Padel outdoor overlast?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:21

oomens schreef:
Cer schreef:
Stelselmatig geluidsoverlast is wel weer erg stressvol idd helaas

Klopt, maar er zijn mensen die alles wel erg snel onder het kopje 'overlast' scharen. Die hebben zoals Brigitte Kaandorp het zo mooi verwoordde, een heeeel zwaaaar leven, maar echt heel zwaar.

Dit is niet “alles”.. dit is gewoon een poedersuiker wat je met een beetje pech 7 dagen per week van 10.00 tot 23.00 uur hoort ..
Ik zou daar ook schijtziek van worden…

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:46

Sabri schreef:
@Shadow: De vergelijking met pingpongtafel al op een school irritant te vinden is wel een goede! Zoiets had ik nog niet bedacht, alleen zo geluid dringt denk ik niet nog hoorbaar op 500 meter afstand of bv is zodanig dat mensen het zelfs met deuren en ramen dicht horen?


Pingpongtafels zijn ook behoorlijk hoorbaar, het zijn ook balletjes die op een hard oppervlak kaatsen, en de akoestiek is hier ook gewoon een strakke weerkaatsende muur er net naast. Dus ik denk dat het niet zo heel erg anders is.

En ik vind geluid vaak irritant, dus wat dat betreft snap ik echt wel dat je de gemeente aan de vergunningen wilt houden. Maar het klinkt zo overdreven. Het is irritant, maar niet het einde van de wereld. Op Omroep Max was iemand die zei psychische klachten te krijgen omdat ze het geluid hoorde als ze op haar veranda hoorde... en dan heb je misschien toch niet zo'n goed gevoel voor proporties.

En dat van die honderden dode vogels geloof ik eigenlijk niet meteen.

Citaat:
En huizen bv 500 meter in omtrek tot een ton minder waard worden en mensen erdoor verhuizen


Dit bijvoorbeeld geeft ook wel een indruk van het soort mensen waar het protest vandaan komt, namelijk mensen waarvoor waardeverlies bij hun huis een beweegreden is. Dan heb je het dus over mensen met al aardig wat geldt, een koophuis buiten, en de ruimte om te klagen. En dan is het echt ook niet verkeerd om te bedenken dat je in een koophuis woont, ergens buiten, en niet bijvoorbeeld in een van de honderdduizenden (zoniet meer) gehorige huurflats die in Nederland staan. En daar wonen dan weer veel mensen die best blij zijn dat ze een huurwoning hebben, want vele van hen weten dat ze *niet* kunnen verhuizen omdat die woningen er niet zijn.
De proportie is een beetje zoek. Teken vooral bezwaar aan, ik wens je daar alle succes mee, maar doen alsof dit een enorme misstand is voelt wat mij betreft niet helemaal goed.
(En als je wat kritische massa krijgt, laat dan meteen de verkoop van vuurwerk verbieden, dat zou schelen!)

En als iemand die bussen, motorcross, pingpongtafels en gehorige woningen (en ook ontzettend veel vuurwerk) allemaal heeft meegemaakt: noise-cancelling koptelefoon. Wat een heerlijkheid. En als je buiten zou willen zitten maar er staat toevallig een buurman zijn laminaatvloer te zagen, dan ga ik gewoon ergens anders zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:26

Maar dalen de huizenprijzen door padelbanen of dénkt men dat? Wij hadden ook buren die gingen verhuizen zodra er geruchten waren over een asielzoekerscentrum. Want het huis zou niks meer waard zijn dan. Had uiteraard 0 invloed..

Ik hoop dat je je bezwaarschriften anders opstelt qua argumenten dan wat je hier doet. Anders kost het de gemeente echt nul moeite om ze ongegrond te laten verklaren. Als er sprake is van overschrijding van geluidsnormen, moet je dat zien aan te tonen. Is er al flora en fauna onderzoek gedaan? Zo ja, wat zou een 2e onafhankelijke partij zeggen van dat onderzoek. Daar moet je het mee winnen, niet een toon alsof de wereld vergaat.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:30

Ik zei het al eerder, maar van dode vogels heeft een club toch zelf ook last? En als er zoveel vogels zijn, ook de vogelpoep op de banen. Onderhoud lijkt me al duur genoeg en bijv vogelpoep kan best vervelend zijn.

