Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6838
Geregistreerd: 05-04-10

Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 12:34

Hi,

Ik zoek ervaringen over welke mindfulness meditatie app het fijnste is!
Voor de meeste moet je toch best wat geld neerleggen wil je er fijn gebruik van kunnen maken, vandaar.

Ik zoek vooral meditaties voor het slapen gaan.

Ik heb een abbo gehad op Mediation Moments maar toen niet verlengd omdat ik het te weinig gebruikte maar wil het nu graag weer oppakken.

In het Nederlands of in het Engels, maakt niet uit.

Zelfde voor een fijne Yoga app (of YT kanaal desnoods) die focust op ontspanning ipv yoga als een work-out.

Ohja, evt kan het ook als Podcast via Spotify.

loveslimpie

Berichten: 1739
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:40

Voor yoga gebruik ik Daily Yoga, erg fijne app met voor mij een fijne stem en iemand die niet al te veel kletst. Ze hebben er ook meditaties op staan maar die gebruik ik zelf niet.

Taartje

Berichten: 1287
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:14

Insight timer vind ik heel fijn voor meditaties.
Staat vanalles op.

Voor yoga ben ik lid van yoga tv, staan uiteraard ook de heftigere yoga soorten op, maar ook yin yoga en yoga nidra.

linoleum

Berichten: 6549
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 13:16

Ik gebruik zelf headspace. Allerlei soorten meditaties en begeleide rust momenten. Daarnaast ook de inslaap Sleepcasts. Beide gebruik ik bijna dagelijks en vind ik erg fijn. Kost wel wat, betaal volgens mij 55 per jaar. Maar maak er ook veel gebruik van.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2501
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:41

Voor yoga volg ik even. Mindfulness gebruik ik buddhify. Is een betaalde app waar je eenmaalig een klein bedrag voor betaalt (ben even vergeten hoeveel maar volgens mij minder dan 5 euro) maar ik vind het echt super fijn. Je hebt héél veel opties en ook veel opties om het te personaliseren. Ik gebruik het ook vooral voor slapen gaan. Mijn therapeute destijds gebruikte deze app tijdens onze sessies en gebruikte het zelf ook, zo fijn. Je hebt echt een heel uitgebreid programma, ik kan misschien wel wat screenshots delen, maar je hoeft het je maar te bedenken en ze hebben het... Gewoon voor een pauze tussendoor tijdens werk, voor stressvolle situaties, voor slapen gaan, maar ook gewoon om bijvoorbeeld geliefde gevoelens te bevestigen, of om te helpen om met (fysieke) pijn om te gaan etc.

Nyaleti

Berichten: 6838
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 20:23

Insight timer en buddhify kende ik nog niet, die ga ik even downloaden. Dankjewel :)

Ik heb Petit Bambou maar dat is zo'n rot stem dat ik me alleen maar daar aan irriteer :')

prompter

Berichten: 12337
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:26

Insight timer inderdaad, op de gratis versie staat ook al vrij veel.

Mi_Amore

Berichten: 14900
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:30

Fijn topic! Ik volg even

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:36

Voor yoga volg ik Yoga with Adriene, op YT. Wat ik fijn vind aan haar is dat ze goed benoemt wat je ongeveer hoort te voelen, een heel uitgebreid 'assortiment' aan video's heeft voor verschillende moeilijkheidsgraden en doelen, en ook alternatieven geeft als een oefening te moeilijk of juist te makkelijk voor je is.

swartbeessie

Berichten: 2189
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:45

Ik ben fan van ten percent happier voor meditaties en goede podcasts.

Prairy
Berichten: 9495
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:46

Ik ga even mee lezen. Om in slaap te vallen gebruik ik nu vaak binaural beats, dat werkt wel aardig. Moet in ieder geval eentonig zijn want elk pingeltje schrik ik van als ik net bijna in slaap val...

prompter

Berichten: 12337
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:51

Om in slaap te vallen kan ik je de "bedtime stories" van www.nothingmuchhappens.com aanbevolen, sinds ik die luister val ik een stuk sneller in slaap :)

Goof

Berichten: 29918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:09

marley93 schreef:
Voor yoga volg ik Yoga with Adriene, op YT. Wat ik fijn vind aan haar is dat ze goed benoemt wat je ongeveer hoort te voelen, een heel uitgebreid 'assortiment' aan video's heeft voor verschillende moeilijkheidsgraden en doelen, en ook alternatieven geeft als een oefening te moeilijk of juist te makkelijk voor je is.


Die wilde ik inderdaad ook aanraden.

Prairy
Berichten: 9495
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:09

Ik ga morgen die eens proberen dan :)

ellepel

Berichten: 48010
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:49

adrienne is een aanrader inderdaad voor de yoga.
30 days of yoga vond ik pittig,maar echt goed om te doen.
https://yogawithadriene.com/free-yoga-v ... s-of-yoga/

mindfulness meditatie vond ik headspace altijd wel leuk.
maar gebruik daar nu niks meer voor.
en ik kan niet vinden welke ik fijn vond voor het slapen,vind namelijk niet alle stemmen er fijn om naar te luisteren.
de slaapmeditatie van nlp vond ik op zich ook wel goed.


ja gevonden.
deze vond ik fijn om naar te luisteren
https://m.youtube.com/c/MeditationMomentsApp

Anoniem

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:25

Als ik gewoon mediteer met alleen rustgevende melodie op de achtergrond gebruik ik de app meditatie muziek.
Als ik echt een meditatie met begeleidende stem wil ben ik heel erg te spreken over the honest guys, is geen app maar op YouTube hebben ze super veel staan. Hun meditaties zijn echt geweldig (vind ik) en de stem super rustgevend. Heb wel eens Nederlandstalige apps geprobeerd met stem maar vind de stemmen daar over het algemeen erg hard, daar kan ik niet lekker bij ontspannen..

Mischa

Berichten: 3515
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:44

Mijn vriend gebruikte eerst Calm als meditatie app maar is nu alweer een tijd over op Headspace en daar lift ik op mee. Ik vond de achtergrond geluiden op Calm heel fijn dat je die zelf kan kiezen.
Maar headspace is ook echt heel uitgebreid en zit goed in elkaar.
We gebruiken het ook regelmatig om in slaap te komen. Ik hoor nu alleen nog maar: Hi, I’m Andy… en :z werkt heel goed dus :')

Nyaleti

Berichten: 6838
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Mindfulness/ meditatie & yoga apps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 00:26

Ik heb er een aantal gedownload, ook die nog als suggestie voorbij kwamen in de Playstore maar Insight is gebleven. Die ziet er echt heel fijn uit! Heel veel opties, ook zonder betaling! Zo maar eens een meditatie proberen, of de stem me ook bevalt :+

Voor yoga heb ik de app Daily yoga nog staan maar daar kan ik helaas niet mee verder zonder direct een abbo af te sluiten ..
Gisteren een video gevolgd van Pamela Reiff uit de app en die was ook fijn. Yoga met Adrienne een paar keer geprobeerd maar dat kon ik al niet bij houden. Misschien de verkeerde video's gekozen want hoor haar naam wel regelmatig voorbij komen. Morgen weer eens proberen!

Ik zit er ook aan te denken om de Sweat app te volgen, kost wat maar goed. Daar schijnt ook yoga bij te zitten!