Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:58

Gefeliciteerd aan allen die zijn bevallen en wat fijn dat jullie naar huis mogen dondon! Geniet ervan met je gezinnetje <3

Even een vraagje aan de nog zwangeren hier, houden jullie ook zoveel vocht vast? En wat is nog normaal? Het wordt bij mij echt steeds erger, vooral in m’n enkels en voeten. Voel me echt een olifant :')
Ik moet natuurlijk een beetje uitkijken ivm m’n hoge bloeddruk, maar volgens mij is het wel normaal dat je met deze temperaturen vocht vasthoud. Maar ben daarom wel benieuwd of anderen het ook zo erg hebben.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 23:42

Ik hou geen vocht vast. Marlis uit dit topic had er ook erg last van.

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 23:48

Wat fijn dat jullie naar huis mogen Dondon!

@HappyBuddha Ik heb nu ook wel last van dikke voeten en enkels. Ik moet dinsdag weer naar de verloskundige, maar 1,5 week geleden was mijn bloeddruk nog wel goed. Kan altijd al slecht tegen de warmte en zeker als het dan weer ineens zo warm is.
Lig nu met de benen omhoog in de hoop dat het wat minder word.

Afgelopen vrijdag heeft mijn vriend nog wel bij de partnerles van yoga geleerd hoe je dit een wat meer terug kunt masseren. Maar mijn geklaag vandaag heeft niet genoeg indruk gemaakt -O-

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:00

Ik hou geen extra vocht vast gelukkig.

Nu met de warmte wel oppassen dat ik niet van m'n graat ga. Werd zaterdag ineens heel erg duizelig. Bleek m'n suiker erg laag. Was blij dat ik toen even kon prikken om te kijken hoe laag, of mijn gevoel juist was.
Mijn bloeddruk is juist een beetje aan de lage kant.

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:34

Hier ook geen dikke enkels gelukkig, lijkt me wel erg vervelend…Gelukkig wordt het na vandaag iets minder warm :)

Celestexxxxx
Berichten: 273
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:44

Dondon, wat ontzettend fijn dat jullie lekker naar huis mogen! <3

Happybuddha, hier ook een vochtvasthouder. Vanaf mn knieën zet echt alles op en mn handen ook. Sochtends uit bed moet ik direct de schoenen aan doen als ik nog wat wil anders wordt het de rest van de dag niks meer. Heel vervelend, maar gelukkig doet het geen pijn.
Thuis hebben we een bloeddruk meter en die zit met dit weer rond de 130/77, erg blij mee. Ondertussen 34 wkn zwanger *\o/*

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:50

HappyBuddha, ik houd ook niet echt vocht vast. Merk wel dat ik bijvoorbeeld mijn trouwring iets moeilijker om en af krijg dan normaal, maar niets schokkends volgens mij. Denk dat het ook bij de temperaturen hoort. Maar als jij veel vocht vasthoudt en je zorgen maakt, zou ik altijd even bellen.

Hier laatste werkdagen voor mijn verlof. Woensdag laatste dag. Dan ga ik in de achtertuin zitten met mijn voeten in een zwembadje en kom ik er niet meer uit tot de bevalling begint denk ik :D

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:01

@Dondon: super nieuws!
@Marjon: hopelijk komt de bevalling snel en zelf op gang. Ik kan me voorstellen dat je het een keer zonder inleiden wil proberen.
@Buddha: ik merkte het gisteravond voor het eerst, dat mijn voeten opgezwollen waren. Ik heb ze gekoeld in ons pierenbadje. Die warmte helpt natuurlijk ook niet mee nu. Ik zit nu op 36 weken dus ze zullen vast nog meer opzwellen de komende weken.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:03

Hier ook geen vocht wat ik vasthoud
Ik drink wel extra goed en doe verder rustig aan

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:27

Vanochtend weer bij de verloskundige geweest. Goeie controle maar strippen lukte helaas niet. Baarmoedermond is nog niet genoeg verstreken. Morgen staat er een ctg en echo gepland in het ziekenhuis.

Melanie_D
Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:47

Hier ook net een echo gehad. Kleine blijft klein, maar volgt netjes haar eigen curve. Dus dit was de laatste echo en geen indicatie dat de groei stagneert :D Heel blij mee, want het is toch wel spannend geweest allemaal in het hele traject met de nipt uitslag. Kleine was ook al voldoende ingedaald en koppie mooi naar beneden. Dus allemaal fijn nieuws! Nu nog 2 dagen werken en dan lekker met de benen omhoog afwachten tot ze komt.

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:01

Melanie_D schreef:
Hier ook net een echo gehad. Kleine blijft klein, maar volgt netjes haar eigen curve. Dus dit was de laatste echo en geen indicatie dat de groei stagneert :D Heel blij mee, want het is toch wel spannend geweest allemaal in het hele traject met de nipt uitslag. Kleine was ook al voldoende ingedaald en koppie mooi naar beneden. Dus allemaal fijn nieuws! Nu nog 2 dagen werken en dan lekker met de benen omhoog afwachten tot ze komt.


Ah fijn nieuws! En heerlijk dat je bijna verlof hebt, met deze temperaturen wel lekker :)

Spannend Marjon! De kleine wil er nog niet echt uit dus…

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 16:03

Heerlijk, lekker genieten van je verlof! Fijn dat er geen zorgen zijn.

Ik merk wel dat ik nu minder energie begin te krijgen in de 39e week. Misschien komt het door de warmte en het slechte slapen...

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:57

Nou ik kom ook de tuinstoel niet uit hoor! Alles is gewoon wat zwaarder als je zwanger bent en die hitte maakt het er niet fijner op. Hier woensdag 37 weken. Vind het wel apart hoor, dat het elk moment kan komen :) Ik heb nog helemaal geen weet van hoe mijn leven dadelijk verandert

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:01

Ik vind het nog wel lekker om een paar uurtje te werken, we hebben airco op kantoor en ik kan alles op m’n eigen tempo doen

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 18:21

HappyBuddha, ik hou ook echt gruwelijk vocht vast. Enkels heb ik niet eens meer, mijn knieën zijn opgezet, mijn vingers zijn 2x zo dik en nu begint het zelfs in mijn gezicht :=

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 19:08

Lisette1987 schreef:
Ik vind het nog wel lekker om een paar uurtje te werken, we hebben airco op kantoor en ik kan alles op m’n eigen tempo doen


Oh dat is chill! Als ik nu had moeten werken was het 30 graden binnen geweest. Dat had ik echt niet vol gehouden :')

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 21:41

linda2008 schreef:
HappyBuddha, ik hou ook echt gruwelijk vocht vast. Enkels heb ik niet eens meer, mijn knieën zijn opgezet, mijn vingers zijn 2x zo dik en nu begint het zelfs in mijn gezicht :=

Oh bah, nog veel erger dus! Ik heb t nu echt in m’n enkels/voeten en vingers en iets m’n gezicht… Doet het bij jou ook pijn?

Charlotte446

Berichten: 645
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:37

Dat idee heb ik ook steeds vaker Ballard :') Maar ik weet ook dat het helemaal goed komt. De baby zal laten weten of hij/zij iets nodig heeft en volgens mij heeft iedereen in NL genoeg professionele hulp om zich heen :)

Lekker dat je bijna verlof hebt Melanie!

Jij moet dus nog iets meer klagen Vivian :+

Hier ook vreselijk veel last van opgezwollen voeten. De afgelopen dagen voelde het net alsof ze open gingen barsten ;( Lopen doet zeer en slippers doen zeer. Morgen komen er sokken binnen waar aan de boven en onderkant icepacks in kunnen. In een koud voetenbad of benen omhoog heeft tot nu toe niet gewerkt.

Celestexxxxx
Berichten: 273
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:40

Charlotte en Linda, hebben jullie niet bekende in de buurt met airco in huis? Misschien kunnen jullie daar wat ontvochten.

Charlotte446

Berichten: 645
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:59

Helaas niet Celeste… Ik heb wel net een offerte opgevraagd voor airco’s in zowat het hele huis. Bij de bcc, ik had die vorig jaar aangevraagd voor 2 kamers toen het gekkenhuis was met die dingen. Toen konden ze binnen 7 weken plaatsen.

BigOne
Berichten: 38340
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:24

Tip al eerder gegeven, zorg dat je veel drinkt wanneer je vocht vasthoudt.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:36

Ik heb het al vanaf 25 weken ofzo :( Ik slaap met compressiehandschoenen, maar of het echt werkt…. :n verder inderdaad veel water drinken en ik probeer zout eten te vermijden. Bij mij doen mijn handen de hele dag door echt pijn, mijn voeten, enkels en knieën alleen aan het einde van de dag.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:02

Kleine update. Hier zijn vannacht toch spontaan mijn vliezen gebroken. Heb wel af en toe flinke krampen maar zit nog geen goed ritme in. Even afwachten dus of het zelf goed doorzet of niet. Een echo om te kijken of ik nog voldoende vruchtwater heb lijkt me wat overdreven :+.

Celestexxxxx
Berichten: 273
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:06

_Marjon_ schreef:
Kleine update. Hier zijn vannacht toch spontaan mijn vliezen gebroken. Heb wel af en toe flinke krampen maar zit nog geen goed ritme in. Even afwachten dus of het zelf goed doorzet of niet. Een echo om te kijken of ik nog voldoende vruchtwater heb lijkt me wat overdreven :+.


Spannend Marjon!! *\o/*