Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:38

Beterschap Kimberley en Musli. Het gaat wel flink tekeer al die ziektes de laatste tijd.
Fijn dat het gesprek veel belovend was Renee, hopelijk maken ze het waar.

Hier klein beetje motivatiedipje. De trainingen die ik niet zo leuk vind, kan ik me moeilijk voor motiveren. Zoals mijn loopje die ik straks eigenlijk wil doen als mijn man thuis is. Toch kijken of ik me zover kan krijgen, want achteraf is het wel fijn.

Topic lijkt ook wat rustig, iedereen ziek, motivatiedipjes of juist te druk met sporten?

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:50

Ik ben vandaag eindelijk weer gaan sporten. Vorige week zondag voor het laatste geweest. Had echt de hele week flink last van hoofdpijn en migraine (heb chronische migraine) en vorige week dinsdag ook nog eens flink mijn teen gestoten die dik en pijnlijk was waardoor ik dagen kreupel liep. Kon vandaag niet planken en lunges doen (omdat je tenen dan zo buigen) maar verder heerlijk gesport. Krijg er meteen weer energie van. Nu morgen WOD en zondag weer circuit op de planning.

germie

Berichten: 26082
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:50

Hier net terug uit Noorwegen, daar heel veel gewandeld, tot meer dan 25km op 1 dag. Maar helaas nu enorm verkouden, ik ben 1 wandelende snotfabriek. Net wel een ronde buiten gewandeld, maar met 6000 stappen vandaag houdt het echt op, gisteren bleef het op 1800 steken. Het gaat gewoon niet.
De achillespees gaat weer iets beter. Ik moet oefeningen van de fysio doen, maar we zijn er achter gekomen dat ik die oefening niet zo vaak kan doen als zou moeten wegens gebrek aan kracht in de kuitspier. Iets wat helemaal niet moet kunnen op basis van hoeveel ik sport. En zeker niet op basis van dat ik rustig in de bergen wandel zonder issues. Maar nu lijkt het er op dat ik dus sinds juni sinds het begonnen is anders ben gaan lopen wat ik zelf niet merk waardoor ik dus mijn voeten niet geheel meer afwikkel en ja, dan wordt de kuitspier lui en daardoor hou ik mogelijk ook de ontsteking per ongeluk in stand. Dus nu ben ik 3 keer per dag aan het hupsen op mijn tenen om mijn kuitspieren te trainen (en het rare is dat ik met die oefeningen dus niet mijn achillespees voel, terwijl ik absoluut niet hard kan lopen nog helaas, ik zou nu een 50m kunnen joggen denk ik).
Dus hopelijk vinden we nu eindelijk een oplossing om van de peesproblemen door antibioticagebruik af te komen.
De zgn. Achillotrain als ondersteuning werkt bij mij niet, irriteert me te veel. En ik merk geen verschil met of zonder.

Zertab

Berichten: 12345
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:47

Sorry voor mijn afwezigheid! Ik had echt even gebrek aan motivatie. Probeer het nu weer op te pakken. Gister een wandeling gemaakt van 3,5 km. Zonder pijn aan mijn enkel! :D
Vandaag paard gereden en morgen staat bodypump op het programma.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:47

Uiteindelijk niet meer gelopen gister avond, want mijn man was pas om 22u thuis, toen was de motivatie echt verdwenen. Vandaag wel gegaan, toch veel leuker overdag.

Josien_

Berichten: 9047
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:28

MuSLi schreef:
Hoe is het gegaan @Josien? :D
En hoe voel je je nu?

Heel goed! Tijd van vorige keer verbeterd en geen last gehad van de verkoudheid :D .
Daarna meteen wel mega verkouden geworden haha. Toch een klapje gehad, maar inmiddels weer prima gelukkig. Spierpijn viel ook mee.

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:56

Josien_ schreef:
MuSLi schreef:
Hoe is het gegaan @Josien? :D
En hoe voel je je nu?

Heel goed! Tijd van vorige keer verbeterd en geen last gehad van de verkoudheid :D .
Daarna meteen wel mega verkouden geworden haha. Toch een klapje gehad, maar inmiddels weer prima gelukkig. Spierpijn viel ook mee.

Ahhh! Tof hoor *\o/* goed bezig! Fijn dat de spierpijn ook meeviel. En dat de verkoudheid ondertussen ook weer redelijk weggetrokken is.

Ik heb gisteren voor het eerst sinds vorige week zondag weer wat kunnen doen. 5km hardgelopen. Zodirect ga ik richting de sportschool voor een uurtje bokszaktraining techniek. Normaal ga ik naar de conditietrainingen, maar die sla ik deze week nog maar even over :')

Kimberley_

Berichten: 4915
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:11

Pff ik ben na mijn longontsteking ook weer begonnen maar jeetje al mn opgebouwde conditie weer foetsie

Muze
Berichten: 5332
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:32

He gets, veel zieken of net ziek geweest. Beterschap wie het nog nodig heeft..
Vorige week zelf maar 1 keer geweest; pilates.
Afgelopen maandag pilates weer gedaan en net een uurtje gewoon apparaten.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:29

Mag ik hier komen meekletsen?? Train nu 4x per week in sportschool en bijna elke dag yoga :D

Muze
Berichten: 5332
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:32

Zijn hier ook mensen die iets van “Zumba / salsation” doen?
Welkom gianti!

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 18:08

Afwezig geweest omdat ik druk was met sporten en leuke dingen.

Lekker weekje gehad opzich vorige week.
Maandags geschaatst.
Dinsdags geen tijd om te sporten vanwege leuke dingen.
Woensdags gewandeld en mijn eerste boulderles gehad (waar ik heel erg enthousiast over ben!!!)
Donderdag hardlooptraining
Vrijdag rondje hardgelopen. Voelt alsof ik dit te weinig doe op dit moment. Er komt binnenkort een zware wedstrijd aan en mijn conditie gaat achteruit ipv vooruit.
Zaterdags was ik te moe om te sporten.
En zondags had ik geen tijd omdat ik lekker op pad was.

Welkom gianti !
Ik doe dat niet Muze

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 23:07

Voor de mensen in dit topic die boulderen:
Ik vroeg mij af of iemand van jullie mij misschien wat tips kan geven over de aanschaf van schoenen?

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 00:04

Ik kan wel met je meedenken, heb je vragen? Wat is je ervaring en hoeveel wil je boulderen?

Faringo
Berichten: 8271
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:48

Boulderen heb ik 1x gedaan en vond dat toen ook echt superleuk om te doen. Helaas gaat dat me nu met die tennisarm niet lukken, maar blijft wel op het lijstje voor de toekomst.

Ik had woensdagavond PT. Vond het heerlijk, ik hou ervan om aan het werk gezet te worden. Nu nog flinke spierpijn ervan. Maar ik heb wel besloten om nog wat PT lessen te doen. Houdt mij echt gemotiveerd om te gaan. Morgenochtend misschien even een rondje hoger tempo wandelen en zondag wil ik een lesje spinning doen al twijfel ik nog een beetje want een uurtje later is ook een HIT les en dat vind ik ook erg leuk.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:50

Bouldering durf ik niet aan met mijn hypermobiele lichaam. Klimmen vind ik wel leuk!

Pfoe zit even op zon punt in mijn bulk dat ik haat liefde verhouding heb met mijn lijf. Merk echt dat ik sterker wordt, maar voel mij tegelijk ook fluffy


Vanochtend heerlijke legday gehad en aansluitend een yoga sessie! Morgen eerst yoga en dan upperbody en misschien wat cardio. Moet heel erg wennen aan mijn huidige schema, sets zijn 2x12 en ben zo’n 30/40 min bezig, heel stom, maar mentaal haat ik het om verder dan 10 te tellen :’)

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 23:50

XxLMMxX schreef:
Voor de mensen in dit topic die boulderen:
Ik vroeg mij af of iemand van jullie mij misschien wat tips kan geven over de aanschaf van schoenen?


Ik boulder sinds een paar maanden, ik heb de Mad Rock Pulse schoenen. Super fijne schoenen, heel blij mee. In m'n eigen schoenmaat gekocht, was 1 sessie even pijn lijden maar nu zitten ze perfect! (Dwz; precies pijnlijk genoeg :P).

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 22:07

Ik ben echt beginnend (nu 2x geboulderd).
Ik huur nu schoentjes.
Ben er al achter dat ik liever klittenband dan veters heb. Maar verder geen idee wat nou goed is. En ik wil eigenlijk wel graag kopen.
Ik wil denk ik alleen in de wintermaanden boulderen, ca 1x pw.
Waarom moeten ze eigenlijk zo zeer doen die schoenen? Haha
Bedankt voor het meedenken !

Ik had een super week.
Maandags was ik een dagje weg en had geen tijd om te sporten.
Dinsdags en woensdags geskied. Echt heel fijn!!
Donderdag hardlooptraining en savonds met een aantal meiden geboulderd.
Vrijdag uitgerust.
Zaterdag stukje hardgelopen.
En vandaag had ik ivm werk geen tijd om te sporten.

Het skieeen was een heerlijke ervaring.
Het hardlopen is op dit moment niet zoals ik wil, maar ik probeer trouw wat momenten in te plannen. Ik heb leuke wedstrijden waar ik naartoe wil trainen.
Het boulderen maakt me blij.

Op naar de nieuwe week.

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:10

Goed bezig @XxLMMxX. Fijn dat het boulderen je blij maakt, dat maakt het ook een stuk makkelijker om te gaan doen dan :)

Hier deze week net even anders dan normaal. Vorige week natuurlijk keelontsteking gehad en antibiotica, dus deze week nog een beetje rustig aan.

Dinsdag: hardgelopen, rustig aan
Woensdag: bokszaktraining techniek
Vrijdag: hardlopen, tempowisselingen
Zondag: 30km op de racefiets.

Ik ben tevreden :j

germie

Berichten: 26082
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:28

Hier zojuist 3.5km gewandeld, met daarbij 10 keer 50m joggen, hardlopen. Ja, dat stelt niets voor, maar als elke stap echt pijn doet is het niet leuk. De fysio denkt dat ik moet gaan opbouwen met hardlopen, en dat het dan inderdaad door de pijn heen lopen is. Maar het is lastig om aan te geven wat je kunt doen als je pas later weet of het te veel was omdat elke stap pijn doet wegens die achillespeesonsteking.
Ik mag na een training als dit 24 uur meer pijn hebben en dan moet het daarna verbeteren. Dus heel lastig om in te schatten wat gaat en wat niet gaat.
Daarom echt heel klein beginnen. Een lange afstand lopen heb ik immers wel veel gedaan tot 25km en dat doet wel pijn, maar daarna wordt de pijn niet erger. Dus nu is het tijd voor iets meer belasten.
En nu op de bank met een kop thee en de laser op de pees. Dat laseren lijkt overigens niets te doen.

Ik was ook verkouden en hoest af en toe nog, maar dat gaat wel weer beter dan vorige week.

Duiken zaterdag gedaan. Zondag hele dag op de manege gestaan met m'n paard.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:20

Boulderschoenen hoeven echt geen pijn te doen, zeker niet als je pas net begonnen bent. Kies een schoen die aansluit op je voet (dus teen tegen de voorkant), maar niet te krap zodat het pijn doet. Sommige modellen lopen wel nog wat uit na een paar keer dragen.
Er zijn wel redenen om schoenen te kopen die nog krapper zitten, maar dat zou ik op dit niveau echt niet doen. Zelf heb ik aparte boulder en klimschoenen omdat ik bij boulderen er een uur achter elkaar op loop. Mijn klimschoenen doe ik na elke route weer uit, anders hou je het niet vol.

