Ervaringen maatzolen/sportzolen/steunzolen/comfort zonder klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

Ervaringen maatzolen/sportzolen/steunzolen/comfort zonder klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-22 08:53

Ok, ik heb een hielspoor gehad en dat is nu op zich weer prima, sporten gaat, langere afstanden wandelen gaat, natuurlijk blijft het gevoelig als ik echt te veel ga doen, maar is allemaal te overzien en dus kun je zeggen dat ik min of meer klachtenvrij ben.
In de tijd van de hielspoor wist ik niet waar ik op moest lopen omdat niets werkte, maar ik ben er achter gekomen dat dus de Mysole Multisorb fantastisch werkte en voor wandelschoenen een zool van Spenco. Of Wolky schoenen zo uit de fabriek (maar dat zijn geen sportschoenen)
Deze zolen van Mysole doe ik nu ook in veel schoenen, hoewel soms een schoen met standaardzool ook prima gaat.

Maar nu heb ik helaas door gebruik van antibiotica weer een hielspoor en achillespeesonsteking opgelopen als bijwerking. Ook dit is allemaal weer mooi op z'n retour, maar nu weet ik dat je dus inlegzolen op maat kunt laten maken bij een podoloog.
Ze noemen het sportzolen, wandelzolen, comfort soms steunzolen, of hoe je het maar noemen wilt. Het is dus niet om een voetstand te corrigeren, maar puur dus om 'fijner' te kunnen sporten/wandelen.
De kosten zijn zo'n 240 euro (je hebt een variant van 75 euro, maar volgens mij is dat gewoon verwarmen ofzo?) en dat krijg je dus niet vergoed.
Nu is mijn vraag, zijn zulke zolen het geld waard als je het niet voor het corrigeren nodig hebt? Dus puur voor comfort?
Of werken die zolen van Spenco of Mysole net zo goed?

En hoe lang gaan zulke zolen mee?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.

Suzanne F.

Re: Ervaringen maatzolen/sportzolen/steunzolen/comfort zonder klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:55

Voor mijn dochter heeft het in ieder geval goed geholpen. Zij heeft ze in haar turnschoentjes en daardoor geen scheenklachten en voet/enkelklachten meer. Zij is bij David Muskens geweest, zit in Wijchen dacht ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:13

Ik heb al jaren steunzolen van de podotherapeut, anders krijg ik last van m'n knieën voeten als ik lang moet staan.
Ik vind het geld wel waard, bij mij gaan ze jaren mee, soms laat ik de bovenlaag vervangen maar dat is de afgelopen 2 jaar niet nodig geweest. :)

Life's a gift,don't waste it [o]

Yvette81

Re: Ervaringen maatzolen/sportzolen/steunzolen/comfort zonder klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:06

Misschien toch verstandig om naar de podotherapeut te gaan. Schijnbaar zijn je voeten een zwakke plek en beweeg je graag.
Zooltjes gaan meestal 2 naar mee. Krijg je niet een deel vergoed?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-22 10:08

Suzanne F. schreef:
Voor mijn dochter heeft het in ieder geval goed geholpen. Zij heeft ze in haar turnschoentjes en daardoor geen scheenklachten en voet/enkelklachten meer. Zij is bij David Muskens geweest, zit in Wijchen dacht ik.

Wel wat te ver weg, maar klinkt zeker goed.

En nee, ik krijg niets vergoed. Ik heb enige weken terug wandelschoenen 'op maat' gekocht, waren 270 euro, van Technica, die gaan dan in een soort oven en worden dan vaccuum gezogen en moeten dan afkoelen met je voeten er in. Daar zit dus ook een speciale zool in die naar je voet gevormd wordt en dat scheelt ook al heel veel.
Hier in de buurt lijken 1 paar zolen zelfs wat meer te kosten dan 240 euro helaas. Dus ik vraag me wel af of dat het waard is of niet. Omdat je de prijs van 1 paar complete dure wandelschoenen er voor betaalt. Maar kennelijk kan het wel helpen als ik het zo lees.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie