Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 08:26

Charlotte446 schreef:
KSHancox schreef:
Wat een kl0teweek zeg, jeetje...

Die van ons is nog niet echt huilerig geweest zonder reden, maar ik denk wel dat veel huisartsen liever hebben dat je voor een baby te vaak belt dan niet vaak genoeg. Of voelt het niet zo bij jou?


Het liefst bel ik gelijk, wat er dan ook is :+ Ik vind het heel moeilijk maar die bijna uitdroging na 1 dag 4x150-180ml ipv 4x 210-240 drinken zet je wel aan het denken. Ze kunnen nog weinig hebben die kleintjes.

Nicje, gelukken was de beveiliging er met 2 minuten en binnen 5 minuten die man van de auto. Daar had ik heel veel geluk mee, het had ook kunnen zijn dat die man de hele dag in het ziekenhuis moest zijn.

Vervelend dat jij nu ziek bent, hopelijk ben je snel corona vrij. Wij steken elkaar hier lekker aan sinds hij hier naar de opvang gaat.

Dat is redelijk in de buurt :)


Wat super heftig joh. Ik zou ook niet verwachten dat ze zo snel uitdrogen als ze nog zoveel drinken. In verhouding is het niet veel minder dan normaal toch? Nu alles weer goed?

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 08:27

Azmay schreef:
Jeetje wat een ellende Charlotte, hopelijk nu in rustig vaarwater :(:)

Wat een heerlijk kopje Nicje.

Hele fijne vakantie gehad hier, Nimue heeft haar verjaardag in Dublin doorgebracht, wij zijn getrouwd en ze begint nu langzaam te gaan kruipen ipv tijgeren. Alles op haar tempo. Ze voert hele dramas op als iets niet lukt, inclusief slap en vol flair op de grond ploffen alsof ze het op geeft na de schreeuwbui. Dat word nog wat :')
Spoiler:
[ [url=m/sfPo6n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AcuAZu.jpg]Afbeelding[/url] ]



Nogmaals van harte gefeliciteerd. Lekker zo'n dramaqueen haha

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 08:29

Hier zijn we gisteren ook de 1 jaar gepasseerd. Zo trots op hoe ie het doet en het lukt me zelf ook steeds beter om weer de draad op te pakken met een hebben leven buiten moeder zijn. Hij heeft een glijbaan en water/zand tafel gekregen in de vorm van een piratenschip. Laat het mooie weer maar komen.

Vraagje voor iedereen met een tuin en kruipend/lopend kind. Hoe houden jullie ze uit de planten etc zonder constant politieagent te spelen?

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:30

Dat heb ik helemaal niet gemerkt Sting := Hij dronk die zondag 4x 150-180 ipv 4x 240. Hij at wel meer ander voedsel, dus uitdroging was echt niet bij me opgekomen... Ik heb geleerd dat kinderen onder de 2 binnen 24 uur kunnen uitdrogen. Er zaten in beide auto's geen bestuurder, die andere man was zijn auto vergeten op de handrem te zetten :+

Mooi dat jullie een fijne vakantie hadden Azmay! Haha, het is leuk dat ze steeds meer kunnen, maar dat kan soms ook tegenwerken :P

Gefeliciteerd Gnome! Heeft Boris denk je gemerkt dat hij jarig was/er iets was door de visite en kado's? Dat klinkt als hele leuke kado's voor de zomer :D Jack gaat de goede kant op al heeft hij nu wel hele erge luieruitslag. Ik ben geneigd om een grondbox neer te zetten zodat ik ook een beetje rust heb in de tuin _O-

Jack lijkt weer de goede kant op te gaan met zijn oorontsteking. Heeft nu wel flinke luieruitslag, ik denk door de combinatie antibiotica, ziek, lage weerstand, tandjes en de opvang. Toppers bij de opvang maar hij kwam daar met knalrode billen vandaan. Het is echt geen huilbaby, maar wat heeft hij een pijn/ongemak bij het verschonen |( Nu sinds gisteren maizena gebruikt en geen huilende baby meer. Hebben jullie nog andere tips?

Afbeelding

Sky_As

Berichten: 4778
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 14:13

Gnome schreef:
Hier zijn we gisteren ook de 1 jaar gepasseerd. Zo trots op hoe ie het doet en het lukt me zelf ook steeds beter om weer de draad op te pakken met een hebben leven buiten moeder zijn. Hij heeft een glijbaan en water/zand tafel gekregen in de vorm van een piratenschip. Laat het mooie weer maar komen.

Vraagje voor iedereen met een tuin en kruipend/lopend kind. Hoe houden jullie ze uit de planten etc zonder constant politieagent te spelen?


Daar hebben ze toch stroomdraadjes voor uitgevonden? }>

Ik ben bang, dat je er niet onder uit komt om daar of consequent op te zijn (en sowieso zorgen dat er geen giftige staan), of een soort buitenbox te creëren waarbinnen ze zelf kunnen spelen en dus niet bij de rest kunnen......

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:35

Charlotte446 schreef:
Dat heb ik helemaal niet gemerkt Sting := Hij dronk die zondag 4x 150-180 ipv 4x 240. Hij at wel meer ander voedsel, dus uitdroging was echt niet bij me opgekomen... Ik heb geleerd dat kinderen onder de 2 binnen 24 uur kunnen uitdrogen. Er zaten in beide auto's geen bestuurder, die andere man was zijn auto vergeten op de handrem te zetten :+

Mooi dat jullie een fijne vakantie hadden Azmay! Haha, het is leuk dat ze steeds meer kunnen, maar dat kan soms ook tegenwerken :P

Gefeliciteerd Gnome! Heeft Boris denk je gemerkt dat hij jarig was/er iets was door de visite en kado's? Dat klinkt als hele leuke kado's voor de zomer :D Jack gaat de goede kant op al heeft hij nu wel hele erge luieruitslag. Ik ben geneigd om een grondbox neer te zetten zodat ik ook een beetje rust heb in de tuin _O-

Jack lijkt weer de goede kant op te gaan met zijn oorontsteking. Heeft nu wel flinke luieruitslag, ik denk door de combinatie antibiotica, ziek, lage weerstand, tandjes en de opvang. Toppers bij de opvang maar hij kwam daar met knalrode billen vandaan. Het is echt geen huilbaby, maar wat heeft hij een pijn/ongemak bij het verschonen |( Nu sinds gisteren maizena gebruikt en geen huilende baby meer. Hebben jullie nog andere tips?

[ [url=m/rWgMad.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik breek even in. Maizena was het enige wat bij mn nichtje hielp, heeft het ook onwijs gehad. En anders mogelijk een schimmeltje, als niks werkt kan je daar nog voor laten kijken. Dan is het met een zalfje op te lossen.

Wat een heerlijk koppie.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 18:23

Charlotte446 schreef:
Dat heb ik helemaal niet gemerkt Sting := Hij dronk die zondag 4x 150-180 ipv 4x 240. Hij at wel meer ander voedsel, dus uitdroging was echt niet bij me opgekomen... Ik heb geleerd dat kinderen onder de 2 binnen 24 uur kunnen uitdrogen. Er zaten in beide auto's geen bestuurder, die andere man was zijn auto vergeten op de handrem te zetten :+

Mooi dat jullie een fijne vakantie hadden Azmay! Haha, het is leuk dat ze steeds meer kunnen, maar dat kan soms ook tegenwerken :P

Gefeliciteerd Gnome! Heeft Boris denk je gemerkt dat hij jarig was/er iets was door de visite en kado's? Dat klinkt als hele leuke kado's voor de zomer :D Jack gaat de goede kant op al heeft hij nu wel hele erge luieruitslag. Ik ben geneigd om een grondbox neer te zetten zodat ik ook een beetje rust heb in de tuin _O-

Jack lijkt weer de goede kant op te gaan met zijn oorontsteking. Heeft nu wel flinke luieruitslag, ik denk door de combinatie antibiotica, ziek, lage weerstand, tandjes en de opvang. Toppers bij de opvang maar hij kwam daar met knalrode billen vandaan. Het is echt geen huilbaby, maar wat heeft hij een pijn/ongemak bij het verschonen |( Nu sinds gisteren maizena gebruikt en geen huilende baby meer. Hebben jullie nog andere tips?

[ [url=m/rWgMad.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja hij vond het zingen echt vreselijk. Zat in zijn kinderstoel en probeerde onder de tafel te kruipen.. Ging dus niet. Dus toen moest ie heel hard huilen. Bij het zien van de taart, was alles weer goed.

Bij ons hielp na iedere verschoning, nadrogen met een hydrofiele doek het beste. Echt goed droog maken tussendoor. Hopelijk is ie er snel vanaf. En babydoekjes met alleen water erin.. Parfum etc prikt.

Lieve foto van Jack. Prachtige ogen.
Laatst bijgewerkt door Gnome op 06-05-24 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 18:24

Sky_As schreef:
Gnome schreef:
Hier zijn we gisteren ook de 1 jaar gepasseerd. Zo trots op hoe ie het doet en het lukt me zelf ook steeds beter om weer de draad op te pakken met een hebben leven buiten moeder zijn. Hij heeft een glijbaan en water/zand tafel gekregen in de vorm van een piratenschip. Laat het mooie weer maar komen.

