Reuktraining na corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Reuktraining na corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 13:17

Lieve medebokkers,

Afgelopen december testte ik positief op corona.
Een paar dagen daarna was mijn reuk volledig weg, deze kwam na een dag of 3 langzaamaan weer terug. Hierna rook ik af en toe vlagen van ontlasting, dit ging na een maand weer over en ik weet het aan volle holtes.
Tot ik een paar weken later van de ene op de andere dag merkte dat paprika gek smaakte. In eerste instantie deed het me aan zeep denken. Toen kwam ik erachter dat er meer dingen waren die me zo gek smaakten en dat het niet per sé zeep was, maar wel iets wat iets weg had van een chemische zeepsmaak/-lucht. Ik kreeg direct een aversie tegen die dingen en nog gekker: ik kon me niet eens meer herinneren hoe die dingen eigenlijk hoorden te ruiken en te smaken.

Inmiddels heb ik al een aardige lijst van onsamenhangende dingen waarbij die gekke geur en smaak de kop opsteken:
paprika, sesamzaad, maanzaad, pepperoni, (rode) peper, knakworst, frikandel, snickers, gemalen koffie, doorbakken pizzabodem, sommige hazelnoten, benzine en LPG.
Dit is wat me tot nu toe is opgevallen maar er komt steeds meer bij.

Los van het feit dat er gelukkig nog genoeg gezonde dingen zijn die ik wel lust, word ik er zó krankjorum van. Blijkbaar zit er in veel dingen één van deze ingrediënten want ik proef het te pas en te onpas. En ik vind het zo lastig om moeilijk te doen over eten wat me wordt voorgeschoteld. Maar ik krijg het ook echt niet doorgeslikt.

Enfin, gisteravond ben ik begonnen met een reuktraining met de geuren roos, eucalyptus, citroen en kruidnagel, onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.

Zijn er meer bokkers die al ervaringen hierover kunnen en willen delen?

JudithGigi

Re: Reuktraining na corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:38

Ja herkenbaar |(

Ik heb januari 2021 corona gehad, maar veel smaken zijn nog steeds veranderd. Vooral dat alles met een citroen smaakstof smaakt naar hoe dasty ruikt....

Reuktraining heb ik overwogen toen het na een paar maanden nog volledig weg was, maar nooit gedaan omdat het het geld niet waard was met alle negatieve reviews.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 13:42

Hier ook herkenbaar, april 2020 Corona gehad. Kan nu nog steeds veel dingen niet ruiken of hebben een totaal andere geur voor mij.

Bij mij heeft de reuktraining niet echt geholpen, heb mij er eigenlijk ook bij neergelegd. Maar ik kan mij voorstellen dat een veranderde smaak vervelender is dan geur. Zelf heb ik alleen last van geur. En wat je zegt over niet meer kunnen herinneren hoe het eerst was, heb ik ook