Prijs van huizen zal wel meevallen. Er staan heel veel huizen dichtbij scholen, drukke wegen, uitgaans centra etc etc. Eerst mopperen mensen, maar daarna is dat het nieuwe normaal en als mensen een woning zoeken, zijn er ook mensen die het wel prettig vinden om alles bij de hand te hebben, onder de mensen te zijn etc.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 17:36

Amber_anne schreef:
Ts ik noem je geen zeikerd maar je hele post bevestigt wel mijn punt


Zou wel handig zijn als je uitlegt wat je bedoelt!

Dat het geen gezeik is blijkt wel uit de vele overlastcases in Nederland, en in Europa.

Je kunt natuurlijk ook alleen 'zeiken' om te kunnen zeiken }>

Kom dan met goede argumenten en niet enkel veroordelingen!

@Idinn: In Den Haag tot een ton minder woningwaarde rondom een padelbaan.
Mijn bezwaarschrift is opgesteld dankzij een jurist die ook zich het lot aantrekt dat dit niet middenin een woonwijk op 18 meter van een school past.
Ondertussen zijn er in die weken nog een paar lokaties bijgekomen. Dus het is niet alleen hier.
De geluidsrapportage is opgevraagd en daaruit blijkt dat de wettelijke toegestane geluidsniveau nu al fors overschreden wordt door de vele tennisbanen die te dicht op scholen en huizen zijn aangelegd!

En voor sommige die dit in hun achtertuin krijgen, daarvan kun je wel zeggen dat hun wereld 'vergaat'(dat zijn overigens jouw woorden he, dat de wereld vergaat heb ik niet gezegd!).
Dat het woongenot en leefbaarheidwereld in de wijk/hun huis etc wordt aangetast is wel een feit.
En ook dat dit op steeds meer plekken en niet alleen in Den Haag komt, ook in dorpen, middelgrote steden etc.

Mbt dat het wel meevalt; lees nog eens op https://www.padeloverlast.nl de cardioloog die erover gepubliceerd heeft.
Die stelt zich ook maar aan? En kindertjes die leerachterstanden krijgen jammer dan?

Zie ook de reacties van bv Loes onder het filmpje horendol op de bovengenoemde website vindbaar. Deze schrijft dat haar ouders aan de antidepressiva moeten door de padelbaan, haar moeder die doodmoe van deze pillen wordt gauw haar slaap inhaalt als het even 'stil op de padelbaan is', haar ouders nu veel ruzies en spanningen hebben van het horendol worden van de padelknallen, en zijzelf ligt iedere nacht huilend in bed, ook allemaal maar aanstellers en als zeikerds wegzetten??

Of bewoners wiens huis tot een ton minder waard zien worden?
Mensen verhuizen erdoor zo gek wordt men van deze herrie

Niet tegen deze sport, alleen dit leent zich niet naast een school of middenin een vogelstiltegebied waar vervolgens vele vogels zich dood vliegen
Ja er zijn netten, er zijn stickers, alleen deze worden niet gebruikt.

Dat het ook in jouw buurt in Nederland of België kan gebeuren zie bv; https://www.meldoverlastpadelbanen.nl/o ... n-de-media
Laatst bijgewerkt door Sabri op 02-10-22 18:06, in het totaal 4 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:38

Met de woningmarkt van nu kan ik me niet voorstellen dat woningen voor een ton minder gaan…?

Amber_anne

Berichten: 6959
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:42

Mijn punt heb ik al in mijn eerste post beschreven. Je gaat maar door met hetzelfde bericht en staat totaal niet open voor andere meningen, een discussie of gesprek en beantwoord de vragen niet of met dezelfde tekst die je constant post.

Je klinkt zelf als een padel baan

Ik wens je succes maar met deze houding kan ik me voorstellen dat mensen niet met je in gesprek willen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:42

Dat iemand onderzoek dat je ergens iets van KAN krijgen, wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen ook iets krijgt.

Ik weet mensen waar de tram voor hun huis langs ging en als zij ergens waren, miste ze dat geluid. Waar anderen niet moeten denken aan het geluid van een tram.

In steden wonen mensen boven en rondom uitgaangs gelegenheden en die zijn nog geliefd ook.

Ze komen vrij snel met zo een argument als ze iets willen tegenhouden, maar in de praktijk gaan die huizen echt geen ton in waarde zakken, althans niet door die padelbanen.

