Ik ben op dit moment een beetje ten einde raad.
Sinds jaren heb ik met regelmaat al eens op een klein plekje (wisselt per keer waar) wat last van blaasjes eczeem. Vervelend, maar opzich geen ramp. Even een pleister om het schoon te houden, in laten drogen en zo snel als het kwam, was het ook weer weg..
Maar sinds een aantal maanden is het verergerd, vooral in combinatie met warm weer. De blaasjes komen niet met 1 of 2, maar met tientallen tegelijk. Het zit niet meer op 1 vinger, maar inmiddels komen alle vingers aan de beurt. Laatst was het zelf zo erg dat elke vinger tegelijkertijd open lag. En waar het eerst een klein irritant blaasje was was irriteerde, jeukt het nu vreselijk en laat de huid gewoon echt in grotere stukken los. Het begint oppervlakkig en word eigenlijk steeds dieper tot bloedens aan toe. Het worden uiteindelijk kloven die amper genezen en op een aantal plekken is de huid gewoon verdikt.. Ook de binnenkanten van m’n handpalmen beginnen nu. De plekjes dicht laten of doorprikken heeft hetzelfde resultaat…
Uiteraard met de huisarts besproken, die heeft vandaag een zalf voorgeschreven, maar met het advies dit niet op open plekken te smeren, maar vooral om de aangedane plekken zodat het zich niet verder verspreid.. Verder moest de rest gewoon genezen, maar probleem is dat er juist ook in de blaasjes die open springen, weer ontstaat.. Eerst pakte ik de boel in met vaseline, maar dat werd afgeraden., dus Ik ga maar braaf aan het smeren in de hoop dat het wat doet..
Verder werk ik niet met vloeistoffen, heb zover bekend geen allergieën, ben geen andere lichaamsverzorging gaan gebruiken, heb geen huid-schimmel.
Mijn vraag na dit hele verhaal is, heeft er iemand misschien nog andere tips, wat juist wel of niet te doen? Of ervaring hiermee? Want naast dat het er eigenlijk niet uit ziet, heb ik bij elke beweging van de handen vreselijke pijn, dus ik wil alles proberen om er maar vanaf te komen..
Foto’s in de spoilers..