Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Keizerinnnn schreef:Ik heb dit laten doen, ik was chronisch verkouden hierdoor en ben via KNO geopereerd uiteindelijk. Ze hebben via onderkant neustussenschotje overtollig kraakbeen weggeschaafd. Hoefde geen tampons in mijn neus alleen tijdelijke plaatjes.
Uiteindelijk is nu aan de andere kant extra kraakbeen gaan ontwikkelen waar ik nu last van heb... de kant waar het weggehaald is nu nog steeds netjes recht!
Stel gerust vragen
jojoleinee schreef:Wat toevallig, mijn vriend is vorige week bij de KNO arts en vanmiddag gaan we voor de voorbereiding op de operatie weer naar het ziekenhuis. Na onze vakantie wordt hij geopereerd.
Mijn vriend ademt altijd lastig door zijn neus, hij heeft lang gedacht dat dat normaal is. Na lang aandringen van mijn kant (voor hem was het normaal, dus weinig extra last van) ging hij naar de huisarts met de opdracht een verwijzing te vragen naar de KNO arts. Deze stuurde hem weg met een neusspray die niet heeft geholpen. Na weer aandringen is hij teruggegaan met de opdracht een verwijzing naar de KNO arts te vragen. Ik ben logopedist, dus ik kom wel meer van dit soort "gevallen" tegen waarbij de dokter het niet goed ziet met een KNO geval.
De KNO arts zag direct wat er mis was en nu dus over een paar weken een operatie. Ik ben benieuwd hoe het voor hem uit gaat vallen!
Volgens de KNO arts van mijn vriend is het een kleine ingreep, in jouw geval denk ik dus zeker het proberen waard.
jojoleinee schreef:Wat toevallig, mijn vriend is vorige week bij de KNO arts en vanmiddag gaan we voor de voorbereiding op de operatie weer naar het ziekenhuis. Na onze vakantie wordt hij geopereerd.
Mijn vriend ademt altijd lastig door zijn neus, hij heeft lang gedacht dat dat normaal is. Na lang aandringen van mijn kant (voor hem was het normaal, dus weinig extra last van) ging hij naar de huisarts met de opdracht een verwijzing te vragen naar de KNO arts. Deze stuurde hem weg met een neusspray die niet heeft geholpen. Na weer aandringen is hij teruggegaan met de opdracht een verwijzing naar de KNO arts te vragen. Ik ben logopedist, dus ik kom wel meer van dit soort "gevallen" tegen waarbij de dokter het niet goed ziet met een KNO geval.
De KNO arts zag direct wat er mis was en nu dus over een paar weken een operatie. Ik ben benieuwd hoe het voor hem uit gaat vallen!
Volgens de KNO arts van mijn vriend is het een kleine ingreep, in jouw geval denk ik dus zeker het proberen waard.
purny schreef:Hier ook jaren geleden laten doen. Wel nog steeds chronisch verstopte neus. Maar ik heb dan ook geen ontwikkelde voorhoofdsholte.
Weet niet of dat met elkaar te maken heeft.
Melewel94 schreef:Inderdaad ook een hoop negatieve ervaringen. Maar goed, wel zo fijn om eerlijke ervaringen te lezen, zowel positief als negatief
purny schreef:Hier ook jaren geleden laten doen. Wel nog steeds chronisch verstopte neus. Maar ik heb dan ook geen ontwikkelde voorhoofdsholte.
Weet niet of dat met elkaar te maken heeft.
Mijn verslag gaf ook aan "weinig ontwikkelde frontale sinus". Zou dat hetzelfde betekenen als bij jou denk je?
Mri schreef:Bij mij hebben ze ervoor gekozen om het tussenschot te laten staan en spreadergrafts te plaatsen.
Daardoor kon ik weer door mn neus ademen en is mn snurken heeeeeeeeeeeeeeel veel minder geworden.
Plus dat ik amper nog keel ontstekingen heb (en ook bijna geen longsteking meer).
Gebruikers op dit forum: _Hedi, Azmay, ClaudeBot, Dennis, Lagonda, lina1998, Nojoukus, Silenna, Susan88, Twilight en 51 bezoekers