Hoe overleef jij… 38 graden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Gwenvd

Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-22 11:07

Jaja dinsdag wordt het warm, heeeeel warm {:}

Ik probeer vooral te kijken dat t maar 1 dag zoooo warm is.

Wij gaan maandag op vakantie, dan is het 33 graden, maar dinsdag dus bloody hot.

We nemen in ieder geval een zwembadje mee voor de kinderen aangezien ik verwacht dat het zwembad op ons park zal uitpuilen :')

Wat doe jjj op dit soort dagen?

Strooigoed

MarlindeRooz

Re: Hoe overleef jij… 38 graden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:08

Ik ga binnen zitten en werken. :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:10

Ik heb vrij genomen zodat ik op het heetst van de dag mn paard natgegooid en wel mee kan nemen naar een zwemvijvertje :j
Ik ben zo'n gek :Y) :o

Ze heeft wel een schuilstal en tent maar het is helemaal luw op stal, en dat witte zand wordt gloeiend heet.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB & Nord Svensk Maddy

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:10

Om mij zelf maak ik me geen zorgen, eerder de dieren. Paard ga ik om de paar uur met vliegendeken en al afspoelen met koud water.. Honden zoveel mogelijk binnen houden en hebben koelvestjes. De cavia's krijgen een ice pod in hun hok.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:11

Ik moet gewoon werken. Wij hebben helaas geen airco, alleen ouderwetse ventilators. :+ Die verplaatsen de warmte dus alleen maar. We krijgen waarschijnlijk een ijsje...en meer niet. :') Dus het wordt een lange dag...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-22 11:11

Oja de hele dag naar de supermarkt is ook nog een idee haha

Strooigoed

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:12

nou ik moet gewoon werken, en ik maak de hele dag schoon.
dus ik heb ook nog een zwaar beroep!
maar bewegen is gezond en genoeg water drinken en lekker zweten. :):)
komt wel goed.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:12

Ik heb ochtend dienst in de gehandicaptenzorg van 07:15-15:45. Wordt vooral rustig aan doen waar t kan met een lauw vochtige handdoek in mn nek. Erna thuis lekker binnen waar alles op gesloten is met de rolluiken waar t hopelijk dan redelijk te doen is met de ventilators. Verschrikkelijk dat warme weer hier in NL zo benauwd altijd.

Breng zometeen mijn hond naar de trimsalon. Zodat mijn schotse collie de laatste warme losse wintervacht goed er uit geplukt kan worden zodat zij daar minder last van gaat hebben. Koelmat ligt al klaar en honden ijsjes in de maak.

kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:13

Lekker naar kantoor waar het nooit boven de 22 graden is. Ik denk dat ik mooi de hele openingstijden van het gebouw blijf van 8 tot 6 :))

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-22 11:14

Spenk schreef:
Lekker naar kantoor waar het nooit boven de 22 graden is. Ik denk dat ik mooi de hele openingstijden van het gebouw blijf van 8 tot 6 :))

Jaaa lekker!

Strooigoed

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:15

Werken in de airco smiddags, sochtends vroeg paard doen. Gelukkig hebben ze een grote, koele inloopstal voor schaduw. Verder het huis zo koel mogelijk proberen te houden met de gordijnen dicht maar omdat ze bezig gaan met de voorbereidingen voor het plaatsen van de nieuwe keuken gok ik zomaar dat het enorm warm in huis gaat worden.. |(

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:16

Ik werk dinsdag thuis zodat ik de airco aan kan houden voor de katten. Als het buiten 22 graden is, is het in mijn huis al 25 graden. Dus ik huiver een beetje voor vooral dinsdag...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:19

Ik blijf binnen in huis met de airco aan. Ik word door mijn medicijnen echt heel erg ziek van alles boven de 30 graden. Vroeger vond ik het heerlijk, dan ging ik de hele dag liggen bakken en zwemmen in de zwemplas bij huis.
Dus ik probeer de temperatuur in huis zo laag mogelijk te houden en als het echt niet meer gaat dan de airco aan. Voor mijn huisdieren is die extreme hitte ook echt niet fijn, die krijgen een bevroren waterfles in het hok en als zij eerder last van de hitte krijgen dan ik dan gaat die airco eerder aan. Ik kijk er echt niet naar uit.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:27

Gelukkig ben ik zelf redelijk bestand tegen warm weer en heb er op zweten na weinig moeite mee.
'S ochtends geef ik de pony's vers water en ga kijken of ik ook in de schaduw een emmer water neer kan zetten zodat ze keuze hebben waar ze willen drinken.
Ze kunnen zelf kiezen tussen waar ze willen staan. In de zon of schaduw (ervaring leert dat ze dan veelal echt in de schaduw staan). Ze hebben dan vrij en hoeven niks.
En dan kijk ik 's avonds laat nog even hoe het met ze gaat. 12uur/half 1 's middags wil ik dan ook echt thuis en uit de zon zijn.
En de rest van de dag zit ik thuis voor de ventilator. Mijn konijnen verblijven bij de oppas sinds afgelopen woensdag ivm een van de 2 intensieve zorg nodig heeft (oppas heeft daar meer ervaring in in de intensieve zorg dan ik) en het daar ook beter te vertoeven is met warm weer dan hier. Die komen er wel door. Ze zitten daar binnen in een ruime ren. Krijgen Ice pods etc. Daar word super voor ze gezorgd.
De kat red zich wel. Die zit binnen (binnen kat) en houd zich heel rustig, maar ben toch even aan het kijken hoe ik voor extra koeling kan zorgen voor haar.
Hier in huis zit alles pot dicht die dagen om het zo koel mogelijk te houden. Geen airco, wel ventilator.

Instagram: yaraccnaturephotography
Wil je de avonturen van mijn pony's Asfaloth en Gimli blijven volgen? Dat kan op mijn insta account: yara_asfaloth_gimli

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:33

Gewoon zoals elke dag alleen laat ik de hond in de ochtend en avond lang uit zodat hij in de middag alleen hoeft te plassen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:35

Ik werk savonds in de koeling, dus lekker 0 graden.

Overdag zo veel mogelijk in de stal, daar is her echt super koel haha. En heb snel een zwembad opgezet om een frisse duik te nemen

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[FA] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:36

Lekker thuis bij de airco werken :D
De honden vinden dat ook heerlijk, lopen zelfs gewoon te spelen in huis.
Wel vroeg in de ochtend trainen met de honden. Gelukkig lijkt het hier op woensdag al weer af te koelen, dan heb ik examen met 1 van de honden.

De pony's lopen op het land en kunnen zelf kiezen wat ze willen, schuilstal, schaduw van de bomen of gewoon in de volle zon.

En zelf ook maar even buiten wat tijd doorbrengen, vast een beetje wennen aan de warmte voor ik eind van de week naar Kenia ga :D

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:36

Mijn kamer(hoekhuis) is altijd 10 graden warmer in de zomer. Ik heb er eigenlijk geen last van.
Met die veertig graden ben ik eigenlijk meer benieuwd dan dat ik er tegenop kijk. Rustig gamen met een waaiertje en wat ijsblok water. :D
Alleen voor alle dieren waaronder mijn paarden vindt ik het vervelend. Ondanks schaduw etc, blijft het warm voor ze.
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 16-07-22 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:37

Hier gaan 's morgens heel vroeg alle ramen en deuren open, lekker luchten.. en zodra het warmer is dan binnen gaat alles dicht en de airco aan. En dan zorg ik dat ik met de hond heb gewandeld en niet meer naar buiten hoef, behalve om mijn paard overdag misschien even nat te spuiten, en wat extra hooi in de schaduw te leggen.

Verder veel drinken, ijsjes liggen al klaar, en ik moet toch de hele dag achter de computer zitten.

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:38

ellepel schreef:
nou ik moet gewoon werken, en ik maak de hele dag schoon.
dus ik heb ook nog een zwaar beroep!
maar bewegen is gezond en genoeg water drinken en lekker zweten. :):)
komt wel goed.

Wat een lekkere nuchtere reactie!

Zelf blijf ik doorgaans binnen met echt heet weer, maar vind dat zo vreselijk ongezellig. Alles potdicht om de hitte maar buiten te houden. Voor a.s. dinsdag heb ik echter in een vlaag van verstandsverduistering beloofd met mijn kleindochters naar het zwembad te gaan.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:42

Niet :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:42

Ik zit in het nog warmere Italië dan, maar gok zo dat het daar beter uit te houden is met ons zwembad! {:} *D

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-22 11:44

Dagahra schreef:
Niet :+

:D

Strooigoed

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:47

Hoogzwanger liggen puffen onder de airco die nu al volop op 18 graden draait _O-

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 11:50

Ik ben dinsdagmorgen op kantoor, in de middag komen er werklieden thuis.
Ik heb al gevraagd of ze werken die dag maar dat schijnen ze gewoon te doen.
Zijn niet wijs...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt