Ervaringen tandpasta tabletten

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15470
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 22:56

Links en rechts probeer ik duurzamere ideeën in mijn routine mee te nemen. Zo ook tandpasta tabletten (smyle mét fluo). Leek me ideaal meenemen en weinig plastic klinkt natuurlijk goed! Enkele weken later liep ik met parodontitis voor het eerst in mijn leven. Spreek ik met een vriendin blijkt ze precies dezelfde ervaring te hebben, ook parodontitis. In de reclames pretenderen ze gezond te zijn en dat soort claims mogen best weleens aan de kaak gesteld worden. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Tazzey
Berichten: 9888
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:58

Ik heb ze geprobeerd maar kreeg flink op mijn lazer van mijn tandarts. Nu weer terug op Colgate.

onpaard

Berichten: 3066
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:00

Toevallig zag ik ze gisteren voor het eerst liggen bij de AH. Ze zijn best prijzig. Te duur om ff te proberen, vind ik. Dus ik lees graag mee.

@Tazzey gaf de tandarts ook een rede waarom je het niet moet gebruiken?

Gitana

Berichten: 2771
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:09

Ik ben ook benieuwd waarom je tandarts niet enthousiast was Tazzey

Ik gebruik die van Smyle nu al meer dan een jaar en ben heel tevreden. Mijn tandarts vind het ook helemaal prima :)

F_Orumster

Berichten: 15470
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 23:10

Ik kreeg ook op m'n kop van de tandarts.

Onpaard, vaak wel korting bij Holland&Barrett. Ik had tweede voor 60%.

Gitana

Berichten: 2771
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:11

F_Orumster schreef:
Ik kreeg ook op m'n kop van de tandarts.

Onpaard, vaak wel korting bij Holland&Barrett. Ik had tweede voor 60%.


Maar hoezo dan? Wat had die voor argumenten?

F_Orumster

Berichten: 15470
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 23:19

Parodontitis. Mijn tandvlees was al wel gevoelig maar ik (her)kende het nog niet.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 11-08-22 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaabje
Berichten: 1023
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:19

Ik ken het nog niet, dus ben gaan googlen. Gok dat tandartsen het afraden omdat (van wat ik in de eerste artikelen kan terugvinden) er nog weinig onderzoek is gedaan naar lange termijn gebruik van de tabletten en de gevolgen.

F_Orumster

Berichten: 15470
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 23:20

Misschien is het ook wel terecht en is het wel belangrijk dat er feedback komt van gebruikers.

Ik geloof er zeker in dat er zat producten zijn die ook niet goed zijn voor de tanden hoor.

Tazzey
Berichten: 9888
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:36

Mijn gebit ging er aantoonbaar van achteruit. Ik ging van nul gaatjes voor gebruik naar 7 gaatjes na een half jaar gebruik. Ook de slijmvliezen in mijn mond waren aan het oplossen. Aan mijn gebitsverzorging was niets veranderd anders dan dat ik mijn tandpasta ingeruild had voor de tabs.
De tandarts gaf aan dit in alle gevallen bij mensen te zien die de tabs gebruiken.
Overigens zit ik niet bij een reguliere tandarts maar in het ACTA omdat ik vanwege mijn gezondheid niet in een gewone tandarts stoel kan liggen. Daar is flink wat kennis aanwezig.

Ik heb nu tijdelijk Colgate Duraphat 5500 tandpasta op recept tot alles weer in orde is.
Duur grapje wel trouwens, de gaatjes zaten aan de bovenkant en in het zicht.

Agossie

Berichten: 16383
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 23:47

Hier 'de vriendin'. Ik heb de gratis sample geprobeerd en kreeg dus binnen twee weken last van bloedend tandvlees. Heb ik nooit eerder gehad met poetsen. Tandarts kende het niet en zei alleen "als er maar fluoride in zit", dus toen ben ik het gaan gebruiken.

Ik had overigens ook elke keer dat ik poetste het idee dat ik gewoon met een normaal pepermuntje aan het poetsen was... Inmiddels ben ik weer terug op Elmex Sensitive.

Het zou mooi zijn als er wel goede alternatieven zouden komen.

Overigens ben ik het F_Orumster eens dat er best eens andere feedback gegeven mag worden dan alleen de positieve verhalen. Het initiatief is goed (minder plastic), maar dan moet het product wel van goede kwaliteit zijn.

Renee1991

Berichten: 6114
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 00:19

F_Orumster schreef:
In de reclames pretenderen ze gezond te zijn en dat soort claims mogen best weleens aan de kaak gesteld worden.


Goeie woordgrap :+

On topic, ik wilde ze ook graag proberen, maar ik word nog niet heel enthousiast als ik jullie reacties lees :n

F_Orumster

Berichten: 15470
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 11:24

:D

Tazzey, dat is niet niks zeg! Op de sociale media posts van smyle zie je alleen maar positieve reacties, ik vraag me af of ze alle negatieve comments eruit gooien als ik de ervaringen hier al lees.

