Mensenluizen

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10775
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Mensenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 15:54

Helaas -O- Vond net aardig wat luizen in mijn haar. Op mijn werk meerdere mensen met luizen. Nu ben ik tot maandag op vakantie in buitenland en ga maandag gelijk door naar andere vakantie. Zijn met meerdere dus hele dag de hort op en tussendoor even snel douchen. Zie zoveel tips op Google maar op een volgende site vind je weer dat het een fabel is. Wie kan me helpen met natuurlijke middeltjes?

Ik was mijn haar vaak met baking soda maar laatste tijd weer met shampoo. Ik denk dat ze dat hier nog wel hebben dus ga straks gelijk halen en dan daarna even laten intrekken met appelazijn. Maar moet je dat lang in laten trekken voor het luizen dood? Ik heb hoogstuit een half uur voor douchen hier :+ Probeer elk momentje dat ik thuis ben vandaag te kammen met een luizenkammetje.

Nog iemand anders tips? 2 weken alleen kammen zag ik staan, dat ga ik zeker doen. Maar hoop dat ik ze wel snel dood want het idee dat er een bos aan luis loopt op mijn haar maakt me niet heel gelukkig :') En als je bij jezelf kamt vergeet je ook nog eens de helft van je hoofdhuid waarschijnlijk.

betadine

Berichten: 3247
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Mensenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:59

Ik zou net niet met natuurlijke middeltjes aan de slag gaan, maar een sterk product halen die bewezen werkt.
Hier thuis meerdere keren de honden met vlooien en alle natuurlijke middeltjes wel geprobeerd. Uiteindelijk toch het sterke goedje gehaald waarmee het opgelost was.

Zou vooral nu serieus ingrijpen. Je gaat anders al je reisgenoten en transport voertuigen etc volstrooien. Bijzonder asociaal vind ik dat.

Ik ben echt wel een natuurliefhebber, maar sommige dingen zijn echt niet te verhelpen met een natuurmidddeltje helaas.

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:01

Ik zou toch voor een luizenlotion gaan. Die doodt de levende luizen en neten, dat moet je eerst aanpakken.
Ze hebben dit vast bij een apotheek of drogist.

Aranel
Berichten: 20234
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:02

Idd echt een middeltje bij de drogist halen en vervolgens 2 weken lang iedere dag je haar kammen.

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Mensenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:04

En zorg ook vooral dat je haren op/vastgebonden zitten. En dit is ook het advies voor je reisgenoten. Dit moeten mijn leerlingen met lang(er) haar ook altijd voor 2 weken om verdere besmettingen te voorkomen.

Suzanne F.

Berichten: 50068
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:06

Eens. Echte luizenshampoo halen en die rotkrengen doodmaken. Dan om de dag alle neten eruit kammen. En weer wassen met luizenshampoo. En weer kammen. Zeker 2 weken lang. Hier thuis bij mijn dochter echt een verschrikkelijk hardnekkige besmetting gehad vorig jaar. Echt een ramp, ik kwam er niet vanaf. Megadik lang haar tot op de kont. Rampzalig.

Dus pak het goed aan voor ze gaan krioelen en je ook je reisgenoten besmet.

Zoolgangster

Berichten: 9852
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:11

marleen_88 schreef:
Ik zou toch voor een luizenlotion gaan. Die doodt de levende luizen en neten, dat moet je eerst aanpakken.
Ze hebben dit vast bij een apotheek of drogist.


En dan het soort luizenlotion dat luizen verstikt, met dimethicone dus, want er bestaan ook "plantjeswater lotions" en die werken dus typisch niet. Let dus goed op wat je koopt/ze je in handen proberen te drukken.

En kuur herhalen volgens het schema op de verpakking.
En neten eruit kammen. Als neten uitkomen zit je weer, daarom dus ook die kuur herhalen.

Sterkte en succes!

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Mensenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:16

Wij moesten vroeger behandelen met mega chemische shampoo maar daarna ook met een hoofd vol olijf olie lopen

Door de olie stikken de luizen maar een hoofd vol olie is wel een keuze die je bewust moet maken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35061
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:18

Die lotion wekt echt heel goed. Enige nadeel is dat je haar er heel vet van wordt. Als je echt niks kan kopen waar je bent, koop dan een luizenkam en crèmespoeling, en kam minstens eens per dag je haar uit. Nat maken en heel veel crèmespoeling gebruiken. Haar nat kammen met de crèmespoeling er nog in. Pas na het kammen uitspoelen.

Suzanne F.

Berichten: 50068
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:35

SusanH schreef:
Die lotion wekt echt heel goed. Enige nadeel is dat je haar er heel vet van wordt. Als je echt niks kan kopen waar je bent, koop dan een luizenkam en crèmespoeling, en kam minstens eens per dag je haar uit. Nat maken en heel veel crèmespoeling gebruiken. Haar nat kammen met de crèmespoeling er nog in. Pas na het kammen uitspoelen.


Ja maar koop wel een goede luizenkam. Echt een netenkam kopen en geen plastic luizenkam.
En dan plukje voor plukje op de haaraanzet kammen. 3 kanten per plukje. Dus voorkant, links en rechts vanaf de haarinzet naar beneden kammen. En je kam dan uitspoelen in een bak heet water. Beste is laagjes maken en in je nek beginnen.

Amado7

Berichten: 10775
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 16:40

Thanks voor de reacties! Ben niet met een grote groep hoor. Maar wel met meerdere dat ik hier geen 2 uur kan douchen en uitgebreid kan kammen want we zijn de hele dag de hort op.

Ik heb mijn haar vast en we zitten alleen in een eigen auto en pas natuurlijk wel op dat ik niet tegen iemand aan sta. Was al langs een paar winkels geweest maar nog niet gevonden. Heb in ieder geval wel al azijn en een goede luizenkam. Proberen morgen nog luizenshampoo te scoren en tot die tijd met azijn en kammen. Heb gelukkig kort haar en heel makkelijk te kammen. Vet haar scheelt me nu even niet, dan maar wat vaker wassen oid.

Vandaag hele poos in de zoute zee gelegen, wellicht doet dat wat extra.

Fearn

Berichten: 4800
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Mensenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:45

Ik zou echt zo'n ijzeren kammetje gebruiken, luizen kunnen ook eitjes leggen en die moet je er ook allemaal uit halen. Echt vanaf de wortel/vanaf je hoofdhuid kammen. En idd een sterk middel gebruiken.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Mensenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 00:18


Arethe
Berichten: 2571
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 00:24

Wij hebben een hele hardnekkige luizenbesmetting gehad vanuit de school van mijn dochter. Elke keer was ze schoon en kwam het vervolgens weer terug, letterlijk 2 maanden aan het kammen geweest.
Toen XT luis gebruikt en dit heeft goed geholpen. Nu gebruiken we soms de spray ervan welke een besmetting tegen zou gaan. Tot nu toe niets meer gehad, was echt geen pretje. Andere ouders uit de klas hadden ook goede ervaringen met XT luis.

Amado7

Berichten: 10775
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 02:00

Morgen even kijken naar luizenshampoo. Vanavond gewassen met azijn en in laten trekken. Veel gekamd maar komt niet echt wat uit vanavond. Maar ook geen dode. :') Gut, wist niet dat je je zo vies voelde. Morgen op zoek naar shampoo en veel kammen waar kan.

Arethe, thanks voor de tip! Ga het eens bekijken. Anders maandag op de terugweg in Nederland maar even ergens langs.

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 07:24

Denk ook even aan je kleren en lakens

Boheme

Berichten: 2140
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 07:30

wizewo schreef:
Denk ook even aan je kleren en lakens



En de auto straks. Daar gaan ze ook zitten.

Suliko

Berichten: 4444
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 07:36

Naast anti luizen shampoo/lotion (misschien gek, maar je kan het ook bij een dierenwinkel halen als ze het daar verder niet hebben in winkels) absoluut kammen terwijl er conditioner in je haar zit! Hierdoor laten de eitjes los, die zijn het hardnekkigste, zowel om te doden als ze uit je haar te krijgen. De uitgekomen luizen zijn niet je grootste zorg, die krijg je er wel uit en dood, maar die leggen zo snel veel eitjes en de eitjes zijn het moeilijkste.

Edit: ik weet trouwens niet waar je slaapt en of dit telkens een andere plek is, maar denk aan de lakens en dergelijke die je gebruikt, heet wassen of een nacht in de vriezer.

Suzanne F.

Berichten: 50068
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 07:52

wizewo schreef:
Denk ook even aan je kleren en lakens


Dat is een fabel. Luizen zitten alleen in haren en niet in je bed of auto.

XT luis is inderdaad goed, maar dan nog moet je kammen om de neten eruit te krijgen. Beste is witte dikke crème en een metalen netenkam. Je hoort ze te zien in de witte crème maar je moet heel goed kijken.

Bij wassen vallen de dode luizen er meteen uit. Die zie je beter.

verootjoo
Berichten: 35781
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:30

Boheme schreef:
wizewo schreef:
Denk ook even aan je kleren en lakens



En de auto straks. Daar gaan ze ook zitten.


Nee hoor, en als ze van je hoofd afvallen en daar wel zitten overleven ze toch niet.
Dus je hoeft niet bang te zijn dat het in je bed of auto krioelt van de luizen.

Je hebt ze trouwens meestal niet alleen dus je vakantiegenoten hebben ze vast ook.

Goed met luizenlotion erin en kammen en je haar vet houden, dan komen ze niet.
Alleen kammen kan ook maar dat duurt lang.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 35061
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:18

Geen shampoo nemen. De XT luis lotion met dimeticon werkt echt het best.

Kookaburra

Berichten: 5558
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Mensenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:27

Speciaal spul tegen luizen halen en volgens verpakking gebruiken en kammen.

Optie twee is cremespoeling gebruiken (veel! Ook bij je haaraanzet) en kammen, kammen, kammen ;) Gelukkig kun je overal wel cremespoeling vinden. Ook bij de dichstbijzijnde supermarkt.

Lay_D

Berichten: 3733
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:31

Bij mijn dochter op school is een aantal jaar geleden ook een heftige luizen uitbraak geweest.
Exact de zelfde situatie zoals Arethe beschrijft.

Behalve XTluis, hielp hier ook azijn.
Ik doordrenkte het haar van mijn dochter in het azijn, deed er daarna een pedaalemmerzak omheen en heb haar daar uren mee laten lopen. Op een gegeven moment zag je de dode luizen in het plasje azijn liggen.
En inderdaad kammen tot in den treure.

Popstra
Berichten: 14216
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Mensenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:47

Mss een rare gedachte maar zou Veerust op je hoofdhuid spuiten en dan lekker door je haar masseren niet helpen? Dat dood ook luisjes bij bijv Shetlanders.

callippo

Berichten: 3265
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:00

Popstra schreef:
Mss een rare gedachte maar zou Veerust op je hoofdhuid spuiten en dan lekker door je haar masseren niet helpen? Dat dood ook luisjes bij bijv Shetlanders.

Haha, dat was precies wat ik dacht.

"Desnoods veerust, als ik maar geen kriebelbeestjes op mijn hoofd heb"

Even gegoogled: de werkzame stoffen in veerust worden ook gebruikt in sommige merken luizenshampoo voor mensen.
Je idee was dus zo gek nog niet, Popstra