Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight
linoleum schreef:Ik zou het zelf als ouder niet kunnen waarderen als ik er later achter kom dat iemand anders dit deel van de opvoeding van mij heeft overgenomen, zonder te overleggen. Hoe goed de intenties ook zijn.
secricible schreef:linoleum schreef:Ik zou het zelf als ouder niet kunnen waarderen als ik er later achter kom dat iemand anders dit deel van de opvoeding van mij heeft overgenomen, zonder te overleggen. Hoe goed de intenties ook zijn.
Dit ja.
Of dat er over mijn kind op een openbaar forum wordt gepraat rondom zoiets.
Marie111 schreef:Een leuk boek om te geven is "Ben jij ook op mij" van Sanderijn van der Doef.
Verder zou je eens op het forum van ouders.nl kunnen kijken voor meer tips.
verootjoo schreef:Dit is een redelijk normale leeftijd om je seksualiteit te ontdekken.
Ik neem aan dat kinderen op die leeftijd ook het meeste van seks wel weten? Ik zou er als ouder iig gewoon met ze over praten.
StalNollie schreef:Ik zou het juist fijn vinden als mijn kinderen ermee naar mijk zouden komen, maar als ze dit toch net te dichtbij vinden iemand anders zoals ts treffen waar ze dit wel mee kunnen bespreken. Daarnaast op een open forum dit bespreken zonder enig besef hebben over wie het gaat hoezo niet?
linoleum schreef:Ik zou dit wel met de ouders bespreken. Mogelijk hebben zij er wel al goed over nagedacht wat en hoe ze dit aan hun zoon willen vertellen. Dus betrek hun er vooral bij.
Ik zou het zelf als ouder niet kunnen waarderen als ik er later achter kom dat iemand anders dit deel van de opvoeding van mij heeft overgenomen, zonder te overleggen. Hoe goed de intenties ook zijn.
StalNollie schreef:verootjoo schreef:Dit is een redelijk normale leeftijd om je seksualiteit te ontdekken.
Ik neem aan dat kinderen op die leeftijd ook het meeste van seks wel weten? Ik zou er als ouder iig gewoon met ze over praten.
Niet helemaal er zijn gezinnen die erg preuts zijn, en kinderen totaal geen besef hebben
verootjoo schreef:StalNollie schreef:
Niet helemaal er zijn gezinnen die erg preuts zijn, en kinderen totaal geen besef hebben
Buiten dat ik het erg gek vind als je je kind op 10 jarige leeftijd nog niet hebt verteld over hoe en wat, leren ze dat ook op de basisschool.
Tenzij ze op een reformatorische school zitten, volgens mij op verder alle scholen wel.