Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Union_Bolero

Berichten: 93
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:25

Leuk topic en ik praat graag mee!

Momenteel ben ik met 1 paard actief in de wedstrijdsport (Dressuur, springen en Eventing). Ik rijd 5 dagen in de week paard (2 paarden). Alleen merkte ik (ook wegens de astma) dat mijn conditie slecht is als ik bv. de cross uit kwam. Ik besloot hier wat aan te gaan doen.

Afgelopen zomer heb ik met een team beachvolleybaltrainingen gedaan(1 xpw), enorm leuk om te doen! Nu ben ik 1 keer per week op de skibaan te vinden, om voor te bereiden op de trip naar Oostenrijk. Momenteel ben ik ook bezig met conditie trainingen/core strength. Ik ben bezig met oa touwtje springen (zwaar maar goed voor mijn longen), boksen, circuit trainingen en krachttrainingen. Het scheelt dat mijn partner personal trainer is en mij hierin kan begeleiden. Ik doe dit gemiddeld 3 keer in de week.

Ik was een lange tijd futloos, moe, slechte concentratie en had het erg koud (najaar). Sinds ik mijn voedingspatroon hierop aanpas en genoeg eet/goede voedingsstoffen binnen krijg merk ik wel degelijk verschil. Ik ben energieker en ook minder snel moe. Slechte dagen zitten er altijd wel tussen, maar dat hoort erbij. Vandaag heb ik een beetje een off-day, maar ik ga zometeen nog even boksen en krachttraining doen om mezelf beter te voelen. Niet elke dag hoef je een zware training te hebben, wat ook zeker niet goed voor je is. Het werkt voor mij altijd om actieve muziek op te zetten, hierdoor krijg je nog meer energie!

Naast mijn normale voeding neem ik extra eiwitten in, in de vorm van eiwitpoeder. Zijn er meer mensen die hier gebruik van maken of hun ervaringen in willen delen?

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:28

Dankje!
Wat wel jammer is, is dat ik bij Gymshark een leuke outfit had besteld met express delivery zodat ik me daar in ieder geval heel goed over zou voelen. Maar hij is nog niet eens verzonden.. Tot zo ver levering binnen één tot twee werkdagen als je het op woensdag besteld :Y) .

Pilates en Yoga lijken mij ook heerlijk!
Eigenlijk zou ik het ook meer moeten doen voor mijn ontspanning en lenigheid.

Lekker bezig Renee!!

Ook jij welkom UB! Lekker bezig en zo'n sportieve vriend is altijd fijn :)
Ik heb een tijdje eiwitshakes genomen, maar nu enkel nog eitwitrepen als een gezonde snack op het werk.

Union_Bolero

Berichten: 93
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:33

Josien_ schreef:
Wat wel jammer is, is dat ik bij Gymshark een leuke outfit had besteld met express delivery zodat ik me daar in ieder geval heel goed over zou voelen. Maar hij is nog niet eens verzonden.. Tot zo ver levering binnen één tot twee werkdagen als je het op woensdag besteld :Y) .


Ik heb vorige week ook een nieuwe outfit besteld op Gymshark. Werd inderdaad ook pas later verstuurd dan belooft.....Is onderhand wel binnen!

Josien_ schreef:
Ik heb een tijdje eiwitshakes genomen, maar nu enkel nog eitwitrepen als een gezonde snack op het werk.


Ik zou graag aan de eiwitrepen gaan, maar er zitten altijd allergenen in waar ik niet tegen kan. Aangezien ik allergisch ben voor noten, pinda's en melk wordt dat lastig. Ik drink ook altijd vegan eiwitshakes, omdat daar geen melk in zit. Iemand nog suggesties voor lekkere vegan eiwitshakes? Ik drink momenteel de aardbei & banaan van body&fit, maar ik blijf de lekkerste van de kruidvat vinden haha!

S_imonee

Berichten: 3845
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 15:36

Welkom Union_Bolero. Jij bent lekker sportief! En handig dat jouw partner personal trainer is.
Ik neem verder geen extra eiwitten oid.

Dat is jammer Josien... Ik wil ook een nieuwe sportoutfit, maar ik vind bestellen dan toch lastig.

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:45

Josien_ schreef:
Ik zie dit topic nu en ik praat graag mee! Over het algemeen kan ik wel weer een motivatieboost gebruiken, maar voor morgen al helemaal!
Ik ga namelijk samen met mijn vriend mee doen aan de Hyrox competitie, dat wordt flink af zien :Y) .
Las dat Musli hier ook trainingen voor gedaan heeft, doe je ook mee aan de competitie zelf?


Sorry dat ik niet eerder reageerde, hectische dagen achter de rug. Yes, ik deed ook mee vanmiddag :D
Hoe is het bij jullie gegaan?
Hier heel goed, erg tevreden..

Was het jullie eerste? Voor mij wel.
Nu doortrainen voor Maastricht :j

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:48

Toch meer verkouden hier zo te lezen, hopelijk zijn we er snel weer van verlost. Gisteren ook niet meer hardgelopen, wel wat oefeningen en rustige yogasessie vandaag.

