Welke verzorging voor mijn haar?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 17:31

Aangezien Bokt overal wel enthousiastelingen van heeft rondscrollen, vraag ik het hier!

Ik ben al jaren zoekende naar dé perfecte haarroutine. I know; dat zal waarschijnlijk nooit een einde krijgen! :P Maar ik zou het toch wel fijn vinden om een vaste shampoo te vinden waar ik tevreden mee ben.

Nooit heb ik me echt bezig gehouden met haar, ik vond het gewoon nooit zo boeiend. Als kind had ik ook vaak vet haar en vond ik wassen echt vreselijk.
Inmiddels gelukkig niet meer, ik heb er nu genoeg aan om mijn haar 1 á 2 keer per week te wassen. In de zomermaanden met al het gezweet en vele zwemmen merk ik wel dat ik het wat vaker moet wassen, omdat het anders vet en stug wordt.

Anyhow, over mijn haar verder. Het is lang, golvend, niet heel dik maar wel veel. Ook wel gevoelig voor afbreken, maar niet heel fijn (je kan individuele haren duidelijk tussen je vingers voelen). De structuur van mijn haar is de afgelopen jaren wel veranderd. De haren waren dikker en stugger, inmiddels is het veel bewerkelijker en krijg ik vrij weinig klitten. Het is een jaar of vier/vijf terug uitgedund en sindsdien is mijn haar makkelijk te doorkammen.
Kapper gaf aan dat er nog wel eens wat zachte krullen uit zouden kunnen komen als ik het kort knip, maar dat zullen we voorlopig niet te weten komen, want ik wil het absoluut deze lengte houden. :P Dit is wel een reden dat ik af en toe wat meer neig naar krul producten, zeker omdat mijn haar gedurende de wintermaanden niet vet wordt (ik doe sowieso niet veel qua stijlen, dus ik maak het ook niet snel vet).
Het is niet geverfd. De highlight is mijn mooie uitgroei van zomer naar winter. *D :+

Twee maanden terug kreeg ik ook de tip om leave in conditioner te gebruiken. Momenteel gebruik ik de Dream lengths van L'Oreal Elvive.
Product zelf werkt me verder niet tegen, maar is ook niet per sé een life changer.
Qua shampoo heb ik niks vast. Maar ik heb de Wave Hello gebruikt van Noughty en mijn haar werd hier niet vet en/of droog van. Nu heb ik geen krullen, dus of dit echt ideaal is vraag ik me wel af.

Ik zoek shampoo/conditioner/maskers/serums die mijn haar luchtig houdt maar hierbij niet dof en droog. De afgebroken haartjes pluizen snel en ik vind dit logischerwijs niet echt mooi. Graag verlies ik dus niet volume, ik vind het niet mooi als mijn haar kaarsrecht opdroogt, maar wil ook geen ontembaar haar.
Geen Andrelon!!
Geen shampoos die op dieren worden getest. Het liefst duurzaam.

Mijn haar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier gekruld, uiteraard alweer helemaal uitgezakt, want mijn haar weegt niet niks
Afbeelding

Afbeelding

Tips over hoe te stijlen, drogen, wassen, etc, mag allemaal.
Ik spoel mijn haar altijd lauw/koud af, want ik spoel mijn lichaam nou eenmaal koud af tegen puffiness :D
Gebruik een tangle teezler voor nat haar om mijn haar voor de conditioner uit te borstelen, of een kam met brede pennen.
ook gebruik ik nog wel eens een anti-klit spray of anti-pluis spray.

Wie oh wie kan mijn tips geven en producten aanraden? :D _/-\o_

Bootsiebob

Berichten: 5663
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:51


Kinke

Berichten: 20687
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 17:59


AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 18:23

Kinke schreef:
ik weet zeker dat jij veel meer waves hebt dan je denkt :)
De vraag is...hoeveel wil je aan je haar doen?
Lees anders eens in dit topic:
[MWS] Curlsys methode/ tips voor krullend haar


Ik heb wel al eens curly methods geprobeerd. Met een bowl enzo. Nav tutorials.
Zal best kunnen dat ik het absoluut niet goed deed. :P

Dit was mijn haar vroegah:
Afbeelding

Zal het topic eens doornemen!

Ben vooral bang om mijn haar vet te maken en wil ook absoluut niet weer vet haar zoals ik als kind had. :o

Edit: bootsiebob, hmm die Dyson staat inderdaad wel heel goed bekend.

