Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:14

germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.


Vanwege dit soort mensen draag ik dus altijd een FFP2 masker als ik de deur uit ga en kom ik zo min mogelijk in winkels en andere plaatsen waar mensen zijn. Ik ben door de huisarts gewaarschuwd dat ik koste wat kost een besmetting moet vermijden.

Tazzey
Berichten: 9523
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:16

Ik draag ook nog steeds mondmaskers in supermarkten en dergelijke. Eigenlijk zot dat het nodig is, het is zo simpel om rekening met anderen te houden. Helaas heerst er veel egoïsme in deze samenleving.

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:24

Veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft. :knuffel:

Blijkt maar weer hoe verschillend het kan lopen. Om me heen hoor ik vooral mensen die niet erg ziek waren geworden, maar helaas ook voorbeelden van mensen die ernstig ziek zijn geworden en nog steeds aan het herstellen zijn. Als je van super sportieve dertiger gaat naar iemand die moeite heeft met traplopen en maandenlang moet revalideren dan ben je echt niet blij. Gelukkig zijn de kwetsbare mensen om me heen niet ziek geworden.

Laten we alsjeblieft proberen rekening te houden met anderen. :knuffel:

MarliesV

Berichten: 15251
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:30

Morrie schreef:
germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.


Vanwege dit soort mensen draag ik dus altijd een FFP2 masker als ik de deur uit ga en kom ik zo min mogelijk in winkels en andere plaatsen waar mensen zijn. Ik ben door de huisarts gewaarschuwd dat ik koste wat kost een besmetting moet vermijden.


Nou he, het egoisme, bah.

Oma (90+) in de eerste golf besmet geraakt en overleden.

Mijn moeder is ernstig COPD patiente en werd ook gewaarschuwd. Heeft wel Corona opgelopen (Delta variant), net als mijn vader. Is wonder boven wonder er relatief goed door gekomen. Een flinke griep qua sypmthomen en dus ook benauwd, maar prima zuurstofgehalte behouden.
Na een aantal maanden getest bij de longarts: geen extra verlies van long capaciteit.

Mijn vader (topfitte man van midden 60) is kantje boord ziekenhuis opname geweest wegens de Corona besmetting. Saturatie werd erg laag en hij was er erg ziek van.

Partner en ik hebben afgelopen april voor het eerst Corona gehad. Hij spierpijn, hoofdpijn en wat verkouden, ik alleen wat verkouden. Beide na 5 dagen isolatie, klachtenvrij weer op pad.

Mijn zus heeft het een aantal weken geleden Corona opgelopen en loopt met restklachten. Heeft long en hart onderzoek gehad, waarop duidelijk te zien is dat deze aangetast zijn. Nu hopen dat het lichaam met rust hersteld.

Het kan dus alle kanten op. Maar de grootste angst (mijn moeder) is ons 100% meegevallen.

Wennii

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:32

Mijn coronabesmettingverloop van 3 weken terug:
In tijd van een mum keelpijn gekregen met flinke koorts, kreeg dat niet eronder met ibuprofen enzo. 3 dagen is dat zo geweest (door de koorts voelde ik me wel ellendig), en het was even snel verdwenen als t gekomen is. Eigenlijk ook van het ene moment op het andere weer klachten vrij. Heb wel voor de zekerheid 5 dagen isolatie afgemaakt, omdat mijn dochter ook positief was getest (klachtenloos maar wisten niet of dat nog wel ging komen) en we dus dachten bij twijfel maar heel even nog 2 daagjes thuis. Vriend en zoontje niet positief geweest. Mijn ouders wel, maar beide geen klachten. Ik was de enige die er iets van gemerkt heeft.

Viel dus wel mee op zich, vooral de koorts was vervelend.

hahahatsjoe

Berichten: 2401
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:10

Ik was 2 dagen min, wel gewerkt (thuis) maar 's nachts de klok rond geslapen en tussen de middag een dutje. Dacht eerst dat het gewoon een griepje was, zo voelde het ook, maar toch maar laten testen omdat mijn familie 80 en 90 plus is. Niet gevaccineerd uit overtuiging, wel braaf thuis gebleven natuurlijk want hoe dan ook wil je niemand anders besmetten.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:18

germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.



Bah. Door iemand zoals jij is mijn moeder veel te vroeg gestorven op veel te jonge leeftijd. Je mag je ogen uit je kop schamen! Bah bah bah.

En dan nog de gore lef hebben om ge zeggen dat het minder erg is dan een gewone griep. Denk dat de compressie je hersenen aangetast heeft. Hoe durf je zo iets zo te verkondigen. Schaam je echt, diep!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34781
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:29

Heb het in 2020 gehad, met de kerstdagen. Opgelopen op het werk, werk in de zorg. Ik was zo ziek, alleen toen ik een sepsis heb gehad jaren terug ben ik zieker geweest. Overal pijn, hoge koorts. Enige verschijnselen die ik niet gehad heb zijn reuk en smaakverlies, en hoofdpijn. Voor de rest alles gehad wat je maar kunt ervaren tijdens een corona besmetting.

JJ4

Berichten: 645
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 23:50

Wat een heftige verhalen zitten er tussen zeg. :(
In mijn kennissenkring zijn we ook iemand verloren, iemand die het allemaal niet zo serieus nam. Daar zijn we flink van geschrokken. En waarom de 1 amper klachten en de ander niet, we zullen het waarschijnlijk nooit weten. -O-

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 00:11

Ik ga het toch even voor Germie opnemen. Met een positieve test maar nauwelijks klachten moet je gewoon werken als je een essentieel beroep hebt. Dus imo kan je dan niet zomaar iemand aan de schandpaal nagelen. Want ook die buschauffeur met een kuchje kan de verspreiding veroorzaakt hebben maar die moet dus gewoon werken.

Niobe

Berichten: 7997
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 02:20

Anne_GTI schreef:
Ik ga het toch even voor Germie opnemen. Met een positieve test maar nauwelijks klachten moet je gewoon werken als je een essentieel beroep hebt. Dus imo kan je dan niet zomaar iemand aan de schandpaal nagelen. Want ook die buschauffeur met een kuchje kan de verspreiding veroorzaakt hebben maar die moet dus gewoon werken.


Is zo, maar als het goed is zijn er bij die essentiële beroepen wel de nodige maatregelen. En gaan die mensen ook niet lekker winkelen en uit eten als ze niet moeten werken en wel positief zijn.

capopjekop

Berichten: 30683
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 05:25

Dat is ook uit nood geboren omdat anders essentiële onderdelen van de maatschappij stil komen te liggen door personeelstekort. Maar ik verwacht van zulke mensen dat ze idd de nodige voorzorgsmaatregelen nemen en buiten hun dienst om de risico's op verspreiden zo klein mogelijk maken. Lekker shoppen en uiteten valt daar niet onder dus. Dat zijn dingen die je prima een weekje kunt uitstellen.

prompter

Berichten: 11302
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:34

Anne_GTI schreef:
Ik ga het toch even voor Germie opnemen. Met een positieve test maar nauwelijks klachten moet je gewoon werken als je een essentieel beroep hebt. Dus imo kan je dan niet zomaar iemand aan de schandpaal nagelen. Want ook die buschauffeur met een kuchje kan de verspreiding veroorzaakt hebben maar die moet dus gewoon werken.


Dat is in ons bedrijf absoluut niet zo, mensen moeten zich dan gewoon aan de quarantaine regels houden. En ja essentieel beroep hier. Bovendien werkt Germie bij mijn weten niet in een essentieel beroep. Zulk egocentrisch gedrag is niet goed te keuren.

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:35

Wat een heftige verhalen zeg! Sterkte aan iedereen die te vroeg zijn/haar dierbare is verloren is kampt met rest klachten :knuffel:

Hier verkouden geweest. Snotteren, hoesten etc. Opgelopen op Koningsdag. Gevalletje: als ik geen Corona had was ik niet thuis gebleven. Voelde me gewoon fit om naar buiten te gaan, maar mocht niet :(

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:23

Anne_GTI schreef:
Ik ga het toch even voor Germie opnemen. Met een positieve test maar nauwelijks klachten moet je gewoon werken als je een essentieel beroep hebt. Dus imo kan je dan niet zomaar iemand aan de schandpaal nagelen. Want ook die buschauffeur met een kuchje kan de verspreiding veroorzaakt hebben maar die moet dus gewoon werken.

Maar Germie heeft geen essentieel beroep.
Maar ik denk dat er meerdere over vallen is hoe ze in de corona tijd reageerde op alles. Toen was ze in haar uitspraken ook veel ikke ikke ikke en vond ze alles maar dom gedoe al die corona regels.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 09:51

Inmiddels 2 keer besmet geweest, Nov’20 en april ‘22 en 20 maanden long-COVID.
Beide keren niet echt ziek geweest, beetje verhoging, keelpijn, verkouden. Maar ja misschien is dat juist wel het probleem -O- .

En Germie reageert niet meer in het topic, ik denk dat ze het inmiddels wel snapt na al die reacties.

Biebz

Berichten: 5535
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:13

Hier in juni mijn eerste besmetting gehad.
Smiddags werd ik ineens met de minuut beroerder. Savonds lag ik al met 40+ op bed. 30 graden buiten en ik lag klappertandend onder 2 dekens.
Had het zoo koud dat ik bleef trillen en niet kon stoppen.
Eerste nacht heel benauwd geweest dat ik twijfelde of ik mijn vriend moest wakker maken. niet gedaan, want ik had de energie niet om hem wakker te maken.
2e dag hele erge keelpijn en hoofdpijn erbij gekregen.
Vanaf dag 4 was de koorts gelukkig helemaal weg.
Wel heb ik nog ruim 2 weken hele erge keelpijn gehouden en ben ik nog altijd veel sneller moe.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:32

Hier 2,5 week geleden besmet geweest. Ziekteverloop viel mee en vergelijkbaar met een groep: 2-3 dagen koorts en daarna snotterig. Maar jeetje…de vermoeidheid daarna. Wat valt me dit tegen. Ik heb nog alle holtes verstopt zitten, heb oorsuizen, duizeligheid, vermoeidheid en wat wazig zicht (alsof er een stofje in mijn ogen zit). Ik werk 75% en dat is op het moment echt mijn Max. Ik ben van nature een energiek persoon met een goede concentratie. En beide ben ik kwijt. De nasleep vind ik vervelender dan het ziek zijn zelf, dat was na een paar dagen voorbij.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:35

Anne_GTI schreef:
Ik ga het toch even voor Germie opnemen. Met een positieve test maar nauwelijks klachten moet je gewoon werken als je een essentieel beroep hebt. Dus imo kan je dan niet zomaar iemand aan de schandpaal nagelen. Want ook die buschauffeur met een kuchje kan de verspreiding veroorzaakt hebben maar die moet dus gewoon werken.


Maar germie heeft geen essentieel beroep en daarnaast horen winkelen en uiteten gaan ook niet bij de dingen die je doet als je corona/griep/besmettelijke ziekte hebt. Kan er oprecht heel kwaad van worden. Bah.

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:52

Eerste keer in november 2020,

Mijn vriendin eerst, die hoest normaal nooit maar nu flinke hoestbuien. Ik op een beetje keelpijn en vermoeidheid niet echt klachten. Wel 3 weken lang er na sneller moe en minder energie alsof ik een zware griep gehad had dus dat strookte niet helemaal met de klachten.

3 weken geleden weer raak. Weer eerst mijn vriendin. Milde griep klachten. Ik ben er een dikke week ziek van geweest. In het begin wat koorts daarna vooral giga koppijn. Maar nadat het voorbij was veel minder naweeën

dancertje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:39

Hier gelukkig een heel mild verloop 1 dag hoofdpijn en 2e dag zo'n kater gevoel daarna weg.
ook wel blij mee ondanks astma en een aantal autoimmuunziektes waar je niet blij van wordt.
Wel volledig gevaccineerd en 1x geboosterd.
Manlief het zelfde qua klachten en dochtertje van 6 nergens last van.

Was praktisch 3 weken terug dat we positief testen

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:45

germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.


Jij bent echt een volwassen iemand.
Dankzij een rare als jou zat ik thuis met een baby van 2 maanden waarmee ik continue de spoeddiensten kon bellen.
Dat het bij jou weinig invloed heeft betekend niet dat je het recht in eigen handen kan nemen om willens en wetens supertof 2 compressieduiken te maken en anderen te besmetten.

Hier had mijn dochter van 2 maanden het echt zwaar. Neus dicht, hoesten etc. Ze gebruikt helaas ook zware medicijnen dus we hebben een aantal keer gesproken met haar kinderarts.
Ik ben zelf 2 dagen echt ziek geweest, zweten, keelpijn, volle neus.
Echt wel een week goed mee bezig geweest.
M'n man had alle bovenstaande klachten ook, maar die had ook koorts en moest overgeven.. die is ook een week flink ziek geweest.
Laatst bijgewerkt door Lieffiefi op 04-08-22 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eretria

Berichten: 452
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:07

Veel mensen in mijn omgeving heeft het gehad en van de 30 a 40 mensen is er 1 in het ziekenhuis geweest voor de zekerheid.
Mijn moeder had op dat moment longkanker en was ook enkel wat verkouden. Zo zijn we er allemaal doorheen gekomen.
Ik had nergens last van, per toeval achter gekomen.
Sommige kunnen wel heel ziek worden ervan het ligt er net aan welk stukje van het virus je krijgt.

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:37

Ik werd afgelopen week ‘s nachts zwetend wakker en dacht dit is voelt echt niet goed; 39,5 graden koorts, 2 zelftesten gedaan en deze waren allebei positief :(
Vooral veel last gehad van hoofdpijn, spierpijn, koorts(aanvallen), verkoudheidsklachten.
Nu op dit moment nog last van benauwdheid bij inspanning, lelijke hoest, verstopte/loop neus en vermoeidheid, en helaas proef en ruik ik bijna niks meer :(
De komende dagen blijf ik nog even binnen…

Voor de anderen die het nu ook hebben, beterschap! <3

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:21

Nu voor de tweede keer besmet vooral benauwd en drukkend gevoel op mijn borst en last van hoofdpijn en opgezetten klieren.
Hopelijk is het weer snel voorbij …