Haar producten - kappers merk

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Primavera

Berichten: 2810
Geregistreerd: 08-03-10

Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 20:05

Hoi hoi,

Gisteren ben ik naar de kapper geweest en het is altijd zo zalig als je haar dan zo soepel, verzorgd en zacht is dat ik dat graag ook wil!

Door mijn bevalling heb ik nu sinds een maand of twee enorme haaruitval, dus een beetje extra verzorging zal geen kwaad kunnen.

Nu had de kapster me aangeraden om groothandels merken te kopen omdat spullen uit de winkel vaak niet voedzaam/sterk genoeg zijn om echt te kunnen inwerken op de haren, maar... Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Welke merken zijn goed?
Ik heb van nature lang, dun maar veel haar. Rood/ros van kleur maar dat zal verder niet veel uitmaken denk ik zo? :P

Ik ben op zoek naar een voedende shampoo, conditioner een elixer en een masker. Wie oh wie kan mij helpen? Kapsters meld u, en waar moet ik nog rekening mee houden?

Groetjes een newbie in de haren :D

Afbeelding

Afbeelding

lucifertje

Berichten: 5635
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:09

Ik denk dat het heel persoonlijk is wat je fijne shampoo vind. Ik heb het liefste Fudge ultra blond shampoo en als conditioner eentje van Redken of Kerastase. Als masker gebruik ik graag die van Gisou. Mijn tip is dat je veel moet proberen dan kom je te weten wat je fijn vind.

xDenies

Berichten: 13665
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:15

Ik gebruik de producten van IVY via Ami Kappers. Een goede kennis van me werkt al tig jaar bij deze Kapper en sinds ik die producten ben gaan gebruiken zie ik ook echt wel het verschil.
Ik verf mijn haar veel dus ik gebruik de Color shampoo en conditioner. Wel afhankelijk van m'n haarkleur. Je hebt voor blond een specifieke en nu was ik Rood dus ook daar weer één voor zodat ie ook weer inkleurt.

Daarnaast heb ik een Repair Mask welke in mijn geval dan na de Shampoo komt. Deze laat ik 5 minuutjes intrekken en tegenwoordig doe ik er een pompje Treat Serum doorheen. Echt wat een verschil! Mijn haar wordt blij :')
Na het douchen laat ik het kort iets drogen om er vervolgens Leave in spray er in te doen, alleen in mijn punten. Dan laat ik het nog iets drogen en daarna föhn ik pas, als ik dat al doe.
Los van dat doe ik iedere avond in mijn punten Oil en daarna in een losse vlecht of knot, ik slaap op mijn rug dus kan echt mijn haar naar de gallamiezen helpen snachts.

In het begin vond ik het onzin, maar nu ik het verschil zie begrijp ik het :')

Heel stom iets. Als ik de Rood Masker in mijn haar deed waren mijn handen echt rood, niet normaal. Ging er amper vanaf. Tot ik de Garnier shampoo pakte, dat was het enige waarmee we onze handen schoon kregen. Dat gaf voor mij ook wel even een signaal hoe heftig die shampoo eigenlijk is. Terwijl ik er toch ook jaren wel 'plezier' van had.

Al het bovenstaande is geadviseerd om mijn haar te ondersteunen en te voeden :)
Houd er wel rekening mee dat haaruitval ook grotendeels van binnenuit komt. Als ik verander van medicatie merk ik dat weer, maar inderdaad van buitenaf extra voeden kan nooit kwaad! Als van binnenuit ook maar weer herstelt.

Tot zover mijn verhaal haha.

Renee1991

Berichten: 6075
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:18

Hier al heel lang de keratin lijn van Keune in gebruik, de roze. Daar gebruik ik de shampoo en conditioner van, maar echt dat kappershaargevoel heb ik als ik er de olie in heb gedaan na het douchen. Satin oil treatment heet die.

MayoNeighs

Berichten: 238
Geregistreerd: 28-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:19

Ik heb hetzelfde soort haar als jou. Lang, dun maar wel veel. Het mijne is oorspronkelijk blond, maar is ros gekleurd. :D Ik ben héél tevreden van de Kevin Murphy producten, ik gebruik momenteel in het bijzonder de Young Again lijn maar wissel al eens af. Ik ben geen kapster dus kan je er het fijne niet van vertellen, maar mijn ervaring met die producten is erg prettig!

