Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9788
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 07:55

Wat vreselijk! In het begin van je verhaal dacht ik echt van pff dat komt aardig in de buurt van een hartinfarct qua klachten hartstikke eng!

Onderschat niet dat een ziekenhuisopname mentaal ook veel kan doen als het heftig verloopt. En mensen helemaal ingepakt om je heen zien staan is niet fijn voelt vast ook vreemd!

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:08

Poekkie schreef:
Gelet op het hoge aantal besmettingen denk ik dat de meesten komen door mensen die zelfs nog niet eens weten dat ze besmet zijn. Of daar nu een paar wel ‘bewusten’ tussen lopen of niet gaat weinig verschil maken gok ik.


Voor mij is het hetzelfde als een auto ongeluk veroorzaken, de ene gewoon, domme pech per ongeluk iets niet zien... De andere door drank op achter het stuur.
Resultaat is hetzelfde maar het ene geval kun je voorkomen.

Sommige ongelukken zijn super heftig en dan heeft niemand iets, en het kan ook heel zachtjes gaan en dan raakt er toch iemand zwaar gewond.

En dat is corona ( zeker de overige varianten), je kan er geen pijl op trekken, en heel slecht te voorspellen.
En dus vind ik mensen en zoals Germie en Mir mensen die buiten de samenleving staan en wiens leven maar 1 focus heeft en dat is hunzelf en hun genot.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:59

Zebrastreep schreef:
Wat vreselijk! In het begin van je verhaal dacht ik echt van pff dat komt aardig in de buurt van een hartinfarct qua klachten hartstikke eng!

Onderschat niet dat een ziekenhuisopname mentaal ook veel kan doen als het heftig verloopt. En mensen helemaal ingepakt om je heen zien staan is niet fijn voelt vast ook vreemd!



Klopt heb ook echt last gehad van plots alle vrijheid kwijt, mensen in pakken ect ook eenmaal thuis was zo klaar met "opgesloten" zitten.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:59

Grappig dat hier gesproken wordt over een hoog aantal besmettingen. En de bron is? Vertrouw me?
Mensen testen thuis dus hoe komen ze erbij over de hoge besmettingen.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:16

Eretria schreef:
Grappig dat hier gesproken wordt over een hoog aantal besmettingen. En de bron is? Vertrouw me?
Mensen testen thuis dus hoe komen ze erbij over de hoge besmettingen.

Wellicht door rioolwatermetingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:29

We zijn echt wel over de piek heen hoor, dat was een maand geleden. Ook het aantal opnames in het ziekenhuis is op dit moment erg laag.

friezenfan2

Berichten: 2609
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:31

Niet iedereen test thuis hé. Je kan gewoon naar een teststraat hé en soms moet dat zelfs vanwege je werk.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:45

ik was vrijdag de enige "klant" in een giga testlokatie, ik was er rond 12 uur en er was die ochtend nog niemand wezen testen. Na de intake moest ik heel ver lopen door een leeg gebouw om de tester te vinden die in het allerlaatste hokje op me zat te wachten :')

Maar hier in het appartementengebouw waar ik woon, waar alleen ouderen wonen, zijn op dit moment erg veel mensen met corona. Ik vroeg via de VVE site of iemand morgen brood voor me mee wilde nemen, en ik krijg allemaal reacties van mensen die de deur ook niet uit mogen en ook brood willen hebben.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:49

uhm niet, want op de een of andere manier covid weten te ontlopen...klopt snel af, voor dat ik volgende week ineens de prijspakker heb.
Begin dit jaar wel even gedacht dat ik misschien wel covid had ( was ineens flink verkouden met keelpijn die maar niet weg ging, maar over anderhalve week 6 keer getest ( hahaha just in case toch maar om de 2 dagen getest, omdat ik een zeer belangrijke tandarts afspraak had die ik niet wilde hoeven te laten schieten om covid) en 6 keer een overduidelijke negatief.