Vraagje voor iedereen met een tuin en kruipend/lopend kind. Hoe houden jullie ze uit de planten etc zonder constant politieagent te spelen?


Daar hebben ze toch stroomdraadjes voor uitgevonden? }>

Ik ben bang, dat je er niet onder uit komt om daar of consequent op te zijn (en sowieso zorgen dat er geen giftige staan), of een soort buitenbox te creëren waarbinnen ze zelf kunnen spelen en dus niet bij de rest kunnen......


Biem haha :') zal kijken voor een tweedehands box voor buiten.

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:38

Fijne moederdag iedereen! *\o/*

Hier gisteren cakesmash Y)(^) van de kleine meid gedaan. Hele organisatie, bij mijn zoon deed ik de aankleding zelf. De taart en de foto's mijn tante, die was nu paar daagjes weg. Dus taart zelf gemaakt, aankleding met hulp van vriendin en foto's zelf gemaakt. Is de interactie met kleine toch anders van achter de camera.

Afbeelding

Vriendin maakte tussendoor nog wat kiekjes van ons met telefoon. <3

Afbeelding

Geniet van jullie kleintjes en van het weer! {:}

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 11:10

Fijne moederdag allemaal!!

Hier toevallig ook gisteren cakesmash gedaan met zelfgemaakte taart en aankleding en foto's.
Wanneer wordt ze 1?

Afbeelding
Afbeelding

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 12:09

Nicje87 schreef:
Fijne moederdag allemaal!!

Hier toevallig ook gisteren cakesmash gedaan met zelfgemaakte taart en aankleding en foto's.
Wanneer wordt ze 1?



Superleuk, Jane word 24 mei 1 jaar. De foto van cakesmash gebruikt voor de uitnodiging voor familie en vrienden.

Jane was minder fanatiek dan onze zoon destijds. Bij jullie wel fanatiek en flink vies geworden?

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 14:29

Fijne moederdag!

Hier ook een taart gegeven maar hij heeft 'm heel netjes opgegeten. Hij maakt geen grapjes over eten :')

Hoe bevalt jullie het moederleven nu een jaar na dato? Is het wat jullie ervan verwacht hadden?

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:20

Gefeliciteerd met de baby’s die alweer 1 zijn!
Leuk die cake smash momenten Y)(^)

Hier is het gelukkig weer wat rustiger ondanks dat Jack vrijdag waarschijnlijk een buikgriepje mee naar huis heeft genomen van de opvang :+ Wanneer werd dat bij jullie rustiger? Of niet :+ Hij gaat nu sinds 5-6 weken naar de opvang en het is iedere week wel wat.

Ergens is het moederschap wat ik me had voorgesteld maar aan de andere kant ook totaal niet. Ik denk vooral de zorgen en de twijfels, ik dacht dat ik daar wat stoerder/nuchterder in stond. Maar dat je zoveel van zo’n klein persoontje kan houden <3 Het is veel aanpassen en een enkele keer is dat weleens jammer of lastig, maar ik heb het 200% voor Jack over :j Na 9 maanden vind ik het nog steeds een enorme verrijking van mijn leven <3

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 15:40

Charlotte446 schreef:
Gefeliciteerd met de baby’s die alweer 1 zijn!
Leuk die cake smash momenten Y)(^)

Hier is het gelukkig weer wat rustiger ondanks dat Jack vrijdag waarschijnlijk een buikgriepje mee naar huis heeft genomen van de opvang :+ Wanneer werd dat bij jullie rustiger? Of niet :+ Hij gaat nu sinds 5-6 weken naar de opvang en het is iedere week wel wat.

Ergens is het moederschap wat ik me had voorgesteld maar aan de andere kant ook totaal niet. Ik denk vooral de zorgen en de twijfels, ik dacht dat ik daar wat stoerder/nuchterder in stond. Maar dat je zoveel van zo’n klein persoontje kan houden <3 Het is veel aanpassen en een enkele keer is dat weleens jammer of lastig, maar ik heb het 200% voor Jack over :j Na 9 maanden vind ik het nog steeds een enorme verrijking van mijn leven <3


Hier sinds oktober naar de opvang en sindsdien echt doffe ellende inderdaad. Ik denk dat het sinds maart beter is geworden pas. Maar deze week weer direct dikke snotneus na de opvang. Maargoed er komen ook 3 tanden in een keer door nu dus daar kan het ook mee te maken hebben. Een collega zei dat het met 3 jaar beter werd... Dus dat :+

Mooi dat je er zo in staat met Jack <3