Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5290
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:19

Leuk, jullie klim verhalen. Niks voor mij haha, heb hoogtevrees..
Ik heb gisteren een les Salsation meegedaan. Heel leuk, pittig en bakte er geen bal van maar wel plezier gehad.
Vrijdag yoga. En morgen of zondag fitness.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:18

Zo, ik kom ook weer onder mijn meeleessteen vandaan.

Zweepslag hersteld, lekker sporten aan het opbouwen en toen kreeg ik een auto-ongeluk.
Los van het feit dat ik echt met de schrik vrij gekomen ben, was ik wel heel erg moe en had spierpijn (en dat is echt een geluk, want auto is helemaal total-loss) en ik moest ook zoveel regelen m.b.t. de afhandeling van de schade enzo.

Maar ik ben sinds deze week het sporten opnieuw weer aan het oppakken.
Gisteren heerlijk gekickbokst. Trainen zelf ging prima, alleen het stuk krachttraining en dan met name de ligsteun/push-ups en wat buikspieroefeningen gaven nog klachten vanuit mijn core spieren, restje van het ongeluk.
Maar als dat dan alles is...?
Vanavond hoop ik ook weer op mijn paard te klimmen, die heb ik aan de praat gehouden met loswerken in de cirkel.

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:44

Hier vanavond hopelijk weer een stuk wandelen en kleine stukjes proberen hard te lopen. Na maandag heb ik gisteren wel heel veel pijn gehad in de achillespezen, ik kon gisteren niet meer op de tenen staan. Dat lukt nu wel weer, dus nu kan ik weer opnieuw door de pijn gaan lopen. Want dat moet het zijn, ik moet door de pijn gaan lopen, maar niet zo veel dat ik meer dan 24 uur extra pijn heb (gisteren was het de hele dag slecht, werd 's avonds wel iets beter, maar kon geen oefeningen doen van de pijn). En dan moet het dus met 6 weken volgens de fysio over zijn (dan zitten de 8 weken er op van door de pijn trainen) zodat ik dan naar een marathon hardlopen kan gaan toewerken.
Niet dat ik marathon ambities heb, maar ik sta al sinds juni met pijn op, en dat elke dag weer en elke stap doet pijn. Het idee dat je weer pijnvrij kunt wandelen en hardlopen lijkt me zalig. Nu is het vooral enorm afzien.

Het idee om ook na te denken over fitness blijft bij nadenken. Ik zie mezelf nog niet in m'n uppie in een sportschool staan rammen. Dan ga ik liever een ronde wandelen. Ik wil dus de kracht opbouwen met hardlopen en wandelen.

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 19:22

XxLMMxX schreef:
Voor de mensen in dit topic die boulderen:
Ik vroeg mij af of iemand van jullie mij misschien wat tips kan geven over de aanschaf van schoenen?

Kijk vooral naar de vorm van je voet en de schoen. Met name de tenen.
Welk niveau boulder je? Als je net begint kan je de wat minder agressieve kopen. En vooral, kijken of je in een hal schoenen kan passen en een route kan proberen :)

Ik heb nu super agressieve schoenen, maar die waren maar 25 euro :')

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:31

Ik heb een mazzeltje. Via mijn nieuwe werkgever kan ik gebruik maken van bedrijfsfitness, waardoor het een stuk goedkoper is om een abonnement af te sluiten. Nu is mijn nieuwe werkgever ook nog zo royaal om €15,- per maand te betalen _/-\o_ Nu zag ik dat je ook een online abonnement, voor online workouts, kon afsluiten voor €14,99 per maand, waarbij je een gratis Xcore trainer (buis) krijgt. En dan kun je dus gebruik maken van de Xcore trainingen in hun app. Dat leek me een mooie kans. Net de goedkeuring gekregen en een mailtje dat de Xcore trainer naar me onderweg is *\o/*

Voorheen, toen ik bij Basic Fit trainde, vond ik Xcore trainingen altijd superleuk om te doen.
Leuke aanvulling op de dingen die ik al doe. En natuurlijk ook prima om dat thuis te kunnen doen :j
En gratis trainingsattributen zijn natuurlijk ook nooit mis.

