gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benfan

Berichten: 4012
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 17:17

Even kort. Ik heb de ziekte van Meniere. Hierdoor heb ik tinnitus. Helaas is deze vergerd en zit er een ruis in beide oren. Kan hierdoor lage geluiden erg slecht behappen en kan daardoor niet rijden (gekuid van verkeer om stal, tractoren, pratende mensen)

Ik ziek iets dat werkt om de geluiden dusdanig te dempen dat ik mij er niet binnen 5 minuten misselijk bij voel. Iets in de oren werkt bij mij niet, wil iets voor over de oren. In de oren geeft ook overprikkeling omdat je dan jezelf hoort

Heeft iemand ervaring met een goed werkend product?

zonnebloem18

Berichten: 24921
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:44

Ik wilde zeggen een noise cancelling koptelefoon, maar dat wordt met een cap wel vrij lastig.

Heb je wel eens gekeken naar Loops?

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:46

Apple air pods hebben ook een volledige noise canceling functie

Joltsje

Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:47

Een skihelm heeft van die dingen om je oren warm te houden. Deze paasen ook vaat op se cap. Dan een versie zoeken wasr geluid in kan?

Of is muziek niet voldoende / juist ook irriterend.

Benfan

Berichten: 4012
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 17:07

Ik heb gekeken naar loops. Maar alle earplugs zorgen er ook voor dat je de geluiden die je zelf maakt erg goed hoort... geen optie

Dat is dus het probleem... als ik een koptelefoon op doe... waar laat ik dan mijn cap?

Ik ben bang dat een stuk stof niet voldoende is om het geluid zo te filteren dat het genoeg is.

Eloya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:17

En zo'n hoofdband waar je muziek op kan afspelen? Kan daar je cap overheen
En dan muziek/ White noise wat beter te verdragen is?

sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:25

Ik heb een philips WH-1000XM noice cancelling koptelefoon en laatst geprobeerd of ik daarmee kan rijden en dat ging best heel acceptabel. Het zit niet helemaal fantastisch, maar het ging wel.

Dus eerst koptelefoon op, maar dan de hoofdband in mijn nek leggen, cap eroverheen. Bij mij vielen de oorschelpen precies in de driehoek van mijn capbandjes, maar die zijn bij wel verstelbaar. Het enige wat niet echt handig was is dat ik zo'n cap heb die met een wieltje achterop verstelbaar is, dat zit minder goed.

De koptelefoon doet ook iets minder zijn werk omdat die oorschelpen in een andere positie liggen dan bedoeld, maar het werkt wel.

Misschien dat je bij een winkel kan gaan proberen, dan neem je gewoon je cap mee en kijk je wat werkt.

Anoniem

Re: gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:31


sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:31

Een andere optie die me nog kan bedenken is toch oortjes die in je oor gaan, maar die niet met van die silicone dopjes afsluiten. Ik heb zelf echt een ontzettende hekel aan die siliconen dingen die in je oor moeten en inderdaad daar hoor je jezelf mee. Ik ben een keer dopjes tegengekomen met traagschuim en daar word ik wel blij van.
Comply uit amerika verkoopt deze traagschuim dopjes, in verschillende maten, zodat je het silicone kan vervangen door traagschuim. Zo te zien hebben ze die ook voor noice cancelling oortjes: https://www.complyfoam.com/products/truegrip-for-sony-true-wireless

Of misschien dat je andere noice cancellers kan vinden waar comply ook dopjes voor heeft.

Dieuwke_
Berichten: 4670
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:45

Otoplastieken of van die festivaloordopjes? Wat vervelend zeg, hopelijk vind je iets passends

Sanet

Berichten: 8152
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:08

Ik heb ook wel gereden met Apple Air Pods. Die kun je op actieve noise cancelling zetten, waardoor het voor mij wel hetzelfde klinkt als met overear headphones.

pjer
Berichten: 1646
Geregistreerd: 18-03-05

Re: gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:22

ik weet niet of het bestaat maar voor hardlopen heb je van die koptelefoons die niet in je oor maar op het bot erachter moeten, misschien daar een noisecancelling versie van?

Benfan

Berichten: 4012
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 19:47

pjer schreef:
ik weet niet of het bestaat maar voor hardlopen heb je van die koptelefoons die niet in je oor maar op het bot erachter moeten, misschien daar een noisecancelling versie van?


Bij mijn laatste gehoortest werkte dat niet bij mij. Hoor niet via het bot. Of het nog steeds nog zo is weet ik niet. Maar denk niet dat dat gaat werken. Wel een goed idee!

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:53

Laatst bijgewerkt door pjotrg op 08-09-22 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Berichten: 10877
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:54

Je hebt van die oorwarmers die je op die bandjes van je cap kan doen. Wellicht is stabiele. Zijn eigenlijk meer voor de winter bij kou maar wie weet werkt het voor jou ook

Benfan

Berichten: 4012
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 20:01

pjotrg schreef:
Ga eens praten bij een gehoor apparaten winkel. Moderne gehoorapparaten hebben vaak ook een anti "Tinus" functie


Voor een gehoorapparaat moet ik minstens 35decibel gehoorverlies hebben. Links heb ik dat, en een gehoorapparaat. Maar daar raak ik sneller van overprikkelt.. dus gebruik ik hem niet.
Voor de rechterkant moet ik dus eerst ook daar 35decibel verlies hebben voordat je in aanmerking komt. Anders word het niet vergoed.

Benfan

Berichten: 4012
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: gehoorbescherming voor tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 18:44

note; heb ik november een afspraak met de KNO. Voor gehoortest en een gesprek met de arts.