Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimddddd schreef:oe a a a a......gaan we nu ook bang worden van apenpokken. Het komt trouwens door seksueel contact en met name onder homoseksuelen. Dus als je op vakantie gaat en geen vakantieliefde hebt dan geen risico
Citaat:De meeste mensen krijgen de ziekte na contact met een besmet mens of dier die het virus bij zich heeft. Het virus kan binnendringen via je slijmvliezen (bijvoorbeeld mond, neus, ogen), open wondjes (niet per se zichtbare wonden). Het virus kan zich ook verspreiden via druppels uit blaasjes of uit de mond-keelholte, maar niet via zwevende druppeltjes in de lucht
Kimddddd schreef:oe a a a a......gaan we nu ook bang worden van apenpokken. Het komt trouwens door seksueel contact en met name onder homoseksuelen. Dus als je op vakantie gaat en geen vakantieliefde hebt dan geen risico
Citaat:Het virus kan binnendringen via de slijmvliezen in de mond, neus of ogen en via open wondjes, schrijft het RIVM. Het virus kan zich ook verspreiden via druppels uit blaasjes of uit de mond-keelholte, maar niet via zwevende druppeltjes in de lucht.
verootjoo schreef:Kimddddd schreef:oe a a a a......gaan we nu ook bang worden van apenpokken. Het komt trouwens door seksueel contact en met name onder homoseksuelen. Dus als je op vakantie gaat en geen vakantieliefde hebt dan geen risico
Dat is mogelijk het geval, maar de overdraagbaarheid wordt nog onderzocht.
Gelukkig is het niet erg besmettelijk en tot nu toe lijkt het niet via aerosolen overdraagbaar.
verootjoo schreef:Oh echt? Volgens de site van het rivm niet
Citaat:Het virus kan binnendringen via de slijmvliezen in de mond, neus of ogen en via open wondjes, schrijft het RIVM. Het virus kan zich ook verspreiden via druppels uit blaasjes of uit de mond-keelholte, maar niet via zwevende druppeltjes in de lucht.
verootjoo schreef:Oh echt? Volgens de site van het rivm waarschijnlijk niet
[ [url=m/2Q5Cyv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Het virus is heel besmettelijk, maar verreweg de meeste mensen genezen binnen een paar weken. Het kan wel gevaarlijk zijn voor mensen die al een slechte weerstand hebben.
_San87_ schreef:verootjoo schreef:Oh echt? Volgens de site van het rivm waarschijnlijk niet
[ [url=m/2Q5Cyv.jpg]Afbeelding[/url] ]Citaat:Het virus is heel besmettelijk, maar verreweg de meeste mensen genezen binnen een paar weken. Het kan wel gevaarlijk zijn voor mensen die al een slechte weerstand hebben.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... d-nog-geen
verootjoo schreef:_San87_ schreef:
Hmmmm, heb meer fiducie in het rivm zelf dan rtl
In mijn toegevoegde plaatje staat dat het waarschijnlijk niet erg besmettelijk is. Ik hou me daaraan vast.
verootjoo schreef:Het rivm heeft natuurlijk geen glazen bol. Hun weergave is wel feitelijken ik lees net dat er twee types zijn en dat de minst besmettelijke waarschijnlijk nu in Europa is.
En ik hoop gewoon dat dit geen herhaling wordt van de afgelopen 2 jaar
Ailill schreef:Kimddddd schreef:Voor de rest gaat het goed met je?oe a a a a......gaan we nu ook bang worden van apenpokken. Het komt trouwens door seksueel contact en met name onder homoseksuelen. Dus als je op vakantie gaat en geen vakantieliefde hebt dan geen risico