Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celestexxxxx
Berichten: 273
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:53

Hier trouwens nog een foto van mijn kleine meisje. Morgen alweer 9 maand!

Afbeelding
Afbeelding

Ze doet het heel goed. Met pasen is ze echt ontzettend ziek geweest en haar kiezen kwamen toen ook al door. Super sneu! Ze heeft wel ruim 1,5 week nodig gehad om meer wat op te knappen.
Gelukkig nu weer boven jan. :)

Sky_As

Berichten: 4729
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:20

zo mooi om te zien hoe verschillend alle kinderen op dezelfde leeftijd kunnen zijn.
De onze is nu ook 9 maanden, maar die kan enkel nog maar liggen, rollen , en zitten met hulp.
Maar die kan echt nog niet kruipen of zelfstandig (gaan) zitten.

Hier nog in dubio (en voorlopig dus een nee) voor nog een tweede.
De eerste is zo ontzettend makkelijk, dat ik vooral bang ben dat een tweede echt alleen maar tegen kan vallen......

Ballard_L

Berichten: 2495
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:44

Zo inderdaad echt een verschil! Esra kan wel zelfstandig zitten, maar niet zelf gaan zitten. Kruipen kan ze ook niet en er zijn pas net twee tandjes door. Die van jou heeft al bijna een heel gebit Celeste! En wat een bos haar ook! Prachtig meisje :)

Lisewiesje

Berichten: 368
Geregistreerd: 09-08-09
Woonplaats: Ergens in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:00

Lees veel wisselende gevoelens voor een tweede of volgend kindje. Allemaal begrijpelijk, ik sta er heel wisselend in gevoel gaat alle kanten op. Weet nog dat ik bij Dean echt het gevoel had mijn vrijheid kwijt te zijn en nu met de 2e was je het leven met kids al gewend en al zo ingedeeld dat maakt het een stuk makkelijker.

Dean was een hele makkelijke zwangerschap, maar hij was pittig qua slapen, maar echt een schat gevoels jongetje. Jane was pittige zwangerschap, slaapt echt top vanaf 4 maand, maar is een pittige dame.

Wij hebben nog 3 embryo's in de vriezer en nog 5 bevruchte eicellen. Zo een gek idee om door de wc te spoelen, al weet ik zeker geen 8 zwangerschappen meer aan te kunnen.

Leuk ook al die verschillende fases waar alle kindjes in zitten. Jane gaat als een militair buikschuivend overal heen. Als ze iets heeft wat niet handig is en je pakt het over laat ze duidelijk merken dat ze het er niet mee eens is. Verder is ze super vrolijk en slaapt ze heerlijk, tikkeltje eenkennig en wil altijd mama.

Doen hier nog mama's een cakesmahs met de kleintjes?



Afbeelding

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 17:37

Leuk alle updates! En spannend wie weet straks een 2e ronde <3

Hier 10.5 maand, ze kruipt, gaat overal staan, probeert langs de tafel te lopen, eet lekker mee. Echt een lekker meidje is ze. Slapen overdag doet ze nog steeds in de wagen en in de avond naast ons op de bank. Binnenkort maar eens in het ledikant gaan proberen ook.

Hier voorlopig geen 3e. Ik vind de combi 2 kinderen, werken en nog hobbies willen hebben echt wel pittig. Sowieso iets komt in het gedrang en dat is helaas hetgene wat ik het leukste vind.. maargoed, hopelijk wordt dat met de tijd beter.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 17:54

Gefeliciteerd Esmee! Hoop dat alles goed gaat met jullie.

Zo leuk al die kleintjes die inmiddels nog alles behalve klein zijn <3

Hier geen smash taart denk ik. Zoveel zooi haha. Ga wel iets voor 'm bakken zelf zodat ie ook een taartje kan eten.

Hij huilt sinds deze week ook niet meer met wegbrengen op de opvang gelukkig en is de hele dag lekker aan het spelen daar. Het wordt nu steeds leuker. _/-\o_

Sting

Berichten: 12861
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:34

Hier slaapt de dame meestal van 22-0030, dan een voeding, slapen tot een uur of 4,weer voeding en dan tot 7-8.30. Dus op zich voor borstvoeding normaal.

Heerlijk, hidde met een banaan! Wel spannend dat jullie voor een tweede gaan, dat hele proces weer opnieuw. Ik gun jullie een vlotte positieve test <3

Wij hebben wel een wens voor een tweede, maar nu nog niet. Had gelukkig een prima zwangerschap en bevalling, ging er ook fit in (scheelt ook denk ik).

Fijn om even naar de paarden te kunnen Ballard! Dat mis ik af en toe echt wel... -O-
Ik ben nog geen nacht zonder baby geweest. Al heeft ze wel eens een nacht doorgeslapen, maar dat telt niet denk ik! Straks in juni 5 dagen zonder man, maar dan zijn m'n ouders in de buurt.

Gefeliciteerd Esmee! En geniet van jullie trouwdag, hopelijk lekker weer ^&+

Ik ga zelf een cake zonder veel suiker bakken, en dan iets van slagroom erop!

Ballard_L

Berichten: 2495
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:26

Zou je niet kunnen kolven voor de nachten? Dat je man dan ook eens een voeding kan doen? Of lukt dat ook niet qua stuwing? Lijkt me wel pittig als je nooit even een nachtje weg zou kunnen. Je hebt ook soms wel even me-time nodig lijkt me :)

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:02

Hier wordt de kleine over twee weken alweer 1.
Kruipt lekker rond. Staan duurt denk ik nog wel. Brabbelt vrolijk :) kan ‘s ochtends ook echt zelfstandig spelen dat is echt heel fijn.
De nachten zijn pittig 22/1/2/5 wakker en om 6 begint de dag.
Ik geef ook nog borstvoeding maar soms doet mijn man een paar nachten en geeft dan kunstvoeding omdat ik geen zin heb om te kolfen ‘s nachts.
Als iemand nog een gouden tip heeft… sinds 2/3 weken zijn de nachten echt weer slechter geworden. Eerst waren het de tandjes boven en nu vermoed ik de 12 maand regressie.
Oh ja ze is ook twee keer voor een nachtje bij oma en opa geweest.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:34

Hier kriebelt het ook wel voor een tweede, niet zozeer omdat Dante een makkelijk zorgeloos kindje is (juist het tegenovergestelde _O- ) maar we hebben zoiets van: we zitten nu al maandelijks bij het CB, slapeloze nachten, vol in de luiers en ontdekken steeds een nieuwe gradatie van moeheid. Dus dan kan er net zo goed nu meteen wel eentje bij voordat we weer gewend zijn aan de rust :')

Maar vanwege mijn spoedkeizersnede moeten we sowieso wachten tot Dante 1 jaar is, dus dat vinden we wel fijn als verplichte bedenktijd _O- We hebben ook beide hele kleine families dus we willen ook niet dat Dante alleen overblijft als mijn partner en ik overleden zijn…

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 21:30

Flowery schreef:
Hier kriebelt het ook wel voor een tweede, niet zozeer omdat Dante een makkelijk zorgeloos kindje is (juist het tegenovergestelde _O- ) maar we hebben zoiets van: we zitten nu al maandelijks bij het CB, slapeloze nachten, vol in de luiers en ontdekken steeds een nieuwe gradatie van moeheid. Dus dan kan er net zo goed nu meteen wel eentje bij voordat we weer gewend zijn aan de rust :')

Maar vanwege mijn spoedkeizersnede moeten we sowieso wachten tot Dante 1 jaar is, dus dat vinden we wel fijn als verplichte bedenktijd _O- We hebben ook beide hele kleine families dus we willen ook niet dat Dante alleen overblijft als mijn partner en ik overleden zijn…


Hahaha ja dan heb je het maar gehad inderdaad.

Heeft iemand een tip om te leren uit een beker te drinken met tuit of rietje? Hij snapt er echt geen bal van. Drinkt verder heel graag water maar wel uit z'n difrax fles.. Anders snapt ie het zuigen niet.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:44

Ik heb de Munchkin beker, dus geen tuitje ofzo en dat gaat perfect.

Sting

Berichten: 12861
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 21:50

Hier ook nog geen kennis van anders dan de fles, best lastig hé!

Kolven in de nacht hoeft niet, voor mijn borsten in ieder geval. Ze zou dan wel drinken, dus dan gaat mijn voorraad op. We doen wel regelmatig dat ik de eerste voeding doe en mijn man de tweede, dus dan kan ik (in principe) van 1-7 uurslapen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 21:55

KSHancox schreef:
Ik heb de Munchkin beker, dus geen tuitje ofzo en dat gaat perfect.


Hebben we ook maar zuigt ie ook niet aan. Wel leuk om mee te gooien of dop eraf te draaien *\o/*

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 22:27

Hier ook nog 2 a 3 nachtvoedingen. Eigenlijk doe ik ze altijd, ze slaapt bij me dus het is drinken en verder slapen. Heb er op die manier weinig problemen mee.

Geen drinktips. Gewoon blijven aanbieden denk ik. Misschien eerst een 360 beker?

Flowery geen speld tussen te krijgen haha

Hier ook nog nooit weggeweest in de nacht, ook niet van de oudste. 1x trouwens in ruim 3 jaar maar toen was ik net bevallen en nog in het ziekenhuis. In november ga ik met werk een weekend weg, heel erg benieuwd en ook wel spannend ergens :Y)

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 08:03

Hier ging de rietjesbeker makkelijker dan de 360 graden.
Wij hebben gewoon die van avent en dr brown. De dr Brown bevalt beter omdat die een verzwaard rietje heeft en het niet uitmaakt hoe ze de beker draait.

Beetje knijpfruit op het rietje wil nog wel eens helpen.

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 12:45

Zo leuk om die verschillen te zien tussen de kindjes, ze doen het toch allemaal op hun eigen manier.

Abby is nu net 10 maanden en kruipt als een malle, trekt zich overal aan op en en is een enorme boef.
Nee = lachen en gewoon nog 20x doen :+.
Eet en drinkt goed, slaapt tegenwoordig van 19 tot 7 uur, maar heeft wel nog maar 2 tandjes :P.

Charlotte446

Berichten: 641
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 20:50

Leuk weer een beetje leven in het topic :D

Hopelijk is jouw Jack snel door de sprong van 9 maanden heen Eef. Het is precies wat je zegt, je kan ze er vaak niet bij helpen... Dat maakt het nog lastiger.

Dat zijn nog eens slaap tijden Gnome, lekker hoor! Niet fijn maar ergens wel goed om te horen dat meer moeders het moederschap bepaalde momenten zwaar vinden. Hier wel de wens voor een 2e maar omdat ik het meeste alleen moet doen wil ik wachten tot Jack wat zelfstandiger is. Een nee voor een 2e begrijp ik heel goed.

Lastig dat je dochter op het moment moeilijk slaapt Sting. Kan het iets van een sprongetje zijn omdat ze zo aan het ontwikkelen is? Gaat de kleine in Juni misschien een nachtje bij je ouders slapen?

Fantastisch de opvang Mriek :+ Jack na de eerste dag gelijk verkouden, ik een paar dagen later. Het leek bij mij na een weekje weer beter te worden maar nu (o.a. dag 2 van de opvang gehad) lijkt het weer erger te worden :') Wauw wat gaat Hidde hard! En alledaagse dingen zijn soms veel leuker als speelgoed, want wij 'gebruiken' dat ook :D Hopelijk is het snel weer raak bij jullie! Het lijkt mij fijn voor de kids als de leeftijden wat dichter bij elkaar zitten. Al zit er bij vrienden van ons 5 jaar tussen en dat zijn elkaars grootste vriendinnen <3

Lekker een beetje me-time Ballard :) Ga je nog even vaak naar je paard als voor de baby? Hoe was IJsland buiten dat het geen uitrust vakantie was? Ik wil daar ooit nog eens heen.

Dat is precies mijn gedachten bij zo'n leeftijd ertussen Marjon dus ik kan begrijpen dat je het nu mooi vindt :)

Ik wens je een mooie bruiloft toe Azmay! Hopelijk treffen jullie het met het weer :)

Wat een tanden heeft je mooie meisje al Celeste! Sneu dat ze zo'n last had van haar kiezen.

Hier precies hetzelfde Sky_As! Ik vrees voor de tweede met zo'n makkelijke eerste :=
Jack is 8 maanden en kan alleen rollen en bijna zelfstandig zitten. Elk kind heeft zijn/haar eigen tempo :)

Merk je dat je veel gaat vergelijken Lisewiesje? En dat als iets nu anders/moeilijker is/gaat dat ook zwaarder is? Hier gaat bijna alles best makkelijk vanaf het begin (slapen/eten/zelf spelen) dat ik vrees dat nr. 2 niet zo makkelijk gaat zijn. Geen cake smash hier, ga jij het wel doen?

Leuk om te horen dat het zo goed gaat Annemijn :D Heel herkenbaar (ook met maar 1) dat er bepaalde dingen zijn die even on hold staan.

Lastig met de nachten carika. Het is altijd de vraag of het tijdelijk is, of je misschien iets kan aanpassen.

Ik begrijp jullie helemaal Flowery. Marjon gaf ook aan dat wanneer je eenmaal uit de luiers bent het pittig is als je er weer in komt. Hopelijk wordt jullie moeheid snel wat beter.

Jack heeft vandaag zijn tweede dag op de opvang gehad. Ze vinden het zo'n makkelijke en tevreden baby <3 Gisteren zijn we voor het eerst naar de dierentuin geweest, in het oceanium keek hij zijn ogen uit :D De grote dieren waren niet zo interessant, de kleine katachtigen een beetje. Waarschijnlijk omdat we zelf katten hebben dus een soort herkenning. Ik voel me echt weer iets meer mens nu hij 1 dag in de week naar de opvang gaat. Hij is heel makkelijk/tevreden maar je moet toch continue rekening houden met zijn ritme.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 22:29

Wat leuk dat er weer leven in dit topic is. En super leuk om de verhalen te lezen en hun ontwikkelingen en de foto's. Echt zo leuk dat ieder zich op zijn eigen manier ontwikkeld en wat de de een doet, doet de ander niet, maar wat de ander dan weer heeft, heeft weer een ander niet. Zo grappig.

Sinds we verhuisd zijn en Emiliana koorts, snotverkouden en rode billen had, hebben we bijna 2 maanden slechte nachten gehad waarin ze elke nacht 3 a 4 x wakker werd en ik haar de helft van de tijd niet meer terug in haar eigen bedje (campingbed naast ons bed) kreeg. Ik vroeg mij echt af waar mijn goede slaper gebleven was haha. Nu gaat het sinds een paar nachten een stuk beter en wordt ze 1 a 2 keer wakker per nacht. Inmiddels heeft ze 2 beneden en 2 boventandjes. Ook kruipt ze overal heen en gaat ze overal aan staan. Ze durft alleen nog niet terug zelf te gaan zitten op de grond. Op de bank of op bed doet ze dat wel. Ze weet dat ze dan zacht land denk ik.


Afbeelding




Wij zouden ook een 2e willen proberen. Alleen ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Ik denk door de borstvoeding. Ik geef nu alleen nog in de avond/nacht/ ochtend de borst. Ik hoop wel dat mijn cyclus weer op gang komt. Ik wordt in september 37 en wil daardoor ook niet te lang wachten.