Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15217
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:29

Oh lekker Marije, hier helaas 'gewoon' aan het werk.

Vanavond wel dansles geven, dus toch lekker bewegen.
Gisteren op de fiets naar stal (7 km enkele reis), niet echt sportief maar probeer op die manier wel aan mijn dagelijkse beweging te komen. Zittende baan is niet ideaal.

Weekend iig mountainbiken en waarschijnlijk een stevige wandeling.

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 11:42

Wat drinken jullie zoal tijdens het sporten?
Het liefst iets zonder al te veel troep….
Ik merk dat ik water drinken moeilijk vindt.

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:55

Ik drink water of drink niet.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik buiten het sporten om ook alleen water en thee drink.

Zo een lekkere rit maken door het duin. Hoop dat ik de bronzende herten tegen kom, zo een leuk geluid.
Savonds bij de wedstrijd van m'n team kijken. Hopelijk de (ena)laatste wedstrijd die ik niet mee kan doen.

Marije_jiplover

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:17

Ik ben al 2 jaar op vrijdag vrij, eerder was woensdag mijn vaste vrije dag.

Met dit weer was gisteren het bos in geen straf!

Ik drink meestal water tijdens het sporten.
Soms, als het heel warm is, iets isotoons zoals bijvoorbeeld isostar.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:50

Altijd water. En bij ons doen ze ook altijd een rondje koffie in de gym. Dus dat meestal ook :')

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:30

Hier ook geen inspiratie voor drinken, ik drink alleen water tijdens sporten.

Hier succesvolle week gehad met klimmen en hardlopen (en ook veel wandelen naar de klimroutes toe). Het spartelen in de middellandse zee tel ik niet mee.


Vanaf volgende morgen ga ik mijn trainingschema weer oppakken. Stellen jullie een schema op en hoe doe je dat dan?

Even show-offen
Afbeelding
Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:32

Wow gaaf Lieke!!

MarliesV

Berichten: 15217
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 17:13

XxLMMxX schreef:
Wat drinken jullie zoal tijdens het sporten?
Het liefst iets zonder al te veel troep….
Ik merk dat ik water drinken moeilijk vindt.


Ik drink altijd isotone drank tijdens het fietsen. Water ga ik heel slecht op en krijg ik bijna niet weg.
Dit zijn poeders die je oplost, bevalt mij erg goed.

Vandaag de ochtend 7km met de pony. Gezien haar gezondheid alleen gestapt.

Vanmiddag de mtb route Hellendoorn gereden. Zalig weertje!

Gaaf Lieke! Goed bezig.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:26

Ik drink water uit een AirUp. Bevalt mij erg goed! Favorieten zijn bosvruchten, ananas en iets met mango (geloof passievrucht).

Vanochtend heerlijk circuit gedaan. Vind dat echt leuk en doe dat o dit moment wel 2-3 lx per week. Morgenochtend ga ik zelf fitnessen en dinsdag en zondag weer circuit.

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 21:28

Fijn weekje gehad.

1x wezen toerzeilen en 1 zeilwedstrijd gehad.
3x hardgelopen , aantal wat ik ook probeer na te streven.
Mijn eerste kickboksles gevolgd, naar tevredenheid.
En een fijne rustdag gehouden. Ik heb een half uurtje yoga thuis gedaan om wel even wat te stretchen en dat voelde goed. Ik hoop dit uit te bouwen naar meer. Vaker yoga thuis doen.

Ik heb geen vast schema Lieke. Ik kijk waar ik zin in heb. Ik probeer het wel vaak vooruit te plannen voor de week. Wijkt het iets af dan is het niet erg, maar dan heb ik een beetje een leidraad voor mezelf.

kosseh

Berichten: 2608
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 22:03

Hier ook geen echt schema. Sommige dingen staan wel vast. Vrijdag altijd les met paard. Dinsdag walking basketbal training.
Als ik weer volledig mag basketballen is de training op maandag.
Verder flexibel en doe ik waar ik zin in heb.