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:10

Dat ga je dan thuis doen? Ik heb net een balanceboard gekocht. En dan die met zo'n rol in het midden, dus niet die ronde.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 17:50

Marije_jiplover schreef:
Zo, ik kom ook weer onder mijn meeleessteen vandaan.

Zweepslag hersteld, lekker sporten aan het opbouwen en toen kreeg ik een auto-ongeluk.
Los van het feit dat ik echt met de schrik vrij gekomen ben, was ik wel heel erg moe en had spierpijn (en dat is echt een geluk, want auto is helemaal total-loss) en ik moest ook zoveel regelen m.b.t. de afhandeling van de schade enzo.


Oh jeetje wat naar! Ik begrijp volkomen dat je enorm bent geschrokken :(:) Als ik je advies mag geven... Ik heb afgelopen juli een fors auto ongeluk gehad. Aan het begin dezelfde klachten als jij en vrolijk doorgewerkt. Op een gegeven moment verergerden mijn klachten en ik ben nu nog steeds aan het tobben en niet volledig hersteld/aan het werk.
Het lijkt allemaal mee te vallen, maar doe echt rustig aan en blijf goed aftasten hoe je je voelt.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:17

Dank voor je reactie, Renee. Wat vervelend voor je dat je er nu nog zo'n last van hebt.
Ik ben mij dit terdege bewust dat dit nog kan gebeuren.
Stom toevallig was ik met een opleiding bezig over trauma respons en trauma release.
Ik kreeg met dat ongeluk een soort van praktijk demonstratie trauma respons. Ik heb alle kennis op mezelf kunnen toepassen en bij mijn opleider en opleidingsgroep aangeklopt voor een stuk trauma release. Dit heeft me die eerste week echt enorm geholpen.

Mijn kickbokstraining is van degene die ook de opleiding geeft, dus bij een eventuele terugval zijn de lijntjes kort om aan te kloppen voor hulp.

Wat een mazzel Musli! Kun je lekker fiscaal aantrekkelijk sporten!

Over klimmen en boulderen en schoenen kan ik niet meepraten, dat is een tak van sport die ik zelf niet beoefen en ook niet durf te beoefenen.

Ik heb tegenwoordig zo'n Bosu balans trainer.
En ook weer tijdens mijn opleiding van een mede cursist heel leuke oefeningen voor op dat ding geleerd.
Op 1 voet op de balanstrainer gaan staan en dan squatten (op 1 been dus). Erg goed voor je balans en je traint er ook je benen mee.

Nu mijn lijf het weer doet na die zweepslag probeer ik elke dag even 10-15 minuten op de balanstrainer wat te oefenen, naast het wekelijkse kickboksen en het paardrijden.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 18:29

Goed om te horen, dat je ook goed bent opgevangen :j goed herstel toegewenst!

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 21:24

germie schreef:
Dat ga je dan thuis doen? Ik heb net een balanceboard gekocht. En dan die met zo'n rol in het midden, dus niet die ronde.

Ja, dan kan ik dat thuis af en toe eens doen. Gewoon als ik zin heb om even (kort) wat te doen :)

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:37

Ik heb om mezelf even extra te motiveren 2 nieuwe waterflessen en nieuwe asics gekocht.

Vanochtend rondje gereden in het bos met de pony. En maandag weer.
Aankomende zaterdag, zondag, dinsdag, woensdag en zaterdag naar de sportschool voor cardio en kracht dan is de week wel weer voorbij haha
Moet ook echt weer yoga gaan plannen maar pff de lessen zijn echt op *** tijdstippen. Ben nog aan het kijken voor iets anders erbij maar mag geen piekbelasting ivm mijn hart dusja lastig.

Jullie zijn lekker bezig met klimmen lijkt me ook tof maar dat lukt me nu nog niet helaas.

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:04

MuSLi schreef:
germie schreef:
Dat ga je dan thuis doen? Ik heb net een balanceboard gekocht. En dan die met zo'n rol in het midden, dus niet die ronde.

