Wandel/Loopbanden: Ervaringen?

Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rohesia

Wandel/Loopbanden: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-22 14:50

Voor mezelf ben ik aan het rondkijken voor een loopband om dagelijks mijn beweging mee te halen, als het door omstandigheden niet mogelijk is om naar buiten te gaan, of gewoon als extraatje.

Ik zoek eigenlijk meer een wandelband, want echt lopen is niet mijn ambitie en mijn gezondheid laat dit ook niet toe. Wel zoek ik een elektrische, omdat ik graag gewoon een snelheid/tijd/programma op zet en dan hersenloos (:+) dit gewoon kan afleggen, niet nadenken, gewoon wandelen, dat idee.

Mijn budget is niet super groot, evenals de ruimtes waar het ding zou komen (klein appartement) dus de echte professionele loopbanden vallen af (en heb ik ook helemaal niet nodig). Met wat rondkijken ben ik op 2 modellen uitgekomen die mij wel interessant lijken, en ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? Of natuurlijk andere modellen in deze klasse waar je ervaring mee hebt zijn welkom.

Deze ben ik nu over aan het nadenken:
Tunturi Cardio Fit T5 Loopband - https://www.bol.com/nl/nl/p/tunturi-car ... oductImage

Voordelen: Echt loopbandidee met veiligheid & mooie display
Nadeel: loopband zelf zou smal zijn (32 cm breed) en ik heb schrik dat ik daar last van zou krijgen. Ben zelf niet groot (1.60m) maar heb wel spierproblemen en het bekken is ook niet ok. Heb wat ervaringen gelezen van pijn in de heup na bv. 20 minuten, en dat is uiteraard net niet de bedoeling..

Citysports Loopband WP2 - https://www.bol.com/nl/nl/p/citysports- ... oductImage
Voordelen: breder loopoppervlakte (43 cm)
Nadeel: geen steun/veiligheid en simpele display (hoewel dat laatste niet echt zo'n probleem is).

Had de eerste een breder loopoppervlak zou de keuze gemaakt zijn, maar daar heb ik wel wat schrik van dus indien er ervaringen (met deze of soortgelijke) zijn hoor ik het graag :)

Rohesia

Re: Wandel/Loopbanden: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-22 09:26

Niemand enige ervaring?
Bij de Citysports ben ik intussen tegengekomen dat het ding na x aantal tijd gebruik nogal eens een brandgeur durft afgeven of in brand durft vliegen := Of olie gaat lekken .. En er is blijkbaar geen klantenservice bereikbaar .. Dus dat klinkt allemaal niet zo gezellig.
Ook een goede opmerking die ik las "wat als de afstandsbediening stuk gaat". Er is totaal geen andere mogelijkheid om het ding te bedienen, dus dan zit je met een onbruikbare loopband? ..

Dus de eerste lijkt misschien toch beter/veiliger.. en misschien dat je er niet zo'n last van hebt dat het wat smaller is als je gewoon wandelt? Als ik tegen 4 - 5 km/u kan bewegen ben ik al tevreden, en lopen is sowieso geen doel, dus dan is het misschien wel behapbaar?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:48

Ga zoiets vooral testen. Er zit een immens verschil op banden en goedkoop is vaak miskoop en zul je ook niet gebruiken. Let ook heel erg op het lawaai. Op een appartement lijkt me dat echt een ding.
Of een goedkoop fitness abbo en dan op een goede band gaan lopen?

Waar woon je overigens? Want in België en Nederland kan ik me geen momenten bedenken dat ik niet naar buiten kan?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-22 18:28

Qua lawaai beweren ze allemaal heel stil te zijn natuurlijk.. in hoeverre dat is is moeilijk te zeggen. Misschien dat ik inderdaad eens even wat dingen in het echt moet gaan bekijken en hier en daar wat proberen, al denk ik dat je dan automatisch bij de gewone/grotere/duurdere modellen uitkomt en daar heb ik geen plaats voor (en het budget ook liever niet). Ik woon wel gelijkvloers, dus of de buren er echt zoveel last van zouden hebben weet ik niet, woon alleen dus huisgenoten in ieder geval al niet :))

Doel van de band is dat ik niet het huis uit moet, als ik in de auto moet stappen om x aantal keer per week naar de fitness te gaan om daar een half uurtje aan 4 km/u te stappen schiet het z'n doel een beetje voorbij. Ik woon gewoon in België maar ik kan me wel wat bedenken hoor. Als je een lichaam hebt wat niet mee wil is op slechte dagen in bepaalde omstandigheden nog eens een extra klap door buiten te gaan niet altijd het meest ideale. Terwijl het dan wel juist fijn zou zijn om binnenshuis wat beweging te hebben.

Ik heb overigens ook zitten kijken naar loopbanden zonder motor, dat is op zich ook wel een oplossing, maar daarvan las ik dat ze vaak toch zwaar zijn om in beweging te krijgen/houden en best stroef werken? Weet niet of iemand daar toevallig ervaringen mee heeft?

Ik ga overigens wel proberen om meer gewoon buiten te gaan wandelen, misschien als ik er nu een (hopelijk dagelijkse) gewoonte van maak dat ik het tegen de winter zo leuk vindt dat ik de nadelen er bij kan nemen. Het is niet dat ik nu niet ga wandelen, maar ik heb het dan echt over 30 min flink doorstappen, en dat zit er nu vaak niet in (of omdat het fysiek niet wil, of omdat mijn hond andere plannen heeft :P). Eens zien of ik dat een beetje kan ombuigen, dan kom ik vast ook al een heel eind.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:34

Bedenk dat het geluid in een gehorig appartement behoorlijk door kan dreunen. Je beneden buren kunnen er meer last van hebben dan jij.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:41

Gelijkvloers is zeker al een voordeel! Kijk als het jou helpt om meer te bewegen is het super natuurlijk! Ik ken er verder ook niet genoeg van behalve dat ik hoor dat goedkoop en idd die niet aangedreven vaak niet goed zijn.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:44

Ik heb een tijdje geleden de loopband focus fitness jet 1 via de Albert Heijn gekocht voor 299,- en ben daar blij mee.

Heb hem nu opgeborgen, maar richting de winter haal ik hem weer tevoorschijn.

Ik woon in een appartement en heb nog geen klachten gehad, maar het is een aantal keer in de week hooguit 3 kwartier

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie