Meedoen aan medicijnonderzoek?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 8811
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Meedoen aan medicijnonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 23:47

Ik vond hier 1 oud topic van uit 2013. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan. Ik zit hier al wel vaker naar te kijken, maar ik zet het elke keer niet door. Maar omdat ik toch wat wil doen voor de maatschappij en omdat ik wel een zakcentje wil verdienen, wil ik hier toch op doorpakken. Nu ben ik op zoek naar ervaringen en misschien zelfs mensen die hier ook interesse in hebben. Je mag je voor sommige onderzoeken ook samen opgeven namelijk.
Het is voor mij ook een grote stap, omdat ik altijd heb gedacht lichamelijk niet gezond te zijn. Maar dat ben ik dus wel, alleen psychisch niet helemaal maar dat gaat rap de goede kant op. Dus dit is ook een stap om te kijken of ik weer vertrouwen in mijn lichaam terug kan krijgen. Dat kan ik natuurlijk ook op andere manieren doen, maar dit is er 1 van :P

Ik heb me al aangemeld voor een studie. Ik wilde me ook voor een andere aanmelden, die was vanmorgen nog helemaal open maar begin van de avond zat die al helemaal vol. Dat ging om het slikken van een medicijnuitgifte dingetje, dus daarbij krijg je geen medicatie toegediend. Heel populair dus :P

Zijn er hier mensen die dit wel eens doen? Wat is je ervaring? Ik vraag me dan af wat je allemaal voor vermaak hebt daar. Kan ik gewoon mn eigen laptop meenemen en gamen bijvoorbeeld? :P Wat voor mensen komen er zoal op af?

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Meedoen aan medicijnonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 23:52

Ik wil dit ook graag doen, maar mijn BMI is te hoog.

Earth

Berichten: 8811
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Meedoen aan medicijnonderzoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 00:11

Oh dat is wel jamemr dan. Ik heb me aangemeld bij ICON in Groningen, om me op de hoogte te houden van passende onderzoeken. Dat gaat zo snel met nieuwe dingen, dat kun je soms niet af knipogen haha.

Ik heb me nu voor een paar onderzoeken aangemeld. Eentje waar je 4 keer 3 nachten moet blijven, maar die tijd heb ik wel. Ik zie dit vooral als werk, dus ook het reizen is geen probleem.

sunny16

Berichten: 274
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 00:22

Ik heb in 2016 meegedaan aan een onderzoek voor de pil, dacht die slik ik normaal ook dus daar zou niet veel aan mis kunnen gaan, was ook in de week met de laagste dosering. Was via PRA, werd toen nog in het UMCG gedaan. Volgens mij is het bij hun nu in hun eigen gebouw wat geloof ik niet veel fijner is dan UMCG. Daar hadden we een tuin waar we op de meeste dagen konden chillen met mensen van andere onderzoeken, spelletjes buiten doen etc. Ook konden we op verschillende verdiepingen komen om bij andere groepen op bezoek te gaan en daar in de avond spelletjes te doen voor dat iedereen moest slapen. De dames in mijn onderzoek groep waren begin 20 tot halverwege 30. Er waren zogenaamde prikdagen waarbij je een priklijn kreeg en je om de zoveel uur bloed werd afgenomen, op die dagen was je een beetje aan bed gebonden en mocht je sowieso niet naar buiten in de zon. Ze hadden dvd's die je kon lenen, boeken ook. Meeste hadden laptop mee om daarop films te kijken of met studie bezig te zijn.
Wij hadden volgens mij 2x 1 of 2 weken verblijf en daartussen en daarna een aantal terugkom dagen.
Maar dit waren dus de ervaringen vanuit het verblijf bij UMCG, hoe het er nu bij PRA gaat weet ik niet, ik heb het ieder geval als positief ervaren. Op dit moment is bmi te hoog dus kan sowieso niet weer ergens aan meedoen :')
Andere onderzoeken waren voornamelijk ook studenten

Mariska_28

Berichten: 10619
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 00:44

PRA is ICON geworden, PRA is overgenomen door ICON, vandaar de naamswijziging. Ik werk op het laboratorium van ICON, dus is analyseer een deel van de bloedmonsters die worden afgenomen tijdens zo'n studie. Zonder vrijwilligers geen medicijn ontwikkeling, dus fijn dat je er over nadenkt. De kliniek zit nu niet meer naast het UMCG, maar in een mooi nieuw gebouw naast het Martini ziekenhuis. Via Google map kun je zelfs door het gebouw lopen. :D

_Karlijn
Berichten: 6604
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 02:39

Ik heb vanuit NIZO meegedaan met een onderzoek naar een supplement voor de darmen, dus niet zo spannend als medicijnonderzoek en niet zoveel als bij PRA maar wel een leuke bijdrage aan verdiend.

Nu is mijn BMI te laag en ik slik medicijnen (maar dat was met dat onderzoek geen probleem), anders zou ik ook wel met de medicijnstudies meedoen.

Edit:
Dit zijn ook recentere topics hierover trouwens:

[LN] Het dagboek van een proefkonijn

[LZP] Doe jij mee aan een geneesmiddelen onderzoek

Maeve
Berichten: 1874
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:26

Mijn schoonzusje heeft dit vaker gedaan, ik wilde het ook heel graag maar mocht in eerste instantie niet meedoen omdat ik recent bloedplasma had gegeven. Dus mocht je donor zijn dan moet je daar even rekening mee houden!

Schoonzusje heeft eigenlijk alleen positieve ervaringen, behalve met een onderzoek waar ze ghb kregen voor onderzoek naar narcolepsie. Daar werden meerdere deelnemers echt niet lekker van.

Inmiddels slik ik alweer een jaar medicijnen en mag ik daarom nergens aan meedoen. Maar als ik daar van af ben ga ik zeker weer kijken.

Earth

Berichten: 8811
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 12:33

Maeve schreef:
Mijn schoonzusje heeft dit vaker gedaan, ik wilde het ook heel graag maar mocht in eerste instantie niet meedoen omdat ik recent bloedplasma had gegeven. Dus mocht je donor zijn dan moet je daar even rekening mee houden!

Schoonzusje heeft eigenlijk alleen positieve ervaringen, behalve met een onderzoek waar ze ghb kregen voor onderzoek naar narcolepsie. Daar werden meerdere deelnemers echt niet lekker van.

Inmiddels slik ik alweer een jaar medicijnen en mag ik daarom nergens aan meedoen. Maar als ik daar van af ben ga ik zeker weer kijken.


Maar met GHB snap ik dat wel :=

Mariska dus het kan dat jij mijn bloed gaat controleren dan? :P


Bedankt voor je input Karlijn, ik ga de links eens lezen.