een stevige knal.
Een meting heeft laten zien dat een padelbaan vijftien decibel meer produceert dan bij tennis. Een stijging van drie decibel houdt een verdubbeling in van de geluidsintensiteit. Bewoners aan padelbanen hebben van ’s ochtends vroeg tot tegen middernacht last van dit padelgeknal dat dus vele malen hinderlijker is dan het tennisgeplop.

In diverse artikelen staat geluid van knallen, vuurwerkrotjes of klappertjes pistoolschotgeluiden.

Kookaburra

Berichten: 5408
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:27

Ik lees dat er al langer padelbanen in NL zijn. Wat is daar bekend over vogelsterfte?

SabriJarig

Berichten: 1406
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 14:45

Kookaburra schreef:
Ik lees dat er al langer padelbanen in NL zijn. Wat is daar bekend over vogelsterfte?


De AVN hier in Den Haag heeft veel fotos van dode vogels binnen gekregen van buurtbewoners die dit gefotografeerd hebben rond de outdoorpadelbanen. Zie oa ook de fotos ervan op de website.
Vooral omdat deze banen in den haag ook vlakbij of naast ecologische zones worden aangelegd.

Het is wijdverspreid bekend dat vogels zich ter pletter vliegen tegen glas, je moet je realiseren dat dit een miljoenen business is wat een booming business is! Dus er staan veel investeerders te trappelen ze aan te leggen en deze hebben vooral het economisch belang.
Dode vogels of onnodige herrie deert hun niet(er zijn gelukkig ook steeds meer die pleiten voor indoor)

Op tvwest is het geluid ook uitgezonden. Zie onderaan het item van tv west op www.padeloverlast.nl . Daarin kun je ook duidelijk een verschil horen tussen tennis en bv padel.
Indoor en indoorpadelplaza worden gelukkig ook steeds meer aangelegd.
Wat ik niet begrijp is; squash is toch ook altijd indoor? Waarom is dat niet bv outdoor? Daar wordt ook met een bal tegen een wand aangespeeld.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 30-09-22 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:47

Het argument vogels kan men natuurlijk zo van tafel vegen.. gewoon de wanden voorzien van stickers en een vogel ziet ze niet meer over het hoofd. Denk als je echt tegen bent je je beter kan richten op het geluidsaspect..

SabriJarig

Berichten: 1406
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-22 14:53

idinn schreef:
Het argument vogels kan men natuurlijk zo van tafel vegen.. gewoon de wanden voorzien van stickers en een vogel ziet ze niet meer over het hoofd. Denk als je echt tegen bent je je beter kan richten op het geluidsaspect..


Natuurlijk gaat men dode vogels bv nu gooien op vogelgriep die bv langs de banen gevonden worden..Ook grote netten zou kunnen alleen dat is duur en bv bij klein Zwitserland vliegen zich nog steeds veel vogels te pletter dus echt snel doen ze zoiets niet.
Het geluid is inderdaad hinderlijker al is iedere dode vogel er een teveel. En outdoor is zowel voor mens- als diergezondheid niet bevorderlijk.

Alleen alles wat extra geld voor de gemeente in het laadje schuift, daar wordt vaak meer naar gekeken dan bv herrie of woongenot of het belang van individuelen die hun huis tot een ton minder waard zien worden!
Sommige gemeentes zien nu in dat dit niet meer kan. Bv Wassenaar daar wordt dit niet meer aangelegd outdoor. En ook in Sittard-Geleen bleek dat men afzag van de plannen, meer erover op het meldpunt overlast padelbanen!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:43

Ik snap het deels wel.

Maar het stuk over vogels. Ik ben echt voor de natuur en we zijn blij met onze tuinvogeltjes.

Maar de padel club heeft toch zelf enorm veel last van continu dode vogeltjes op de banen en het terrein? Lijkt me vreselijk om dat elke dag op te ruimen of als je klanten/leden daar last van hebben en over komen klagen.
Daar zullen ze zelf ook iets tegen willen doen.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:45

Ik vind het dubbel. Enerzijds woon ik naast een school (en ze hebben daar ook een pingpongtafel die buiten schooltijden toegankelijk is, al wisselt dat gebruik erg.) Dus ik snap echt wel hoe irritant dat soort geluid is. Dus bezwaar maken snap ik zeker, en de regels over wat toelaatbaar is zijn er niet voor niets.

Maar tegelijkertijd vind ik de toon van sommige dingen wel wat opgeklopt. Het is overlast, maar ik denk dat het meevalt met de Enorme Psychische Belasting, de Gigantische Vogelsterfte en het grote complot erachter.

(Den Haag klinkt verder wel als een gemeente die vaak tamelijk onaardig is naar de bewoners.. maar ja, daar kiezen de bewoners deels ook weer zelf voor.)

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:39

Bij ons in de omgeving heeft een tennisvereniging met een aantal padelbanen een probleem, ze krijgen dwangsommen opgelegd wegens geluidsoverlast van de omgevingsdienst en de rechter heeft de club ongelijk gegeven in hun protest hiertegen. Er nog na 8 uur in de avond niet meer gespeeld worden vanaf 1 november.

Voorheen waren het tennisbanen en deze gaven amper overlast, nu klagen de omwonenden steen en been.

Zie bijbehorende krantenartikel.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220930_55415816

SabriJarig

Berichten: 1406
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 15:00

Shadow0 schreef:
Ik vind het dubbel. Enerzijds woon ik naast een school (en ze hebben daar ook een pingpongtafel die buiten schooltijden toegankelijk is, al wisselt dat gebruik erg.) Dus ik snap echt wel hoe irritant dat soort geluid is. Dus bezwaar maken snap ik zeker, en de regels over wat toelaatbaar is zijn er niet voor niets.

Maar tegelijkertijd vind ik de toon van sommige dingen wel wat opgeklopt. Het is overlast, maar ik denk dat het meevalt met de Enorme Psychische Belasting, de Gigantische Vogelsterfte en het grote complot erachter.

(Den Haag klinkt verder wel als een gemeente die vaak tamelijk onaardig is naar de bewoners.. maar ja, daar kiezen de bewoners deels ook weer zelf voor.)


Het is een landelijk probleem, niet alleen voor Den Haag! Hart voor Den Haag die hier vrij groot is ook maakt zich bv ook sterk dat dit niet in woonwijken en natuurgebieden gewenst is. Al is de wethouder nogal eigenwijs lijkt het en wil niet eens een week wachten tot de omgevingsdienst Haaglanden uitgelegd krijgt dat ze grote grove rekenfouten maakt!(zie meer op https://www.padeloverlast.nl). Deze wethouder lijkt wel omgekocht of gezwicht voor de grote economische investeerders. Ook zegt de gemeente beter als zo club dat eerst overlegt met de buurt, en nu blijkt dat de initiatiefnemer om daar de padel aan te leggen naast het vogelstiltegebied niet de Korfbalclub is (die nu boos aangekeken wordt en daarom moest publiceren dat zij zelfs zelf van niks wisten), en dat de gemeente Den Haag dit zelf is geweest! Die achter de rug van de buurt en de Korfbalclub de padel aan wil leggen in het stiltegebied op het korfbalveld. En ondertussen roepen dat het goed is als er vooraf met de buurt wordt gecommuniceerd of er voldoende draagvlak voor is.

Zie het meldpunt padel overlast of padeloverlast op google.
Het is niet enkel in Den Haag helaas zo..dit gebeurd en gaat op veel plekken gebeuren.

@Shadow: De vergelijking met pingpongtafel al op een school irritant te vinden is wel een goede! Zoiets had ik nog niet bedacht, alleen zo geluid dringt denk ik niet nog hoorbaar op 500 meter afstand of bv is zodanig dat mensen het zelfs met deuren en ramen dicht horen?
En ook zit er geen klankkast omheen met hoop gevloek en geschreeuw wat flink doorklinkt?
Padel zit in een glazen en metalen klankkast waar ballen hard tegenaan geslagen worden, dat is juist bijzondere aan dit spel. En huizen bv 500 meter in omtrek tot een ton minder waard worden en mensen erdoor verhuizen(vooor outdoor dan he, indoor is er geen probleem).
. Het komt op steeds meer plekken en zolang er geen landelijke beleid voor is dan blijf je problemen houden! En politiek Den Haag is ook een zooitje, men is nog steeds bezig met Groningen en de toeslagenaffaire etc etc..
Bv voor motorcross of outdoor kartbaan mag bv landelijk niet overal. Dit padel wordt nu gedacht als dat het hetzelfde als tennis is. Hou ook als je bij een sportclub of natuurgebied etc woont maar de vergunning in de gaten, want er is veel vraag nu om padel aan te gaan leggen. En dat wordt veelal niet gecommuniceerd. Per toeval kwam ik erachter omdat ik dacht hij maakt mijn buurman nu een duiventil?
Anders had dit stil gebleven en was de bezwaartermijn voorbij!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 01-10-22 15:27, in het totaal 3 keer bewerkt

SabriJarig

Berichten: 1406
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 15:11

ingvdh schreef:
Bij ons in de omgeving heeft een tennisvereniging met een aantal padelbanen een probleem, ze krijgen dwangsommen opgelegd wegens geluidsoverlast van de omgevingsdienst en de rechter heeft de club ongelijk gegeven in hun protest hiertegen. Er nog na 8 uur in de avond niet meer gespeeld worden vanaf 1 november.