DuoPenotti

Berichten: 30153
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:01

Maar ergens gaan wonen waar je weet dat iets aanwezig is, bijvoorbeeld die tram. Is wel anders dan dat het er daarna komt.
Als je weet dat je slecht slaapt door muziek ga je als het kan niet boven een café wonen.
Wie daar tegen kan doet dat wel en vind het misschien zelfs een veilig gevoel zoveel mensen om hem heen.

Maar komt in dat rustige antiek zaakje onder je dan ineens een nachtclub zeg je dan ook: stel je niet aan?

Ik vind het hier wel allemaal makkelijk gezegd tegenover ts.

(je is algemeen niemand specifiek)

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 18:09

Moderatoropmerking:
Voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 02-10-22 21:17, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:12

Dat lijkt mij ook verstandig. Je lijkt wel een ouderwetse LP die blijft hangen.
De site vind ik ook enorm schreeuwerig en daarom niet professioneel overkomen. Doe er je voordeel mee.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 18:18

Fitzroy schreef:
Dat lijkt mij ook verstandig. Je lijkt wel een ouderwetse LP die blijft hangen.
De site vind ik ook enorm schreeuwerig en daarom niet professioneel overkomen. Doe er je voordeel mee.


Ik heb voor jou nog even de foei knop ingedrukt. Dat je sites van buurtbewoners bij padel banen schreeuwerig vindt en mij persoonlijk aanvalt, kan ook wel wat vriendelijker

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41831
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:25

Poeh, ik snap je goed, TS. Wij hebben een jaar lang met een hoop geluidsoverlast van de bovenburen gezeten. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Veel stress, slecht slapen, chagrijnig.

Wel zou ik je willen adviseren kalm te blijven. Hoe vervelend de overlast ook is, als je zelf gaat schreeuwen, gaat er niemand luisteren.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:33

Oké, omdat je het topic blijkbaar toch niet verlaten hebt, met fluwelen handschoentjes:

Als je aandacht voor je zaak wilt krijgen moet je met een goede site én goede argumentatie komen. Niet met een site die schreeuwerig en verongelijkt aan doet.

En deze site dan ongeveer 30 x noemen in dit topic. Zo kunnen mensen je gewoon niet serieus nemen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:54

Maar alleen mensen die overlast ervaren, hoeven te reageren en bijv op de site te kijken .. zo lees ik ik de openingspost…

TS hoeft niemand ergens van te overtuigen ..

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:55

Nou ja, ik denk toch wel de gemeente Den Haag. Anders komen die banen er gewoon.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:04

Ah ik dacht dat je bokt bedoelde, omdat je het over dit topic had :)

Ik heb de site nu bekeken … en .. nee, t is niet de beste site denk ik..

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:25

Sabri schreef:
Deze info komt vanuit de gemeenteraad. Dat huizen tot een ton minder waard kunnen worden als er een padelbaan outdoor is aangelegd. Waardevermindering is zowiezo een feit, want velen verhuizen door zulk soort 'pokkenherrie',


Dat klinkt mij nogal als onzin in de oren. Een ton? 100.000 euro? In de oververhitte woningmarkt gaan mensen een ton verlies leiden vanwege dat geluid? Ik geloof er echt helemaal geen fluit van.

Citaat:
het is de meest overlastgevende sport van het moment.


Dat lijkt me ook onzin. Er zijn een paar padelbanen in Nederland tegenover tigduizend voetbalvelden en motorcrossbanen en dit zou het allergrootste probleem zijn qua overlast in Nederland? Nah, nee.

Citaat:
Er rijdt hier ook een tram en daar klaagt niemand over.


Misschien heb je dan zelf wat weinig voeling met de mensen. Ten eerste klagen mensen ook over trams, en ten tweede is dat terecht want dezelfde cardioloog die jij aanhaalt geeft precies het argument waarom ook geluidsoverlast van andere bronnen schadelijk kan zijn. En zeker van trams, want dat is ook een doordringend rotgeluid dat moeilijk te dempen valt.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:49

…er rijdt hier een tram voor de deur langs.. -O-

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:58

De banen zijn er nog niet toch? Dan snap ik de Piet paniek niet zo goed. Ben je al eens wezen luisteren bij iemand die bij een padelbaan woont?

Wat andere hier ook uitleggen, de een ervaart geluid anders dan de ander. De “klagers” kunnen heel erg gevoelig zijn voor het geluid, misschien heb je er zelf weinig last van? Anders kan ik je aanraden om via een osteopaat oid je te laten leren niet te panieken op geluid, je leert het geluid filteren zodat je er niet gek van wordt.

Wij hebben ook mega overlast gehad van hangjongeren, door onze paniek reactie elke keer konden we niks meer hebben.

Ik vind deze website ook erg schreeuwerig en onprofessioneel, het nodigt mij niet uit om te steunen omdat ik nergens echt betrouwbare bronnen zie.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:30


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 22:38

Fitzroy schreef:
Cer schreef:
…er rijdt hier een tram voor de deur langs.. -O-


https://www.tramoverlast.nl ;)

Onderzoeken tonen aan dat trams geluid maken! En als er een door je huis rijdt dan daalt dat verdorie meer dan een ton in waarde!!!1!
Laats besteedde de NOS ook aandacht aan een tram.

Wist je trouwens dat er dagelijks duizendmiljoenmiljard vogels tegen trams aan vliegen? Dat staat ook op https://www.tramoverlast.nl maar die stomme gemeente wil dat niet geloven.

mylittlejoy

Berichten: 3297
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 23:06

oomens schreef:
Fitzroy schreef:

Onderzoeken tonen aan dat trams geluid maken! En als er een door je huis rijdt dan daalt dat verdorie meer dan een ton in waarde!!!1!
Laats besteedde de NOS ook aandacht aan een tram.

Wist je trouwens dat er dagelijks duizendmiljoenmiljard vogels tegen trams aan vliegen? Dat staat ook op https://www.tramoverlast.nl maar die stomme gemeente wil dat niet geloven.


Je vergeet hart- en vaatziekten erger dan roken! Het hele internet staat er vol mee!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 00:50

DuoPenotti schreef:
Maar ergens gaan wonen waar je weet dat iets aanwezig is, bijvoorbeeld die tram. Is wel anders dan dat het er daarna komt.
Als je weet dat je slecht slaapt door muziek ga je als het kan niet boven een café wonen.
Wie daar tegen kan doet dat wel en vind het misschien zelfs een veilig gevoel zoveel mensen om hem heen.

Maar komt in dat rustige antiek zaakje onder je dan ineens een nachtclub zeg je dan ook: stel je niet aan?

Ik vind het hier wel allemaal makkelijk gezegd tegenover ts.

(je is algemeen niemand specifiek)


Nee, je weet niet altijd wat er komt als je ergens woont. En heel veel mensen hebben helemaal niet zoveel keus. In de sociale huursector bijvoorbeeld ben je echt heel blij als je een woning kan vinden.

Met buren bijv net zo. Mensen komen en gaan. Dat geeft allemaal geen garanties. Wij hadden echt veel gezeik met buren op ons vorige adres. Dat staat los van geluiden en kan van kwaad tot erger worden.

Hart-en vaatziekte door geluiden en overlast komen omdat je er zelf last van hebt, want al die andere mensen die het geen probleem vinden, maken zich niet zo druk.

Hier zijn op enige afstand windmolens neergezet toen we hier al woonden. We dachten omdat ze op afstand staan, die horen we toch niet, maar we horen ze af en toe wel degelijk. Maar dat wil niet zeggen dat we dat als vervelend ervaren. En zo zijn er wel meer geluiden in een relatief rustige omgeving die we niet hadden kunnen voorspellen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Padel outdoor overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:55

Gelukkig hoor de de tram hier binnen helemaal niet als ie langsrijd.. ik hoef dat webadres niet te claimen gelukkig. Sterker nog, dat was een pluspunt van dit huis, dat de tram voor de deur stopt :j Ik kon dat heel duidelijk zien toen ik dit huis kocht, het was niet alsof er na 4 jaar een tramrails werd aangelegd..

Ik moet dan denken aan mijn buurjongetje die het leuk vond om een stuiterbal in huis te laten stuiteren.. knettergek werd ik ervan, gelukkig is die familie verhuist, wat een ellende...

TS, heb jij die website zelf gemaakt?

Ik ben benieuwd wat voor geluiden de mensen , die TS maar raar vinden, zelf als vervelend ervaren, en welke niet, en welke geluiden ze zelf horen als ze binnen rustig zitten (en dan wel of niet met de ramen open) en al dan niet vervelend vinden. Ik denk zomaar dat die mensen óf heel rustig wonen, óf juist helemaal niet.