Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:44

Gefeliciteerd! <3

Ja, zo'n pompje is hemels. :')

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:57

Dat klinkt inderdaad als een prima bevalling zo Marjon! :) gefeliciteerd met jullie kleintje, geniet ervan!

Cabelona: fijn dat Daphne lekker rustig is. Heb je het idee dat je zoontje het lastiger vindt omdat de aandacht nu verdeeld is over hem en zijn zusje?

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 15:09

_Marjon_ schreef:
Babynieuws <3

Vanochtend om 7.59uur zijn we de trotse ouders en grote zus geworden van onze dochter en zusje Abby.

Vannacht had ik weer de pijntjes die ik de dag ervoor ook had maar dan regelmatig. 24 uur gebroken vliezen waren voorbij en wilde niet voor niks naar het ziekenhuis, dus eerst 3 uurtjes aangekeken.
Op een gegeven moment had ik het niet meer dus man wakker gemaakt en gebeld.
Eenmaal geïnstalleerd eerst een ctg en daarna controle. Wist me geen houding te geven met de weeën. Rugweeen die ook niet helemaal verdwenen maar bleven zeuren.
Bij controle bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben!
Ruggenprik was het eigenlijk al te laat voor dus remifentanil pompje gekregen. Zo das goud! :')
Uiteindelijk mogen persen en met een kwartiertje was ze er.
Nog wel even ter observatie blijven vanwege de lang gebroken vliezen. Ze is 3200 gram, en dat met 41+3 weken. Wat een verschil met Gwen.


Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Geniet van elkaar en zo fijn dat ze zelf gekomen is.

Lisewiesje

Berichten: 371
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:22

Gefeliciteerd Marjon! <3

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:34

Ook hier babynieuws:

Gisteren om 22.22 uur is ons dochtertje geboren. Ze is geboren met 35+5, dus flink te vroeg. Maar wat is ze sterk en ze doet het heel goed. Ze weegt 2300 gram en moest voor de zekerheid in de couveuse, maar daar is ze inmiddels alweer uit. We moeten even in het ziekenhuis blijven. Hopelijk alleen 48 uur ter observatie, maar mochten ze iets tegenkomen dan mogelijk wat langer.

Bevalling was kort (al met al nog geen 1,5 uur), maar heftig. Ze diepte in hartslag en daardoor was het even kritiek, maar gelukkig werd ze met 3x persen geboren en kwam ze toen direct keurig bij. Met mij gaat het ook goed. Behoorlijk wat bloedverlies, dus wat vermoeid.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 15:45

Jij ook nogmaals van harte gefeliciteerd Melanie!

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:50

Gefeliciteerd Marjon en Melanie!

Hier gelukkig een veel betere dag dan gisteren :D Al zijn er nog steeds 3 pakketten vermist bij PostNL die gisteren bezorg hadden moeten worden. Ik heb in mijn schoenenla zitten grabbelen en sneakers gevonden waar mijn voeten in passen! Het is geen porem zo ver als dat die veters uit elkaar staan, maar ze passen *\o/*
Laatst bijgewerkt door Charlotte446 op 14-06-23 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:51

Gefeliciteerd beide met jullie dochter

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:54

Ik denk dat we nu bijna over de helft van de lijst zijn als je kijkt naar de actieve leden in het topic?

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:55

Freekieee schreef:
Dondon, hoe gaat het nu met jullie/ je zoontje?


Hier was Zoë vandaag voor het eerst mee naar de paarden. Maar ze sliep gewoon Hahah. Maar ik vond het leuk

[ [url=m/HGfmhL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:56

Ook jij gefeliciteerd Melanie! Fijn dat het ondanks de vroege geboorte goed gaat met jullie dochter :)

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:56

Gefeliciteerd met jullie dochters dames!! *\o/* <3

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:57

Charlotte446 schreef:
Schattige foto Freekie <3

Jammer dat het nog niet doorzet Marjon. Ik hoop voor je dat het toch nog gaat gebeuren voor vannacht!

Hier een mindere dag. Heel beroerd, hele harde en pijnlijke buik, ontzettend moe en vanmorgen/vanmiddag had ik oefenweeën. Wat een ramp die dingen _O- Mijn darmen en maag hebben het ook totaal niet naar hun zin. Mijn koelsokken zijn verkeerd gesorteerd bij de post dus die werden ook niet vandaag bezorgd. Dat was even een flinke tegenvaller op zo'n dag als vandaag :+ Ik heb vanmorgen 10 minuten zitten vechten om schoenen aan te krijgen, de beestjes moesten even naar de dierenarts om gevaccineerd te worden. Morgen kan alleen maar een fijnere dag worden :D Hoop ik iig :+

Hopelijk had je vandaag een betere dag!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:58

Ballard_L schreef:
Schattige foto Freekieee <3 hoe reageerden de paarden op haar?

Balen dat het niet doorzet Marjon. Ik snap dat je baalt dat je niet thuis kunt bevallen…hopelijk vandaag een gezonde baby op je arm :)

Argh dat zat je niet mee gisteren Charlotte! Komen je sokken vandaag wel binnen? :)

Hier nog geen gerommel, behalve een mega actieve baby. Hoe die daar nog de ruimte voor heeft, geen idee!
Ik kreeg wel een naar bericht van mijn moeder. Die ging nog 1 gezin kramen voordat ze op onze baby wacht, maar die vrouw heeft een spoed keizersnede gehad en daarna kreeg ze bloedingen. Ze ligt in coma en is al 2 keer geopereerd…Ik moet zeggen dat ik daar wel behoorlijk van schrok! Er kan echt zoveel mis gaan met een bevalling en ik hoor niet zo vaak dat het allemaal voorspoedig gaat als uit een boekje.

Verschrikkelijk!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:01

DonDon schreef:
@melanie oh vandaag hè laatste dagje, heerlijk! Super fijn en als ze op de eigen curve zitten is het alleen maar goed. Ik heb ook twee dysmature baby’s. Vaak moet je dan wel 24 uur blijven ter controle.

@marjon oh super spannend Marjon. Hopelijk gaat de bevalling voorspoedig en zet het nu door. Ziekenhuis kunnen ze je goed begeleiden en pijnbestrijding is ook wel fijn mocht het te erg worden. Uiteindelijk was ik blij dat ik in het ziekenhuis was dan thuis. Succes en zet hem op!

@ballard haha slapeloze nachten maar je krijgt er veel voor terug. Wel zwaar idd met deze hitte! Oeh dat is wel een erg heftig verhaal. Vooral niet op jezelf betrekken. Hopelijk gaat het goedkomen met die vrouw. Die van mij was ook actief tot het laatste moment, zegt niks haha.

@charlotte oeh het is al een het rommelen dus! Kan niet meer lang duren als het zo rommelt hihi. Super spannende tijd! Hopelijk heb je de koeltoren snel! Of een kruik pakken met koud water en je voeten erop zetten.

@linda oeh dat is idd wel iets om mee op te passen. Ze hebben liever een lagere bloeddruk dan te hoge.

@freekieee Aah wat een geweldige foto zeg, echt super lief!! Hier gaat het goed, het is warm maar te doen. Nachten zijn zoals iedereen ervaart met een baby haha. Maar moet zeggen dat hij echt wel makkelijk is en drinken blijft ie goed doen!

Hier morgen naar het ziekenhuis voor een echo van zijn linker hersenhelft. Dit hadden ze al gedaan maar ze willen nog een keer kijken of er geen veranderingen zijn. Ze hadden een plekje gevonden en dat willen ze controleren. Niet iets om zorgen over te maken. Plus hij wordt ook gewogen!

Hopelijk is alles goed morgen! Mooi dat het verder nu goed gaat

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:05

_Marjon_ schreef:
Babynieuws <3

Vanochtend om 7.59uur zijn we de trotse ouders en grote zus geworden van onze dochter en zusje Abby.

Vannacht had ik weer de pijntjes die ik de dag ervoor ook had maar dan regelmatig. 24 uur gebroken vliezen waren voorbij en wilde niet voor niks naar het ziekenhuis, dus eerst 3 uurtjes aangekeken.
Op een gegeven moment had ik het niet meer dus man wakker gemaakt en gebeld.
Eenmaal geïnstalleerd eerst een ctg en daarna controle. Wist me geen houding te geven met de weeën. Rugweeen die ook niet helemaal verdwenen maar bleven zeuren.
Bij controle bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben!
Ruggenprik was het eigenlijk al te laat voor dus remifentanil pompje gekregen. Zo das goud! :')
Uiteindelijk mogen persen en met een kwartiertje was ze er.
Nog wel even ter observatie blijven vanwege de lang gebroken vliezen. Ze is 3200 gram, en dat met 41+3 weken. Wat een verschil met Gwen.

Gefeliciteerd!! Wat fijn dat het toch zelf is gelukt

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:09

Melanie_D schreef:
Ook hier babynieuws:

Gisteren om 22.22 uur is ons dochtertje geboren. Ze is geboren met 35+5, dus flink te vroeg. Maar wat is ze sterk en ze doet het heel goed. Ze weegt 2300 gram en moest voor de zekerheid in de couveuse, maar daar is ze inmiddels alweer uit. We moeten even in het ziekenhuis blijven. Hopelijk alleen 48 uur ter observatie, maar mochten ze iets tegenkomen dan mogelijk wat langer.

Bevalling was kort (al met al nog geen 1,5 uur), maar heftig. Ze diepte in hartslag en daardoor was het even kritiek, maar gelukkig werd ze met 3x persen geboren en kwam ze toen direct keurig bij. Met mij gaat het ook goed. Behoorlijk wat bloedverlies, dus wat vermoeid.

Gefeliciteerd!! Dat is wel even schrikken! Maar fijn dat het goed lijkt te gaan!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:17

Sorry dames was even wat inactief, even geen aandacht voor mijn telefoon..

Zondagnacht 4 uur zijn mijn vliezen gebroken en had ik al vrij snel regelmatige weeën werden ook al vrij snel pittig, rond 11 uur zijn we naar het ziekenhuis gegaan en daar ook vlot persdrang, het persen was alleen lastig, mijn bekkenbodemspieren toch wel heel stevig en de weeën kwamen eigenlijk steeds wat te ver uitelkaar uiteindelijk om 15.05 is onze Lieke geboren <3 klein meisje van net geen 3 kilo maar verder alles goed, gelijk drinken dus konden gelijk weer lekker naar huis. Ze doet het super drinkt als een gek en groeit alweer en zijn vandaag alweer een blokje om geweest met de hond, heerlijk! Zelf uiteindelijk weinig schade dus beginnen nu al echt te genieten <3

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:53

Ahh gefeliciteerd ook bij jou QueenE! Fijn die goede bekkenbodemspieren van het paardrijden :') Wat bizar dat je al een rondje buiten hebt gelopen, dan ben je alweer goed op krachten. Geniet lekker van elkaar!

Lekkere babyboom zo :D

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:03

BABYBOOM *\o/*

Gefeliciteerd Melanie! Da's inderdaad flink te vroeg, maar fijn dat ze het goed doet en ik hoop dat jullie snel naar huis mogen. Was je niet ook nog aan het werk? Nog één of twee dagen te gaan ofzo?

En jij ook gefeliciteerd QueenE! Superfijn dat het goed gaat met jullie!

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 17:14

Gaat echt super hard met het lijstje zo. Ontzettend tof al die gezonde babies. Wat gaat de tijd dan hard he <3

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:41

*\o/*

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:52

Nu hier toch een babyboom gaande is, zal ik eindelijk mijn hele verhaal eens typen :D

Wij zijn 2 juni de trotse ouders geworden van Dante, geboren met 38+6 en was een kleine man van 2510gr <3
De bevalling zelf liep totaal niet zoals gepland. Ik moest ingeleid worden omdat hij op de echo’s onder de p1 werd geschat en ze wilden hem graag uit mijn buik hebben zodat hij beter te controleren was. Dus op 1 juni werd s’avonds een ballonnetje geplaatst en de volgende ochtend had ik 3cm ontsluiting. Daarna begon de rollercoaster.
Vanaf hier zet ik het even in een spoiler voor de nog zwangeren, kan misschien heftig zijn.
Spoiler:
Ik kreeg weeën-opwekkers en toen kwamen ze hárd en snel, veel te snel voor onze kleine man. Ik zat op 4cm toen ineens 10 man personeel in mijn kamer stond. Hij moest geboren worden en wel nú, anders was er grote kans op overlijden. (Zijn hartslag daalde iedere wee onder de 100, en ik had bijna iedere minuut een wee)
Voor ik het wist lag ik op de OK met een ruggenprik in mijn rug en een paar minuten later was de kleine man gezond en wel geboren thank god!

We hebben nog 4 dagen in het ziekenhuis moeten liggen voordat we naar huis mochten, maar hij doet het zó goed <3 Het is allemaal nog erg wennen, mijn herstel gaat een beetje mwahmwah, zowel mentaal als lichamelijk. Maar stapje voor stapje komen we er wel!

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:04

Klinkt erg pittig Flowery! Maar van harte gefeliciteerd !!

Niet zo gek dat je nog moet wennen, herken dat heel erg hoor! Doe vooral nog echt rustig aan, doe niet te veel.

Wel even schrikken toen zijn hartslag zo laag ging.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:08

Flowery schreef:
Nu hier toch een babyboom gaande is, zal ik eindelijk mijn hele verhaal eens typen :D

Wij zijn 2 juni de trotse ouders geworden van Dante, geboren met 38+6 en was een kleine man van 2510gr <3
De bevalling zelf liep totaal niet zoals gepland. Ik moest ingeleid worden omdat hij op de echo’s onder de p1 werd geschat en ze wilden hem graag uit mijn buik hebben zodat hij beter te controleren was. Dus op 1 juni werd s’avonds een ballonnetje geplaatst en de volgende ochtend had ik 3cm ontsluiting. Daarna begon de rollercoaster.
Vanaf hier zet ik het even in een spoiler voor de nog zwangeren, kan misschien heftig zijn.
Spoiler:
Ik kreeg weeën-opwekkers en toen kwamen ze hárd en snel, veel te snel voor onze kleine man. Ik zat op 4cm toen ineens 10 man personeel in mijn kamer stond. Hij moest geboren worden en wel nú, anders was er grote kans op overlijden. (Zijn hartslag daalde iedere wee onder de 100, en ik had bijna iedere minuut een wee)
Voor ik het wist lag ik op de OK met een ruggenprik in mijn rug en een paar minuten later was de kleine man gezond en wel geboren thank god!

We hebben nog 4 dagen in het ziekenhuis moeten liggen voordat we naar huis mochten, maar hij doet het zó goed <3 Het is allemaal nog erg wennen, mijn herstel gaat een beetje mwahmwah, zowel mentaal als lichamelijk. Maar stapje voor stapje komen we er wel!


Vervelend van hoe het is gegaan naar fijn dat de kleine er gezond en wel is. Gefeliciteerd. Mooie datum aha