Mijn zwager en schoonzusje hebben het wel gehad; schoonzus nu 2 keer, zwager 1 keer.
Schoonzusje is de eerste keer een paar dagen goed ziek geweest en daarna weer vlot beter. De tweede keer was het niet meer dan een flinke verkoudheid voor haar.
Zwager is 2 dagen erg ziek geweest, maar gelukkig daarna snel verbetering en na een week niks meer aan de hand.

Een oud klasgenoot van mij, die niet ver bij mij vandaan woonde, had minder geluk; kreeg covid, moest uiteindelijk naar het ziekenhuis, waar hij leek te verbeteren...tot hij, dankzij covid, een longembolie kreeg en is overleden. Tot hij covid kreeg, was hij zo gezond als een vis, dus geen risicogroep.

Wat dat betreft wat iemand al zei naar aanleiding van Germie haar post; het is idd net Russische roulette; de een heeft mazzel, de ander overlijd
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 21-08-22 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:50

friezenfan2 schreef:
Niet iedereen test thuis hé. Je kan gewoon naar een teststraat hé en soms moet dat zelfs vanwege je werk.


Er werd laatst juist in het nieuws gezegd dat de cijfers erg lastig zijn omdat veel mensen thuis testen en die worden niet meegenomen, natuurlijk. Dus dat de cijfers van teststraten minder zeggen op het moment, terwijl bedrijven nog wel merken dat er veel zieken zijn erdoor.

Dus niet iedereen test thuis, maar wel een heel groot deel. Ik weet zo van afgelopen maand wel 15 mensen die positief waren waarvan er 1 naar teststraat is geweest.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:36

Eretria schreef:
Grappig dat hier gesproken wordt over een hoog aantal besmettingen. En de bron is? Vertrouw me?
Mensen testen thuis dus hoe komen ze erbij over de hoge besmettingen.


Je kan de cijfers toch gewoon online raadplegen?
Nog 2500 per dag, alsjeblieft:
https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf

En dat er veel besmettingen zijn geweest van corona is redelijk algemeen bekend denk ik :')

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:54

Ik weet niet heel goed waar ik het opgelopen.
Begin augustus ben ik naar een festival geweest met een groepje van 8 op de zaterdag.
Maandag aan het einde van de middag kreeg ik het koud en het lukte mij maar niet om warm te worden bij 28 graden buiten. Dinsdagochtend werd ik wakker met keelpijn. De zelftest was negatief dus ik ben gaan werken, zoals de richtlijnen in de zorg aangeven. In de loop van de middag kreeg ik meer keelpijn en ben ik paracetamol gaan slikken. Eenmaal thuis ben ik op de bank gestort en begon ik verhoging te krijgen. Die nacht begon de koorts en de hoofdpijn. Ellende die koppijn en de paracetamol deed niet veel meer, ik heb mij woensdag ziek gemeld en lag onder 2 winterdekbedden te klappertanden terwijl het buiten 32 graden was ( binnen 25) in de middag weer een zelftest en nu wel positief.
De keelpijn is in de loop van de dag afgenomen en het snotteren begon. Niet echt heel verkouden, af en toe een loopneus. Ook begon toen pas het hoesten. Af en toe een kuchje soms even slijm loshoesten. Op donderdag ben ik naar de ggd geweest om te testen en s avonds gaf de pcr ook een positief resultaat. Ik merkte dat ik niets meer kon proeven of ruiken.
De klachten en de koorts zijn tm de maandag hetzelfde gebleven. Daarna nam de koorts en verhoging af. Op woensdag was ik genoeg opgeknapt om volgens de richtlijnen die voor mijn beroep geleden weer te gaan werken. Dat wil zeggen ik heb af en toe een droge kuch. Ik ben moe, ik proef of ruik amper iets maar wel meer dan begin van de week.
Dit is nu nog steeds hetzelfde 5 dagen nadat mijn klachten begonnen zijn bij mijn partner de eerste klachten begonnen.
Van het groepje van 8 op het festival zijn wij de enige 2 die ziek zijn geworden.
Mogelijk heb ik het toch eerder ergens opgepikt. Geen idee. Ik ben nu 2 weken verder. Behalve het droge kuchje en af en toe iets snotter ben ik snel buiten adem en sneller moe dan normaal maar functioneer ik wel weer als voor die tijd

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:16

JJ4 schreef:
Het is voor mij nu dik 3 weken geleden dat ik Corona heb gehad en ik heb goddank geen enkele naweeën ervan. De Corona zelf bleek ook een fluitje van een cent als ik het vergelijk met de andere verhalen. Mijn man heeft iets langer hersteltijd nodig gehad maar al met al mogen we onze handjes dichtknijpen.
Vraagje voor de mensen die niet gevaccineerd zijn, hoe vaak hebben jullie Corona gehad? Wij hebben de eerste keer begin 2020 een besmetting doorgemaakt en dus 3 weken geleden. Tussen die twee periodes zijn we volop in contact geweest met mensen die Corona bleken te hebben. Vlak voor onze vakantie hadden we beiden veel werkstress omdat we veel moesten afronden, dus waarschijnlijk een flinke dip qua weerstand gehad.


Maar 1x, in het voorjaar van dit jaar en maar 2 dagen echt min, wel gewoon thuis doorgewerkt, maar dutje tussen de middag. Verder wel leuke dingen gedaan etc. toen het kon, dus ben niet thuis gebleven om geen corona te krijgen.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:18

[***] schreef:
Nou ja, dankzij iemand als germie ben ik altijd doodop en heb ik altijd een hoge hartslag en sinds ik corona heb gehad ben ik om de haverklap ziek.
Fijn dat het voor jullie niet erg was, voor anderen wel.

Als je zo stoer bent om domme dingen te doen waardoor anderen risico lopen moet je ook zo stoer zijn om met de reacties te dealen.


Dat ligt niet aan iemand als germie maar aan je eigen afweer.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:23

Nee, als er geen aso's waren die bewust besmet onder de mensen zouden komen dan zou dat heel veel nieuwe besmettingen schelen.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:24

Dat durf ik dus echt wel betwijfelen.
Die paar extra contacten gaan het imo het verschil niet maken tussen de grote hoop.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:32

Poekkie schreef:
Dat durf ik dus echt wel betwijfelen.
Die paar extra contacten gaan het imo het verschil niet maken tussen de grote hoop.


Precies. Soms weet je ook niet eens dat je besmet bent. Ik had het ook niet geweten toen, dacht dat ik gewoon een griepje had en de eerste dag dat ik gewoon verkouden was. Testte alleen die eerste dag omdat mijn moeder 82 is en ik naar haar toe moest en je weet het maar nooit.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 10:58

Dat is gewoon onderzocht en bewezen; mensen met symptomen zijn besmettelijker.
En als je je grieperig voelt en je gaat zonder te testen naar buiten dan ben je net zo asociaal bezig. Waarom zou je wel testen voor je eigen moeder, maar niet voor iemand anders zijn/haar moeder die je wellicht in de supermarkt tegen gaat komen?

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:04

8nnemiek schreef:
Dat is gewoon onderzocht en bewezen; mensen met symptomen zijn besmettelijker.
En als je je grieperig voelt en je gaat zonder te testen naar buiten dan ben je net zo asociaal bezig. Waarom zou je wel testen voor je eigen moeder, maar niet voor iemand anders zijn/haar moeder die je wellicht in de supermarkt tegen gaat komen?


Dat is wat men aan het begin van de pandemie zei omdat ze niet de economie wilde lam leggen, maar zo eenduidig was dat absoluut niet.

„Respiratory viral loads in asymptomatic individuals do not differ from viral loads in symptomatic infections“

Afgezien van het feit dat ik het ook nogal vreemd en asociaal vind dat men onbeschermt met een aangetoonde besmetting in sociale situaties komt, is echter een groot deel van de besmettingen terug te voeten asymptomatische superspreaders.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:13

Op zich logisch natuurlijk; als je niet verwacht dat iemand corona heeft dan houd je bewust minder afstand.
Ik had dus inderdaad begrepen dat je meer virusdeeltjes uitstoot als je hoest, al werd dat vooral in het begin van de epidemie gezegd ja.
Als je hoest steek je wellicht minder mensen aan doordat de meeste zo slim zijn om met een grote boog om je heen te lopen :+ Maar dan nog; gewoon thuisblijven!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 22-08-22 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:16

als ik moet wachten tot ik niet meer hoest, moet ik levenslang thuisblijven, want ik heb copd. Daarom had en zal ik in de toekomst altijd een FFP2 masker op hebben als ik de deur uit ga..

Morgen zou ik theoretisch uit isolatie mogen als ik 24 uur zonder klachten ben, de enige klacht is hoesten, maar dat doe ik altijd. Ik zal nog braaf de 10 dagen binnen uitzitten, maar dan ga ik toch echt, met FFP2 op, weer es naar buiten.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:23

Morrie schreef:
als ik moet wachten tot ik niet meer hoest, moet ik levenslang thuisblijven, want ik heb copd. Daarom had en zal ik in de toekomst altijd een FFP2 masker op hebben als ik de deur uit ga..

Morgen zou ik theoretisch uit isolatie mogen als ik 24 uur zonder klachten ben, de enige klacht is hoesten, maar dat doe ik altijd. Ik zal nog braaf de 10 dagen binnen uitzitten, maar dan ga ik toch echt, met FFP2 op, weer es naar buiten.


Ben je besmet Morrie? :(:)
Indien ja dan ben ik erg blij dat het mee lijkt te vallen voor je aangezien je angst voor de besmetting.
Tegelijkertijd is het een helder teken dat het gewoon eigenlijk niet uit de weg te gaan is. Als er iemand op bokt het toonbeeld van voorzichtigheid was tijdens de hele pandemie dan ben jij dat wel.

CchannyJarig

Berichten: 8856
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:26

Begin maart heb ik mijn besmetting op kantoor opgelopen.
Vanwege mijn 5-jarige jubileum "moest" ik naar kantoor. Daar heeft iemand het aan mij door gegeven.

Ben op zich niet zo heel ziek geweest van de corona denk ik. Want kreeg er een heerlijke buikgriep ook nog overheen. Daar ben ik wel flink beroerd van geweest.

Wel heb ik redelijk veel gehoest en ben nog een tijdje kortademig geweest, vooral als ik de trap op moest lopen om naar mijn thuiswerkplek te komen. Maar het was gelukkig bij mij niet heel dramatisch of heftig.


Wel is het bij mij begonnen met migraine. En helaas zie ik die flitsen/vlekken nog steeds in mijn oog. Huisarts weet helaas ook niet hoe het komt of hoe het op te lossen is. -O-

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:30

Sizzle schreef:
Ben je besmet Morrie? :(:)
Indien ja dan ben ik erg blij dat het mee lijkt te vallen voor je aangezien je angst voor de besmetting.
Tegelijkertijd is het een helder teken dat het gewoon eigenlijk niet uit de weg te gaan is. Als er iemand op bokt het toonbeeld van voorzichtigheid was tijdens de hele pandemie dan ben jij dat wel.


Ja, ik ben besmet en ik heb geen flauw idee hoe dan. Helaas heeft mijn man (die 80 is) het nu ook en hij is veel zieker dan ik.

We balen er enorm van, helemaal omdat er een aantal zaken in huis gerepareerd moeten worden en daar afspraken voor stonden die we nu weer af moeten zeggen en maar weer moeten afwachten wanneer de bedrijven weer tijd hebben om langs te komen.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:41

Ah wat vervelend. Veel sterkte gewenst voor je man.