Trillingen/vibraties voelen bij aanraken

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilish
Berichten: 3025
Geregistreerd: 01-09-06

Trillingen/vibraties voelen bij aanraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 00:26

Sinds iets van een halfjaar voel ik trillingen als ik bijvoorbeeld mijn hand beweeg over mijn vriend, hond, kat of de verwarming (daar zit ik naast op de bank :+ ).
Eerst dachten mijn vriend en ik dat het aan hem lag, omdat hij chemopillen neemt en waarschijnlijk neuropathie heeft. En iemand die hij kent heeft dat ook: trillingen, chemopillen en neuropathie.
Maar mijn vriend voelt het alleen als hij mijn arm aanraakt. En niet bij de hond en de kat enz. Dus onze conclusie is toch dat ik het ben.

De huisartsen hebben het erg druk en ik wil ze niet onnodig lastigvallen.
Ik heb een beetje gegoogled en kan niet echt iets vinden. Ik kom op zweverige dingen uit (vibraties uit de omgeving voelen) of stress. Het kan wel stress zijn, maar ik heb dit tot een halfjaar geleden nog nooit gevoeld.

Het zijn geen trillende spieren of spiersamentrekkingen denk ik. Het is niet zoals wanneer je armen trillen van inspanning. En het is ook niet alsof ik beef, dat wat ik vasthou trilt. Het is alleen dat als ik bepaalde dingen aanraak of op een bepaalde manier, ik trillingen voel. En mijn vriend voelt het ook, als hij mijn arm aanraakt/aait.

Is er iemand die dit herkent en weet wat het kan zijn?

* Ik bedenk mij net pas, na het typen van dit verhaal, dat ik dagelijks 20 mg Amitriptyline slik tegen migraine en dat het misschien daardoor komt? Of door de Rizatriptan die ik inneem bij een migraine aanval, dat is wel een paar keer per maand. *
Laatst bijgewerkt door Eilish op 05-07-22 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Trillingen/vibraties voelen bij aanraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 00:32

Ik zou de huisarts gewoon bellen. Een belletje kost niet zo veel tijd en ze zijn er wel gewoon voor dit soort dingen..
Ik denk overigens aan je zenuwen als ik dit zo lees. Wat daar dan mee aan de hand kan zijn geen idee :+ maar het zou inderdaad te maken kunnen hebben met je medicatie. Wanneer ben je begonnen met deze medicatie?

Eilish
Berichten: 3025
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 00:47

Dank je :) Toen we dachten dat het mijn vriend was dachten we ook aan een zenuwprobleem, omdat hij het kende van de neuropathie die iemand die hij kent heeft.
De amitriptyline langer dan ik in eerste instantie dacht, sinds maart 2021. En de rizatriptan daarvoor, in het najaar van 2020. Ik kan het ook aan de neuroloog voorleggen, als ik denk dat het een bijwerking is.