Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duc_je schreef:Slik je de anticonceptiepil? Daar kun je ook hoofdpijn en migraine van krijgen namelijk
Britt_xxx schreef:Slik je regelmatig veel pijnstillers?
Verder, de standaard tip op Bokt, ga naar de huisarts. (Zie dat je die al wil bellen, top) Die kunnen veel meer dan wij achter een schermpje. Wellicht doorverwijzing naar een neuroloog.
Kabayo schreef:Ik heb ook altijd hoofdpijn. Dit komt door een whiplash en daardoor een gedraaide bovenste wervel (atlas?). Ze kunnen dit niet herstellen ivm kans op ergere schade. Dus moet er mee leven, helaas.
Knert schreef:Even waar mijn moeder (zwaar ex migraine patiënte) bij zweert;
1: mijd alles waar varkensvlees in zit. (Gaat wat tijd overheen).
2: ga eens na wat voor vullingen je in je gebit hebt.. doe daar een allergie test op.
Amber_anne schreef:Kabayo schreef:Ik heb ook altijd hoofdpijn. Dit komt door een whiplash en daardoor een gedraaide bovenste wervel (atlas?). Ze kunnen dit niet herstellen ivm kans op ergere schade. Dus moet er mee leven, helaas.
Jeetje phoe das een bittere pil. Ik heb twee auto ongelukken gehad in een jaar tijd, ik zal dat nog ter sprake brengen bij de huisarts
Knert schreef:Even waar mijn moeder (zwaar ex migraine patiënte) bij zweert;
2: ga eens na wat voor vullingen je in je gebit hebt.. doe daar een allergie test op.
Sizzle schreef:Op het moment dat de huisarts je migraine medicatie geeft erkend hij blijkbaar dat je migraine hebt en daarmee zou doorverwijzing naar neurologie geen probleem moeten zijn.
Waarschijnlijk schrijven die je ook migraine pillen voor trouwens.
xChanelx schreef:Hoe is je houding? Als je spieren alleen worden losgemaakt, maar er verandert niets aan de oorzaak, is het logisch dat de hoofdpijn vlot weer terugkomt.
Daarnaast: drink je genoeg en beweeg/sport je voldoende?
DuoPenotti schreef:10 dagen hoofdpijn achter elkaar is meestal geen migraine.
Wel zou je migraine medicatie kunnen proberen, werkt dat niet weet je al wat meer.
Maar goed is het natuurlijk niet en ik zou zeker gaan overleggen met de huisarts.
Heel veel sterkte .
Ik weet helaas hoe slopend het is.
Nikass schreef:Knert schreef:Even waar mijn moeder (zwaar ex migraine patiënte) bij zweert;
Ik zou wat dat betreft adviseren alle suiker te vermijden.
Maar het feit dat je twee auto ongelukken hebt gehad; recent? Hoe ernstig? Hersenschudding gehad?
En je zegt al vanaf kind (?) hoofdpijn te hebben, en last van prikkels. Misschien is een neuropsychologisch onderzoek een optie?
Borisje schreef:Je zegt dat je de migraine medicatie nog nooit genomen hebt, is dat nog steeds zo? Bij mij kan migraine ook beginnen in lichtere hoofdpijn die dagen kan aanhouden voor het erger wordt. Als ik bij die lichte hoofdpijn medicatie neem, gaat het weg en komt er ook geen aanval meer.
Toch maar eens proberen, zou ik zeggen.
En ik kan je aanraden om eens naar een goeie osteopaat te gaan die je hele lichaam doorlicht ipv alleen je nek en schouders. Blokkades kunnen zelfs vanuit je tenen komen.![]()
Bij mij komt migraine door stress, helaas heb je dat altijd wel als je mij bentEen whiplash en scoliose helpen daar niet aan mee. Elke twee maanden naar de osteopaat helpt enorm!
sayenti schreef:Magnesium tekort?
Heb ook heel vaak hoofdpijn door verder onderzoek heb ik eens 24u urine moeten bijhouden hier kwam eigenlijk al heel snel uit dat ik al mijn magnesium uit plas.
Dit kunnen ze in een bloed onderzoek blijkbaar niet vaststellen.
Ik ga nu 2x per maand baxter magnesium halen en dagelijks 2 tabletjes magnesium .
Hutcherson schreef:Hier ook bekend met migraine en partner ook.
Ik heb migraine steken achter mijn linker oog (met en zonder aura's en neglect) en partner heeft migraine vanuit zijn nek/schouder waarbij hij aanvallen krijgt van 7/8 uur. Bij mij is het vaak met 1,5 uur voorbij gelukkig. Een icepack op mn oog verlicht de pijn iets. Mijn partner neemt sumatriptan of tramadol. Maar tramadol bouw je weerstand voor op dus dat vind de neuroloog geen goed plan.
Ik merk zelf dat ik bepaalde periodes van aanvallen heb. Meestal duurt dat een aantal weken en dan word ik minder gevoelig voor. Partner idem dito. Als ik in zo'n periode een redelijk drukke dag heb, dan krijg ik standaard migraine.
Ik heb een client gehad ook met migraine en zij had zuurstoftanks. Bij haar sloeg het echt om naar het bizarre. Bonkend met haar hoofd tegen de muur etc. Zij kreeg van haar arts zuurstoftanks en als ze nu iets voelt aankomen dan gaat ze gauw even liggen en zet masker op en ademt aantal keer diep in en dan zakt het vaak af als ze optijd is.
Ik wil zoiets ook proberen met een zuurstoftankje. Alleen hoeft het niet via de arts. Je hebt ook van die oxygenbars waar je zoiets kunt krijgen/proberen.
Mijn partner is volledig door de molen gegaan met MRI's en bloedonderzoek etc op de hoofdpijnpolie. Vaak is migraine niet te verklaren (hooguit erfelijk en hormonaal) maar er is geen verklaring voor of aanleiding te zien op de mri. Soms hebben mensen extra witte vlekken op de mri in de hersenstam (ze denken dat dit bloedvaten zijn) maar er is geen behandeling. Als je meer dan x aantal keer per maand migraine krijgt kun je dagelijks een preventief middel gaan gebruiken.
Amber_anne schreef:Hutcherson schreef:Hier ook bekend met migraine en partner ook.
Ik heb migraine steken achter mijn linker oog (met en zonder aura's en neglect) en partner heeft migraine vanuit zijn nek/schouder waarbij hij aanvallen krijgt van 7/8 uur. Bij mij is het vaak met 1,5 uur voorbij gelukkig. Een icepack op mn oog verlicht de pijn iets. Mijn partner neemt sumatriptan of tramadol. Maar tramadol bouw je weerstand voor op dus dat vind de neuroloog geen goed plan.
Ik merk zelf dat ik bepaalde periodes van aanvallen heb. Meestal duurt dat een aantal weken en dan word ik minder gevoelig voor. Partner idem dito. Als ik in zo'n periode een redelijk drukke dag heb, dan krijg ik standaard migraine.
Ik heb een client gehad ook met migraine en zij had zuurstoftanks. Bij haar sloeg het echt om naar het bizarre. Bonkend met haar hoofd tegen de muur etc. Zij kreeg van haar arts zuurstoftanks en als ze nu iets voelt aankomen dan gaat ze gauw even liggen en zet masker op en ademt aantal keer diep in en dan zakt het vaak af als ze optijd is.
Ik wil zoiets ook proberen met een zuurstoftankje. Alleen hoeft het niet via de arts. Je hebt ook van die oxygenbars waar je zoiets kunt krijgen/proberen.
Mijn partner is volledig door de molen gegaan met MRI's en bloedonderzoek etc op de hoofdpijnpolie. Vaak is migraine niet te verklaren (hooguit erfelijk en hormonaal) maar er is geen verklaring voor of aanleiding te zien op de mri. Soms hebben mensen extra witte vlekken op de mri in de hersenstam (ze denken dat dit bloedvaten zijn) maar er is geen behandeling. Als je meer dan x aantal keer per maand migraine krijgt kun je dagelijks een preventief middel gaan gebruiken.
Een icepack helpt hier idd ook en gebruik ik ook veel. Ik heb meer last van spanningshoofdpijn dan van migraine volgens de ha. Maar soms kan ik het niet meer uit elkaar halen als de migraine aanval licht is.
Een zuurstof tank klinkt wel goed. Mijn neef heeft cluster hoofdpijn en die gebruikt ze ook. Ik zal er eens naar kijken
MyWishMax schreef:Hoofdpijn is een heel lastig iets. Ook voor artsen. Er zijn een paar bekende oorzaken, maar als die het niet zijn is het vaak een ramp, want dan wordt er gewoon niks mee gedaan.
Alsneerste de huisarts bellen en dan eventueel voor een doorverwijzing gaan. Je kan beter uitsluiten dat het bepaalde dingen zijn als zo door blijven gaan.
Ik heb ondertussen al bijna 15 jaar elke dag hoofdpijn. Vroeger maar af en toe en hielp een pijnstiller. Van de ene op de andere dag kwam er een enorme hoofdpijn aanval op, vergelijkbaar met migraine. (Maar dat is het dan weer niet want dat hoor je niet elke dag te hebben en ik reageer op geen enkel medicijn) Helaas heb ik dit dus elke dag die aanvallen en werken medicijnen niet. Artsen kunnen er niks mee en eerlijk gezegd zijn ze bij mij een lijstje afgegaan en toen dat het niet was werd er niet meer verder gekeken en moest ik er maar mee leren leven.
Hier trouwens wel meerdere hersenschudding gehad, maar nog nooit een arts die daarnaar gevraagd heeft. En een aandoening waar hoofdpijn bij voorkomt maar daar zijn ze in andere landen achter gekomen en Nederland erkent dat nog jiet als symptoom. Enorm vervelend dus. Het is door 1 arts als invaliderende hoofdpijn beschreven. Ik moet dus ook overdag rusten, want het komt eerder en heftiger als ik meer belasting heb en enige wat een beetje werkt is slapen.
Maar echt, de grootste tip, laat het uitzoeken. Misschien is het wat simpels wat een neuroloog of een hoofdpijnpoli (ja je hebt speciale hoofdpijn polis) kunnen vinden en je mee kunnen helpen. Vooral die poli kan helpen, omdat er daarna niet alleen een neuroloog mee kijkt, maar juist verschillende artsen en therapeuten.