Vandaag kon ik niet kiezen tussen stuk wandelen of naar de sportschool en daar weer verder met hardlopen opbouwen.
Ik ben voor een tussen oplossing gegaan, lopend naar de sportschool (20min) en daar hardlopen. Hardlopen ging echt goed.
Vorige week begonnen met 4x30 seconde en dan 2 minuten wandelen tussen door. Nu 10x1 minuut hardlopen, nog wel 2 minuten rust tussen door. Toch 4km in een half uur gedaan.

@Kletskoekje, wat doe je zoal bij een circuitttaining?

@XxLMMxX, leuk! Zwaar zeker kickboksen?
Klinkt als een goede week!

Marije_jiplover

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 05:41

Ik heb geen vast schema.

Behalve dan dat kickbokstraining altijd op dinsdag is en yoga op vrijdag.

Maar werk niet met doelen kwa wandelen of paardrijden verder.

Zaterdag in de herfstzon heerlijk 7 km gewandeld met mijn paard.
Helaas was er ook iets in mijn rug geschoten, dus gisteren maar even heel rustig aan gedaan.

Rug is nog niet over nu, maar gelukkig wel voldoende hersteld om te kunnen werken.
Denk alleen dat kickbokstraining morgen nog niets wordt.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 08:30

ik ga deze week beginnen met in ieder geval langer wandelen met de hond. Ook op werk wil ik tussendoor de hond uitlaten al is het maar 15 minuten. En dan ook als ik thuis ben.

normaal met werk dan ben ik als ik thuis kom erg moe, en wil ik nog even uurtje of ander half in mijn bed liggen voordat ik ga koken. Nu wil ik gewoon half uur wandelen. Om zo aan meer beweging te komen.

kwa drinken doe ik echt te weinig op werk probeer ik flesje water bij de hand te hebben, en deze op te hebben naast de koffie/thee (halve liter flesje) en als ik bezig ben met mijn eigen bedrijf in les geven, guasha of mn paarden trainen probeer ik flesje water in de auto te hebben. Zodat ik onderweg wat te drinken heb.

Als ik op stal ben vergeet ik vaak te drinken maar als ik dan in auto stap om naar huis te gaan of naar een lesklant dan drink ik wel onderweg.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:02

Die air up hoor ik veel over, is dat wat?

Voldoende drinken, dat is bij mij ook wel een issue ja. Vooral omdat -als ik 's morgens een halve liter water binnen heb - ik de heeeeeele middag naar de wc kan.

Hier vanmorgen lekker begonnen met een half uur met de hond wandelen en nu net terug van m'n uur krachttraining. Lekker.

Maartje_M

Berichten: 9395
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:23

Mijn blaas heeft zich echt moeten aanpassen aan meer water drinken. Was hier een kwestie van volhouden en nu hoef ik gelukkig niet meer ieder kwartier naar de wc :+

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:14

Ik kom hier ook graag gezellig aansluiten! Ik zal wat over mijzelf en sporten vertellen.

Tot vorig jaar reed ik fanatiek paard (M/Z springen) maar na heel plotseling overlijden van mijn fantastische paard ben ik in een soort neerwaartse spiraal beland qua voor mezelf zorgen. Dus niet alleen sporten maar ook voeding etc. Ondertussen heb ik een héle leuke 2,5 jarige staan die ik volgend jaar zelf ga beleren dus de motivatie om hiervoor fitter te zijn is heel sterk aanwezig gelukkig :D Ik merk nu dat een doel hebben voor mij wel heel fijn kan zijn als stok achter de deur.

Ik werk als ZZP'er in de bouw, projectmanager en daar horen werkdagen bij die niet altijd te plannen zijn wat het lastiger maakt om op vaste tijden te sporten. Wat ik nu doe is van alles wat. Op maandagavond bootcamp (5km hardlopen + oefeningen tussendoor) en op donderdagavond een uur kracht training. Zelf probeer ik nog een keer extra hard te lopen, en als ik teveel spierpijn heb (gebeurt nog regelmatig := ) om in ieder geval een uurtje te gaan wandelen. Ik rijd nog wel paard ook maar niet veel/vaak dus dat tel ik niet heel erg mee. Meestal 1 keer in de week op woensdag op mijn vriend zijn paard.

Ik lees hier graag mee voor tips, motivatie en misschien nog andere sporten die ik erbij kan combineren! Verder let ik ook wel meer op mijn eten, gezonder en vooral minder in mijn geval, meer water drinken om mij beter in m'n vel te voelen. Ook moet er wel kilo's af voor ik mij weer happy zal voelen in het zadel straks in het voorjaar dus een mooi doel!

Maartje_M : Zó herkenbaar, ik zit in de fase van elk kwartier naar de wc.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:43

Renee1991 schreef:
Die air up hoor ik veel over, is dat wat?

Voldoende drinken, dat is bij mij ook wel een issue ja. Vooral omdat -als ik 's morgens een halve liter water binnen heb - ik de heeeeeele middag naar de wc kan.

Hier vanmorgen lekker begonnen met een half uur met de hond wandelen en nu net terug van m'n uur krachttraining. Lekker.


Air up heb ik. Ik vind maar niks. Er is amper smaak en ik kreeg veel lucht binnen wat mijn buik niet zo fijn vond. De lucht heb je als ware nodig om ‘smaak’ te krijgen, ik vond het erg tegen vallen

Ook is de waterfles niet waterdicht

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:00

Oh echt.. Dat klinkt niet heel veelbelovend :(

Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:16

Gaaf Lieke!

Ik drink echt al jaren iets van 4 liter water per dag, of nog wel meer :') Moet wel vaak plassen maar voor m'n gevoel niet extreem vaak.

Ik heb wel een vast schema, van m'n coach, maar niet per se op vaste dagen :) Alleen wel 4x per week, de zwaarste training in het weekend en nooit meer dan 2 dagen achter elkaar. Deze week komt dat bijvoorbeeld neer op maandagavond, woensdagavond, donderdagavond en zaterdagochtend.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:23

Oh echt, wat zalig. Als ik veel drink moet ik echt elk half uur een eeeeenorme plas. Niet te doen.

Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:30

Oh ja ik moet denk ik wel minstens elk uur of zo plassen overdag maar ik heb toch kantoorwerk, dus dat vind ik niet zo erg. Mits ik het niet helemaal verkeerd time en dan net in overleg zit of zo :+

Zertab

Berichten: 12283
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:40

Ik meld me! :D

Hier sinds 2019 actief, met minder actieve periodes, aan het bodypumpen. Ik probeer 3x te gaan in de week. Naast bodypump doe ik een half uurtje in de week body attack (is direct na de bodypump, dus dan ben ik er toch). En ik rijd 2x per week paard. :)

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 21:28

Zo fijn dat jullie meeschrijven !

Zertab

Berichten: 12283
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:31

Zojuist geweest maar ging niet zo lekker. Was behoorlijk warm in de zaal en ben sowieso al verkouden, dus zat allemaal in de weg (nee geen corona.)

Marije_jiplover

Berichten: 25338
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:54

Mijn rug heeft mijnb werkdag wel overleefd, maar mijn lijf was zo moe van die zeurende rug, dat ook nog eens wandelen er niet meer in zat, helaas.
Morgen een halve dag thuis werken, ipv meer dan een hele dag van hot naar her in de auto, dus hopelijk morgen meer energie over en al weer een minder zeurende rug, dus kan ik hopelijk morgen wel weer wat actiefs doen.
Denk wel dat ik de kickbokstraining moet laten schieten, dat is denk ik vragen om weer meer rugklachten.

In ieder geval zelf wat stretchen en yoga oefeningen proberen te doen morgen.