Voorheen waren het tennisbanen en deze gaven amper overlast, nu klagen de omwonenden steen en been.

Zie bijbehorende krantenartikel.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220930_55415816


Bedankt ik ga lezen. Hier liggen echt veel tennisbanen en voetbalvelden en dat hoor ik ook wel. Alleen dat padel is toch wel echt van een ander kaliber inderdaad! Je hebt ook mensen(zoals ik) die bv avond of nachtdiensten draaien. Of rustig thuis willen werken, of kinderen op bed doen smiddags. Of de ouderen willen nog weleens smiddags ook een dutje doen Met alleen savonds rustig is dat alsnog geen oplossing natuurlijk en zijn bewoners de Sjaak.. Eenmaal aangelegd gelden er andere soelere regels en krijg je ze niet meer weg!
Veelal komt men er pas achter als bv ineens zo een kooi opduikt en dan pas gaat men kijken en lezen alleen vaak is dan de wettelijke bezwaarprocedure al voorbij die maar 6 weken is. Als dat dan ook nog middenin de zomervakantie gebeurd en het alleen ergens op internet moeilijk vindbaar is gepubliceerd dan komen velen er pas achter als het al te laat is.
Partijen dringen nu wel aan op dat communicatie en draagvlak belangrijk is. Ook in België waarin ze dit als goed nabuurschap belangrijk vinden.
Alleen het is het financieel belang van de investeerders die er veel aan verdienen tov het belang van omwonenden en de natuur/vogels, vleermuis en herrie/lichtvervuiling (als een grote kas).

SabriJarig

Berichten: 1406
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 15:51

prompter schreef:
Ja, maar in dat raadsstuk staat 100-135 vogels, dat contrasteert nogal met de getallen uit Spanje waar hij naar verwijst. Er is alleen maar bericht uit Spanje tot nu toe.


Dat is per padelkooi! In Spanje was deze hype al eerder. In Spanje zullen vogels niet heel anders vliegen dan hier?

Cer schreef:
Misschien omdat daar meer padelbanen zijn?
Ik heb geen idee hoor, ik zeg alleen dat ze soms wel vaker dingen achterstevoren doen... :D

En gezien je hele bouwprojecten kunt stoppen als er dieren bedreigd worden, zou ik vogelsterfte waarschijnlijk ook inbrengen... Mussen zijn toch zeldzaam geworden? :+


Ja dat volg ik ook niet zo goed inderdaad. Ik heb weleens een heel groot bouwproject maanden stil zien liggen vanwege een broedende duif ofzoiets!!!
En dit kan dan wel naast vogelstiltegebied waar ze zich vervolgens te pletter vliegen tegen de glazen wanden?? Het is verboden daar muziek te maken maar lawaai van pistoolschotgeluiden mag dan wel.
En onder grote kolonies ooievaarsnesten? Ik heb er geen verstand van hoor, alleen zou die kolonies ooievaars en uilen echt geen last hebben van die knallen? Volgens experts is de kans aanwezig dat bv de uilen kuikens in Haagse bos daar niet meer nestelen. Zoiets is toch een groot gemis want een hoop genieten van zulke leuke uilen kuikens in Haagse bos! En nu kun je daar nog rustig wandelen, alleen met dat knalgeluid moet je straks met zo silent koptelefoon op gaan lopen?
Als er nu een knal is dan zie ik ook allerlei vogels wegvliegen?

Volgens de vogelbescherming zullen ze de dode vogels die nu langs deze padelkooien liggen vooral op vogelgriep gaan gooien. En er zijn goede netten ook, deze moeten dan wel juist gespannen zijn, alleen dit is niet verplicht. In Klein Zwitserland en Wassenaar vliegen ze zich ook nog ter pletter terwijl er mooie grote netten te koop zijn. Alleen dat kost dan weer meer dan wat vogels opruimen vrees ik..En met zo net om zo kooi heen is het natuurlijk minder mooi dan zonder net misschien?

Al zijn er ook gelukkig steeds meer geluiden ook vanuit de Padelsportbond zelf dat deze sport zich beter indoor leent!
Bv samen met DJ's erbij, wat vergaderruimtes, een cafe, kan zoiets ook economisch erg aantrekkelijk zijn.
Alleen ja, zolang er geen regels zijn landelijk kan men dit blijven doen! En kan zoiets ineens zonder dat je dit weet, in dorp, middelgrote steden of midden in de randstad opduiken en de verwachting en trend is dat dit aantal nog flink toeneemt(omdat deze hype ook een booming business is!) en dus ook het aantal overlastcases en rechtzaken gaat toenemen. Geld wat denk ik beter aan nuttigere dingen besteedt kan.

En landelijk, politiek Den Haag is het al met veel een zooitje overal mee, dus zoiets zal vast ergens in een of andere la belanden mbt de roep om landelijk beleid? Ik weet het niet hoor alleen dat het niet echt allemaal opschiet in politiek Den Haag dringt wel steeds verder door. Groningen/de boeren/woningbouw etc etc.
Dit staat natuurlijk los van hoe gemeenten den haag zelf omgaat met eigen bewoners. En daarin is de rol van de wethouder wel wat twijfelachtig wat ik van meerdere hoor. Ik weet echt niet of iets corrupt kan zijn(leven we inmiddels wel / niet in bananenrepubliek?) en bv een gemeente kostte wat kost iets erdoor heen drukt?
Het geeft wel te denken dat bv de eigen omgevingsdienst Den Haag geen week mag wachten om uitleg te krijgen van Stichting Geluidshinder wat voor grote grove rekenkundige fouten zij maken.

SabriJarig

Berichten: 1406
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 16:52


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:03

Ik had inmiddels al begrepen dat er blijkbaar mensen zijn die dusdanig tijd of energie over hebben, danwel zo slecht tegen geluiden of andere mensen kunnen, dat ze een soort kruistocht willen voeren tegen die veredelde squashbanen.

Misschien kun je die mensen een hand geven die niet tegen paardenharen in de moestuin kunnen, uit dat andere topic?

Amber_anne

Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:14

Ts je staat ook absoluut niet open voor andere ervaringen en herhaalt constant hetzelfde. Vragen worden ook beantwoord met de constante herhaalde berichten.

Wat vaak helpt is om je niet zo druk te maken om iets. Hoe meer je je focust hoe maar last je er van hebt

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 17:40

Hier ook geen last van padel. Wist ook niet dat het zo’n ding was.

Maar de drama ligt ook wel aan de schrijfstijl in dit topic. Je schrijft best agressief TS met al die uitroeptekens en veel vraagtekens achter elkaar.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:28

Ts is niet de enige die overlast ervaart .. of lees ik nu zo verkeerd ?

Ik ben ook zo’n zeikerd die slecht tegen geluid kan, gelukkig woon ik in de grote stad met hele stille buren.. als er een padelbaan, crossbaan , kinderspeelplaats (ieuw) of club zou moeten komen, moet er eerst een woonblok plat, dat zie ik hier zo snel niet gebeuren .. :+

Inderdaad, wellicht ligt het aan de schrijfstijl van TS..
Een padelbaan vergelijken met paardenhaar snap ik dan niet.. ?

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:34

Ik woon schuin tegenover een groot grasveld. Elk jaar staat daar een kermis, daar word ik ook niet vrolijk van hoor. Herrie, frituurstank, geen parkeerplek. En dat mooie Hart voor Den Haag vindt het zonde dat dat grasveld niet voor veel meer evenementen gebruikt wordt, daar worden we hier ook niet vrolijk van. Maar: de kermis vertrekt weer, maar de padelbaan blijft.

Nu zit er recht tegenover ons huis ook een basisschool, maar daar hebben we qua geluid weer nauwelijks last van. Wel van ouders die de kinderen halen en brengen, die gaan overal staan met hun auto's. Gelukkig ben ik 40 uur aan het werk dus meestal niet thuis als dit aan de gang is, maar evenementen in de avond en een padelbaan hier tegenover zou ik denk ik ook wel horen.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:20

Snap ik.. een keer een evenement kan prima. De buren hebben ook echt wel eens een feestje, geen enkel probleem..

Maar dagelijks de hele dag dat geplok.. ik wordt zomers al niet goed als de ochtendgans z’n plekje weer heeft gevonden en van 06.00 tot 7.30 zit te gakken :') maar goed, t klinkt alsof ie zichzelf heel serieus neemt dus prima, en in de herfst verdwijnt ie weer :D

Mensen vinden windmolens ook niet erg, totdat ze in de tuin staan en je in een stroboscoop woont :+

Als t er al staat als je er gaat wonen, dan wen je er maar aan. Maar als t er ineens komt .. ik zou t niet gaaf vinden ..

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:27


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:40

Cer schreef:
Mensen vinden windmolens ook niet erg, totdat ze in de tuin staan en je in een stroboscoop woont :+


Wij woonden op een paar kilometer van een windmolen af. Ik had nergens last van, maar manlief kon zich vreselijk ergeren aan het "zoef...zoef" geluid van de wieken.
Die ging er dan onbewust op focussen en deed geen oog meer dicht :=
En die stond dan nog eens op kilometers afstand :')

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:43

Ik zou dat ook doen denk.. druppende kraan, zoevende bladen, gakkende gans, plokkende paddels … (Hm, de laatste allitereren wel beter :') ) ik heb dan ook al honderd jaar oordoppen snachts
Maar om nou overdag als je de ramen opendoet al oordoppen in te doen is ook weer zo wat ..