Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Ik weet niet meer hoe en wat het precies zit, maar volgens mij heb je met een spiraal met hormonen een grote kans dat je menstruatie helemaal uit blijft?
Ik heb die geprobeerd maar m'n lijf accepteerde het niet. Nu heb ik een implanon. Ook een grote kans dat menstruatie uitblijft. Ben nu een half jaar verder en het lijkt er op dat het nu weg blijft (het was direct al veel minder hevig).
Ik ben er blij mee. Er gaat bij mij nooit meer een spiraal in, want omdat mijn lijf het niet accepteerde was het een ware nachtmerrie, maar nu ben ik toch beschermd, kan ik niet m'n pil vergeten en mocht je er niet fijn op reageren is het er ook zo weer uit.
Wel voel je het staafje soms zitten en daar ging ik de eerste dag heel slecht op. En je houdt een heel klein litteken als ze het eruit halen.
Ik zou zo graag zonder hormonen willen! maar dan is voor mij m'n menstruatie te heftig en daar wordt ik echt niet blij van
Roodvos schreef:Wil je kinderen?
Anders kan je sterilisatie overwegen. Dan kan je helemaal zonder hormonen.
Eventueel kan dan ook het slijmvlies van je baarmoeder weggebrand worden zodat je geen menstruatie meer krijgt.
Indien je kinderen wil krijgen is dit uiteraard geen optie.
Nyaleti schreef:Roodvos schreef:Wil je kinderen?
Eventueel kan dan ook het slijmvlies van je baarmoeder weggebrand worden zodat je geen menstruatie meer krijgt.
Kon dat maar zo gemakkelijk.. ik zie dat TS 32 is, dat zal op die leeftijd niet zo maar mogen helaas.
Balenciaga schreef:Als ik het goed begrijp ben je op zoek naar hormoonvrije anticonceptie, of niet?
Want van de hormoonspiraal is mijn menstruatie helemaal weg gegaan. Zetten vond ik ook enorm meevallen, ongesteld zijn vond ik vervelender.
Nog niet gedeeld in het topic, maar de prikpil?
Hormoonvrij heb je de koperspiraal (die idd voor een hevigere menstruatie kan zorgen) of condooms.
Muurp schreef:Balenciaga schreef:Als ik het goed begrijp ben je op zoek naar hormoonvrije anticonceptie, of niet?
Want van de hormoonspiraal is mijn menstruatie helemaal weg gegaan. Zetten vond ik ook enorm meevallen, ongesteld zijn vond ik vervelender.
Nog niet gedeeld in het topic, maar de prikpil?
Hormoonvrij heb je de koperspiraal (die idd voor een hevigere menstruatie kan zorgen) of condooms.
Ik spreek uit ervaring dat ook bij een hormoonspiraal de ongesteldheid zelfs heftiger kan worden...
Ik heb dezelfde problemen gehad als TS, zware menstruatie, ongesteld worden ondanks geen stopweek en heftige lichamelijke reacties van diverse pillen.
Toen de Mirena spiraal geprobeerd, helaas dus nog heftiger ongesteld en nog steeds migraine. Dus als ik TS zo hoor zou ik dat niet aanraden.
Ik gebruik nu geen hormonale anticonceptie meer, die condoom is lastig maar niet onoverkomelijk, vooral gezien ik er lichamelijk nu veel beter bij zit dan toen.
Nyaleti schreef:Roodvos schreef:Wil je kinderen?
Kon dat maar zo gemakkelijk.. ik zie dat TS 32 is, dat zal op die leeftijd niet zo maar mogen helaas.
Eapy schreef:Ik lees dat je condooms onhandig vindt, maar daarmee ben je wel af van het probleem. Vind je ze zodanig onhandig dat je ze niet als optie ziet?
maralyn schreef:Nyaleti schreef:
Nee, is het inderdaad niet.
Ikzelf wil ook geen kinderen en heb die overweging ook gemaakt.
Maar ze willen het niet doen. Want stel, ik krijg een kinderwens.
Ik moest wachten tot minimaal veertig, dacht ik. (Is nu ook vijf jaar geleden dat ik het heb aangevraagd. Misschien is er ondertussen heel wat veranderd. )
Mandy_89 schreef:Alles met alleen progestageen zoals de minipil, implanon, en spiraaltje vallen af. Koperspiraal ben ik bang voor nog heftigere menstruaties al ik nu al heb.
Enige wat overblijft zijn combinatie pillen en de anticonceptie ring.
Er bestaan ook pillen met lichaamseigen oestrogeen, misschien kan dat een optie zijn.
Mijn vriend en ik zijn nogal spontaan zeg maar, en dan zit je steeds met ja ff wachten eerst condoom ophalen
Sizzle schreef:Als het probleem enkel in de stopweek was dan kun je natuurlijk ook een pil zonder stopweek proberen.
Gebruikers op dit forum: Berdien, betadine, Firebug, hagelslag, IASCrawler, Iris_Casper, Jooytjee, Lau, manonutjuh, YandexBot en 39 bezoekers