constant gevoel van dorst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

constant gevoel van dorst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 15:03

Hey,

Sinds een 2 tal dagen ben ik weer eens afgekickt van cola light. (Is ondertussen de derde keer)
En lees gerust afgekickt. Het is een ware verslaving waar mijn lichaam echt op reageert. (Hoofdpijn, moodswings, depressief gevoel...)

Wat mij nu opvalt is dat ik momenteel constant dorst heb. Ik drink makkelijk op een half uur tijd een liter water. En nog steeds heb ik het gevoel van dorst. Een glas opdrinken is niet voldoende om het gevoel te hebben van verzading, een fles ook niet. Momenteel drink ik water met dubbelfriss erbij. Zo heeft het een smaakje en is het ook laag in calorieën.

Als ik cola light dronk had ik dit verzadigingsgevoel wel en dronk ik ook veel minder. Dit is ook de reden waarom ik makkelijk naar cola light grijp. Het gevoel van dorst hebben is heel lastig en niet fijn. Het is net alsof mijn hersenen niet registreren dat ik gedronken heb en wachten op cola light? |o Zou dat kunnen?

Dit gevoel helpt nu niet echt bij het verslaan van mijn cola light verslaving. -O-

Hebben mensen dit nog ervaren?

xRivaldo

Re: constant gevoel van dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:06

Geen ervaring, maar ik drink ook veel cola light en zero. Wat mij soms helpt is Raak limonade en dan zonder suiker. Tuurlijk is dat minder zoet, maar went sneller dan ik dacht. Evengoed zoet natuurlijk.

Jannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:07

Zou het misschien kunnen komen doordat je hersenen de bubbels missen? Je zou dan eens spa rood kunnen proberen bijvoorbeeld. Dan knip je het afkickproces in tweeën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:11

Ja herkenbaar en ook hier moet je doorheen. Ik dronk heel veel water, ook met het idee dat dat tegen de hoofdpijn zou helpen.

Succes, want het is echt niet makkelijk!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:14

Of even op suiker checken.
Dat veroorzaakt ook dorst

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:14

Zoetstoffen kunnen je insulinehuishouding goed in de war schoppen. Ik zou even glucose laten bepalen door je HA.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:18

Ik herken dit wel, ik heb altijd dorst en cola is naar mijn idee het enige wat dan mijn dorst kan wegnemen vooral met warm weer. Ik drink al jaren na afkicken door de weeks geen cola meer, maar ik heb altijd dorst ongeacht hoeveel water ik drink

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-22 15:19

Blij dat het ergens toch herkenbaar is.
Ja het lijkt inderdaad mijn drankhuishouding zijn weg kwijt is. Glucose bepalen bij HA is inderdaad een goede. Had ik zelf ook al aan gedacht moest dit blijven aanhouden.

Ik ga nog een paar dagen doorzetten en mezelf vervloeken dat ik zo een watje ben wat cola light betreft. Ik moet hier gewoon door.
Momenteel helpt het aanvullen van het water met Dubbelfriss. Het is dus wat zoeter en met een lekker smaakje.

Het is ergens wel sneu want ik lust zeer weinig dranken. Ik drink geen koffie noch thee, geen alcohol en frisdrank/ fruitsap mijdt ik omwille van de suikers. Zo blijft er niet veel over natuurlijk.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:20

Misschien mis je ook de caffeine ?Dat is ook een verslavend middel.Hou vol je kan het :) .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:30

De wetenschapper in mij zou proberen nagaan wat ervoor zorgt waarom cola ligth mijn dorst lest. Is het de prik, de caffeïne of het gehalte aspartaam.

En verder toch in de gaten houden of je suikerhuishouding niet compleet overhoop gehaalt is en je nu diabetes getriggerd hebt.

Alvast succes met verder afkicken.
Ik heb een dikke 10j terug ook moeten afkicken, want de hoofdpijn bij een dagje zonder was niet te harden en voor mij het signaal om er een punt achter te zetten. Drink nu gemiddeld nog maar 2x/week een blikje en ook zelden nog andere "light" dranken. Het was vooral de aspartaam die de hoofdpijn veroorzaakte.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 15:49

Klinkt stom maar wij zijn over gegaan op de cola gewoon....ook niet goed maar 1 of 2 glazen is dan wel genoeg en toen we cola light hadden dronken we standaard de hele fles leeg. Ook waren we standaard uitgeput en vermoeid en toen we er mee stopten niet meer in die mate vermoeid. Ook hebben we nu niet elke dag behoefte aan cola. Suikers zijn ook niet best maar dat aspartaam ook niet. Als je eenmaal een tijdje cola gewoon drinkt dat smaakt light ook gewoon echt vies. Na een weekje cola gewoon kun je ook andere drankjes halen ter afwisseling Groene ijsthee of Limo om uiteindelijk rustig overal mee te kappen. De verslaving is echt minder dus blijkbaar zit er iets in cola light dat extra verslaafd maakt.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 16:14

Even een update, Ik heb het gevoel dat de dorst minder aan de voorgrond zit. Ik kan wel nog niet zeggen dat ik geen dorstgevoel meer heb maar het is wel minder 'zeurend' aanwezig.
Ik blijf volhouden en heb nog geen cola light aangeraakt. Het waren wel lastige dagen. Gelukkig waren ze heel druk waardoor ik mijn hoofd kon focussen op andere zaken.

Ik blijf er voor gaan en hopelijk kan ik de verleiding blijven weerstaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:46

Zoveel dorstgevoel? Even testen op diabetes

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:49

Als je lekker drinken met een smaakje wil, zonder calorieen, zou je een skunnen kijken naar Bolero.
Is een poeder dat je oplost in water

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:55

Veel water drinken is opzicht niks mis mee. Cola light houd je lijf een beetje voor de gek en je lijf is denk ik echt af aan t kicken. Probeer het water drinken gewoon te blijven doen, lijkt me een stuk gezonder. Ik vind dat je van cola light juist dorst krijgt :D
En veel dorst kan ook soms wijzen op diabetes. Dus als het niet weg gaat misschien dat even laten testen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:05

fleurtjeuh schreef:
Als je lekker drinken met een smaakje wil, zonder calorieen, zou je een skunnen kijken naar Bolero.

Die zijn echt ideaal.
Maar tip, gebruik veel meer water dan aangeraden ( met de grotere zakjes zeggen ze 1.5 liter water maar wij doen 3 liter) want is anders veel te sterk van smaak/zoet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:15

kiki1976 schreef:
fleurtjeuh schreef:

Die zijn echt ideaal.
Maar tip, gebruik veel meer water dan aangeraden ( met de grotere zakjes zeggen ze 1.5 liter water maar wij doen 3 liter) want is anders veel te sterk van smaak/zoet.

Ik heb zo'n setje kleine maatlepeltjes gekocht.
Met 1\4, 1\8, 1\16 enzo
1\4 doe ik in mijn grote fles (800ml) en de 1\8 in een groot ikea glas
En dan een ikea clip op de zakjes.
Easy peasy lemon squeezy. Alles blijft schoon, niks afwegen en altijd de juiste hoeveelheid poeder

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:16

Heb je al eens je suiker laten testen? Dat is 1 van de grootste symptomen van diabetes.

GekOpFjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:18

Ik heb diabetes en voor het ontdekt werd een niet te lessen dorst

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:21

Ik heb al jaren een niet te lessen dorst, ook al meerdere keren getest op diabetes aangezien dat in de familie zit, maar mijn suiker is perfect.
Hoeft niet altijd iets ernstigs achter te zitten, maar gok dat het meer het "afkicken" van de cola is.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:21

GekOpFjorden schreef:

Hier nog iemand..

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:31

GekOpFjorden schreef:

Ik heb ook diabetes en blijf dorst houden door een te hoge suiker.

Maar mijn hoge suiker komt door medicatie dus ik weet niet op de TS ook iets gebruikt waar je suiker hoog blijft?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:38

Ik had dit juist door de zero producten.
Drink dus nu echt alleen nog water en koffie gedurende dag en dan gaat het prima.
Drink ik zero krijg ik juist meer dorst.
Echter af en toe een wijntje of radler bijv. dat gaat dan wel prima, bij meerdere krijg ik ook weer veel dorst.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:42

Enorme dorst is inderdaad een groot teken van diabetes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:46

Ik zou ook echt zsm laten prikken op diabetes.