Klachten nav steunzolen

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 837
Geregistreerd: 06-09-21

Klachten nav steunzolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 18:48

Hoi,

Ik heb een vraag aan mensen met steunzolen. Aan steunzolen moet je wennen natuurlijk. Je stand van je lichaam veranderd. Ik vraag mij af hoelang anderen klachten blijven houden -als deze er waren- en waar deze klachten zitten. (Dus klachten door de steunzool)
Hoelang hebben jullie er over gedaan om de zolen 'fulltime' te dragen? :)

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Klachten nav steunzolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:52

Mijn klachten waren na een week of twee volgensmij wel helemaal weg. Ik heb ze in het begin ook niet fulltime gedragen maar af en toe voor korte stukjes om op te bouwen

Is dit je eerste paar steunzolen? Als je ze niet fijn vindt zitten kun je altijd terug om ze iets te laten vermaken. Heb ik ook gedaan in het begin

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Re: Klachten nav steunzolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:52

Ik zou deze vraag bij je podoloog neerleggen. Soms krijg je echt extreme aanpassingen, bijvoorbeeld als je voor het eerst komt en je echt grote afwijkingen hebt, en soms kleine. Voor alles is een andere gewenningstijd.

Zelf heb ik ze gekregen toen ik een jaar of 8 was, begin was echt alsof ik op klompen liep. Na een week of 2, gok ik, fulltime. Nu na een aanpassing altijd fulltime behalve zomer. Dan wissel ik mijn luchtige gympen af met mijn sandalen waar ze niet in kunnen.
Al koop ik wel mijn sandalen met het idee in mijn achterhoofd dat ze genoeg steun kunnen geven.

Charlottemv
Berichten: 918
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Klachten nav steunzolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:56

Ja een week of 2 inderdaad. Ligt eraan hoeveel er gecorrigeerd wordt.

Ik vond het in de zomer altijd lastig. Graag loop ik dan op slippers, maar ik krijg dan altijd pijn in m’n onderbenen (zijkant). Nu heb ik Archies en die zitten top! Dus voor de mensen die slippers met steun zoeken die er gewoon helemaal normaal uitzien ook nog is kan dit een goede optie zijn.

ellepel

Berichten: 47710
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:58

bij de eerste steunzolen wel een paar weken, maar die kreeg ik ook toen ik een peesplaat ontsteking had en doordat er een bobbel onder de zool zat voelde dat in het begin echt niet fijn.
had steeds het idee dat ik op een plank stond.
ben nog terug geweest of het echt wel zo hoorde,maar dat scheen wel zo te zijn
maar toen de ontsteking weg was en ik gewend aan de zooltjes was het in orde.