Ik zou je ook idd klittenband adviseren (gewoon omdat het makkelijker aan/uit doen is). Geen schoen met een flinke boog erin (want die moeten wel krap zitten. Zelf vind ik mad rock een fijn merk, niet te duur, zit prettig en redelijke klimeigenschappen. Scarpa wordt ook veel gebruikt, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:44

XxLMMxX schreef:
Ik ben echt beginnend (nu 2x geboulderd).
Ik huur nu schoentjes.
Ben er al achter dat ik liever klittenband dan veters heb. Maar verder geen idee wat nou goed is. En ik wil eigenlijk wel graag kopen.
Ik wil denk ik alleen in de wintermaanden boulderen, ca 1x pw.
Waarom moeten ze eigenlijk zo zeer doen die schoenen? Haha
Bedankt voor het meedenken !

Ik had een super week.
Maandags was ik een dagje weg en had geen tijd om te sporten.
Dinsdags en woensdags geskied. Echt heel fijn!!
Donderdag hardlooptraining en savonds met een aantal meiden geboulderd.
Vrijdag uitgerust.
Zaterdag stukje hardgelopen.
En vandaag had ik ivm werk geen tijd om te sporten.

Het skieeen was een heerlijke ervaring.
Het hardlopen is op dit moment niet zoals ik wil, maar ik probeer trouw wat momenten in te plannen. Ik heb leuke wedstrijden waar ik naartoe wil trainen.
Het boulderen maakt me blij.

Op naar de nieuwe week.


Gewoon even naar Decathlon of Bever oid gaan en passen dan :). Ze moeten een beetje oncomfortabel strak zitten omdat je dan je gewicht op je tenen kan zetten, en omdat ze nog wat uitrekken. De jongen met wie ik boulder had ze al net wat groot gekocht, en die zijn nu echt te groot geworden waardoor hij niet meer op z'n tenen kan staan.

Ik ben het eens met Lieke idd, ik had ze eerst een maat te klein gepast voor een sessie, en dat deed echt heel veel pijn. Nu was het meer 'oke, dit is aardig strak' maar bij de tweede sessie waren ze al wat uitgelopen en precies goed. Met pijnlijk genoeg bedoel ik dat ik na twee uur boulderen en lopen zoiets heb van 'hehe, schoenen uit is wel fijn'.

Ik kom me ook maar melden in dit topic, leuk om over sporten te praten :). Ik heb gisteren klimtraining gehad, hadden echt leuke oefeningen meegekregen, was helemaal aan het genieten :D. Leuk dat hier nog meer klimmers en boulderaars zijn! Hebben jullie ook plannen voor in de zomer - buiten klimmen o.i.d.?

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:28

Welkom badeendje!

Ik heb het voornemen om dit voorjaar in ieder geval drie weekenden buiten te gaan klimmen. Er zijn best wel wat kleine gebiedjes in België bij gekomen in de afgelopen jaren, waar ik nog niet geweest ben, die wil ik graag verkennen. Ook wil ik graag een weekend naar Ettringen in Duitsland. Dat is echt mijn favoriete klimgebied. Hoewel Berdorf in Luxemburg ook erg leuk is, maar mijn klimmaatjes zijn daar niet zo enthousiast over. Afgelopen jaren maar weinig buiten geklommen, was lastig te combineren met kleine kinderen.

Deze zomer ga ik met mijn gezin 2 weken naar Oostenrijk. Maar omdat onze kinderen erg klein zijn verwacht ik dat we vooral veel gaan wandelen en hardlopen. Echt klimmen zit er dan nog niet in.

De motivatie begint langzaam weer een beetje terug te komen hier. Maandag geboulderd (ging mwah, niet ontevreden, maar ook niet heel enthousiast) en gisteren heerlijk hard gelopen.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:53

Zoooo, ik heb op 18 december me hier 'aangemeld' en daarna geen tijd meer gehad om mee te kletsen!!

Heb wel even alles bijgelezen tot nu! Lees veel over boulderen, ik heb dat nog nooit gedaan, maar lijkt me wel heel leuk om eens te proberen. Ik zie dat je hier in DB een gratis kennismaking kan doen. Ik sleep mijn vriend wel een keer mee :D

Verder gaat het goed qua sport! Ik zit lekker in mijn ritme. Sport altijd op dinsdag, donderdag en zaterdag (crossfit). Op oudjaarsdag ben ik wel gevallen tijdens boxjumps en heb daarbij mijn scheen open gehaald :+ Nu na 4 weken is het eindelijk weer een beetje genezen..

Vorige week wezen skiën dus ook toen voldoende beweging. Gisteren weer een Wod meegepakt en me laten overhalen om mee te doen met de Crossfit Games over 2,5 week.. SOS haha.

Ook heb ik me weer ingeschreven voor de Nijmeegse Vierdaagse, dus de trainingen daarvoor starten ook weer.

Mijn week qua beweging:
Di: WOD
Vrij: WOD (normaal ga ik op donderdag naar Powerliften, maar ik heb dan een borrel van werk)
Za: WOD
Zo: 20 km wandelen als training voor de Vierdaagse.

Wil eigenlijk het hardlopen ook weer oppakken.. Maar per 1-1 een nieuwe job waar ik veel tijd aan kwijt ben, dus ik moet nog even tijd zoeken daarvoor :o

Fly_high

Berichten: 3324
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:05

@Lieke Berdorf is echt vet! :D

@Badeendje hier staat C1 op de planning, daarnaast wat technischer wandelen in de bergen op eigen houtje en wat losse klimdagjes België, Luxembourg ofzo. Maar ik ben eigenlijk niet zo'n fan van klimmen in de Belgische rotsen vooral door de gladheid, word stiekem een stuk gelukkiger van de klim- en boulderhal :o

Ik zit nu wel met een vingerblessure door mijn paard :') dat is echt heel erg balen, gisteren pas voor het eerst na 2 of 3 weken rust weer geklommen. Ik heb het heel bewust bij die doodsaaie 5a'tjes en 5b'tjes gehouden om mijn vinger heel te houden en het lijkt gelukt te zijn, maar het was wel heel erg verleidelijk om ff iets uitdagends in te stappen :P


XxLMMxX schreef:
Ik ben echt beginnend (nu 2x geboulderd).
Ik huur nu schoentjes.
Ben er al achter dat ik liever klittenband dan veters heb. Maar verder geen idee wat nou goed is. En ik wil eigenlijk wel graag kopen.
Ik wil denk ik alleen in de wintermaanden boulderen, ca 1x pw.
Waarom moeten ze eigenlijk zo zeer doen die schoenen? Haha
Bedankt voor het meedenken !


Ze hoeven helemaal geen zeer te doen, je moet er gewoon op kunnen lopen :)
Net iets strakker dan je gympen maar niet pijnlijk of vervelend strak.
Fout die de meeste beginners maken (myself included) is meteen te technische en te strakke schoenen kopen in de hoop dat je er beter van gaat klimmen. Niets is minder waar!
Koop eerst een paar schoenen die geen pijn doen ook als je die pas de eerste keer aantrekt, met lekker platte zool. Voorgespannen zool (waar een boogje in zit) heeft pas voordelen als je heel technisch in overhang klimt en voordat je zover bent ben je ook al lang door je eerste paar schoenen heen ;) Probeer het verder een beetje betaalbaar te houden, als je voetwerk nog slordig is moet je soms elke paar maanden nieuwe schoenen kopen, iets makkelijker te slikken als ze 90 euro kosten ipv 150.

Ik heb overigens genoeg mensen 7a/7b op afgetrapte sloffen zoals tarantulas of mythos zien klimmen om te weten dat je schoenen op basisniveau eigenlijk nauwelijks uitmaken :P
Ik zweer zelf bij Ocuns en dan alleen de vetervarianten, ook met boulderen (heerlijk als je per ongeluk op je eigen veter gaat staan halverwege een moeilijke plaatboulder ofzo := ). Ocuns zijn in ieder geval super betaalbaar, volgens mij op Decathlon huismerk na zijn het letterlijk goedkoopste klimschoenen die er zijn.