Kinke

Berichten: 20687
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:51

misschien deed je wel de goede techniek maar niet de juiste producten. Het kan een hele zoektocht zijn: proteïne - moisture

Biks2
Berichten: 1269
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 18:55

Mijn haar zag er ook zo uit als dat van jou nu.
Mijn tips:
- stuk afknippen, maakt het een stuk meer verzorgd
- geen siliconen meer gebruiken
- natuurlijke shampoo (ik gebruik die van Urtekram en soms een blok Aleppo zeep)
- niet meer borstelen als het nat is

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 19:28

Er is laatst een heel flink stuk af, zie maar foto 3 en 5 als vergelijking. Laat nu ook regelmatig de punten bijwerken. :j Door Corona echt twee jaar niet geweest, hehe. Laat het expres in lange lagen knippen, want vind een stompe knip heel lelijk.

Siliconen zitten in zoal?

Bars vind ik echt heel vervelend om goed door mijn haar te krijgen. Snap niet hoe je het fijn wast.. Ik krijg het niet verspreidt over mijn haar...

Denk dat het sowieso een goed idee is om geen handdoeken meer op mijn haar te gebruiken. Las ik in het andere topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:05

Shampoo en conditioner zonder meuk gebruiken, zoals naif of van eco cosmetics. Verder je haar alleen nog borstelen onder de douche met de crème spoeling in.
En liefst je haar wassen zoveel mogelijk afbouwen, zodat de overproductie van vet door t vele wassen weer in balans komt.

X2305
Berichten: 354
Geregistreerd: 19-11-21

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:06

Lanza! De gehele lijn. Werkt fantastisch en echt goede producten voor je haar.

Snippergroen

Berichten: 6741
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:22

Ik heb hetzelfde soort haar als jij. Ik gebruik shampoo en conditioner van Eleven Australia, I want volume lijn, om het het beste te laten zitten laat ik het luchtdrogen en als het begint te drogen ontwar ik alles met mijn vingers alsof je een paardenstaart uitpluist. Dan geeft het veel volume. Ik slaap met een vlecht om de natuurlijke slag een extra zetje te geven :)

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:29

Je hebt sowieso al mooi haar, maar ik ben helemaal fan van Yari Green curls. Daardoor is mijn haar echt weer gaan glanzen, en geeft het veel volume. Ik gebruikte eerst alleen de moisturising shampoo, maar inmiddels heb ik ook de conditioner en de oil.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 22:35

Thanks voor jullie antwoorden!

Yari Green Curls zag ik ook al langskomen.

Ik krijg een beetje het idee dat ik mijn haar gewoon niet begrijp en dat Kinke gelijk heeft, want ik maakte het net een beetje nat (zonder producten of iets) en scrunchte 1 plukje haar, en er zit toch wel een wave in… :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik alleen zo veel en lang haar, dat ik afvraag hoeveel moeite het gaat zijn er achter te komen. :+
Al heb ik er natuurlijk nooit tijd en geld in gestoken om het te ontdekken… Doodsbang voor conditioners en stijlproducten. Lol

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 22:37

Wat je een keer kunt proberen, is om het in de krul te laten knippen. Dat is een speciale techniek en als ik het zo zie, gaat jouw haar wel krullen. Mijn haar was vroeger ook heel stijl, maar inmiddels kan ik echt een bos krullen kweken als ik mijn best doe. Ik ga 2 keer per jaar naar de krullenkapper, en dat is dan ook voldoende :)

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 22:40

De krul droogt echt flink wavy op zeg, ik ben in shock!

Ik ga dat CG method topic eens goed doorlezen en las inderdaad al het een en ander over die kappers. Zij zijn ook in staat om mij te laten zien hoe ik het moet wassen en conditionen? Om te kijken of dat werkt?

JJ4

Berichten: 650
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:00

Ik zie dat je golvend haar hebt, misschien heb je wat aan deze site https://www.cghair.nl Deze site heeft bij mij voor happy hair gezorgd!

Vroeger had ik stijl haar, met hier en daar een dwarrel, in de pubertijd wilde ik een keertje krullen, dus permanentje. Echter zat de permanent langer dan een jaar, zonder uitgroei :?
Dus toen ik weer bij de kapper kwam en dit vertelde moest ze lachen en zei ze, meid je hebt nu de krullen van jezelf. 8)7 (mijn vader heeft krullen en bij hem kwamen ze ook pas later ;) )

Dus oké ik heb schijnbaar krullen, mooi maar eigenlijk begon toen pas de ellende, want wat ik ook deed, altijd pluis -O- Als het regende dan kwam de krul tevoorschijn, maar 1 nachtje erop slapen en >BAM< Vlaskop… :n Hoeveel producten ik wel niet geprobeerd heb…. |o

Gelukkig werd ik door een collega gewezen op de CG (Curly girl) methode en ben ik gestopt met het dagelijks wassen van mijn haar (nu 1 á 2 keer per week) en gebruik ik nu de juiste haar producten.

Op bovenstaande link kan je lezen hoe de methode werkt en kan je, je haareigenschappen bepalen middels een testje. Als je de haareigenschappen weet, geven ze ook aan welke producten het best bij jouw haar passen en het mooie ervan is, je kan het zo duur (of goedkoop) maken als je zelf wil. Kruidvat heeft van hun eigen merk al CG shampoos van 1,89 per fles +:)+
Ikzelf gebruik Yari green.

Misschien heb je er wat aan. :)

Voor en na de CG methode :o
Afbeelding

Omany

Berichten: 698
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:03


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:25

Yep kom naar het krullen topic :D

En een goede krullenkapper kan wonderen doen. Zij geven standaard advies.

QuA silicone: als je event googelt op CG producten vind je welke shampoos en producten voldoen of ook de namen van verschillende silicones.

En shampoo is niet voor je haar maar voor je hoofdhuid. Al de rest is voor je haar. Een wezenlijk verschil! Shampoo gebruik je op je hoofdhuid en zo weinig mogelijk op je haar dus zeker niet op de lengtes.

Kimbers

Berichten: 5141
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 23:38

Op facebook heb je een fijne pagina. The curls cult oid waarbij je kan uitpluizen wat voor type haar je hebt en welke producten daarbij passen.
Het is even een werkje maar daar heb je meer aan dan mensen die hier gaan plaatsen wat voor producten zij gebruiken.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 06:55

Bedankt allemaal, ik ben op FB eens bij de CG groepen en pagina’s gaan kijken.

Heb jij die link nog, JJ4?

Arethe
Berichten: 2571
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 07:32

Ik zou ook de CG methode aanraden, zelf ruime 3,5 jaar mee bezig. Van een rare slag naar krul gegaan hiermee. Misschien dat iemand even met je wil mee denken of kijken in het begin. Wil ik ook best doen hoor.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 09:04

Heb je een foto? Nu ben ik nieuwsgierig!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 12:55

Voor

Afbeelding

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

higgins

Berichten: 1144
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 13:35

Hier ook aan de CG :D
Het is een beetje veel in het begin, en ook zoeken
Maar ik weet zeker dat het de moeite waard gaat zijn!

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-22 19:49

poes schreef:
Voor

[ [url=m/WWNIDD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ElKKIq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:

[ [url=m/rFU8jA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tA0WXN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CtsgaS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MyiZ7k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SfR5AP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sqAbNa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw! Wat een prachtig verschil! _/-\o_

higgins schreef:
Hier ook aan de CG :D
Het is een beetje veel in het begin, en ook zoeken
Maar ik weet zeker dat het de moeite waard gaat zijn!


Dat denk ik ook!

Ik heb via cgproducten.nl gekeken naar mijn type haar. Heb alles nog een beetje rustig gepakt met de zware oliën en heb ook gekozen voor producten met 'kleine proteïnen' in de shampoo/conditioner/co-wash en een masker/conditioner zonder die proteïnen die veel hydratie geven maar niet te zwaar zijn. Ook een gel die bij mijn haar zou passen qua porositeit. Ik vind dat lastig te bepalen omdat ik zoveel en lang haar heb, wat daardoor natuurlijk al langzaam droogt. Maar ik voel helemaal geen bobbeltjes als ik tegen mijn haren in wrijf en het glanst ook. Is niet dof, maar niet snel vet (heb daar natuurlijk ook lang naar toe moeten werken).
Ook een badmuts zodat ik de producten onder de douche kan laten inwerken.
En drogen/ploppen ga ik met een katoenen shirt doen.

Adh van mijn ervaring wordt het kijken wat het fijnste werkt...

Iemand tips die dat ook moest ontdekken?

Stampeltje
Berichten: 398
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Welke verzorging voor mijn haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:07

Ik zou echt cg gaan. Ken het topic hier niet. Maar veel info gehaald uit de Facebookpagina The curly cult. Staan veel info in de files. Ik ben hiermee begonnen door en voor mijn dochters krullende haar. Maar zelf gebruik ik ook alleen maar producten via deze methode en mijn haar is er zoveel mooier van geworden.