Edit: Oh ja, en het échte kappersgevoel dat ik heb, kan ik niet nabootsen. Mijn kapster gaat er namelijk altijd met een Steampod over op het einde, die heb ik jammer genoeg niet. :(

Eleeke

Berichten: 2088
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:27

Veel kappers geven olaplex behandelingen. Die heb je ook voor thuis gebruik. Met shampoo, conditioner maar ook oil voor op je droge haar of een crème die je in je haar kan laten. Niet goedkoop.

Mijn tweede keuze is kerastase. Maar die bevat vaak wel parabenen.

netjuh6
Berichten: 586
Geregistreerd: 02-01-08

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:44

Voor kappersproducten zou ik kijken op beautyplaza.com Scheelt heel veel geld vergeleken bij de kapper

Dieuwke_
Berichten: 4726
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:50

Ik heb nu Olaplex thuis en dat bevalt heel goed. Daarvoor van die grote liter flessen van Goldwell. Beviel ook heel lang heel goed tot ik weer begon met haar verven, daarna deed het niet genoeg voor m'n haar

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:51

Verdiep je eens in hair oiling, ik doe het sinds kort en merk al verschil qua haaruitval.
Daarnaast niet te heftige shampoo’s gebruiken maar wel zorgen dat je je hoofdhuid goed schoonmaakt (anti-build-up shampoo)
Ik heb goede ervaring met de olie van Aunt Jackie’s & gebruik momenteel kerastase shampoo & conditioner, allemaal besteld via haarshop.nl :)
Oh enne, tiktok/insta reels zijn super handig in het vinden van een haarroutine!

IMANDRA

Berichten: 9933
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 20:55

Ik heb Olaplex, echt een aanrader. Duur maar qua hoeveelheid heb je veel minder nodig dan shampoo van de Kruidvat bijv, en als je teveel gebruikt wordt het ook snel vet. Dus als je kijkt hoe lang je ermee doet valt dat qua prijs wel mee!

Maar omdat ik zelf gekleurd haar heb staat die even stof te vangen in de kast (want Olaplex is echt heftig voor fel gekleurd haar, gaat er dan heel snel uit).

Zelf wissel ik nu tussen kerastase (color) en Biosilk: die laatste is ook wel echt fijn. Daarnaast heb ik nog leave-in van kerastase en een olie van biosilk die ik elke keer na het wassen gebruik.

Jildau

Berichten: 9492
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:05

Maar als je zo tevreden bent na de kapper dan moet je gebruiken wat de kapper gebruikt heeft? Scheelt je veel dure merken aanschaffen om te proberen. :D

Ik ben heel tevreden over Kerastase.

mika11

Berichten: 11296
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:12

Ik koop de producten bij de kapsalon waar ik zelf kom.
Dat is van authentic beauty concept.
Dat vind ik zelf heel fijn, mijn haar is wel veel korter maar net als bij jou veel en dun :o

Melia
Berichten: 9859
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:24

Ik volg even! Krijg van veel shampoos jeuk. Ben wel benieuwd en dan vooral ook voor niet geverft ("normaal") haar.

future_vet
Berichten: 2643
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:24

Ik gebruik kerastase. Enige wat werkt bij mijn lange dikke en vele haren. Ik koop altijd de grootverpakking van 1000ml met pompje

IMANDRA

Berichten: 9933
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:06

IMANDRA schreef:
Ik heb Olaplex, echt een aanrader. Duur maar qua hoeveelheid heb je veel minder nodig dan shampoo van de Kruidvat bijv, en als je teveel gebruikt wordt het ook snel vet. Dus als je kijkt hoe lang je ermee doet valt dat qua prijs wel mee!

Maar omdat ik zelf gekleurd haar heb staat die even stof te vangen in de kast (want Olaplex is echt heftig voor fel gekleurd haar, gaat er dan heel snel uit).

Zelf wissel ik nu tussen kerastase (color) en Biosilk: die laatste is ook wel echt fijn. Daarnaast heb ik nog leave-in van kerastase en een olie van biosilk die ik elke keer na het wassen gebruik.


Correctie: ik heb niet kerastase maar Redken. Sorry, haalde die door elkaar :D

Tiggs

Berichten: 7731
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:13

Olaplex! Gaat bij mij met gekleurd haar gewoon goed :)

_Christina

Berichten: 1543
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 23:17

Is er ook de mogelijkheid om testers te krijgen van zulke shampoos? :?

