Marije_jiplover schreef:In plaats van een psycholoog oid, zou ik je weerbaarheidstraining aanraden.
Wel even opletten of diegene er een opleiding voor gevolgd heeft.
Een coach kan ook wel, maar er zijn heel veel zelfbenoemde coaches die dit aanbieden na een cursus van 6 dagen en die kunnen je ook goed van de wal in de sloot helpen.
Een weerbaarheidstraining van een goed opgeleide trainer kan je wel echt verder helpen.
Ik heb inderdaad verhalen gehoord over coaches die een situatie erger maken in plaats van helpen op te lossen, daarom tot nu toe nooit echt mee aan de slag gegaan met het idee.
xChanelx schreef:Het kan ook helpend zijn af te wegen wat je graag zou willen leren/veranderen. Je hebt verschillende "stromingen"/manieren. Bijv. je gedachten ombuigen, je gedachten/jezelf accepteren, meer uitzoeken waar het gevoel vandaan komt enz. Dit kan veel richting geven ook aan welke boeken of tips je zouden kunnen helpen
Ik vind dit alleen lastig om echt dieper te komen om zo de antwoorden te achterhalen.
Suzanne F. schreef:
Zet ik op mijn lijstje om aan te schaffen, dank!
Kookaburra schreef:Ik ben een beetje anti-coach. Er zitten echt hele goede tussen hoor. Maar sommigen hebben hun papiertje na een paar dagen training en helpen jou allemaal maT verder de put in.
Zelfde heb je trouwens bij 'psycholoog'. Die titel is onbeschermd. Ik mag mijzelf ook psycholoog noemen. Alleen heb ik geen kaas van dat vak gegeten

Dus mocht je ooit die stap zetten, let even goed op

Zeker belangrijk om goed op te letten
moonsparkle schreef:De eerste keer dat ik ging spreken bij toastmasters heb ik met een trillende stem voorgelezen en sprongen de tranen in mijn ogen en toch daarna was ik zo blij dat ik het wel had gedaan.
Als iets lukt, is dat zeker een hele goede ervaring
Kun je me wat meer vertellen over toastmasters? Wat kun je daar zoal leren? Is het een soort lidmaatschap of cursus?
Prairy schreef:Ik weet niet of het een richting is die je op wil, maar mij helpen de programma's van Tony Robbins heel erg. Hij heeft regelmatig online gratis dingen, maar bijvoorbeeld UPW (unleash the power within) vond ik erg fijn om mee te doen. Ik doe nu samen met een groep zijn hele programma.
En inderdaad, als je de coach richting op wil, zoek echt een goede uit. Ik heb ook mensen gesproken die coach willen worden waarvan ik denk, misschien moet je eerst je eigen leven eens op orde krijgen voor je iemand anders verder de grond in helpt...
Michael pilarzyck heeft ook een goede podcast.
Prairy schreef:Ik weet niet of het een richting is die je op wil, maar mij helpen de programma's van Tony Robbins heel erg. Hij heeft regelmatig online gratis dingen, maar bijvoorbeeld UPW (unleash the power within) vond ik erg fijn om mee te doen. Ik doe nu samen met een groep zijn hele programma.
En inderdaad, als je de coach richting op wil, zoek echt een goede uit. Ik heb ook mensen gesproken die coach willen worden waarvan ik denk, misschien moet je eerst je eigen leven eens op orde krijgen voor je iemand anders verder de grond in helpt...
Michael pilarzyck heeft ook een goede podcast.
Op dit moment weet ik nog niet zo goed wat ik wil / waar ik moet beginnen. Eerste stap is eerst wat informatie verzamelen, zodat ik daarna een plan kan schrijven om zaken aan te pakken / uit te proberen.
is die laatste niet de schrijver van Master your mindset of zoiets?