Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:54

Wat zwaar Esme! :n Heel veel succes, meer kan ik niet doen...

Met Sanne gaat het prima! Ze is vrolijk en gezellig, tijgert sinds gisteren door de kamer. Hapjes gaan er vooral naast ipv erin, maar ze heeft wel interesse en doet haar best, dus komt vast goed! Met mij gaat het fysiek minder goed, mijn energie is op. Al ruim een week zwaar verkouden waardoor ik slecht slaap en Sanne komt soms nachten om de 2 uur. M'n borsten zijn ook moe volgens mij, kolven gaat moeilijker en m'n tepels zijn enorm gevoelig. Morgen contact zoeken met een lactatiekundige hier in de buurt ofzo, want zo vind ik het niet meer leuk ;(

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 20:10

Poehhh om de twee uur voeden nu nog.. Super zwaar en zeker als het moeizaam gaat nu. Misschien flessen zodat je man je kan afwisselen met slaap of doen jullie dat al? Sterkte!

Charlotte446

Berichten: 645
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:08

Jack kijkt precies hetzelfde Gnome, zo van wat flik je me nu :+ Vervelend die doorlekkende poepluiers, wij hadden gisteren de eerste spuitluier. Ik was er gelijk bij maar het was al een klein stukje boven zijn luier op zijn rug gekomen :r Hier komt het waarschijnlijk door zijn tandjes. Ik denk precies hetzelfde over de autostoel, maar toch heb ik wel heel veel gebruik gemaakt van de maxi-cosi. Adapter op de kinderwagen en gaan, en lekker dat de maxi-cosi mee naar binnen kon zodat deze niet ijskoud in de auto werd.

Jij bent toch ook niet zo lang Azmay? Lijkt me heerlijk nog zo'n klein frommeltje <3 Jack was met 5-5,5 maand 7745kg en 69,4cm. Lastig met het autostoeltje, qua merk kan het ook al zo verschillen. Tanden zijn gewoon drama... Hier is ook niks goed dan. Hopelijk zijn ze snel door en krijg jij het weer iets makkelijker.

Klinkt super schattig dat zwaaien Annemijn <3

Dat klinkt heel zwaar Sting! Hopelijk kan de lactatiedeskundige jullie helpen. Wel heel fijn dat Sanne zo goed gaat :)

Jack lijkt normaal eten wat leuker te vinden dan gepureerd. Vandaag lekker met broccoli gespeeld. Op de grond ravotten is ook helemaal fantastisch. Hij is wel de laatste dagen/weken regelmatig tussen 17:00-19:00uur niet te genieten. Ik ben dan ook vreselijk moe (auto-immuunziekte is weer actief) dus dat is een fantastische combinatie :+ Maar als meneer dan weer een keertje lacht <3 <3


Afbeelding

Afbeelding

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 21:35

Prachtig mannetje!! Wat een ogen <3

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:14

Met Dante gaat het goed! Morgen 8 maanden en mogen morgen weer naar het CB. Gisteren zelf gewogen en kwam op 6.4kg, dus ben bang dat hij nu zelfs onder het onderste lijntje gaat komen… Ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen. Heb zelf ook het idee dat hij niet heel hard groeit :\

Ontwikkelt zich wel perfect, tijgeren lijkt hij over te slaan en doet al pogingen tot kruipen dus dat gaat niet lang meer duren!
Spoiler:
Afbeelding

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:32

Ik ben jaloers op jullie bewegende babies. Nimue draait nu net een paar dagen een stukje om haar as op haar buik :+

Ze heeft wel een bijna perfecte pincetgreep _O-

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 18:23

@gnome; mijn man pakt regelmatig de laatste voeding en dan kolf ik direct na het opstaan. Meer kan niet, omdat ik bv geef. Of ik moet gaan kolven in de nacht; 10 minuten kolven voor een flesje, en dan nog een kwartier geven. Met gewoon live voeden ben ik in 10 minuten weer in bed :(:) .
Vanmorgen weer wat tips gekregen van consultatiebureau-lactatiekundige, heel fijn dat ze altijd zo snel te bereiken zijn! M’n gevoelige tepels zijn vannacht ook wonderbaarlijk minder geworden en Sanne heeft vandaag nog niet echt geklemd. Hopelijk gaan we zo door!