Sterre98

Berichten: 6412
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 00:20

Ik gebruik Schwarzkopf pro of authentic beauty.

Ben een kapper in opleiding en heb laatst les gehad over shampoos. Als je wil kan ik wat voor je in m'n boek opzoeken wat bij jouw haartype past?

_Reneee

Berichten: 5799
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 06:14

Ik ben een kappersdochter en heb mijn hele leven gezworen bij kappersproducten, maar ben recent (vanwege duurzaamheid + dierenleed) overgegaan op shampoobars en mijn haar is nog nooit zo gezond geweest :o

Mijn kleur blijft mooier, heb minder haaruitval en meer volume. Had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ik heb in mijn leven Redken, Kerastase, Joico, Moroccanoil en KMS gebruikt en niets is zo fijn als dit :=

ellepel

Berichten: 47853
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 06:50

ik had laatst een shampoobar gekocht ,die was afgeprijsd naar een euro.
ik denk nou ja als het niks is dan ben ik maar een euro kwijt.
maar inderdaad is dat best heel goed!
ik heb van nature box.
verder gebruik ik normaal gesproken shampo van garnier loving blends.
die zijn zonder siliconen etc..
ik heb krullen en was volgens de curly girl methode mijn haar( op google staat wel info)

Suzanne F.

Berichten: 50578
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 07:16

_Reneee schreef:
Ik ben een kappersdochter en heb mijn hele leven gezworen bij kappersproducten, maar ben recent (vanwege duurzaamheid + dierenleed) overgegaan op shampoobars en mijn haar is nog nooit zo gezond geweest :o

Mijn kleur blijft mooier, heb minder haaruitval en meer volume. Had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ik heb in mijn leven Redken, Kerastase, Joico, Moroccanoil en KMS gebruikt en niets is zo fijn als dit :=


Welke heb je?

_Reneee

Berichten: 5799
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 06:13

Suzanne F. schreef:
_Reneee schreef:
Ik ben een kappersdochter en heb mijn hele leven gezworen bij kappersproducten, maar ben recent (vanwege duurzaamheid + dierenleed) overgegaan op shampoobars en mijn haar is nog nooit zo gezond geweest :o

Mijn kleur blijft mooier, heb minder haaruitval en meer volume. Had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ik heb in mijn leven Redken, Kerastase, Joico, Moroccanoil en KMS gebruikt en niets is zo fijn als dit :=


Welke heb je?


Ik heb gewoon deze: https://shampoobars.nl/

Proefpakketje besteld en meloen beviel me het beste. Die was er nu niet, dus heb nu eucalyptus. Heb ook de conditionerbar in vanille, heel de douche ruikt zo lekker nu <3

Nog een voordeel: mijn haar wordt niet meer snel vet. Ik hoef het nog maar amper twee keer per week te wassen, dat moest eerst om de dag. Mijn haar moest er in het begin wel eventjes aan wennen, maar wil nu echt nooit meer terug.

Padoertje
Berichten: 1702
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:11

Goede tip! Ik heb het proefpakket zojuist besteld. Ben reuze benieuwd.

Eleeke

Berichten: 2088
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Haar producten - kappers merk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:44

Ik heb het ook een tijd gedaan, bars, en dat wil ik ook echt heel graag verpakkingen zijn zo'n verspilling . Maar m'n haar wordt zo droog. en touwachtig ervan. Vandaar toch olaplex ( en dan ook alles van olie tot maskers ) en m'n haar is zo mooi.

Melia
Berichten: 9859
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:25

_Reneee schreef:
Ik ben een kappersdochter en heb mijn hele leven gezworen bij kappersproducten, maar ben recent (vanwege duurzaamheid + dierenleed) overgegaan op shampoobars en mijn haar is nog nooit zo gezond geweest :o

Mijn kleur blijft mooier, heb minder haaruitval en meer volume. Had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ik heb in mijn leven Redken, Kerastase, Joico, Moroccanoil en KMS gebruikt en niets is zo fijn als dit :=

Welke shampoobar gebruik je als ik vragen mag?
Edit: sorry ik lees het al.
Rijd je ook paard? Zo ja, ik wil het altijd gewassen hebben na het rijden, voelt wel zo fris.. hoe doe jij dat?

Ik heb ook meteen maar een proefpakket besteld bij shampoobar.
Laatst bijgewerkt door Melia op 20-09-22 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt