Wie herkent dit? Verdikking huid moeder

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Wie herkent dit? Verdikking huid moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 22:40

Goedenavond,

Mijn moeder heeft een verdikking op haar schouder wat lijkt op een insectenbeet? Alleen zit het er al 2 weken en jeukt niet, word niet groter of kleiner.

Wie herkent dit?


Afbeelding


Afbeelding

purny

Berichten: 27750
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie herkent dit? Verdikking huid moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:53

Er is een app die heet de skinvision. Daarin kun je door middel van een foto checken of ze niet naar de huisarts moet.
Sowieso zou ik bij huidklachten een afspraak maken

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-22 23:06

purny schreef:
Er is een app die heet de skinvision. Daarin kun je door middel van een foto checken of ze niet naar de huisarts moet.
Sowieso zou ik bij huidklachten een afspraak maken


Huisarts staat ook op de planning:)

tengeltje11
Berichten: 7213
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Wie herkent dit? Verdikking huid moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 23:32

Ooit enkele weken zo’n plaat(idem, maar een stuk groter), gehad door een insectenbeet, was een allergische reactie op een beet. Duurde lang, maar ging vanzelf weg. Ben je zeker dat het niet beetje bij beetje krimpt?

Loreke2
Berichten: 317
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Wie herkent dit? Verdikking huid moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 23:35

Ik hebt dit ook regelmatig bij beten, vooral van dazen. Duurt soms wel een tijd eer het weg is.
Bij twijfel best naar huisarts maar dit staat al op jullie planning. :)

zonnebloem18

Berichten: 24921
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie herkent dit? Verdikking huid moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 23:42

Zo zien muggenbeten er bij mij meestal een tijdje uit.

Oskarrino
Berichten: 871
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wie herkent dit? Verdikking huid moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 23:49

Ik krijg zulke plekken van dazen, ben ik allergisch voor! Soms kleine plekken van 1cm tot zeer groot 20 cm....

paardrijmiep

Berichten: 964
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 04:55

tengeltje11 schreef:
Ooit enkele weken zo’n plaat(idem, maar een stuk groter), gehad door een insectenbeet, was een allergische reactie op een beet. Duurde lang, maar ging vanzelf weg. Ben je zeker dat het niet beetje bij beetje krimpt?


Ik heb juist het idee dat het vorige week iets kleiner was maar toen geen foto gemaakt. Zou kunnen dat dat net na een eventuele steek geweest is en het zich daarna uitgebreid heeft... nu een kring om heen gezet om te kijken of het veranderd

Oskarrino
Berichten: 871
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:09

paardrijmiep schreef:
tengeltje11 schreef:
Ooit enkele weken zo’n plaat(idem, maar een stuk groter), gehad door een insectenbeet, was een allergische reactie op een beet. Duurde lang, maar ging vanzelf weg. Ben je zeker dat het niet beetje bij beetje krimpt?


Ik heb juist het idee dat het vorige week iets kleiner was maar toen geen foto gemaakt. Zou kunnen dat dat net na een eventuele steek geweest is en het zich daarna uitgebreid heeft... nu een kring om heen gezet om te kijken of het veranderd


Mijn plekken worden ook eerst groter voordat ze weggaan. Helemaal grote plekken beginnen klein en worden groter voordat ze verdwijnen.