Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Citaat:Sport
Voelt u zich voldoende zeker, dan mag u de ingreep weer wandelen. Is uw conditie voldoende opgebouwd, dan kunt u weer fietsen. Trimmen en joggen mag u na vier tot zes weken en zwemmen pas als de wond volledig gesloten is en er geen hechtingen meer inzitten.
De sauna mag u bezoeken wanneer de wond geheel genezen is. Krachtsporten en andere sporten waarbij veel druk op het wondgebied uitgeoefend wordt, moet u de eerste zes weken vermijden.
LaDonna75 schreef:Ik mag binnenkort ook van mijn arts mag ik een week niet werken en idem voor rijden. Ze is dus huisarts én rijdt zelf ook paard. Ik heb zelf bedacht dat ik ook een week of zo de stallen niet doe.
dorothea schreef:LaDonna75 schreef:Ik mag binnenkort ook van mijn arts mag ik een week niet werken en idem voor rijden. Ze is dus huisarts én rijdt zelf ook paard. Ik heb zelf bedacht dat ik ook een week of zo de stallen niet doe.
Ben jij niet bang voor teveel druk op je ogen? Met kracht zetten (zadelen bijvoorbeeld).
Taucha schreef:Hier ook een ooglidcorrectie ondergaan. Ik ben pas na een week of 3 weer met een borstel in de weer durven gaan omdat het steeds net niet helemaal dicht was en je toch je ogen dicht knijpt op het moment dat er een stofwolk van dat stofmonster af dwarrelt.
Daarnaast erg opletten met bukken/vegen(!!)/zware spullen sjouwen/kruiwagen tillen etc etc.
Beter nu even wat langer wachten tot het goed geheeld is. Dan heb je straks meer profijt.
Het is te fragiel om daar onvoorzichtig mee om te springen.