App SWEAT (Kayla Itsines): wie nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

App SWEAT (Kayla Itsines): wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 18:46

Ik was al een tijdje op zoek naar een goede app voor home workouts. Losse YouTube video’s werkt voor mij niet, ik heb echt een programma nodig.

N’a wat research kwam ik out op Sweat van Kayla Itsines, bekend van de Bikini Body Guide van vroeger. Ik heb ne de gratis trial voor een week. Wat me aanspreekt is dat ik kon kiezen voor ‘no equipment’ en ‘low impact’ en dat je een programma kunt samenstellen.
Vandaag eerste workout en die viel niet tegen. Alleen jammer dat de trial maar een week is, want erna is het echt wel prijzig.

Wie nog? :D

Tiggs

Re: App SWEAT (Kayla Itsines): wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:06

Ik had 'm. Maar inderdaad, die prijs...

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:33

Ik heb geen ervaring met SWEAT, maar ben wel groot fan van home workouts!

Zelf gebruik ik daar de workouts van Pamela Reif voor. Je kunt haar app downloaden (Pam-app, gratis download), en dan kun je ook ‘My plan’ aanklikken. Hier staan verschillende schema’s op, ze past ze elke week/2 weken weer aan. Ongeveer elke week heeft ze een nieuwe workout die ze ergens in de planning zet. Zelf vind ik dat erg leuk, het blijft afwisselend! Een deel moet je voor betalen, maar er zijn ook genoeg gratis schema’s. Ik doe zelf de 30 min full body en ben echt heel tevreden! Soms geeft ze ook een suggestie en kun je tussen 2 filmpjes kiezen. Of je kunt zelf een plan samenstellen aan de hand van de filmpjes, dat werkt ook prima!

Ik ben zelf erg enthousiast, over de betaalde versie twijfel ik nog. Dan krijg je ook toegang tot de recepten ed. In ieder geval, ik weet niet of je op zo’n tip zat te wachten, maar ik kon mijn enthousiasme niet onderdrukken :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 15:07

Klinkt goed, heb die naam idd al vaker zien voorbij komen!

Tiggs: hoe lang had je hem en hoe was je ervaring?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:16

Ik gebruik de Sweat app naar alle tevredenheid, alleen doe ik de PWR trainingen van Kelsey.
Ik vond de abonnementsprijs ook hoog, afgelopen winter een black Friday/ cyber Monday deal dat je een abonnement af kon sluiten voor $9,99 zonder einddatum, ik heb toen toegehapt :=

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:24

Ik heb hem ook nog steeds voor een tientje, heb er ooit echt een strak lijf van gekregen toen ik nog naar school ging. Ik deed toen gewoon de workouts van Kayla. Inmiddels wil ik al een paar maanden starten met postnatale training maar kan me er nog niet goed toe zetten :')

Mijn ervaring: de trainingen zijn pittig, de spierpijn heftig maar als je de motivatie en discipline hebt is het echt een goed programma!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:27

Hier niet de app gebruikt, maar wel de workouts gedaan van de Bikini Body Guide. Deze doe ik af en toe nog eens als ik zin heb om te sporten. Deze vind ik altijd super fijn, en enorm veel spierpijn daarna :P

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:28

Oh ik zit er ook aan te denken dit 'aan te schaffen'!
Pamela Reiff en Chloe Ting vind ik irritant. :')
Maar inderdaad de prijs houdt me een beetje tegen. Altho het goedkoopste sportschool abbo hier in de buurt 35 pm is en ik thuis sporten sowieso fijner vindt dus haal het er wel uit.

