ups en downs mijn verhaal kwijt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

ups en downs mijn verhaal kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 08:45

Tja waar zal ik beginnen haha. In mijn tienertijd heb ik mezelf veel alleen gevoeld, had niet echt vrienden en was alleen bezig met mijn dieren/paarden, ben gepest geweest en altijd een laag zelfbeeld gehad.

Laatste jaren (ben bijna 35) heb ik hard aan mezelf gewerkt, kreeg ik beter zelfbeeld, meer zelf vertrouwen en ja nog steeds bestaat mijn leven uit mijn paarden haha. En ja ik heb ook vriendinnen en stal is mijn sociale bezigheid. Ik sta op een leuke stal. Vorig jaar liepen mijn lessen super, had ik het soms zelf zo druk dat ik dacht waar haal ik de tijd voor mijn paarden vandaan. Ik vond het niet erg ik vind les geven super leuk en gaf mij ook nog meer zelfvertrouwen.

Sinds ik vorig jaar geen hormoon spiraal meer hebt (ik werdt angstig en voelde mij opgejaagd) is mijn zelfbeeld weer gedaald, voel ik mij onzeker en last van pms klachten. In decemeber vorig jaar met mijn paarden verhuisd en dat ging weken goed, totdat mijn oudere haf ineens helemaal weer terug schoot in zijn verlatingsangst, hij heeft zich om 2 merrie's ontvermd en wou niet bij ze weg. Hele paniek..zo kende ik hem niet en ik raakte zelf daardoor ook nog meer uit balans. Waardoor hij ook meer uit balans kwam want je paarden zijn net spiegels. En ik heb hem al 17 jaar.

Nu gaat het gelukkig steeds beter met hem, maar ik zelf ben nog steeds niet helemaal mezelf.. nog wat laag zelfbeeld en onzeker.. Ik heb hulp.. ik slik suplimenten en ik weet uiteindelijk moet ik het zelf doen. Mezelf weer vertrouwen en mezelf niet zo onzeker maken.

Ik weet dat het hormonen zijn.. en dat die uit onbalans zijn.. Maar ik wil graag weer meer zelfvertouwen dat dingen lopen zoals ze lopen, dat ik net zo veel waard ben als een ander, dat ik net als andere ook dingen kan..

En ja de wereld bij een ander lijkt soms altijd mooier dat het is, daar ben ik mezelf van bewust. WE delen graag op social media de goede dingen.

Ik heb gevoel dat ik achter loop in alles, ik wil ook keer vooraan staan ipv net achter iemand. Het gevoel hebben dat ik wel gezien wordt. En ik weet dat ik mezelf dit aanpraat want ik wordt gezien.

Ik geloof ook dat ik hier sterker uit ga komen, dat ik deze gevoelens opnieuw mag beleven om te verwerken en te helen.. Maar is zo lastig.

Wie herkend dit? En heeft er tips om hier mee om te gaan?

Terug gaan naar homonen spiraal of ander anticonceptie gaat niet helpen, ervaar ik andere klachten.

Eapy

Re: ups en downs mijn verhaal kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:02

Hé meis, wat mooi dat je zo eerlijk bent. Heb je professionele hulp (overwogen)?

Kleine (eigenlijk hele grote) tip voor pms/hormonen: probeer Agnus castus pilletjes van de holland&barrett. Ik herken heel erg hoe jij je voelt, vooral tijdens pms. Twee pilletjes in de ochtend en twee in de avond heeft 95% van mijn hormoonklachten verholpen.

plutolover

Re: ups en downs mijn verhaal kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 09:26

Hoi

Ja ik heb proffesioneel hulp en slik suplimenten. Maar vooral in m’n hoofd gaat het ‘niet’ goed.

Afgelopen jaren zo hard aan gewerkt, coaching gevolgd, op spiritualiteit ook veel aan gewerkt, enz en ik stop met de spiraal, pms klachten worden erger. Net of alles waar ik aan gewerkt hebt in 1 klap is verdwenen,

Eerste 3 maanden had ik zelf gedachtes waar doe ik dit nog voor., wil ik nog wel leven.. ik schrok zo van deze gedachtes dat ik hulp heb gezocht. Eerst dokter maar die vond dat ik maar aan de spiraal weer moest,. Want angst klachten hoorde daar niet bij.. (uit onderzoek van een ziekenhuis is kan het zeker wel door spiraal komen)

Afijn nu loop ik bij care for women en ja gaat beter, maar soms maakt m’n hoofd me zo gek. En ik merk gwn aan mijn oudere paard dat hij mij spiegelt, hij is z’n zelfvertrouwen kwijt en heeft zich zelf een rol opgeld die niet bij hem past (merries ‘beschermen’) waardoor hij niet weg wilt van t erf. Hier werken we samen weer aan.

Het gaat echt wel beter maar nog niet in balans.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:59

Eapy schreef:
Kleine (eigenlijk hele grote) tip voor pms/hormonen: probeer Agnus castus pilletjes van de holland&barrett. Ik herken heel erg hoe jij je voelt, vooral tijdens pms. Twee pilletjes in de ochtend en twee in de avond heeft 95% van mijn hormoonklachten verholpen.

pms = premenstruatie?

Mag je de Agnus Castus pilletjes enkel gebruiken als je geen spiraal hebt?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:55

Fokker321 schreef:
pms = premenstruatie?

Mag je de Agnus Castus pilletjes enkel gebruiken als je geen spiraal hebt?

Ja, premenstrueel syndroom. Ik weet niet wat agnus castus pillen voor effect hebben als je andere hormonale hulpmiddelen gebruikt. Ik gebruik geen hormonale anticonceptie.

Ik herken je verhaal van je paardje ook ontzettend. Ik heb mijn merrie ook al 18 jaar en we zijn anderhalf jaar geleden verhuisd. Ze is 22, dus wennen doet ze niet meer zo snel… en soms heb ik het idee dat ze nog steeds niet 1000% zeker is. De mijne spiegelt mij ook heel erg en dat is soms lastig.

Wees lief tegen jezelf, niet alles moet nu perfect zijn. Als iets niet lukt, laat het liggen en denk ‘morgen weer een dag’. Ik heb zo vaak mijn merrie uit het land gehaald en na 2 minuten weer teruggebracht omdat ik dacht ja, dit gaat me vandaag gewoon niet lukken. Dit gevecht ga ik nu even niet aan. En dan is het vaak de volgende dag weer over. Zou ik niet doen met een 4-jarige, nee. Maar wel met deze.