afvallen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Deugenietje

afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-22 21:55

Ik ben 1,72 en ben nu 118 kilo.

Ik wil graag afvallen.

Ik wil snel afvallen.

Hoeveel kcal kan ik het beste tot me nemen?

thequeensmum

Re: afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:07

Dat je graag af wilt vallen snap ik, maar snel afvallen is geen goed idee.
Ik zou er hulp bij zoeken van een diëtiste of iets als Weight Watchers, zij helpen je verantwoord af te vallen én blijvend je eetpatroon te veranderen. Succes

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:10

Zoek even op "afvallen" , er is een flink actief topic waar je vast veel info uit kan halen.

Omdat ik vermoed dat je meer dan een paar grammetjes er af wilt hebben, zou ik ook begonnen met een diëtiste of een sportschool onder begeleiding die ook een voedingsschema op kan stellen voor je.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:48

Er zijn op bokt enkele afvaltopics. Ik denk dat je je best daar meldt voor tips en ondersteuning. Regelmatig verslag kunnen uitbrengen en elkaar motiveren is echt wel een goede stok achter de deur om het te kunnen blijven volhouden :)

Daarnaast denk ik dat het minder zaak is van cal te tellen (is ongelofelijk dwingend en houden velen niet lang vol) maar om te kijken naar je leefpatroon. Heb je een mogelijkheid tot meer bewegen of spiertraining? Drink je (veel) frisdrank? Hier mee stoppen zal je snel resultaat opleveren dan. Idem met tussendoortjes ==> veranderen door groeten/fruit oid ipv koekjes. En dan kijken naar de hoofdmaaltijden: wat gaat er mis? Is dit veel vettigs/gefrituurd? Probeer het gezonder te maken, meer light producten te nemen en de porties te beperken tot max. 1 normaal bord zonder bijscheppen. Normaal zou je daarmee al verantwoord moeten kunnen afvallen zonder steeds te moeten tellen.

Veel succes!

Paardengek in hart en nieren!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:51

NEE!
Snel afvallen is superslecht voor je lijf. Niet doen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 00:03

Ts, bij snel afvallen zit het er nog sneller weer op(vaak inclusief meer kilo's).
Maak een nieuwe levenstijl, afvallen is niet iets dat je even doet en er nooit meer naar omkijkt, je ''moet'' een sport zoeken die je leuk vindt en vol blijft houden, voeding dat niet alleen binnen de cal. past maar ook voedzaam is én lekker gemaakt kan worden.
Goed dat je wilt afvallen, ik zou ook zeggen zoek hierbij hulp, die kunnen jou vast en zeker in de goede richting helpen, als je weet wat en hoe je het moet doen is het vanzelfsprekend makkelijker.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 00:08

Aanvullende info.

Ik ben begin dit jaar gestopt met geraffineerde suikers.
Ik was 131 kilo en in 3 maanden tijd 12 kilo afgevallen.
Helaas ben ik 5 maanden blijven steken op 120 kilo.

1 nadeel is nu, ik drink cola zero.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 01:24

En wat doe je aan beweging? En minder eten is niet altijd goed. Ik at te weinig en nu ik meer eet val ik juist af. Je moet kijken naar wat je eet, de juiste porties en vaker over de dag.

#haflinger_baloe

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 01:26

Door pijnklachten doe ik weinig aan beweging.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 01:28

Deugenietje schreef:

Ik zou toch kijken of er iets is wat wel kan. Ik heb zelf fybromialgie en zit nu in een revalidatiekliniek om fit te worden voor een harttransplantatie. Ik kan niet voelen wat jij voelt maar dingen als wandelen, fietsen, zwemmen misschien? Je hoeft niet direct 10 kilometer te lopen of fietsen maar wellicht kan elk uur een rondje van 500 meter of 1 km wel?
Ik ben 1.57 en woog 102 kg ben inmiddels 5 maanden verder en weeg 87 kilo met meer/anders eten en minimale beweging ivm de pijn en mijn hart.

#haflinger_baloe

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 03:00

Ik kan weer eens niet slapen en wil vanaf nu ook weer 2 keer naar de sportschool.

En dan rustig trainen.

En misschien moet ik ook elke dag een paar keer een klein rondje wandelen om mijn angst te overwinnen.

Klein maar fijn.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 03:00

Kimberley_ schreef:
Deugenietje schreef:

Ik zou toch kijken of er iets is wat wel kan. Ik heb zelf fybromialgie en zit nu in een revalidatiekliniek om fit te worden voor een harttransplantatie. Ik kan niet voelen wat jij voelt maar dingen als wandelen, fietsen, zwemmen misschien? Je hoeft niet direct 10 kilometer te lopen of fietsen maar wellicht kan elk uur een rondje van 500 meter of 1 km wel?
Ik ben 1.57 en woog 102 kg ben inmiddels 5 maanden verder en weeg 87 kilo met meer/anders eten en minimale beweging ivm de pijn en mijn hart.

Heftig dat van je hart.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 03:15

Ik zou eerder kijken in wat voor ongezonde dinges je eet en dan elke dag beginnen met een korte wandeling.

Als je blijft steken op die gewicht dan beteken dat, dat je je hoeveelheid calorieën elke dag moet verminderen om af te vallen.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 04:10

Ik ben gestopt met bananen eten.

Ik at inderdaad te veel kollhydraten.

Ik eet nu weer gevariereerd.

Heb het probleem gevonden en het afvallen gaat weer goed.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 06:01

Bananen zijn het probleem niet, daar eet ik er twee van op een dag zonder problemen. Tijdens je afval proces kan het wel eens zijn dat je op een 'plateau' beland en dus stil staat. Dat is helemaal niet erg maar wel gewoon doorzetten! Niet je goede gewoontes verliezen, je komt vanzelf van dat plateau af. :)

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 06:28

KimD schreef:
Bananen zijn het probleem niet, daar eet ik er twee van op een dag zonder problemen. Tijdens je afval proces kan het wel eens zijn dat je op een 'plateau' beland en dus stil staat. Dat is helemaal niet erg maar wel gewoon doorzetten! Niet je goede gewoontes verliezen, je komt vanzelf van dat plateau af. :)

Precies dit!

Verder wil ik je meegeven:
Calorietellen is geen lange termijn oplossing (omdat het beste verplichtingen oplegt), maar het kan goed zijn een tijdje te doen om inzicht te krijgen. Houdt het eens bij, en ga daarna eens kijken. Wat bevat eiwitten? Wat bevat koolhydraten? Waar zitten eigenlijk heel veel calorieën in, maar gaf je geen voldaan gevoel? Je zou als snack (lactosevrije als je geen zuivel mag) kwark kunnen overwegen, als je daar een bakje van neemt met fruit en iets van ongezouten noten, dan zou je vol moeten zitten van je tussendoortje.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 06:38

Weinig tot je nemen is geen oplossing, s je je streefgewicht hebt gehaald en je gaat weer eten zoals voorheen komen die kilo’s er weer net zo hard aan.Cola zero en bananen zorgen er echt niet zomaar voor dat je niet meer afvalt.
Mischien kan je eens bijhouden in de app van bijvoorbeeld het Voedingscentrum wat je allemaal eet, en zo wel het aantal kcal te zien. Een gezonde hoeveelheid kcal voor een vrouw is gemiddeld 2000 kcal per dag (maar dit hangt natuurlijk ook af van je lengte ect)

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 06:48

Heee TS misschien kun je gaan zwemmen? Daar gebruik je veel spieren en energie mee maar is vaak fijn als je last hebt van een pijnlijk lichaam.

Verder is er geen enkel dieet wat op langer termijn werkt. Dus geen keto, geen koolhydraatarm etc.
Als je wil dat het werkt dan moet je echt een levensstijl verandering doen.

Denk aan eetwissels: geen chips meer maar handje noten. Volkoren brood ipv meergranen. Frisdrank de deur uit voor water (scheelt ook in de portemonnee). Kies bijvoorbeeld ook voor yoghurt of skyr. Veel eiwitten en dat verzadigd ook goed.
Wat ook helpt is van een kleiner bord eten. Dan schep je automatisch minder op.

En als je toevallig een smartwatch hebt, zorg dat je iedere dag die 8.000 stappen haalt. Ga voor of na het eten nog even een blokje wandelen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 07:47

Deugenietje schreef:

Dus gisteravond ging het nog niet goed en vannacht ging het ineens goed met afvallen? Dat kan natuurlijk niet.

Eerder dit jaar heb je een bericht geplaatst dat je al een paar weken weinig tot niets had gegeten, dat je goed afgevallen was en of dit leidde tot eetproblemen.
Dat samen met dit topic geeft aan dat je geen enkel idee hebt van hoe je lijf werkt en wat gezond eten en leven is.
TS je kan ineens minder calorieën willen eten, maar het enige dat goed is voor je lijf is een balans tussen de hoeveelheid die je eet en je beweging. Als jij niet beweegt moet je niet dezelfde hoeveelheden eten als mensen die wel veel bewegen. Ik ken de oorzaak van je pijn niet, maar ook met pijn kan je bewegen en je hoeft er echt niet voor naar de sportschool.
Kortom; gezonder eten en niet stilzitten, maar veel meer bewegen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 07:49

LiannePuthzy schreef:
Een gezonde hoeveelheid kcal voor een vrouw is gemiddeld 2000 kcal per dag (maar dit hangt natuurlijk ook af van je lengte ect)

2000 kcal is echt ontzettend veel voor iemand die niet beweegt!

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 07:52

2000 kcal is echt prima voor de meeste mensen van 118 kilo om af te vallen. Hoe zwaarder je bent hoe hoger je kcal behoefte.

Als ik 1900/2000 kcal eet dan val ik ook af, en ik weeg bij lange na niet 100+ kilo. En ja, ook op de dagen dat ik niet sport / wandel etc.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:04

Deugenietje schreef:
Kimberley_ schreef:
[quote="Deugenietje
[/quot

Heftig dat van je hart.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

33

#haflinger_baloe

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 08:34

Goof schreef:
Deugenietje schreef:

Dus gisteravond ging het nog niet goed en vannacht ging het ineens goed met afvallen? Dat kan natuurlijk niet.

Ik heb denk ik mijn zin niet goed uitgelegd.

Ik val al een week of 2 weer langzaam af.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 08:35

13 kilo verschil.
Afbeelding

Dit is 4 maanden verschil.

Afbeelding

Afbeelding

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-22 08:36

Dit heb ik gisteren gegeten.

Afbeelding

Afbeelding