Tazzey
Berichten: 9888
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:28

F_Orumster, ik heb even gekeken maar mijn reactie staat er al niet meer bij.

sasja0705
Berichten: 2311
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:56

Oeiii, ik gebruik ze nu al bijna een jaar, maar het valt wel op dat mijn tanden (nu heb ik al niet de beste en dan nog leeftijd) aan de randen donkerer worden, en dat mijn tandvlees behoorlijk gevoelig is geworden.
Nooit bij stil gestaan dat dit van de tabs zou kunnen komen.
Ben toen extra overgestapt wegens het idee plastic eruit.
Toch even een rondje naar de winkel...

En : verwijderen ze daadwerkelijk negative ervaringen ?
Had nog niet eens op hun site gekeken

Tazzey
Berichten: 9888
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:59

Het begon bij mij ook met die donkere randen en dat bleken dus flinke cariës te zijn. Ik zou echt z.s.m. naar je tandarts gaan.

Wat betreft de reacties kan ik alleen met zekerheid zeggen dat die van mij er niet meer bij staat. Of dat bewust is of een storing weet ik niet en of het met andere reacties ook gebeurt kan ik niet zeggen.

Ik ben ook naar de tabs gegaan omdat het plastic vrije idee me heel erg aan staat. Ik gebruik ook van Lush bijvoorbeeld shampoo en conditioner bars en dat bevalt prima. Ik waag me niet meer aan tabs. Het geintje kost me enkele honderden euro's en de tandarts is al niet mijn favoriet.

Danielleeee_
Berichten: 3256
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:26

Ik gebruik nu sinds een halfjaar denk ik Smyle en ik ben er eigenlijk wel tevreden over. Het was even wennen omdat je natuurlijk een tablet hebt ipv pasta. Recent bij de tandarts geweest en ik had geen gaatjes gelukkig.

Maar nu ik de reacties hier zie, houd ik het wel even in de gaten.

office
Berichten: 1049
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:09

Ik heb ze ook het idee van geen Micro plastic sprak me erg aan.Voor de zekerheid poets ik s avonds nog met gewone Colgate.Dat geeft ook wat meer frisse mond gevoel al zijn m’n tanden wel schoon met smyle tabletten .
Weet iemand waardoor je mogelijk tandvlees problemen krijgt door de tabletten is dat omdat ze te agressief schoon maken of juist te weinig ? Ik ben op zich wel tevreden over de tabletten maar wil geen problemen krijgen natuurlijk.

Tazzey
Berichten: 9888
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:27

Wat ik begreep is dat ze veel te agressief zijn.

Gitana

Berichten: 2771
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:52

Interessant. Maar goed om te weten inderdaad!
Ik ben dus 1 van de tevreden klanten. Ik moet zeggen dat ik heel sterk tandvlees heb, ik ros eigenlijk altijd veel te hard, al 10 jaar :')
Ik drink geen frisdrank, eet weinig suiker (alleen van fruit) en heb nooit gedoe met mijn tanden. Ben zelfs eens 5 jaar lang niet naar de tandarts geweest en toen had ik nog niks :') dus misschien dat het daar ook aan ligt dan..

F_Orumster

Berichten: 15470
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 13:55

Ik heb ook geregeld wat langer tussen periodieke controles laten vallen omdat ze altijd alleen maar even met haakje en spiegel rondgaan en er nooit wat is. Dat ik dit jaar op mn kop kreeg was dus even schrikken...

BrankaZ

Berichten: 4010
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:42

Blij om dit topic te lezen. De tabs leken mij een mooie manier om nog minder plastic in de badkamer te hebben. Prijs weerhield mij, maar als ik de reacties hier lees begin ik er niet aan.

Tazzey
Berichten: 9888
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:48

Gitana schreef:
Interessant. Maar goed om te weten inderdaad!
Ik ben dus 1 van de tevreden klanten. Ik moet zeggen dat ik heel sterk tandvlees heb, ik ros eigenlijk altijd veel te hard, al 10 jaar :')
Ik drink geen frisdrank, eet weinig suiker (alleen van fruit) en heb nooit gedoe met mijn tanden. Ben zelfs eens 5 jaar lang niet naar de tandarts geweest en toen had ik nog niks :') dus misschien dat het daar ook aan ligt dan..


Ik drink alleen maar water en snoep echt nooit. Ik heb ook nooit gaatjes, tot ik de tabs ging gebruiken. Dus zelfs met een erg goede mondhygiëne kan het echt heel erg fout gaan.

PSvanLot

Berichten: 10432
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Ervaringen tandpasta tabletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:55

Ik gebruik ze ook en ben er super tevreden over. Ben 3 jaar terug bij mondhygieniste geweest omdat mijn tandvlees bijzonder slecht was. Na een flinke behandeling weer op de rit en toen ik onlangs bij haar was, was ze super tevreden. Gebruik ze nu een maand of 4.

S_imonee

Berichten: 3871
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:56

Hier nog iemand die het wilde overwegen.
Ik was sowieso al een beetje sceptisch...
Wel ben ik overgegaan op een tandpasta van Weleda. Dat zit in een aluminium tube, dat is al beter dan een plastic tube.
Ook heb ik een variant zonder fluoride, omdat fluoride helemaal niet zo goed schijnt te zijn voor je gezondheid. Ik poets nog 3 tot 4 ochtenden per week met fluoride (sensodyne) en de rest van de poetsbeurten zonder. Dat bevalt mij uitstekend! Ik doe dit nog maar een paar weken, dus ben wel benieuwd naar wat mijn tandarts te zeggen heeft bij de volgende afspraak :+