En dan kijk ik in de spiegel & dan baal ik, want foundation erover maakt het 1) Niet mooier en 2) Niet beter. En op echt erge dagen schaam ik me dan rot.
Ik was naar een schoonheidssalon geweest voor een intake voor permanente make-up (wenkbrauwen) maar zij schrok zo van mijn onrustige en gevoelige huid dat ze mij dat voor nu flink heeft afgeraden ivm grote kans op flinke ontsteking en lelijk worden.
Begrijpelijk, maar hier baalde ik zo van dat ik wel gelijk naar de huisarts heb gebeld voor een afspraak en evt doorverwijzing naar de dermatoloog.
De huisarts heeft me twee middeltjes gegeven om te proberen om iig mijn onrustige huid te kalmeren, helpt dat niet dan gaan we door naar het volgende middel/pillen en als laatste een zware hormoonkuur (?). Ik merk dat door de middeltjes iig wel minder onzuiverheden lijken te ontstaan en ook lijken er bijna geen korstjes te vormen? Maar nog steeds zit ik wel veel aan mijn gezicht waardoor ik alsnog onder de wondjes zit. Ik heb over een week of 2 weer een afspraak met de huisarts om te kijken hoe mijn huid eruit ziet tegenover vorige keer en zal dan ook het skin picking aankaarten.
Iemand een idee wat ze daar verder mee kunnen doen?
Heb me ook al hier ingeschreven voor een gratis en vrijblijvend intakegesprek: https://huidkliniekutrecht.nl/huidaando ... -disorder/
Nagels kort knippen is iets wat bij mij enigszins helpt, wel balen want sinds ik geen paard meer heb werden mijn nagels echt heel mooi lang & sterk.
En natuurlijk bezig zijn met dingen waarbij je 2 handen nodig hebt

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben (gehad), hoor graag hoe jullie ermee om (zijn ge)gaan