Apenpokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 20:01

Eerste geval van apenpokken in Nederland vastgesteld - https://nos.nl/l/2429588

Mag ik stiekem denken dat al het reizen overal naartoe bijdraagt aan verspreiding van zoveel ziektes..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Apenpokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:03

Dat mag je ook gewoon denken, hoor. Het is gewoon logisch dat verspreiding van ziektes makkelijker gaat wanneer er veel gereisd wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:04

Dat hoeft idd niet stiekem want dat is gewoon een logisch gevolg van al die reizen.

Lekker dan, ik hoop niet op nog een pandemie.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:05

oe a a a a......gaan we nu ook bang worden van apenpokken. Het komt trouwens door seksueel contact en met name onder homoseksuelen. Dus als je op vakantie gaat en geen vakantieliefde hebt dan geen risico

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 20:09

Kimddddd schreef:
oe a a a a......gaan we nu ook bang worden van apenpokken. Het komt trouwens door seksueel contact en met name onder homoseksuelen. Dus als je op vakantie gaat en geen vakantieliefde hebt dan geen risico

Sorry maar dit slaat echt nergens op
De jaren 80 willen je uitspraak terug, dit zeiden ze van aids nl.ook

Citaat:
De meeste mensen krijgen de ziekte na contact met een besmet mens of dier die het virus bij zich heeft. Het virus kan binnendringen via je slijmvliezen (bijvoorbeeld mond, neus, ogen), open wondjes (niet per se zichtbare wonden). Het virus kan zich ook verspreiden via druppels uit blaasjes of uit de mond-keelholte, maar niet via zwevende druppeltjes in de lucht

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:09

Kimddddd schreef:

Dat is onjuist zoals je ook in het nieuwsbericht van NOS kunt lezen. Ik quote:

Citaat:
Het virus kan binnendringen via de slijmvliezen in de mond, neus of ogen en via open wondjes, schrijft het RIVM. Het virus kan zich ook verspreiden via druppels uit blaasjes of uit de mond-keelholte, maar niet via zwevende druppeltjes in de lucht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:10

Kimddddd schreef:

Dat is mogelijk het geval, maar de overdraagbaarheid wordt nog onderzocht.

Gelukkig is het niet erg besmettelijk en tot nu toe lijkt het niet via aerosolen overdraagbaar.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:10

Kimddddd schreef:

Je zou maar zo oppervlakkig zijn. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:11

Kimddddd schreef:

Heb je hulp nodig?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

verootjoo schreef:
Kimddddd schreef:

Dat is mogelijk het geval, maar de overdraagbaarheid wordt nog onderzocht.

Gelukkig is het niet erg besmettelijk en tot nu toe lijkt het niet via aerosolen overdraagbaar.

Ik lees juist dat het heel besmettelijk is.

verootjoo

Oh echt? Volgens de site van het rivm waarschijnlijk niet

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 20-05-22 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:13

De Belgische gevallen zijn terug te leiden tot een fetisjfeestje.
Je zou nu maar daar de pokken krijgen en er echt niet geweest zijn. Niemand zal je geloven. :P

Ik ben er niet zo bang voor. Het verspreid niet bij vluchtig contact en is niet erg dodelijk.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 20-05-22 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:13

verootjoo schreef:
Oh echt? Volgens de site van het rivm niet

Dan hebben ze op hun eigen site iets anders staan dan dat ze bij NOS vertelt hebben. Nogmaals gequote vanuit het artikel:

Citaat:
Het virus kan binnendringen via de slijmvliezen in de mond, neus of ogen en via open wondjes, schrijft het RIVM. Het virus kan zich ook verspreiden via druppels uit blaasjes of uit de mond-keelholte, maar niet via zwevende druppeltjes in de lucht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:14

verootjoo schreef:

[ [url=m/2Q5Cyv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Citaat:
Het virus is heel besmettelijk, maar verreweg de meeste mensen genezen binnen een paar weken. Het kan wel gevaarlijk zijn voor mensen die al een slechte weerstand hebben.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... d-nog-geen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:15

Het apenpokvirus kent – voor zover we nu weten – twee stammen: de Congo-stam is vrij besmettelijk en ziekmakend en leidt in ongeveer in 10 procent van de gevallen tot sterfte. Daarnaast is er de West-Afrikaanse stam die wat minder besmettelijk en ziekmakend is en in ongeveer 1 procent van de gevallen dodelijk is. Op dit moment wordt aangenomen dat deze laatstgenoemde stam verantwoordelijk is voor de Britse infecties.

https://scientias.nl/apenpokken-slaan-t ... -je-weten/
Laatst bijgewerkt door Amber_anne op 20-05-22 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:16

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:

Citaat:
Het virus is heel besmettelijk, maar verreweg de meeste mensen genezen binnen een paar weken. Het kan wel gevaarlijk zijn voor mensen die al een slechte weerstand hebben.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... d-nog-geen

Hmmmm, heb meer fiducie in het rivm zelf dan rtl :o

In mijn toegevoegde plaatje staat dat het waarschijnlijk niet erg besmettelijk is. Ik hou me daaraan vast.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:18

verootjoo schreef:

Staat me iets van bij dat we ons ook geen zorgen hoefde te maken over dat Corona virus … :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:20

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

Hmmmm, heb meer fiducie in het rivm zelf dan rtl :o

In mijn toegevoegde plaatje staat dat het waarschijnlijk niet erg besmettelijk is. Ik hou me daaraan vast.

Ja, prima natuurlijk. Ik laat alleen maar zien waar ik het gelezen heb. En sinds corona geloof ik het RIVM niet meer meteen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:23

Ik denk dat de verwarring ontstaat omdat er dus twee types bestaan waarvan er een wel heel besmettelijk is en die ander een stuk minder

Ik heb in mijn vorige bericht een link gepost en een stuk gequote erover

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:23

Het rivm heeft natuurlijk geen glazen bol. Hun weergave is wel feitelijk :) en ik lees net dat er twee types zijn en dat de minst besmettelijke waarschijnlijk nu in Europa is.

En ik hoop gewoon dat dit geen herhaling wordt van de afgelopen 2 jaar :roll:

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 20:25

verootjoo schreef:
Het rivm heeft natuurlijk geen glazen bol. Hun weergave is wel feitelijk :) en ik lees net dat er twee types zijn en dat de minst besmettelijke waarschijnlijk nu in Europa is.

En ik hoop gewoon dat dit geen herhaling wordt van de afgelopen 2 jaar :roll:

Nou dat zeker
Net toch in mijn gevoel weer pp de goede weg...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:26

Kimddddd schreef:
Voor de rest gaat het goed met je?

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:31

Voor iedereen die denkt dat het allemaal toeval is, hebben ze maar vooraf alvast een simulatie gedaan voor een uitbraak van dit virus: https://pnws.be/in-simulatie-van-2021-m ... kken.../...

Patent is heel "toevallig" ook al in januari geregistreerd: 11.229.693 (US) IMvanex, door Jansen & Jansen ;)

Laat je niet gek maken, niets is wat het lijkt en alles wordt geregisseerd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:32

Oké, komt dit door de chemtrails?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:33

Ailill schreef:
Kimddddd schreef:
Voor de rest gaat het goed met je?

Echt he... Omg. Iemand die de klok ergens heeft horen luiden maar de klepel niet steekt waar de zon niet schijnt.

OT: denk dat de verwarring nu vooral lijkt te gaan over het type virus. Daar zal vast het een en ander nog duidelijk over worden de komende periode.