Ja, dan kan ik dat thuis af en toe eens doen. Gewoon als ik zin heb om even (kort) wat te doen :)

Aha, net als ik dus af en toe even 5-10 minuten op dat board wil gaan staan.

Hier gisteren even een duikpak getest in het zwembad. Verder niets, je werd er niet moe van.
Woensdag weer 11 keer 60m hardgelopen. Elke stap doet nog steeds pijn, ook met wandelen. Maar ik was niet zo enorm terug bij af gisteren, dinsdag kon ik absoluut niet op de tenen staan, gisteren met veel concentratie en pijn wel. Maar ik vraag me af of ik ooit weer van de pijn af ga komen. De fysio zei 6-8 weken. Dus over 5.5 week moet ik weer voluit kunnen hardlopen, pijnvrij. Ik ben heel benieuwd, want na continu pijn sinds juni ben ik het echt meer dan zat. En het gaat me veel te langzaam.
Maar het is ook niet aantrekkelijk om gepland door pijn te gaan sporten, want ik loop echt mank met hardlopen en met wandelen heb ik een eigen volledig regelmatig loopje ontwikkeld sinds juni waardoor ik niet mank wandel, maar ook geen kuitspieren gebruik en daarmee dus ook geen achillespees gebruik.
Maar het moet maar. Het brandt gewoon echt. En dat is geen verzurging, puur pijn. Alsof de pees te klein is voor de omliggende huid.
Nou ja, we gaan maar door en op een balance board staan doet geen pijn, maar je traint er ook niet echt wat mee natuurlijk. Wel balans waarschijnlijk, geen conditie of kracht.

Morgen weer paardrijden, zondag slenteren over een beurs, dat slenteren telt ook als sport toch? :P :P

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:31

Germie, pin je niet te vast op die nog 5,5 week. Dat voorkomt heel veel teleurstelling weet ik uit ervaring!
Ik zou 3 maanden na m'n operatie aan m'n enkel pijn vrij zijn en volledig kunnen sporten (basketbal wedstrijden).
Volgende week is het 2 jaar geleden dat ik ben geopereerd en pijn vrij lopen is nog steeds niet mogelijk. 2de operatie is ook geweest en dan zou ik na 16 weken echt alles weer kunnen. Zijn nu 8 maanden verder...
Toch hou ik moed dat het ooit weer gaat lukken.


Vorige week moest ik 11km fietsen (door het duin). Normaal had ik een goede conditie en kon ik dit prima in 30 min fietsen.
Nu 45 min voor genomen en heb echt moeten haasten om optijd te zijn. Kwam volledig bezweet aan. Terug weg meer dan een uur over gedaan. M'n conditie is echt ver te zoeken.. Nu kan ik niet hardlopen, dus spinning maar weer opgepakt om conditie op te bouwen. Kan niet op volledige kracht fietsen, maar het is toch iets.

Deze week:
Maandag: fysio en spinning
Dinsdag: walking basketbal (helaas de laatste keer voorlopig. Na de training was m'n enkel en knie weer dik en onwijs pijnlijk. Baal ik echt van. Is zo leuk om toch iets met het spelletje te kunnen doen zonder rennen en springen)
Woensdag: in de ochtend upperbody schema in de sportschool, savonds spinning.
Donderdag: fysio en springles met de gekke draver die ik rij
Vrijdag: sportschool, stukje fietsen roeien en beetje armen/schouders.
Morgen weer spinnen en buitenritje door het duin.

Ik ga weer proberen meer te posten hier. Dipje gehad met m'n been. Veel pijn en weinig kunnen doen. Voel me dan zo gefrustreerd dat meelezen met hoe anderen sporten niet te doen is.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:10

Wat schrikken Marije, hopelijk herstel je goed. Krijg je de auto vergoed?
Kosseh, wat jammer dat basketbal niet lukt. Verder wel lekker actief geweest.
Germie, door de pijn heen trainen is niet leuk. Maar als je daarna weer blessure vrij bent is het wel waard. Heb ik vorig jaar ook moeten doen met een totaal andere blessure (vingers) en aan het einde van het traject idd wel weer pijnvrij.
Müsli, leuk zo’n werkgever. Ben wel benieuwd of die trainingen leuk blijven.