Wil eerst ook meer ervaringen horen dus hopelijk wordt hier nog genoeg op gereageerd!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:50

Als je 3 vrienden aan een abonnement krijgt, krijg je 3 maanden voor 1 euro en daarna 20. Mochten er meer mensen hier een abbo willen afnemen is dat misschien gunstig om wat mee te bedenken :j

Ik was even aan het terug zoeken en ben lid vanaf 2016 :') Maar ik kan nergens meer vinden wat ik betaal, óf ik überhaupt betaal :?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 22:31

Ja ik vind het tot nu toe wel ok. Leuke workouts en goed te doen. Ik doe de beginner iets, en dat is wel beter dan zoals vroeger sterven van de spierpijn en logisch opgeven.

Het meten van de LISS training was wel een grap maar goed dat trackt mijn garmin wel.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:34

Ik gebruik FitOn. Is echt top. Ik gebruik de gratis versie, maar je kunt ook ervoor betalen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 22:36

Kun je daar ook een plan opstellen en trainingen verplaatsen in je agenda?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 22:46

Ik zie nu dat een plan opstellen valt onder betaald(was eerder gratis) maar je hebt een zee van verschillende workouts(van yoga, meditatie to kracht of stamina) waar je van kunt kiezen en vindt de video’s zelf heel duidelijk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 22:55

Ja ik zoek dus vooral een plan merk ik. Ga er wel eens in bladeren dank je wel!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 21:37

Phonix schreef:
Ik gebruik FitOn. Is echt top. Ik gebruik de gratis versie, maar je kunt ook ervoor betalen.

Ik ben deze nu aan het testen! Pak goedkoper en vond de eerste training eigenlijk leuker dan die van sweat.
Merk je verschil hiermee?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:40

poes schreef:
Phonix schreef:

Ik ben deze nu aan het testen! Pak goedkoper en vond de eerste training eigenlijk leuker dan die van sweat.
Merk je verschil hiermee?

Ja, ik vindt ze ook heel leuk. En ook dat je veel kunt afwisselen met bijvoorbeeld barre of Pilates.

Ik moet hem alleen een beetje meer regelmatig gebruiken :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 21:41

Ja das de merde met dit soort dingen e haha. Ik heb nu een programma gestart met vier trainingen per week maar ik zou twee keer per week al mooi vinden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 21:46

Tis Fitify niet FitOn die ik nu test :') 8)7 :o?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:26

:D :D :D

Zal die dan ook checken

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 07:02

Ja ik denk dat ik die ga pakken als persoonlijk programma en wanneer ik zin heb een filmpje van FitOn!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:20

poes schreef:
Klinkt goed, heb die naam idd al vaker zien voorbij komen!

Tiggs: hoe lang had je hem en hoe was je ervaring?

Een paar maanden (iets met niet opzeggen…). Vond de trainingen pittig, ondanks dat ze voor beginners waren. Wel fijn dat er warming up en cooling down bij zit. Maar te duur voor wat je krijgt, ook omdat ik de menu’s niet gebruikte.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:35

Ik vond de workout for women: fitness altijd fijn in gebruik. Heb het helaas niet lang genoeg volgehouden om ook te ondervinden of de trainingen ook echt resultaat geven bij goed gebruik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 19:43

Ik denk dat maar heel weinig mensen dit soort apps consequent gebruiken (ik ook :+ ). Daarom wil ik er ook echt niet te veel aan uitgeven. Dus sweat valt hier wel echt af.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:32

Wordt er bij FitOn en Fitify enigzins uitleg gegeven?
Bij Chloe Ting en Pamela Reiff wordt er nooit uitleg gegeven en soms zitten er lastige oefeningen tussen waarbij het wel belangrijk is dat je bv. je rug correct houdt. Dat mis ik bij hun (hoewel het ook lekker is dat ze niet continu zitten te ouwehoeren :+ )

Hoelang zijn de oefeningen bij die 2? 30 seconden is zo snel voorbij dat ik me niet kan voorstellen dat het effect heeft (maar 30sec planken is wel genoeg haha)

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:58

Bij FitOn zit er wel wat uitleg bij en ze laat het heel duidelijk zien. Hoe lang ze duren ligt er een beetje aan welke sessie je kiest, maar in algemeen heb het het snel door :)