Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
haffiefreak schreef:https://www.etos.nl/producten/floradix- ... ncQAvD_BwE
Dit moest ik nemen met veel bloedverlies na de bevalling.
Is niet heel lekker, maar hielp erg goed.
Muze schreef:haffiefreak schreef:https://www.etos.nl/producten/floradix- ... ncQAvD_BwE
Dit moest ik nemen met veel bloedverlies na de bevalling.
Is niet heel lekker, maar hielp erg goed.
Die wil ik nu even niet nemen omdat b12 eerst vanaf nulwaarde gemeten moet worden/ meer onderzoek.
Elanor schreef:Wat ik als tips kreeg:
Veel groene groentes eten en volkorenproducten.
Ijzerrijk eten niet combineren met melkproducten, dat belemmert de opname van ijzer (dus geen yoghurt na maaltijd met broccoli).
Juist wel combineren met vitamine C rijk eten, dat bevort de opname van ijzer (stuk fruit als toetje doen dus).
Verder is Floradix een goed supplement, verkrijgbaar bij de drogist.
Balenciaga schreef:Flauw, maar een andere huisarts?
Maar zelf slik ik van die davitamon kauwtabletjes ijzer complex forte.
Texas02 schreef:Uitproberen.. Ik heb ook 3 andere huisartsen gehad voor ik een goede vond..
Lughnassadh schreef:Padoertje, ik heb hetzelfde probleem als jij maar dat begon nog jonger. En ik slik permanent ferrofumaraat. 3 x daags. Proefondervindelijk ook uitgevonden dat ik mij goed voel boven de 8 of hoger en welke dosering daarbij moet.
Laura_1986 schreef:Een Hb van 8 mmol/L (ik neem aan dat je dat bedoelt) is voor een vrouw prima. Die mag tussen de 7.5 en 10 zijn. Als je zwanger bent mag het zelfs nog iets lager zijn. Je ferritine is een soort van ijzervoorraad en die is inderdaad laag. Ijzermedicatie zoals ferrofumaraat werkt dan goed, maar ook Floradix of Roosvicee ferro en ijzerrijk eten helpen. Maar als je vitamine B12 laag is, moet die ook omhoog, omdat vit B12 ook zorgt voor een betere ijzeraanmaak. Dit kan je in eerste instantie met tabletten doen (bij drogist te koop), maar mocht dit niet voldoende zijn, dan zijn er ook injecties. Bij heel veel mensen is het vitamine D3 gehalte te laag; we komen simpelweg veel te weinig buiten, zeker in de herfst/winter. D3 kun je goed aanvullen met tabletjes vitamine D3, bijvoorbeeld 50 mcg per dag.
Allejandro schreef:Ik heb met de waarden die jij nu aangeeft, een ferritine van 10 of minder en een hb van 7,5 eigenlijk al een ijzer infuus nodig. Pilletjes of floradix helpen mij sowieso bijna niks omhoog. Na een ijzer infuus knap ik een stuk van op. De huisarts laat je soms maar onnodig lang hiermee rondlopen.
.
Gebruikers op dit forum: _chou, amco, Annash, Bloemetje75, Groetje, Jacquelinee_, janneke584, Jessica_1998, Jossie, Keell94, love_mandy, Mutti, ogidni, Pebbelini, Queijo, rocky_1995, Roihi, shannen6, Swift en 68 bezoekers