Duurzame kleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Duurzame kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:54

Zoals de titel zegt, ik ben op zoek naar duurzame kleding en dan het liefst geproduceerd in Europa. Maar, wat is het geld waard? Dat het duurder is snap ik, maar daarbij verwacht ik ook dat het lang meegaat.

Ik heb trouwens geen idee wat ik precies zoek, mijn kledingvoorkeur lijkt bij de mode van 2010 tot 2015 te zijn blijven steken, en laat er van die mode nu weinig over zijn in de winkels :+

Wat zijn jullie favoriete (web)winkels?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:59

Het meest duurzaam is kleding die niet voor jou geproduceerd wordt en waarvoor geen vervoersdienst hoeft te gaan rijden. Kijk dus eens in de lokale kringloop, tweedehandskledingboetiek of (voor wat chiquere kleding) de Appel en Ei. :)

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Duurzame kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:20

Mijn ervaring is dat duurzame kleding niet zodanig langer meegaat dat het het prijsverschil dekt t.o.v. goedkoper en omdat het in de was moet heb je er meerdere van nodig. Dus zoals hier boven al staat, 2e hands spullen, repareren, aanpassen, eventueel verven en opgebruiken. En dan is naast die 2e hands winkel handig zijn met naaimachine of naald en draad een groot voordeel, dan kan je iets moois wat een maatje te groot is ook aanpassen.

JudithGigi

Berichten: 4204
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:02