Hier fijn weekje, 3x hardlopen, waarvan 2 pittige trainingen. 1x klimmen, 1x boulderen. Motivatie om te trainen is ook weer terug. Komende week een klimwedstrijd. Dat doe ik eigenlijk nooit, dus ben benieuwd.

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:10

Lieke schreef:
Wat schrikken Marije, hopelijk herstel je goed. Krijg je de auto vergoed?
Kosseh, wat jammer dat basketbal niet lukt. Verder wel lekker actief geweest.
Germie, door de pijn heen trainen is niet leuk. Maar als je daarna weer blessure vrij bent is het wel waard. Heb ik vorig jaar ook moeten doen met een totaal andere blessure (vingers) en aan het einde van het traject idd wel weer pijnvrij.
Müsli, leuk zo’n werkgever. Ben wel benieuwd of die trainingen leuk blijven.

Hier fijn weekje, 3x hardlopen, waarvan 2 pittige trainingen. 1x klimmen, 1x boulderen. Motivatie om te trainen is ook weer terug. Komende week een klimwedstrijd. Dat doe ik eigenlijk nooit, dus ben benieuwd.


Wat moet ik me daar bij voorstellen een klimwedstrijd?

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 22:48

Maandag een vinyasa yogales gevolgd en een aerial les.
Dinsdag een rondje hardgelopen en boulderles gehad.
Woensdag een uurtje geschaatst en naar paaldansles geweest.
Donderdag hardlooptraining gehad en paaldansles.
Vrijdags geboulderd met een vriendin.
Zaterdag een hardloopwedstrijd.
En vandaag was ik moe haha.

Veel plezier met je klimwedstrijd Lieke !!
(De rest van de berichten heb ik ook gelezen).

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:56

Lieke, leuk! Is het een wedstrijd op tijd? Of iets anders?

XxLMMxX, haha snap dat je vandaag moe was. Wat heb je veel gedaan deze week! Hoe ging je hardloopwedstrijd?

Ik heb vandaag ook niks gedaan. Lag vanochtend te lekker in m'n bed. Smiddags wel nog een kort rondje gewandeld over strand en door het dorp. Toch nog iets gedaan.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:15

Nee, geen wedstrijd op tijd (dat bestaat wel, maar is totaal andere discipline). Het gaat op moeilijkheid. Dus hoe verder je komt, hoe hoger je scoort. De routes wordt dan ook steeds moeilijker. Bij deze wedstrijd klim je 4 routes en dan degene die het beste presteert over 4 routes wint.

Ik doe het vooral om mijn mentale weerbaarheid te trainen. Door bewust extra spanning op te zoeken en toch goed proberen te blijven klimmen.

Lmml, mooie volle week!

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 10:48

Klinkt leuk @Lieke, om op die manier een wedstrijd te doen. En leuk dat je jezelf uitdaagt en probeert zo je mentale weerbaarheid te trainen.

Hier is de Xcore trainer binnen. Hopelijk heb ik vanavond een momentje om hem (kort) te testen. Gisteren wel lekker een uurtje naar bokszaktraining geweest. Die les willen ze gaan omgooien. Was altijd een conditietraining, uur lang op en rond de bokszak, veel high intensity. Nu is het een half uur conditie op de bokszak en dan een half uur circuit training. Het zal even wennen worden, maar was opzich best een leuk uurtje :j

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:13

Ik heb in de woonkamer nu zo'n rol en een board staan, dus een balance board. Maar het is eigenlijk wel heel simpel, dus ik moet zien dat ik er wat leuks van kan maken. Er gewoon op staan is in ieder geval geen uitdaging. Dus ik probeer nu een vorm van aerobics te doen op dat board, uiteindelijk wil ik ook er mee springen e.d.

Hardlopen gaat nog steeds totaal niet, bij gewoon wandelen doet elke stap nog steeds pijn. Nog 5 weken en ik zou weer volledig pijnvrij moeten kunnen hardlopen. Dus ik kijk al naar een wedstrijdje over een week of 6 om rustig mee te beginnen. Maar dat wordt dan wel met veel pijnstillers vrees ik. Maar ja, er was 6-8 weken gezegd door de nieuwe fysio, dus ik ga dan uit van max 8 weken en weer pijnvrij. Mag ook wel omdat ik al 8 maanden niet kan hardlopen. Ik doe dus 2-3 keer per week een 10 keer 50m. Dat is echt heel pijnlijk, het is niet eens hardlopen te noemen. Maar er komt dus ook geen verbetering. Want dat is het idee van door de pijn heen lopen. Maar ja, wat is door de pijn heen lopen als elke stap pijn doet? Ik wandel er niet minder om, maar hardlopen is wel belangrijk om weer te gaan doen. En dan moet ik over 5 weken dus pijnvrij kunnen hardlopen en daarmee dus ook weer aan wedstrijden kunnen gaan doen. Ik zie dat niet gebeuren. Maar het idee dat ik blijvend gehandicapt ben maakt me ook heel erg triest. Het begint inmiddels echt op uitzichtloos lijden te lijken.
Een andere sport om conditie op te bouwen is er voor mij niet. Ik heb gelukkig wel een goede basisconditie omdat ik wel wandel, duik, soms zwem en paardrij, maar ik wil graag meer.

Deze week is hier overigens een luie week, ik kom dagelijks niet eens aan 6000 stappen omdat ik simpelweg geen tijd heb om iets te doen. Overdag werken en 's avonds heb ik 4 avonden cursussen. Ja, dat doe ik mezelf aan, maar het is wel net even te veel.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:41

En fietsen om conditie op te bouwen? Of zwemmen? @Germie. Dat doet het vaak ook best goed..

germie

Berichten: 25993
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:45

MuSLi schreef:
En fietsen om conditie op te bouwen? Of zwemmen? @Germie. Dat doet het vaak ook best goed..

Fietsen, nee, ik heb een mbt staan, maar dat ding heeft wel 200km afgelegd. Dus dat wordt hem niet.

Zwemmen ook niet. Ik zwem soms, meestal 1keer per week, maar de motivatie is er niet meer. Vroeger wedstrijden gezwommen, maar je krijgt er niet echt conditie van. Ik kan zo 2km zwemmen, maar het is zo saai. Meestal doe ik 750m en ben het dan gewoon zat.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 12:02

@Lieke: ja, ik rijd in een lease-auto via werk, dus de verzekering is verder goed in orde en ik had de volgende dag al vervangend vervoer gelukkig.

Kwa sporten gaat het hier wel aardig.
Vorig weekend lekker in de zon de hei op geweest met paard. Merkte wel dat mijn lijf nog wat moe was van slechts 15 km (er was een tijd dat we fluitend 30 km rondsjouwden, maar dat komt wel weer).

Maandag ging ik dressuurmatig trainen en toen kreeg ik wel een enerverend signaal van mijn paard: elke keer als ik van rechtsom naar linksom ging, gaf hij een kleine error. Een reactie van dribbelen en moeite hebben met de gevraagde nieuwe stelling en buiging. Eenmaal langer linksom ging het dan beter, maar ook toen hij goed warm was, bleef dezelfde reactie komen als ik van van rechtsom naar linksom ging.
Voor veel mensen waarschijnlijk reden om een peut of paat voor het paard te contacten, maar in mijn geval reden om mijn eigen fysio te bellen voor een afspraak, want ik vermoedde dat ik tegenstrijdige informatie met stuur en lichaam aan hem gaf, als gevolg van mijn auotcrash.
Kon gelukkig donderdag al meteen terecht en toen zij mijn verhaal over de crash en de reactie van mijn paard hoorde (ze is gespecialiseerd in ruiters, rijdt zelf ook), was haar reactie direct: ja logisch, jij zult wel een 'wokkel' zijn (lichaam gedraaid als gevolg van het spinnen van de auto).

En inderdaad, er zat een verdraaiing in heel mijn lijf.
Vanaf SI gewrichten en schaambeen, rugwervels, ribbenkast en nek en rechterheup.

