Ervaring met flapoorcorrectie op volwassen leeftijd?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CaroR

Ervaring met flapoorcorrectie op volwassen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-22 20:43

Hey,

Ik heb mij altijd al gestoord aan mijn flaporen. Zo zal ik bijvoorbeeld nooit mijn haar in een staart dragen als ik nieuwe mensen ontmoet.
Inmiddels ben ik 30 jaar geworden en ben ik aan het overwegen om een flapoorcorrectie te laten doen.
Nu heb ik al eens een paar keer gehoord dat een correctie op volwassen leeftijd minder goed houdt & je soms nog eens terug moet gaan.

Aangezien het een dure & niet terug betaalde ingreep is ben ik op zoek naar meer informatie en ervaringen van mensen die het op 'latere' leeftijd hebben laten corrigeren.

Spekkie01

Re: Ervaring met flapoorcorrectie op volwassen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:15

Ik was in de 20 en het is ook al 20 jaar terug. Is bij mij supermooi geworden zonder complicaties, het vervelendste was nog dat verband om mijn hoofd een week lang. Ik had echt mega zeilers en een enorm complex ervan, dus erg gelukkig met het eindresultaat.

Het enige wat ik wel eens heb sinds die tijd is dat bij harde koude wind het zeer doet aan mijn trommelvliezen, maar dat heb ik er dik voor over.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:32

Mijn moeder was 16 en mn broer 18 volgens mij.
Mijn broer heeft echt enorm veel pijn gehad en persoonlijk vind ik dat zijn oren altijd roder zijn gebleven dan daarvoor.
Wist niet eens dat hij er mee zat.

Moet wel zeggen dat ik onze oren best mee vind vallen kwa flaporen.
Ja ze staan wat af, maar ik stoor me er totaal niet aan.

Af en toe wat onhandig bij de kapper, maar verder laat ik de mijne gewoon zoals ze zijn.

Maar ik zou het gewoon navragen bij de arts.

Black is the colour of my true love's hair

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:51

Ik heb het laten doen toen ik 15 was. Mijn broer met 17 en mijn vader met een jaar of 45.
Allemaal weinig last van gehad alleen de week verband was drama zeker voor mij met lang haar.
Alleen bij mij is het wel goed gelukt maar ik heb 2 litteken bultjes die niet mooi zijn maar beter als me oren er voor.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:02

Ik heb het laten doen op mijn 19e.
Mijn rechter oor is na een half jaar toch weer wat terug gegaan naar hoe het voor de operatie was.
Wel minder, maar toch heb ik nu 2 verschillende oren.
Ook kan ik niet lang een (zonne)bril op hebben omdat dit pijn doet aan de bovenste randen.
Heb jaren geleden overwogen om mijn rechteroor opnieuw te laten doen.
Had hiervoor ook al een verwijzing van de HA, maar nu 15 jaar later nog niet laten doen.

Edit: mijn ha was totaal niet te spreken over het eindresultaat (van rechts)
Hij noemde het prutswerk :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:11

Ik ben nu stiekem toch wel benieuwd naar voor en na foto's. Mijn oren staan ook zeker niet plat, maar weet niet of ik de moeite waard vind om ze te veranderen. :) Ik lees even mee.

Niet perfect is ook goed

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:12

Ik heb het vlak voor mijn 18e verjaardag gedaan en heb er geen seconde spijt van gehad. Los van het feit of mijn flapperen nu echt heel lelijk waren, had ik er mentaal echt heel erg last van. De eerste paar dagen na de operatie heb ik redelijk wat pijn gehad. Kon daarnaast amper slapen omdat ik normaal op mijn zij slaap en dat was toen echt geen optie. Maar zoals gezegd, het was me dubbel en dwars waard!

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-22 14:40

xMaritt schreef:
Ik heb het vlak voor mijn 18e verjaardag gedaan en heb er geen seconde spijt van gehad. Los van het feit of mijn flapperen nu echt heel lelijk waren, had ik er mentaal echt heel erg last van. De eerste paar dagen na de operatie heb ik redelijk wat pijn gehad. Kon daarnaast amper slapen omdat ik normaal op mijn zij slaap en dat was toen echt geen optie. Maar zoals gezegd, het was me dubbel en dwars waard!

Weet jij wat voor soort correctie dat ze gedaan hebben?
Als ik het goed begrijp zijn er meerdere methodes die ze kunnen toepassen?

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-22 14:43

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het nogal een moeilijke beslissing omdat je echt wisselende verhalen hoort.
Van de pijn en het verband heb ik niet zoveel bang, dat is maar tijdelijk. Ik wil vooral niet dat ze erger of lelijker gaan staan dan voorheen :Y)

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 16:45

CaroR schreef:
Weet jij wat voor soort correctie dat ze gedaan hebben?
Als ik het goed begrijp zijn er meerdere methodes die ze kunnen toepassen?

Oef dat is een goede, dat weet ik niet meer. Ik weet dat ze achter mijn oor, bij de rand van de oorschelp zeg maar een snee hebben gemaakt. En daar iets met het kraakbeen hebben gedaan. Lekker vaag verhaal zo haha :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie