Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:07

_Marjon_ schreef:
Een echo om te kijken of ik nog voldoende vruchtwater heb lijkt me wat overdreven :+.

:')

Hopelijk zet het door! Succes! Dat je maar snel je kleintje vast mag houden. <3

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 08:10

_Marjon_ schreef:
Kleine update. Hier zijn vannacht toch spontaan mijn vliezen gebroken. Heb wel af en toe flinke krampen maar zit nog geen goed ritme in. Even afwachten dus of het zelf goed doorzet of niet. Een echo om te kijken of ik nog voldoende vruchtwater heb lijkt me wat overdreven :+.


Wat goed!! Heel veel succes alvast.

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:35

Ah wat fijn Marjon! Ik hoop dat het vanzelf goed doorzet en dat ze niet uiteindelijk nog weeën opwekkers moeten geven. Spannend!

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:39

Spannend Marjon :):) we duimen voor spontane weeën en een voorspoedige bevalling :D

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:27

Succes Marjon! Fijn dat het uit zichzelf is begonnen!!

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:31

Wat fijn dat het zelf begonnen is! Hopelijk zet het gauw door! Succes

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 976
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:37

Spannend Marjon! En heel veel succes

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:55

Wat fijn Marjon! Mijn duimen draaien dat het doorzet!

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:13

_Marjon_ schreef:
DonDon wat een verhaal joh. Hopelijk blijft het nu goed gaan en mag Zayn lekker naar huis.


Nicje, sterkte alvast!


Wij wachten nog steeds rustig af..
Gisteren nog even op hartjesspreekuur geweest. Gwen mocht zelf op zoek met de doptone, vond ze wel wat.

Aah leuk voor gwen

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:13

Nicje87 schreef:
Vanochtend in het ziekenhuis eerst Ctg gehad.Deze was goed. Daarna een echo en toen lag ze uit haarzelf weer met haar hoofd beneden ingedaald en wel. Ze vondt het zonde om mij nu te gaan indalen.

Maandag heb ik weer een extra liggings echo bij de verloskundige. Mocht ik nu gaan bevallen, dan moet ik meteen de verloskundige bellen zodat hun kunnen controleren of ze nog goed ligt.

Ze is nu al een eigenwijsje haha

Fijn dat ze nog goed lag

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:13

Freekieee schreef:
Pff wat een ge heen en weer Nicje. Ben benieuwd of ze nu echt zo blijft liggen.

Hier vanmorgrn voor het eerst naar buiten voor de hitte uit. Ik vond het iets leuker dan Zoë haha. Maar die was al erg wakker en nergens mee eens.

Maandag of woensdag even naar een winkel om nog wat spulletjes te halen voor over de wagen.

Heerlijk effe naar buiten

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:14

DonDon schreef:
@gnome heerlijk zo'n nachtje even wat meer slaap haha. Je moet ook vooral doen wat voor jou goed voelt. Je hebt het goed, is niks mee en het liefst huid op huid. Is zo belangrijk! Nu laat ik hem ook bij mij slapen en ik dommel wat maar echt slapen doe ik niet.

@Nicje87 dat is wel erg bijzonder dat de baby alsnog is gedraaid inderdaad. Heel spannend allemaal haha!

@Freekieee Zoë vind ik echt een hele leuke naam! Snap het ook wel in die hitte.

@Charlotte oh airco, zou ik ook wel willen. Wij hebben nu ook zonnepanelen dus dan is het wel te doen. Ben alleen bang voor die prijzen tegenwoordig.

Update: Vandaag helaas geen groei te zien en 6 gram afgevallen. Maarja wat is 6 gram... Het is stabiel en Zayn drinkt goed, is alert en heeft normale temperaturen. Hij heeft de eerste intake gehaald van 455 ml en hij zat er zelfs boven. Over 8 flesjes heeft hij 473 ml gedronken. Je wil graag die stijgende lijn zien maar in twee dagen tijd 100 gram aankomen is al heel wat. Dus we moeten positief blijven. Morgen moet hij dus aangekomen zijn anders mogen we niet naar huis. Ze zullen heel erg streng zijn, hebben ze al aangegeven. Dus ik hoop het zo dat hij morgen aangekomen is, ik vind het zo spannend. Gelukkig drinkt hij wel goed! Vannacht is het weer mijn beurt in het ziekenhuis, vandaag een lekker dag met mijn andere zoontje Luca gehad. Wat voor hem is het ook allemaal verwarrend.

Blijft spannend voor jullie. Hopelijk kunnen jullie snel thuis genieten van jullie kleine wondertje

Edit; zie dat jullie naar huis mogen. Fijn. Hopelijk ook daadwerkelijk thuis nu
Laatst bijgewerkt door Marlis op 13-06-23 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:16

HappyBuddha schreef:
Gefeliciteerd aan allen die zijn bevallen en wat fijn dat jullie naar huis mogen dondon! Geniet ervan met je gezinnetje <3

Even een vraagje aan de nog zwangeren hier, houden jullie ook zoveel vocht vast? En wat is nog normaal? Het wordt bij mij echt steeds erger, vooral in m’n enkels en voeten. Voel me echt een olifant :')
Ik moet natuurlijk een beetje uitkijken ivm m’n hoge bloeddruk, maar volgens mij is het wel normaal dat je met deze temperaturen vocht vasthoud. Maar ben daarom wel benieuwd of anderen het ook zo erg hebben.

Ik hield ook super veel vocht vast en zelfs na mn bevalling nog bijna de hele kraamweek aangehouden. Maar ik kan weer enkels zien haha.

Puur door de warmte. En ze deden er ook niks aan.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 12:17

_Marjon_ schreef:
Kleine update. Hier zijn vannacht toch spontaan mijn vliezen gebroken. Heb wel af en toe flinke krampen maar zit nog geen goed ritme in. Even afwachten dus of het zelf goed doorzet of niet. Een echo om te kijken of ik nog voldoende vruchtwater heb lijkt me wat overdreven :+.

Nogmaals succes.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:26

Dondon, hoe gaat het nu met jullie/ je zoontje?


Hier was Zoë vandaag voor het eerst mee naar de paarden. Maar ze sliep gewoon Hahah. Maar ik vond het leuk

Afbeelding

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:12

Lieve foto Freekieee!


Hier zet 't nog niet echt door. 23.30 heb ik 24 uur gebroken vliezen en word ik overgedragen aan de gynaecoloog. Dag thuisbevalling, helaas.
Morgenochtend sowieso naar het ziekenhuis voor een ctg, mocht er vannacht nog steeds niks doorzetten.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:17

_Marjon_ schreef:
Lieve foto Freekieee!


Hier zet 't nog niet echt door. 23.30 heb ik 24 uur gebroken vliezen en word ik overgedragen aan de gynaecoloog. Dag thuisbevalling, helaas.
Morgenochtend sowieso naar het ziekenhuis voor een ctg, mocht er vannacht nog steeds niks doorzetten.



Ach wat balen zeg!! Hopelijk gebeurd en nu nog iets. Maar krappe tijd

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:17

Schattige foto Freekie <3

Jammer dat het nog niet doorzet Marjon. Ik hoop voor je dat het toch nog gaat gebeuren voor vannacht!

Hier een mindere dag. Heel beroerd, hele harde en pijnlijke buik, ontzettend moe en vanmorgen/vanmiddag had ik oefenweeën. Wat een ramp die dingen _O- Mijn darmen en maag hebben het ook totaal niet naar hun zin. Mijn koelsokken zijn verkeerd gesorteerd bij de post dus die werden ook niet vandaag bezorgd. Dat was even een flinke tegenvaller op zo'n dag als vandaag :+ Ik heb vanmorgen 10 minuten zitten vechten om schoenen aan te krijgen, de beestjes moesten even naar de dierenarts om gevaccineerd te worden. Morgen kan alleen maar een fijnere dag worden :D Hoop ik iig :+

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:49

Schattige foto Freekieee <3 hoe reageerden de paarden op haar?

Balen dat het niet doorzet Marjon. Ik snap dat je baalt dat je niet thuis kunt bevallen…hopelijk vandaag een gezonde baby op je arm :)

Argh dat zat je niet mee gisteren Charlotte! Komen je sokken vandaag wel binnen? :)

Hier nog geen gerommel, behalve een mega actieve baby. Hoe die daar nog de ruimte voor heeft, geen idee!
Ik kreeg wel een naar bericht van mijn moeder. Die ging nog 1 gezin kramen voordat ze op onze baby wacht, maar die vrouw heeft een spoed keizersnede gehad en daarna kreeg ze bloedingen. Ze ligt in coma en is al 2 keer geopereerd…Ik moet zeggen dat ik daar wel behoorlijk van schrok! Er kan echt zoveel mis gaan met een bevalling en ik hoor niet zo vaak dat het allemaal voorspoedig gaat als uit een boekje.

linda2008

Berichten: 4262
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:11

Freekie, wat schattig <3 en jouw figuurtje alweer :oo wow haha

Marjon, he balen zeg! Maar hopelijk vandaag een gezonde baby :):)

Ballard, oeii nee helaas gaat het niet altijd voorspoedig en eigenlijk zijn dat geen verhalen die je nu wilt horen :n
Hier ook nog een heel actieve baby, word er soms gewoon misselijk van als hij helemaal aan het wurmen is :=

Gister controle gehad bij de verloskundige. Voor het eerst was mijn bloeddruk hoog, in combinatie met het vocht vasthouden en tintelende vingers zijn ze nu dus alert op zwangerschapsvergiftiging waardoor ik nu elke week op controle moet. Bloeddruk was later wel weer iets gezakt dus daarom niet gelijk helemaal alarmerend, maar wel iets om in de gaten te houden…

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:43

@melanie oh vandaag hè laatste dagje, heerlijk! Super fijn en als ze op de eigen curve zitten is het alleen maar goed. Ik heb ook twee dysmature baby’s. Vaak moet je dan wel 24 uur blijven ter controle.

@marjon oh super spannend Marjon. Hopelijk gaat de bevalling voorspoedig en zet het nu door. Ziekenhuis kunnen ze je goed begeleiden en pijnbestrijding is ook wel fijn mocht het te erg worden. Uiteindelijk was ik blij dat ik in het ziekenhuis was dan thuis. Succes en zet hem op!

@ballard haha slapeloze nachten maar je krijgt er veel voor terug. Wel zwaar idd met deze hitte! Oeh dat is wel een erg heftig verhaal. Vooral niet op jezelf betrekken. Hopelijk gaat het goedkomen met die vrouw. Die van mij was ook actief tot het laatste moment, zegt niks haha.

@charlotte oeh het is al een het rommelen dus! Kan niet meer lang duren als het zo rommelt hihi. Super spannende tijd! Hopelijk heb je de koeltoren snel! Of een kruik pakken met koud water en je voeten erop zetten.

@linda oeh dat is idd wel iets om mee op te passen. Ze hebben liever een lagere bloeddruk dan te hoge.

@freekieee Aah wat een geweldige foto zeg, echt super lief!! Hier gaat het goed, het is warm maar te doen. Nachten zijn zoals iedereen ervaart met een baby haha. Maar moet zeggen dat hij echt wel makkelijk is en drinken blijft ie goed doen!

Hier morgen naar het ziekenhuis voor een echo van zijn linker hersenhelft. Dit hadden ze al gedaan maar ze willen nog een keer kijken of er geen veranderingen zijn. Ze hadden een plekje gevonden en dat willen ze controleren. Niet iets om zorgen over te maken. Plus hij wordt ook gewogen!

Ballard_L

Berichten: 2498
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:20

Het mooie is dat de baby wel rustig is ‘s nachts, dus ik hoef er alleen maar uit om te plassen (1x en van de week zelfs helemaal doorgeslapen :) ).

Wat fijn dat het goed gaat DonDon! Toch heerlijk om lekker met het hele gezin thuis te zijn lijkt me :)

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:24

Babynieuws <3

Vanochtend om 7.59uur zijn we de trotse ouders en grote zus geworden van onze dochter en zusje Abby.

Vannacht had ik weer de pijntjes die ik de dag ervoor ook had maar dan regelmatig. 24 uur gebroken vliezen waren voorbij en wilde niet voor niks naar het ziekenhuis, dus eerst 3 uurtjes aangekeken.
Op een gegeven moment had ik het niet meer dus man wakker gemaakt en gebeld.
Eenmaal geïnstalleerd eerst een ctg en daarna controle. Wist me geen houding te geven met de weeën. Rugweeen die ook niet helemaal verdwenen maar bleven zeuren.
Bij controle bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben!
Ruggenprik was het eigenlijk al te laat voor dus remifentanil pompje gekregen. Zo das goud! :')
Uiteindelijk mogen persen en met een kwartiertje was ze er.
Nog wel even ter observatie blijven vanwege de lang gebroken vliezen. Ze is 3200 gram, en dat met 41+3 weken. Wat een verschil met Gwen.

Cabelona

Berichten: 1702
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:37

Gefeliciteerd marjon, klinkt eigenlijk als een best ok bevalling.

Hier gaat het eigenlijk wel lekker. Daphne is best makkelijk, zo lang ik ook gewoon rust in mijn lijf heb. Mathijs vindt ik laatste tijd lastiger. De ene keer is hij super lief, volgende moment luistert hij voor geen meter. We wilden gister met zn allen een ijsje halen. Aangekomen bij de ijsboerderij had Daphne haar hele stoel onder gepoept. Maar naar huis gegaan, daar alles schoon gemaakt en weer op pad voor het ijsje. Mathijs wilde persee in e auto blijven zitten. Bang dat als hij eruit zou gaan we niet meer een ijsje gingen halen :+

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:39

Gefeliciteerd !! Klinkt wel pittig van die rug weeen. En dat pompje, heerlijk hè. Was ik ook zo blij mee.

Wat een klein popje! Geniet van der