Goed geslapen en Vandaag wel weer een korte kracht training sessie gedaan. Morgen dan toch maar weer lekker rondje hardlopen.

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 20:58

Mijn week zit erop.
Ik voelde me niet lekker, eerst mentaal en later ook fysiek. Ik heb dus besloten om geen sporten in te plannen maar per dag te bekijken waar ik behoefte aan had.

Ik kwam evengoed elke dag op wat beweging uit.
Ik heb een fijne wandeling met mijn hond gemaakt, naar polefitnessles geweest, 2 rustige yoga lessen gevolgd, een proefles padel gevolgd en twee dagen op zeilwedstrijd geweest.

Yoga was lang geleden en deed mij erg goed.

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:13

Goed bezig iedereen :)

Ik heb vandaag bodypump gedaan, morgen weer.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:54

Oh lekker zo'n week, niets moet maar alles gaat goed.

Hier zaterdag Mountainbike Mania gereden een mountainbike tocht met gekke dingen (door een kroeg, door een bejaardentehuis enz) in het donker. Super tof, 53km gefietst uiteindelijk.

Gisteren heerlijk 7 km gelopen met de pony. Niets te klagen dus!

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:15

Klinkt als een tof event @MarliesV :D
Actief weekend achter de rug dus!

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:39

MuSLi schreef:
Josien_ schreef:
Ik zie dit topic nu en ik praat graag mee! Over het algemeen kan ik wel weer een motivatieboost gebruiken, maar voor morgen al helemaal!
Ik ga namelijk samen met mijn vriend mee doen aan de Hyrox competitie, dat wordt flink af zien :Y) .
Las dat Musli hier ook trainingen voor gedaan heeft, doe je ook mee aan de competitie zelf?


Sorry dat ik niet eerder reageerde, hectische dagen achter de rug. Yes, ik deed ook mee vanmiddag :D
Hoe is het bij jullie gegaan?
Hier heel goed, erg tevreden..

Was het jullie eerste? Voor mij wel.
Nu doortrainen voor Maastricht :j


Ah leuk!! Solo gedaan dus! Knap hoor :D .
Wij hebben de mixed double gedaan en het ging beter dan verwacht. Het rennen is mijn zwakke punt en dat was op het laatste rondje na best constant! Heb ook alle rondes kunnen blijven rennen en daar ben ik heel blij mee.
Moet wel toegeven dat bij de oefeningen mijn vriend iets meer deed dan ik, maar mede daardoor kon ik het rennen natuurlijk ook beter volhouden.
We hebben nog wel een aantal vrij "makkelijke" punten om te verbeteren qua tijd.

Twijfel nog om in Maastricht ook mee te doen, eerst maar even bijkomen van deze :D .
Als ik mee doe dan is het wel weer sowieso een double, de solo versie durf ik nog niet aan.

@marlies heerlijk gefietst volgens mij! Zoiets ken ik wel met rennen, maar wist niet dat het ook voor het fietsen gedaan werd!

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:41

Josien_ schreef:
Ah leuk!! Solo gedaan dus! Knap hoor :D .
Wij hebben de mixed double gedaan en het ging beter dan verwacht. Het rennen is mijn zwakke punt en dat was op het laatste rondje na best constant! Heb ook alle rondes kunnen blijven rennen en daar ben ik heel blij mee.
Moet wel toegeven dat bij de oefeningen mijn vriend iets meer deed dan ik, maar mede daardoor kon ik het rennen natuurlijk ook beter volhouden.
We hebben nog wel een aantal vrij "makkelijke" punten om te verbeteren qua tijd.

Twijfel nog om in Maastricht ook mee te doen, eerst maar even bijkomen van deze :D .
Als ik mee doe dan is het wel weer sowieso een double, de solo versie durf ik nog niet aan.

Wel tof om dat samen te kunnen doen. En goed toch om de verdeling aan te houden die voor jullie werkt :j Jullie moesten natuurlijk ook de gewichten van de heren aanhouden. Dat maakt het wel flink heavy... Hier ook zeker nog wel ruimte voor verbetering. Heb ook echt alleen de laatste 3/4 weken voor het event gericht getraind op deze movements. Nu ga ik in ieder geval elke week één keer trainen op deze movements, dus dan zal het in Maastricht vast nog iets makkelijker gaan.

Hardlopen is juist mijn sterke kant. Dat doe ik normaal gesproken namelijk ook al twee keer per week. Tot aan halve marathons en halve trail marathons aan toe. Dus dat kent mijn lichaam al wel :Y)

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:49

Dat klopt, ik moest ook alle gewichten van de heren doen. Maar de gewichten vind ik bij Hyrox reuze meevallen. Enkel de sled push and pull vielen wat tegen.
Hier is het echt conditietraining zodat ik in de Roxzone niet van en naar de oefeningen hoef te wandelen en mijn hardlooptempo/conditie omhoog krikken.
Mijn vriend heeft dit jaar al 2 1/4 triathlons gedaan, dus hij hoeft wat dat betreft niet extra te trainen en gaat juist meer op kracht concentreren deze winter.

Deze week al 2x crossfit trainingen op de planning voor kracht en zaterdag maar een hardlooptraining inplannen := .
Of telt oefenen met de pony voor een show aan de hand ook als hardlopen? :Y)

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:17

Leuk om al die verhalen te lezen, vooral dat iedereen hier net wat anders doet. Hier zondag lekker hardgelopen en had tijdens het lopen helemaal geen last meer van verkoudheid, dus daar was ik erg blij mee. Vanavond weer lekker boulderen.

Dit weekend een ‘triathlon’ op het programma staan georganiseerd als feestje door 2 vrienden die jarig zijn. Combinatie dus van MTBen, fietsen en zwemmen en zelf de route zoeken, ben erg benieuwd.

Ik las ook nog iets over eiwitshakes, daar maar ik zelf geen gebruik van. Ik probeer wel erop te letten dat ik via mijn voeding voldoende eiwit binnen krijg, ook met eiwitrijke kwarkjes bijvoorbeeld.

En qua sportboeken lees ik vooral klimboeken. Voor niet klimmers vind ik Tommy Caldwell - the Push wel een aanrader, spannend verhaal over doorzettingsvermogen

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:21

Goed bezig allemaal!

Hier even totaal geen zin.. Nog steeds aan het dubben of ik m'n trainmoment om 15.30 uur afzeg. Moet ik eigenlijk niet doen :')

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:29

Doe het dan ook niet, Renee!
Je kunt toch gewoon wel gaan, maar wat minder fanatiek, of eens wat andere oefeningen dan normaal doen? Of juist meer cardio ipv kracht ofzo?

Ik zit nog op de bank, corona sucks...

Maar vandaag voor het eerst nagenoeg nog niet plat gelegen sinds donderdag, ik ga wel vooruit.
Maar man, mijn lijf voelt alsof ik echt idioot hard getraind heb...

Wel grappig om trouwens adhv mijn sporthorloge te zien wat zo'n virusinfectie met je lijf doet.
Want ook de metertjes staan op "overbelast" en slecht herstel etc, precies zoals ik me voel.

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:16

Ik heb een goede week achter de rug, zondag, maandag, donderdag en weer zondag circuit gedaan. Vind dat zo leuk dat ik aan zelf trainen niet toe kom

Nu heb vandaag, woensdag en donderdag ingepland voor circuit

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:23

@Kletskoekje: wat doe je bij circuit?

@Marije: Beterschap! Neem goed de tijd om te herstellen!

@Renee: Gewoon gaan! Dan inderdaad maar een tandje minder. En je voelt je vast beter als je gaat. Tenminste, ik wel...


Hier vanavond om 20:00 nog bodypump... ik vind dat echt een rot tijd. Dan zit ik al op de bank en moet ik nog gaan. Maar goed, geen zin. Maar we gaan gewoon. Avond duurt anders ook zo lang.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:40

@Renee, lekker gaan idd en dan maar wat kalmer aan. Aangepaste training en toch even wat doen is vaak wel fijn.

@Musli, ik blijf dat knap vinden dat geren haha, vind dat er altijd zo mooi uitzien, dat mensen goed kunnen hardlopen en dat het lijkt alsof het geen moeite kost.

@josien, lekker sportief bezig, maar lopen met je pony telt niet als hardlopen, wel als intervaltraining :D

Lieke wat een leuke 'triathlon' heb jij in de planning. Zonder hardlopen, dat past ook wel in mijn straatje.

Dat evenement is super gaaf idd. Is een klein groepje 'gekken' die dat organiseert, fantastisch creatieve en bijzonder ideeen, elk jaar weer een verrassing. 1800 man aan de start en uitverkocht.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:39

Ben gelukkig gewoon gegaan en dat voelde eigenlijk best lekker, dus volle bak geknald. Ik heb de HIIT training mee gedaan dus ik ben helemaal leeg :') Wel een lekker gevoel.

MuSLi

Berichten: 5275
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:45

Renee1991 schreef:
Ben gelukkig gewoon gegaan en dat voelde eigenlijk best lekker, dus volle bak geknald. Ik heb de HIIT training mee gedaan dus ik ben helemaal leeg :') Wel een lekker gevoel.

Achteraf is het vaak heel fijn en helemaal als je eigenlijk geen zin had :j

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:16

Ja absoluut! M'n douche weer verdiend :+

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:18

Ik zie dit topic nu pas!

Ik heb af en toe echt motivatie nodig. Ik ben druk bezig met afvallen en m'n schema ziet er min of meer zo uit:

1 dag bodypump en spinning
1 dag alleen spinning
1 dag alleen zwemmen
1 dag zumba en bodypump

Heel af en toe nog een vijfde dag maar het weekend wil ik graag gewoon vrij zijn.

Zoals nu na een dag werken weinig puf en dan moet ik mezelf nog bij elkaar rapen. Dat kost af en toe even wat moeite. :))

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 22:25

Pittig schema heb je Roos. Knap dat je dat probeert vol te houden :)

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:28

XxLMMxX schreef:
Pittig schema heb je Roos. Knap dat je dat probeert vol te houden :)


Hier sluit ik me bij aan!