Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
zippora schreef:sterkte.
Misschien toch meer aandacht vragen voor die pijn in je armen en benen met uitvalverschijnselen. dat lijkt mij toch niet echt bij depressie te vallen. al kan stress en slaapgebrek voor allerlei vervelende lichamelijke klachten zorgen. het is toch wel belangrijk om uit te sluiten dat het ergens anders vandaan komt.
en adhd of iets dergelijks kwam ook in mij op... resulteert ook vaak in depressies omdat je gefrustreerd en ontmoedigd raakt dat je het niet voor elkaar krijgt om dingen tot goed einde te brengen vanwege alle afleidingen. heb enkele vrienden die daarmee te kampen hebben.
ik zal een artikeltje opzoeken dat je misschien wat extra handvaten kan geven om door de zwaarste periodes heen te komen.
En geef de hoop niet op. Een kennis van mij is meer dan 20 jaar zwaar depressief geweest, maar de afgelopen 5 jaar ging het steeds beter en 2 jaar geleden waren de depressieve klachten over. Dus ook al duurt het lang, er komt weer zon en blauwe lucht. Ook voor jou
tamary schreef:![]()
Is er al eens goed bloedonderzoek gedaan bv ivm tekorten aan bv B12 / vit. D, etc.? Want nu lijkt het wel of inderdaad alles enkel aan "het zit tussen de oren" kapstok hangt.
Ik lees een heel stuk van voldoen aan de maatschappelijke eisen drang en het jezelf opleggen daarbij van een onhaalbare standaard? Jezelf en anderen geen schade/overlast willen doen is heel begrijpelijk, maar waar ligt je grens van geen schade/overlast? Want zoals ik het lees ligt die ernstig scheef. Anderen helpen toppie, maar dan moet je wel over hebben om te geven. Eerst jezelf genoeg voeding, rust, enz. geven zodat die reserves er zijn. Voel je dus niet schuldig als je selectief bent met wie je kan helpen.
Zelfreflectie en zelfkennis zijn heel handig, maar dan moet je wel verder kunnen met die inzichten ipv jezelf vast blijven draaien.
Als je nu eens alle sociale en financiele zelf en werkelijke beperkingen opzij zet, wat zou je dan willen doen? Veel mensen, juist geen, Nederland, Antartica, woonboot, berghutje, tentje naast het favo terras? Op pad gaan en zie maar waar je terecht komt? Juist lekker thuis met mok thee, dat ene boek en de wereld wacht maar even?
Tiggs schreef:Ik zou me nog eens laten doorverwijzen naar een psychiater en kijken of er toch met pillen niet iets te bereiken is. Slaappillen kan je blijkbaar hebben, wie weet andere AD ook. En AD kunnen ook rust in je hoofd geven, helpen bij het slapen etc.
En is de 'oorzaak' van de borderline gevonden? Heb je echt goede psychotherapie gehad?
Average schreef:@Tiggs
Blijft dit dan ook werken voor het slapen bij dagelijks gebruik en beïnvloed het verder niet je rij gedrag?
Gebruikers op dit forum: BabiiVeeraa, batje, Freekieee, Googlebot, GrapeshotBot, Milando, nine1987, Thami, TheNovelist, wiifke, YandexBot en 58 bezoekers