Ze heeft donderdag mijn nek en alles onder mijn navel weer losgemaakt, terug gedraaid, de ribbenkast ook ditect doen vond ze teveel van het goede. Over 2 weken terug, even checken of alles wat nu los zit, dat dan nog steeds is en dan pakt ze de ribbenkast ook mee.
Donderdagavond wat spierpijn van het losmaken.
Ik mag wel alles doen kwa bewegen en paardrijden en had gisteren les staan, dus was erg benieuwd hoe dat zou gaan.
Als mijn lijf toch zou protesteren, kon evt mijn instructrice wel verder rijden om paard dan in elk geval even een keer goed te trainen.

Maar lijf werkte mee, had tijdens het rijden geen last en merkte toen wel degelijk dat ik nu weer veel mobieler in mijn bekkengebied kon meeveren en paard gaf nu ook geen errors meer bij overnemen van rechts naar links.
Paard heeft heel veel werk op de cirkel gedaan de afgelopen maanden (dat kon ik nl zelf, ook toen ik door mijn zweepslag niet kon rijden) en ook vrij vlot na de crash alweer).
En dat werpt zijn vruchten af, normaal na een tijdje niet kunnen rijden doen we een grotere stap achteruit, nu maar een heel kleine.

Verder van de week ook weer lekker voluit kunnen gaan met kickboksen, heerlijk dat dat allemaal weer lukt, dat heb ik door die zweepslag van het najaar echt wel gemist.
En een keer op de fiets naar werk. We hadden een hele vergaderdag (lees: hele dag zitten) in een conferentiehotel, op zo'n 16 km van mijn huis. Dus de auto laten staan, me warm aangekleed i.v.m. de vorst en een setje 'normale werkkleren' mee en lekker gaan fietsen.
En gisteravond nog een relaxte combiles yin yoga en yoga nidra.
Al met al dus best lekker bewogen deze week!

Hoe gaat het met je Xcore @Musli?
Altijd even wennen als het concept van he groepsles ineens is aangepast, maar het klinkt alsof het alsnog wel een fijne training was?


@Germie: er zijn echt heel veel oefeningen te verzinnen met een balance trainer. Ik doe op die van mij oa squatten, zowel met 2 benen als op 1 been, al dan niet met gewicht erbij. En op 1 been en dan met een balletje tegen de muur kaatsen (bij gebrek aan (personal) trainer die het balletje naar me toe gooit) en er zijn heel veel krachtoefeningen die je ook staand op de balancetrainer kunt doen.
Ik doe er ook core-oefeningen op, planken, side-plank, push-ups. De mogelijkheden zijn eindeloos, als je je fantasie een beetje gebruikt.
Ik zou er overigens ook niet vanuit gaan dat wanneer de pijn niet geleidelijk minder wordt de komende tijd, die over 5 weken ineens spontaan is opgelost. Dat is doorgaans niet hoe het werkt met pijn. Wel vervelend dat het niet beter wordt met rust en niet met erdoorheen trainen.


Over klimmen en boulderen kan ik echt niet meepraten, daar weet ik echt niks van.

Hardlopen hoop ik straks ook weer op te pakken, heb ik een beetje een haat-liefde verhouding mee.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 16:02

@Marije, zoals het altijd gaat heb ik nog geen moment gevonden om hem te testen. Agenda zit altijd al zo vol :') misschien dat ik vanavond even tijd kan maken (als mijn man ook gaat sporten/fietsen)..

Fijn dat jij ook lekker hebt bewogen deze week al! En dat je weer los hebt kunnen gaan met kickboksen!

Ik deze week:
Dinsdag: kickboksen
Donderdag: kickboksen
Vrijdag: 8km hardlopen
Zondag: +/- 10km hardlopen.

En misschien dan vanavond nog eventjes een korte Xcore workout. Best tevreden weer hoor :j

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 21:21

Korte workout van 16minuten gedaan :j leuke workout, zoals ik me herinnerde van mijn Basic Fit tijd. Voor herhaling vatbaar, maar dan met iets minder kleding aan :=