Vervelend, die spuitluiers. Je zou kunnen kijken naar een overbroekje erover van de wasbare luiers? Ik heb nog nooit een spuitluier gehad en toch al best wat ontplofte luiers _/-\o_ .

Leuke foto’s van Jack Charlotte! Wel vermoeiend als hij in de avond zo vermoeiend is… lekkere rooie Toet :oo .

Flowery: leuke foto van Dante! Heel ander koppie dan Jack er vlak boven zo. Jammer dat zijn gewicht niet zo hard gaat. Heb je al dingen geprobeerd om zijn gewicht wat omhoog te krijgen? Blijf bij je gevoel morgen! Mamagevoel is zooo belangrijk! Sanne is ook niet de dikste, maar zolang ze zich goed ontwikkeld zien wij nog niet gelijk zorgen (al ben ik wel heel benieuwd maandag, dan wegen we weer na dik 2 maanden *\o/* ).

@esme: pincetgreep al, toe maar! Ieder kiest uit het winkeltje uit wat hem/haar ligt, om de oei ik groei te citeren. Komt vanzelf!

carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:57

Hier hebben we daarom inmiddels voor s’nachts gekozen om kunstvoeding te geven als ik een keer op de bank slaap. Dan kan mijn vriend ook eens een nacht doen en kan ik bij slapen.

Soms moet ik halverwege ff kolven maar dat zet ik gewoon de koelkast in en maak ik de volgende dag pas schoon.
Inmiddels kan ik ook wel doorslapen als hij de nachten doet.

Ze krijgt dus nog steeds 90% borstvoeding maar zo nu en dan s’nachts kunstvoeding. Dat gaat prima en nu ze zo oud zijn ben ik ook niet bang dat mijn productie te hard terugloopt.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:23

Ik lees mee, maar heb qua werk een heftige tijd achter de rug dus niet echt de energie om lange bijleesposts te maken.

Met Esra gaat het ook goed, over 2 weken weer naar het CB, dus ik ben benieuwd hoe ze is gegroeid. Ze is volgens mij vooral zwaarder geworden, minder gegroeid in de lengte. Dat hoeft ook niet per se, want maatje 68 is ook alweer te klein :') ze is nu 6,5 maand oud. Verder blijft ze op haar buik liggen niet heel fijn vinden, maar ze kan wel redelijk stabiel zitten en al redelijk stevig op haar beentjes staan. Ik was zelf een billen schuiver, dus who knows. Misschien blijkt zij daar ook een pro in te zijn :P

Verder vooral een lief, vrolijk meisje <3
Afbeelding

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 02:35

Wat leuk om alle baby's en hun ontwikkelingen voorbij zien te komen! En wat een leuke foto's komen er voorbij.

Met Emiliana gaat het ook heel goed. Bij de geboorte was ze natuurlijk veelste klein, maar ze zit nu steeds zelfs iets boven de gemiddelde lijn. Ook ontwikkeld ze zich goed en licht ze voor op wat ze zou moeten kunnen volgens het consultatiebureau.

Uiteraard hebben we ook af en toe dipjes. Zoals in het begin weigerde ze vaste voeding en zo goed als dat ze sliep als kleine baby zijnde zo vaak werdt ze soms snachts wakker bij de overgang naar meer vaste voeding. Waarschijnlijk werd dat veroorzaakt door buikkrampen. Maar overal is het een heerlijke baby en genieten we ontzettend van haar en is het een kleine boef.

Afbeelding
Afbeelding

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 13:09

Ahhh zo leuk. Heb haar al zo lang niet gezien op foto's. Gaat het nu weer beter met slapen met vast voedsel?

Cabelona

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:51

Eten gaat goed hier. Alleen de groei blijft achter. Ze gaat nu door het onderste rode lijntje heen helaas. Dus we zijn toch naast vast voedsel en bv bij gaan voeden met kunstvoeding. Over 2 weken moeten we weer terugkomen.

Ik had al een tijdje het gevoel dat ik niet voldoende kolfde, aan de borst drinkt ze wel goed. Maar dat kan ik niet altijd aanbieden ivm werk. Ze is ook helemaal niet ontevreden ofzo, maar krijgt blijkbaar gewoon net te weinig. Ze is nu 9 maand en zit in maatje 68/74

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:46

Gisteren bij het CB geweest en wat ik al dacht: Dante zit nu onder de curve met zijn gewicht, lengte is op het onderste lijntje… 64,3cm en 6340gr.
We moeten hem nu gaan vetmesten met koolhydraten en kijken of hij daar wel op wilt groeien, ik ben benieuwd! We moeten volgende maand terugkomen en als zijn groei niet voldoende bijtrekt wordt het een ritje naar de kinderarts ;(

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:35

Jeetje wat een gedoe met het slecht groeien, blij dat nimue lekker haar lijntje volgt al is ze niet groot. Ze zuigt me ook nog steeds binnen 5 minuten leeg, vreetzakje. Papa geeft nu met een rietjesbeker, gaat ook heel goed.

Kom nu tot de conclusie dat we niet alleen de tanden hadden maar ook een sprongetje. Ze brabbelt ineens honderduit en probeert te tijgeren, of iig ze is aan het klooien met haar benen :Y)

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 16:04

Maar als ze verder wel goed energiek etc zijn.. Lastig hoor. Je krijgt er ook niet zomaar eten in gepropt als ze gewoon niet meer hoeven. Als ik hoor wat ik vroeger at.... Wonder dat ik überhaupt nog leef.

Eet Dante wel goed pasta en brood? En moet je dan ook afbouwen met de fles of dat niet?

@Azmay leuk!! Maakt het soms wel dragelijker als ze ook echt ontwikkelen tijdens het slechte slapen.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:01

Gnome schreef:
Maar als ze verder wel goed energiek etc zijn.. Lastig hoor. Je krijgt er ook niet zomaar eten in gepropt als ze gewoon niet meer hoeven. Als ik hoor wat ik vroeger at.... Wonder dat ik überhaupt nog leef.

Eet Dante wel goed pasta en brood? En moet je dan ook afbouwen met de fles of dat niet?

@Azmay leuk!! Maakt het soms wel dragelijker als ze ook echt ontwikkelen tijdens het slechte slapen.

Brood zijn we gisteren mee begonnen en dat gaat niet van harte :') We geven ‘s avonds potjes en daar zit wel pasta of rijst in dus hij krijgt daar wel iets van binnen iig. We halveren de ochtendfles nu zodat we de 2e helft als pap aan kunnen bieden en verder inderdaad minderen met de flesjes. We zijn nog een beetje zoekende maar hoop dat we weer een mooi ritme kunnen krijgen met alles :)

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:36

Geef je gewoon brood? Wij roosteren het brood, dan is het iets makkelijker te eten in het begin omdat het minder snel ophoopt in het mondje.

Wel vervelend. Ik kan me voorstellen dat het stress geeft. :(

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 00:19

Hier is pasta echt heel erg favoriet.

Ik mix passata met paprika's, courgette en wortelen. Lekker veel groente.. Paar uur pruttelen. Gehakt erbij en dan in de blender.

Serveren het met volkoren macaroni. Hoeft ie niet te kauwen :')

Misschien ook iets voor andere kindjes.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:21

Flowery schreef:
Gnome schreef:
Maar als ze verder wel goed energiek etc zijn.. Lastig hoor. Je krijgt er ook niet zomaar eten in gepropt als ze gewoon niet meer hoeven. Als ik hoor wat ik vroeger at.... Wonder dat ik überhaupt nog leef.

Eet Dante wel goed pasta en brood? En moet je dan ook afbouwen met de fles of dat niet?

@Azmay leuk!! Maakt het soms wel dragelijker als ze ook echt ontwikkelen tijdens het slechte slapen.

Brood zijn we gisteren mee begonnen en dat gaat niet van harte :') We geven ‘s avonds potjes en daar zit wel pasta of rijst in dus hij krijgt daar wel iets van binnen iig. We halveren de ochtendfles nu zodat we de 2e helft als pap aan kunnen bieden en verder inderdaad minderen met de flesjes. We zijn nog een beetje zoekende maar hoop dat we weer een mooi ritme kunnen krijgen met alles :)

Wat is de gedachte eigenlijk achter flesjes minderen? In dit geval lijken alle kalorieen me welkom? Ik heb nog geen water gegeven eigenlijk, als ze dorst heeft drinkt ze melk.


Gnome schreef:
Hier is pasta echt heel erg favoriet.

Ik mix passata met paprika's, courgette en wortelen. Lekker veel groente.. Paar uur pruttelen. Gehakt erbij en dan in de blender.

Serveren het met volkoren macaroni. Hoeft ie niet te kauwen :')

Misschien ook iets voor andere kindjes.


Nimue vind pasta echt maar meh. Gehakt is vervelend met die kleine stukjes en pasta is maar raar.

"Frietjes" groente of aardappel uit de oven blijven favoriet *\o/*

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:43

Lastig indd om kind meer te moeten laten eten als t lastig lukt.

Is het misschien een optie om geen potjes te gebruiken maar zelf aan de kook te gaan? Zo kan je extra’s erbij in doen. Roomboter, goeie olie

Hier wordt letterlijk alles met liefde gegeten _O- houd zo van eten.
Flesjes drinken doet ze slecht. Sochtends en savonds vooral. Maar ze eet zo goed overdag, en drinkt genoeg water erbij, dat ik mij er niet druk om maak.

Vlees vind ze heeeeerlijk.

Brood in stukjes en dat pakt ze 1 voor 1 en doet t dan in der mond.

Pasta met saus. Yoghurt op een lepeltje die leg ik neer en eet het zelf.

Heel fijn hoe ze hier eet

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:06

Ipv minderen met flesjes, zou het misschien een idee kunnen zijn om op een hongertijd eerst brood en daarna een flesje als lunch te geven? Ik doe dat met borstvoeding, doordat ze graag even wilt aanliggen voor het slapen.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:38

O ja ik wilde vandaag het fietsstoeltje gaan gebruiken maar kwam er achter dat die vanaf 9kg zijn en niet perse vanaf 9 maanden. Dat word nog even wachten (en vandaag op een overvolle parkeerplaats staan) ^)

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:43

Azmay schreef:
O ja ik wilde vandaag het fietsstoeltje gaan gebruiken maar kwam er achter dat die vanaf 9kg zijn en niet perse vanaf 9 maanden. Dat word nog even wachten (en vandaag op een overvolle parkeerplaats staan) ^)


Haha whoopss

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:56

Nicje87 schreef:
Azmay schreef:
O ja ik wilde vandaag het fietsstoeltje gaan gebruiken maar kwam er achter dat die vanaf 9kg zijn en niet perse vanaf 9 maanden. Dat word nog even wachten (en vandaag op een overvolle parkeerplaats staan) ^)


Haha whoopss

Volgens de projectie van de groeiapp is ze dat pas met 18 maanden. Das toch weer balen -O-

Gnome
Berichten: 8450
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 11:31

Heb je ook echt het idee dat ze te klein is ervoor? Geen idee hoe erg je 'm kunt aansnoeren of verkleinen. Ze zit wel goed zelf toch?