Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pjer schreef:je hoeft geen alcohol te drinken he? Als het je niet goed valt zou ik het gewoon niet meer drinken. Voor mij misschien makkelijk praten, ik vind de smaak heel smerig en proef de alcohol ruim boven alle toegevoegde smaakjes heen. Ik drink dus hooguit met het toosten op oudjaar een slokje en dat is het wel.
Citaat:Als je alcohol drinkt, slaap je slechter. Alcohol heeft een effect op de lengte én de kwaliteit van slaap. Mensen vallen na een glas alcohol sneller in slaap. Vandaar dat mensen spreken over een ‘slaapmutsje’. De slaap is echter onrustig en minder diep. Iemand die alcohol heeft gedronken en wel veel uren heeft geslapen, is minder uitgerust dan iemand die niet heeft gedronken en hetzelfde aantal uren geslapen heeft. Sommige mensen worden daarnaast eerder wakker wanneer zij alcohol hebben gedronken. Het maakt daarbij niet uit hoeveel alcohol iemand heeft gedronken.
Drink je toch een keer alcohol? Als je alsnog goed wilt slapen, zorg dan dat je niet meer dan twee glazen drinkt, verspreid over de avond. Drink uiterlijk vier tot zes uur voordat je gaat slapen je laatste glas.
Lijsken schreef:Citaat:Als je alcohol drinkt, slaap je slechter. Alcohol heeft een effect op de lengte én de kwaliteit van slaap. Mensen vallen na een glas alcohol sneller in slaap. Vandaar dat mensen spreken over een ‘slaapmutsje’. De slaap is echter onrustig en minder diep. Iemand die alcohol heeft gedronken en wel veel uren heeft geslapen, is minder uitgerust dan iemand die niet heeft gedronken en hetzelfde aantal uren geslapen heeft. Sommige mensen worden daarnaast eerder wakker wanneer zij alcohol hebben gedronken. Het maakt daarbij niet uit hoeveel alcohol iemand heeft gedronken.
Drink je toch een keer alcohol? Als je alsnog goed wilt slapen, zorg dan dat je niet meer dan twee glazen drinkt, verspreid over de avond. Drink uiterlijk vier tot zes uur voordat je gaat slapen je laatste glas.
Bron: https://www.alcoholinfo.nl/gezondheid/alcohol-en-slapen
Kortom: je bent heel normaal TS, en mensen die zeggen dat ze goed slapen op alcohol slapen vooral makkelijk in, maar slapen feitelijk slecht.