Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowgirl schreef:Wat voor type fiets is het?
Ik heb sinds kort een MTB en ben ook nog wat zoekende ookal heb ik 3x proef gereden.
Hoewel ik nog beginner ben ben ik er wel al achter dat je ook een ander type stuur erop kan zetten waardoor je wat hogerop komt te zitten.
Op mijn sportfiets (woon/werk fiets) heb ik de handvaten toen veranderd naar wat bredere.
Biks2 schreef:@ siskeh, nee hiervoor had ik een oma-fiets. Die heb ik overigens nog steeds alleen is het echt een oude fiets, mega zwaar, zit vast in de zwaarste versnelling ook.. Onmogelijk om hem in van die hoge fietsenstalling houders te tillen zoals op een station. Dus dat is ook geen fijne fiets.
Ik heb last van hypermobiliteit dus eigenlijk lijkt dit type fiets me niet heel handig voor mijn polsen net zoals jij al zegt..
@ marleen_88, het stuur is helaas niet verstelbaar maar eventueel kan ik er een ander stuur op laten zetten maar ik denk dat ik voor een hele andere fiets ga kijken. Het is ook erg onhandig met slecht weer. Heb er wel spatborden op gezet maar dat werkt toch weer veel minder goed dan gewoon vaste spatborden
@ nafkedemi, ik heb hem 1 jaar. Dus ik denk gewoon een gevalletje miskoopWil nu een fijne fiets kopen en dan de twee fietsen die ik nu heb op marktplaats zetten..
@ Zebrastreep, wat voor winkel zou jij aanraden? Als ik bijvoorbeeld even snel op de Gazelle site kijk zie ik daar wel veel knappe fietsen tussen staan maar sommige hebben een levertijd ergens is 2024. Is Mantel bijvoorbeeld een goed adres?
@ leeslampje, ja ik gebruik hem elke dag. Heb geen auto oid.
@ prugelpiet, waar ben jij geweest voor de aankoop van je fiets?
Pandora2 schreef:Van een oma fiets naar dit is inderdaad een kleine aanpassing![]()
Kan je bij de Decathlon niet vragen of ze deze 2e hands willen overnemen en dan de hybride fiets of een ander model kopen ?
Daar ga je een heel stuk comfortabeler opzitten dan op deze zonder dat je veel geld moet toesteken.
En anders in een fietsenzaak inderdaad.
Ir111 schreef:ik heb onlangs een prachtige zgan fiets gekocht in een fietsenwinkel. Veel mensen stappen over op elektrisch en doen dan hun 'oude' gewone fietsen weg. Er stonden er zo een stuk of 20 waar ik uit kiezen kon. Nieuw waarde van de fiets was over de 1500 euro, ik heb m voor nog geen 500 euro. Inclusief service om m af te stellen en kreeg er een ander zadel op omdat het zadel dat er bij hoorde niet lekker zat.
Zo kun je voor een normaal bedrag een top fiets kopen!
Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Dakotha_, Flynn00, Frieke31, Googlebot, haasje20, IASCrawler, leonie87, Oyeru, stella92, Thami, Wescha en 51 bezoekers