Welk badpak, help lastige maat!!!

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Anna79

Welk badpak, help lastige maat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 10:32

Hallo bokkers,

Elke keer is het weer ellende een badpak dat mij en mijn 'dames' goed past en uiteraard een beetje lief is voor mijn figuur :')

Mijn maten: maat 42, cup 80E en mijn lengte is 1.74m. Ik heb een vrij smalle ribbenkast in verhouding tot mijn cupmaat, dit geeft vaak problemen. Ik heb het liefst iets met een kort pijpje, tankini mag ook. Waar vind ik zoiets? Mag best wat duurder zijn.
Alvast bedankt!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:37

Met deze maten zou ik voor PrimaDonna gaan. Is wat duurder, maar echt gericht op vrouwen met een grotere cupmaat.
Ze hebben ook prachtige badpakken en tankini's die optisch afslanken.

Best wel even naar een lingerie zaak gaan om te passen, want de maten van PrimaDonna vallen wel anders dan bijvoorbeeld Hunkemöller. (Bij Hunkemöller draag ik cup I en bij PrimaDonna cup F)

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Django_Mette

Re: Welk badpak, help lastige maat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:46

Ik zou bij Naron.nl of bij de winkel in Breda kijken :j Ik draag maat 36 met cup 65H en ben daar altijd geslaagd qua lingerie en badkleding :)

Insta: @feddethebarockpinto

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:49

Naar de Livera of een andere lingerie zaak gaan en passen!

Dit haal je niet uit online foto's of revieuws en maten van badkleding, vooral badpakken, zijn niet altijd kloppend is mijn ervaring.

Ik heb een zwarte gekocht voor de aquasporten, die heeft een ingebouwde elastische band onder de borst, waardoor het mooi aansluit op de ribben, maar de dames er ook goed in passen.
Heb 85E, boven maat 42 en onder 38, dus dat is ook altijd lastig.
Alleen door te gaan passen ben ik tot een fijne gekomen

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:50

Marlies Dekkers heeft ook Swimwear met cup-maten en meer of minder verhullend.
In elke stijl hebben ze een combinatie van verschillende broekjes , verschillende bovenstukken en ook badpakken.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:51

Bonprix kan je hier soms ook wel voor slagen

Al kan ik prima donna ook zeker aanraden

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:55

Ik zweer bij marlies dekkers, dat zit eigenlijk altijd goed en geeft goede steun.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:58

Kijk eens bij superbra, die hebben ook mooie dingen bedoeld voor dames met veel dames.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 11:32

Fijn! Bedankt voor de tips alvast! Ik kan bij de gewone lingeriezaken nooit slagen. Ik ga eens even online kijken bij de zaken die jullie hebben genoemd. Fysiek zal niet gaan nu, heb corona :?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:45

Echt gaan passen bij een betere lingeriezaak als je weer opgeknapt bent, merken als Prima Donna, Freya, Marie Jo zouden geschikt kunnen zijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:00

Matheno schreef:
Met deze maten zou ik voor PrimaDonna gaan. Is wat duurder, maar echt gericht op vrouwen met een grotere cupmaat.
Ze hebben ook prachtige badpakken en tankini's die optisch afslanken.

Best wel even naar een lingerie zaak gaan om te passen, want de maten van PrimaDonna vallen wel anders dan bijvoorbeeld Hunkemöller. (Bij Hunkemöller draag ik cup I en bij PrimaDonna cup F)

Hier sluit ik me bij aan. PrimaDonna heeft echt heel geschikte badmode die kwalitatief ook heel goed is. Ik zou inderdaad wel echt naar de lingerie zaak gaan om te passen want dan kun je ook advies krijgen. Veel vrouwen kopen de verkeerde maat waardoor het net niet helemaal mooi past.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:01

Inderdaad de betere lingeriezaak. Lingadore, Marie Jo en Prima Donna kun je daar passen en bij de bikini's kun je combinaties maken in de maat. Ook veel corrigerende of verstevigende badpakken.
https://www.sachalingerie.nl/badmode Zit bij mij om de hoek en echt fijn advies daar. Liever iets meer betalen, maar je hebt er veel langer plezier van.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 12:57

Waar zitten zulke zaken? Hier (Drachten) hebben we alleen Livera en Hunckemoller en daar slaag ik dus niet.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:59

Volgens Google zit Lincherie in Drachten, dat is een goede optie :j Hunkemöller en Livera ga je bovengenoemde merken inderdaad niet vinden

Edit: en Sublym zie ik? Ken ik zelf niet en zie zo ook geen site, maar ziet er zo op het eerste oog goed uit

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 13:06

Corelli schreef:
Volgens Google zit Lincherie in Drachten, dat is een goede optie :j Hunkemöller en Livera ga je bovengenoemde merken inderdaad niet vinden

Edit: en Sublym zie ik? Ken ik zelf niet en zie zo ook geen site, maar ziet er zo op het eerste oog goed uit

O beter, die had ik helemaal niet gezien. Er zat eerder een goede zaak die gestopt is maar ik had nog niet gezien dat er een nieuwe zit. Ik winkel niet zo vaak :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:06

Wil je een badpak met 'model'? Of wil je gewoon een Speedo die gewoon voor snelheid is? Want die laatste zijn fijn en staan goed. Bijkomend voordeel: drogen snel, geen cups en dat soort dingen. Ontwikkeld om te zwemmen. (en te badderen mocht je dat willen).
Ik noem Speedo als merk, maar je hebt ook Adidas, Nike, enz. Die hebben gewoon nette leuke strakke wedstrijdpadpakken. en dan kun je ook nog voor hoog opgesneden kiezen of meer pijpjes, maar alles is mooi gestroomlijnd. Ik zou daar eens naar kijken.
Dan moet je naar een sportzaak, Intersport, Perry, of zoiets.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 13:12

germie schreef:
Wil je een badpak met 'model'? Of wil je gewoon een Speedo die gewoon voor snelheid is? Want die laatste zijn fijn en staan goed. Bijkomend voordeel: drogen snel, geen cups en dat soort dingen. Ontwikkeld om te zwemmen. (en te badderen mocht je dat willen).
Ik noem Speedo als merk, maar je hebt ook Adidas, Nike, enz. Die hebben gewoon nette leuke strakke wedstrijdpadpakken. en dan kun je ook nog voor hoog opgesneden kiezen of meer pijpjes, maar alles is mooi gestroomlijnd. Ik zou daar eens naar kijken.

Dat is een beetje het punt ik heb wel graag een gewone. Wel het liefst met iets van pijpjes en een beetje shaping. Ik voel me erg onzeker over mijn lijf en hoop dat dat met een goed badpak wat minder is. Ik was vroeger ultra slank en nu niet meer zeg maar...

https://www.goldner-fashion.com/nl/figu ... wit-10027/

Ik vind deze bijvoorbeeld erg mooi maar die gaat tot cup B. Wel tot maat 50, hoe dan :?

Deze vind ik ook erg mooi!
https://www.marliesdekkers.com/nl-nl/ca ... ml#start=4

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:19

Anna79 schreef:
germie schreef:

Dat is een beetje het punt ik heb wel graag een gewone. Wel het liefst met iets van pijpjes en een beetje shaping. Ik voel me erg onzeker over mijn lijf en hoop dat dat met een goed badpak wat minder is. Ik was vroeger ultra slank en nu niet meer zeg maar...

https://www.goldner-fashion.com/nl/figu ... wit-10027/

Ik vind deze bijvoorbeeld erg mooi maar die gaat tot cup B. Wel tot maat 50, hoe dan :?

Bij veel badpakken hoef je geen cupmaat op te geven hoor. Gewoon je confectiemaat en uiteraard passen. En heb je wel eens een sportbadpak aangetrokken die tot cupmaat B zou gaan? Want dat rekt gewoon op hoor. Ik heb badpakken van Speedo waar geen borstruimte in gemaakt is, die zit juist heel mooi.

En misschien heb je hier nog wat aan:
https://bhmaatcalculator.nl/badpak-grote-cupmaat/

Feel good wordt daar genoemd en dat vind ik persoonlijk een mooi badpak, merk nooit van gehoord.

https://www.otto.nl/p/10061323126/lasca ... 0056132110

Dit vind ik zelf een mooie.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 13:33

Dankjewel Germie! Ik vind het sowieso lastig qua maat. Ik had in coronatijd een bh besteld in 75D paste prima maar zat niet lekker. Ging ik het ruilen, werd ik bijna uitgelachen omdat ik nooit een D cup kon hebben volgens de verkoopster. Ik heb dus in sommige merken 75D, 80E of 70F. Ik weet dat het ook overlapt maar het valt soms ook gewoon raar. Ik heb het liefst wel wat steun onder de dames :D

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:56

Niet om de hoek maar ik kan je een bezoekje aan Betty Boops in Amsterdam echt aanraden.

Nooit zaten mijn BH`s goed of lekker tot ik bij haar kwam, hele andere maat dan ik dacht en best duur dus ik was nogal sceptisch. Maar wow wat een wereld ging er open voor mij. Ik zweer bij het mer Freya en Fantasie, beide niet echt goedkoop maar geen BH leed meer.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:10

Anna79 schreef:
Waar zitten zulke zaken? Hier (Drachten) hebben we alleen Livera en Hunckemoller en daar slaag ik dus niet.

Deze zitten ook in Drachten
https://www.lincherie.nl/nl/badmode

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:20

Anna79 schreef:

Je zou dan ook even naar Rijpma Lingerie in Roden kunnen gaan.
Of misschien Vivant Lingerie in Leek.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 15:37

Bedankt voor alle suggesties! Als ik beter ben ga ik een kijkje nemen!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:43

www.Annadiva.nl Vind ik een hele fijne (online) zaak met veel keuze. Mijn dames zijn nog een beetje boel groter en ze hebben echt fijne en mooie merken. Ja, je mag wel je portemonnee trekken, maar dat is helaas niet anders.

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:57

Life is short....SMILE while you still have teeth!